{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Lige lidt sjov viden: {{forumTopicSubject}}

jeg har i skolen, lige i øjeblikket om befolkningstal.

Hver fødedygtige skal have 2,1 børn for at følge udviklingen og for at vi kan være sikre på at der er nok til at arbejde så vi kan have det godt når vi bliver gamle.

Det vil sige at hver fødedygtige kvinde skal have over 2 børn?? De fleste familier i dag består ja af to voksne og to børn...

Hvor mange børn vil i have?

Jeg vil godt have to, men helst ikke flere. (har 1 stk, dejlig datter nu:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige lidt sjov viden:
  • #1   26. nov 2009 Helst ingen og max. 1, så jeg kan vist ikke leve op til de krav. Men det kan jo være at mit biologiske ur, har tænkt sig at begynde at tikke på et eller andet tidspunkt.

  • #2   26. nov 2009 jeg vil gerne ha rigtig mange.
    kæresten og mig har snakket om 7-8 børn.


  • #3   26. nov 2009 vil gerne have 1 eller 2 mere,, har en nu=)

  • #6   26. nov 2009 He he maibritt: hvad laver du så herinde? Ikke fordi du ikke må være her, bare et nysgerrigt spørgsmål:)

    Line L: Hold da op, jamen så får du jo rigeligt så jeg kan "nøjes" med to. he he. I skal jo have et helt fodboldthold:-)

    Tiffanie's mor: Jeg går os med tanken om evt. to mere men nu skal jeg lige have en først og der går nok et par år endnu:-)


  • #7   26. nov 2009 jeg vil gerne have 4, men tror vi ender på 2 da kæresten ikke mener der er økonomi til flere (helt vildt dårligt argument synes jeg) og nu må vi se om vi overhovedet får flere, for den ene dag siger han, nu skal det være og den næste skal vi pludseligt vente 2-3 år endnu iiih altså jeg bliver forvirret, når jo lige og tænke "ja okay hvorfor egentligt ikke nu" og så vil han pludseligt ikke nu alligevel, men han bestemmer sig vel på et tidspunkt, så må vi se om jeg så er med på det han bestemmer sig til he he...

  • #8   26. nov 2009 Nu er det jo meget forskelligt det er jo kun et gennemsnitstal med 2,1 og de familier er ingen eller kun får 1 - 2 børn - der er nok et andet sted i DK hvor der sidder familier med 4 - 5 børn, har da efterhånden set et par stykker herinde med 5 børn, så mon ikke det nok så gå ;D

    Jeg vil gerne selv have 3 børn smiley


  • #9   26. nov 2009 mona: jah, jeg er 18 og han er 20.

    line h: ja, det kan du . heeh .


  • #10   26. nov 2009 Line H:
    Det er helt i orden, at du spørger. smiley Jeg arbejder i en forlystelsespark hovedsageligt for børn i alderen 0-12 år, hvor der virkelig er meget fokus på børnene. Jeg samler erfaring herinde til at kunne omgås børnene bedre på deres præmisser - og ikke mindst deres forældres. Når man ikke selv har børn, er det lidt svært at vide hvordan børn og forældre oplever situationen med at en medarbejder pjatter eller snakker med deres børn. Og det er måske ikke så fantastisk smart, at spørge forældrene når de er ude i parken, da de jo har mere travlt med at give deres børn en oplevelse. Derimod har Babygalleri givet mig en masse svar, og indtryk af hvordan forældre har det. smiley
    Jeg håber det var svar nok, ellers må du hellere end gerne stille flere spørgsmål.


  • #12   26. nov 2009 ja, der er en hel del. heeh ,
    glæder du dig ikk?


  • #13   26. nov 2009 Jeg har to børn, tvillinger og vil gerne have flere. Det kunne være fedt at få et hold tvillinger igen. Men nu venter vi lige et par år eller 4.

  • #14   26. nov 2009 Maibritt: det var da en genial ide!!! Altså synes da det er super du samler viden på denne side...:-)

    Mette: Ja men der er bare flere og flere der vælger ingen eller få børn så vores befolkningstal er faldende og det er ikke nogen god ide. Heldigvis var der et stort "boom" i børnefødsler i 90'erne så når de bliver gamle nok til at få børn skulle den gerne stige igen:-)


  • #17   26. nov 2009 Line H:
    Det var også min tanke bag. Det er da i hvert fald mere relevant at spørge herinde. Det er jo Jer herinde, der har børnene, og ikke "Brian fra Bilgalleri" eller "Birgitte fra Baboom", så I må da kunne svare på mine sjove og spøjse spørgsmål - og så er det da altid rart at læse om Jeres oplevelser i den forlystelsespark, jeg arbejder i. Både gode og dårlige.

    Så selvom jeg ikke umiddelbart ønsker børn, kan jeg heldigvis stadig være vilde med alle Jeres dejlige unger. smiley


  • #18   26. nov 2009 mona. min kæreste har også mange søskende de er 7.

  • #19   26. nov 2009 Det lidt sjovt at se at dem der kommer fra lidt større børneflokke gerne vil have flere børn.

    Jeg er en ud af tre og min mor har været enlig fra jeg var 5 år gammel. hun har bestemt ikke haft det nemt så derfor har jeg besluttet at få maks to børn. Vil gerne have "råd" til mine børn.

    Vi var ret underbemidlede, men vi havde en god barndom hvor vi fik glæde af de gratis gode i livet, såsom skovture osv. Men jeg vil gerne have råd til lidt mere:-)


  • #21   26. nov 2009 Maibrit: Ja det er lidt nemmere at danne sig et indtryk af den virkelige verden så:-)

  • #23   26. nov 2009 Altså hvis tendensen med at få færre og færre børn fortsætter, så ender det med at der ikke er råd til de ældre og man derfor vil hæve pensionsalderen i tilgang med man bliver ældre og ældre..

  • #25   26. nov 2009 Vi bliver jo stadig flere og flere mennesker på kloden så mon ikke det går?

    jeg vil gerne have to børn. Men er selv ´vokset op hvor vi var 3 stks og efter jeg flyttede hjemmefra kom der så en 4 men det ender nok med at jeg får 3


  • #26   26. nov 2009 Her er vi helt enige om 1 barn... Men kan jo ikke vide om vi skifter mening når vi først har fået en... Så måske der kommer mange...

  • #27   26. nov 2009 vi skal bare have en dreng og en pige.. pigen er jo på vej, så bliver spændende at se hvor mange piger der kommer før drengen he he..

  • #28   26. nov 2009 Jeannie: Ja men det er jo kun her i DK at vi skal forsørge os selv, altså de arbejdsdygtige skal "forsørge" de ikke arbejdsdygitge....

Kommentér på:
Lige lidt sjov viden:

Annonce