fuld amning - aften vælling? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et spørgsmål til jer der ammer fuldttid..
Min søn bliver 5 måneder på søndag.
Vi er så småt begyndt på lidt grød, for lige at smage og han kan godt lide det - det er jo dejligt - ellers ammer jeg fuldt.
Men natten er hård.
Han får grød ved aftentid, ca. kl. 18, så spiser han igen ved mig omkring 19.30 og igen 20.15, hvor han så bliver puttet efter det.
så er han sulten igen mellem kl.22 og 24.
igen mellem kl. 01.og 01.30.
igen imellem kl. 03 og 03.30
igen imellem. kl. 05 åog 05.30, hvor han så er vågen og klar til at stå op..
Han tager godt på af min mælk, men kan mærke på mig selv at det tære på mig at jeg ikke får mere sammenhængnde søvn.
Jeg bliver ved med at fortælle mig at det nok skal ændre sig snart, når han begynder på fast mad og at han så nok skal sove lidt flere timer ad gangen..
Men har købt en vælling, der står godt nok fra 6 måneder på pakken, men overvejer virkelig om han skal have lidt vælling inden han skal puttes. Men vil virkelig også gerne undgå flaske, da jeg er bange for han så ikke vil have mit bryst til nat..
Men hvad er jeres råd?
Skal jeg forstætte som nu og så bide det i mig? Eller hvad har I andre gjort??
Han har før kunne sove imellem 4 og 6 timer i streg, hvor jeg ikke gjorde noget anderledes end nu..
så sent som d. 10 dec. sov han 7 timer i streg..
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Jeg tænket at det lyder som om han har en dårlig vane
Jeg har kun dårlig erfaring med vælling
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
henriette: ok, jah, så hjælper det jo ikke ret meget..
den grød han ikke spiser op kl. 18, får han lidt af kl. 20.00 i håb om at det skulle hjælpe lidt på søvnen, men det har det desværre ikke gjort indtil videre..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 147 Svar: 1.293
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Men der er ikke noget galt i at forsøge med vælling, der står 6 mdr. på da sundhedsstyrelsen anbefaler fuld amning til 6 mdr. der er ikke andet i end grød, det er bare meget tynd grød. Der er dog lavet en ny på havre den må han jo så ikke få:o))
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Jeg bed i det mig, for jeg VILLE have den amning i hus. Og jeg blev frarådet vælling af min sundhedsplejerske dengang. Det mente hun ikke var nødvendigt.
Men ja, det var bare en fase, og vi kunne forsætte som vi plejede.
Men dex fik allerede grød fra han var de 4 måneder. Meget madglad.
feb 2011
kunne godt være jeg skulle prøve med mme, men er igen bange for at give ham flaske, da jeg er bange for han ikke vil retur til brystet..
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Men... ja.. evt. finde en ny sut? Måske en han bedre "kan lide" ?
Ved ikke hvad sut han bruger jo. men synes i hvert fald du skal holde fast i, at du rigtig gerne vil amme ham!
feb 2011
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
feb 2011
fuld amning - aften vælling?