2 familier skal blive til en {{forumTopicSubject}}
Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde det.
Min kæreste og jeg snakker om at flytte sammen. Han har en søn på 5 som han har 1 uge af gangen, jeg har 2 piger på 2 og 4. de bor ved mig og er ved deres far hver 2 weekend.
Det virker lidt som om hans søn styrer lidt hverdagen når han er der, for han kan ikke svare mig på om vi skal ses og være sammen før han har spurgt drengen først.
Jeg ville gerne vi allerede nu prøver at bruge så meget tid sammen som muligt og lærer hinanden at kende, dvs sover sammen af og til og spiser sammen, skal vi bo sammen skal det vel prøves af.
Min kæreste siger at drengen er meget afhængig af en fast base og er meget glad for eget værelse og ikke kan undvære sit værelse og egne ting osv.
Jeg har tilbudt at min den mindstes værelse kan indrettes til ham, så han har noget af hans derinde så han kan søge væk og være selv. men det mener han ikke han går med til.
Jeg er rigtig glad for min kæreste, men føler lidt han lader drengen splitte os. han mener nok det skal gå når vi flytter sammen. syntes bare det er "farligt" vi har ikke rigtig været sammen før i længere tid.
Håber det giver bare lidt mening...
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 298
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
At han spørger sin søn først om I skal ses, ser jeg ikke som om at han får lov til at styre huset, men nærmere at han giver sin søn rum og plads i alt det her. Han tænker på sin søn først og fremmest og vil ikke presse noget ned over hovedet på ham som han ikke har lyst til. Det skal både være positiv for ham og hans søn, så at der kommer gæster mod hans vilje som tilmed smider ham ud af hans eget værelse og tager det, er jo ikke noget man kan byde et barn at blive presset til og sige: "jamen sådan er det for det vil jeg (far) have, og du må bare indordne dig om du vil det eller ej" -ikke lige sådan det bliver sagt, men det vil jo være sådan overfor barnet, og hvilken forælder vil byde sit barn det?
hvis der skal ske noget nyt, skal det tilgodese alles behov. Han skal ikke nedprioriteres til fordel for at far har fået en ny kæreste som bliver tvunget ind i hans eget hjem.
at han spørger sin søn først, ser jeg kun positivt. Så er der intet der bliver presset ned over hovedet på ham og han vil på den måde have en mulighed for at sige ja af naturlig lyst til at I kommer. Så bliver du heller ikke "den onde stedmoder" i hans øjne som tog ting fra ham. Men som han i stedet måske tager imod med åbne arme.
MEN! Han var der først, det er hans hjem, så det skal først og fremmest på hans vilkår
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 211
maj 2009
Min kæreste har ikka plads til vi kan være samlet hos ham, så det skal være i mit hus vi skal ses det meste af tiden.
Det jeg syntes er et problem er at han hele tiden udsætter at vi skal ses pga dårlig humør og at drengen hellere vil noget andet. Vi har for nylig set på et hus som egentlig kunne være perfekt til os. Men så længe vi ikke har været mere sammen end vi har vil jeg ikke flytte sammen om 3 måneder (er den opsigelse vi har hver især)
Min kæreste siger at det skal nok gå, bare han har sit eget værelse så skal han nok finde ro. Det er da også super godt. Men vi kender jo slet ikke hinanden til at jeg vil låses fast i noget jeg ikke kan komme ud af hvis det ikke går.
Mine børn er selvfølgelig også vigtige i det her, de kender heller ikke min kæreste eller hans søn godt nok til jeg syntes vi skal bo sammen.
Det er skrevet fra min mobil, men håber det kan tydes.
maj 2009
Det virker bare meget forkert, at det er en dreng på 5 der sætter dagsordnen. Det er ikke sådan at det skal være hver dag. Men når han har hans søn, går der så den uge mens han er der hvor vi kun snakker pr telefonen hel uge. Det er lidt belastende.
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
maj 2009
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg ser også kun min fyr hveranden uge, da han har sine drenge i 7/7. Ofte ses vi langt mindre da han også ofte har dem i eksens uger, en dag eller to, og der samme med weekend.
Har han dem i en weekend hvor Vito er hos sin far, tager jeg som regel derhjem og spiser med og sover der. Det er sket 3 gange på 9 mdr..
Vito har mødt hans børn een gang, i sidste uge.
Jeg synes du er på rette spor med at I skal ses indbyrdes og kende hinanden bedre for at flytte sammen. Men skal det være med overnatning?
Kan I ikke tage ud at lave noget sammen med ungerne, og så runde af hjemme hos dig hvor I sammen laver en gang aftensmad, inden din kæreste og hans søn runder ad og kører hjem?
Jeg tænker lidt hvor ungerne er i alt det her?
2 familier skal blive til en