{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

fuld amning - aften vælling? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål til jer der ammer fuldttid..

Min søn bliver 5 måneder på søndag.

Vi er så småt begyndt på lidt grød, for lige at smage og han kan godt lide det - det er jo dejligt - ellers ammer jeg fuldt.

Men natten er hård.

Han får grød ved aftentid, ca. kl. 18, så spiser han igen ved mig omkring 19.30 og igen 20.15, hvor han så bliver puttet efter det.

så er han sulten igen mellem kl.22 og 24.

igen mellem kl. 01.og 01.30.

igen imellem kl. 03 og 03.30

igen imellem. kl. 05 åog 05.30, hvor han så er vågen og klar til at stå op..

Han tager godt på af min mælk, men kan mærke på mig selv at det tære på mig at jeg ikke får mere sammenhængnde søvn.

Jeg bliver ved med at fortælle mig at det nok skal ændre sig snart, når han begynder på fast mad og at han så nok skal sove lidt flere timer ad gangen..

Men har købt en vælling, der står godt nok fra 6 måneder på pakken, men overvejer virkelig om han skal have lidt vælling inden han skal puttes. Men vil virkelig også gerne undgå flaske, da jeg er bange for han så ikke vil have mit bryst til nat..

Men hvad er jeres råd?

Skal jeg forstætte som nu og så bide det i mig? Eller hvad har I andre gjort??

Han har før kunne sove imellem 4 og 6 timer i streg, hvor jeg ikke gjorde noget anderledes end nu..

så sent som d. 10 dec. sov han 7 timer i streg..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fuld amning - aften vælling?
  • #1   30. jan 2012 Øhm hva sker der hvis du giver ham sutten i stedet for måltid ??
    Jeg tænket at det lyder som om han har en dårlig vane smiley
    Jeg har kun dårlig erfaring med vælling smiley

• #3   30. jan 2012 Hende L: har prøvet, men det virker ikke, han er heller ikke så stor fan af sutten..

henriette: ok, jah, så hjælper det jo ikke ret meget..

den grød han ikke spiser op kl. 18, får han lidt af kl. 20.00 i håb om at det skulle hjælpe lidt på søvnen, men det har det desværre ikke gjort indtil videre..

• #5   30. jan 2012 hvad gør du om natten når han vågner mie gjorde det i en periode og jeg sagde intet til hende og ingen øjne kontakt og hun fik ik mere end hver 3 time hvilket hun hurtigt fandt ud af at hun ik gjorde hun begyndte så og spise mere og nu sover hun fra halv ni til kl 7

• #6   30. jan 2012 Du kan bestemt ikke regne med at han sover bedre fordi han får vælling

• #7   30. jan 2012 Min den store(10 år) blev fuld ammet de første 6 mdr og fik vælling til natten fra han var 4 mdr, han fungerede rigtig godt på det.. Og sov hele natten.

• #8   30. jan 2012 Måske du kan prøve bare med alm. modermælkserstatning som mætter mere end brystmælk.
    Men der er ikke noget galt i at forsøge med vælling, der står 6 mdr. på da sundhedsstyrelsen anbefaler fuld amning til 6 mdr. der er ikke andet i end grød, det er bare meget tynd grød. Der er dog lavet en ny på havre den må han jo så ikke få:o))

• #9   30. jan 2012 Dexter havde de samme perioder den gang. Hvor han bare ikke gad sove, men ville sutte hele tiden.
    Jeg bed i det mig, for jeg VILLE have den amning i hus. Og jeg blev frarådet vælling af min sundhedsplejerske dengang. Det mente hun ikke var nødvendigt.
    Men ja, det var bare en fase, og vi kunne forsætte som vi plejede. smiley
    Men dex fik allerede grød fra han var de 4 måneder. Meget madglad.

• #10   30. jan 2012 jamen hvad gør jeg om natten? Jeg tager ham over til mig, han ligger lige ved siden af min seng, jeg siger intet andet end shhh...ligger ham til og han spiser, falder i søvn og jeg ligger han retur..under hele amningen ligger han med lukkede øjne, så der er heller ingen øjenkontakt..

kunne godt være jeg skulle prøve med mme, men er igen bange for at give ham flaske, da jeg er bange for han ikke vil retur til brystet..

• #11   30. jan 2012 Kan jeg godt forstå. Der er nogle børn der bedre kan lide flaskesutten.
    Men... ja.. evt. finde en ny sut? Måske en han bedre "kan lide" ?

Ved ikke hvad sut han bruger jo. men synes i hvert fald du skal holde fast i, at du rigtig gerne vil amme ham! smiley

• #12   30. jan 2012 har prøvet forskellige sutter, den eneste grund til han begyndte på sutten var fordi de mente det var en god ide på Neo, men må bare hænge i..

• #13   30. jan 2012 Det er ikke sikkert det hjælper med vælling. Min søn er 15 måneder dog født 11 uger for tidlig men vi er også begyndt på vælling da han vågner lige så mange gange om natten som din søn. Men her hjælper det ikke, jeg ammer stadigvæk. Vi har fået at vide at ngle børn bare vågner flere gange end andre og sådan er det.

• #14   30. jan 2012 jah, kan se det hjælper nogle og andre ikke.. tror bare jeg fortsætter som før og så se om det skulle ændre sig hen ad vejen..

Kommentér på:
fuld amning - aften vælling?

Annonce