{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Ægløsning og graviditetstest {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mig og kæresten har lige startet projekt baby, og har lidt spørgsmål.

Hvordan ved man hvornår man har ægløsning, det er jo der der er størst chance for at blive gravid.

Og hvor tit skal man ca tage en graviditetstest?

Regner ikke med noget de første 2-3 måneder da jeg jo lige er stoppet på P-piller efter ca 4 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ægløsning og graviditetstest
  • #2   2. nov 2013 En lille tilføjelse til indlægget ovenover. Det er selvfølgelig ægløsningstests du skal tage når du begynder at teste, hvis du nu ikke kendte til dem smiley

Og når i så kommer der til hvor testen bliver positiv, så er det en god idé at have sex på dagen + 1-2 dage efter også.

• #3   2. nov 2013 Tak begge to. Er det på apoteket jeg køber ægløsningstesten?
    Og er det bare 10. dagen efter mens?

Er ret sikker på min mens vil være uregelmæssig da den både har været det før og i mens jeg har taget P-piller.
    Vi håber at det går stærkt. Vi kan slet ikke vente hehe. Min kæreste nusser og lytter allerede til maven, selvom jeg er ret sikker på babyen ikke er der inde endnu smiley

Er der evt noget mad man skal holde sig fra og til, for at der er større chance for at blive gravid?

• #4   2. nov 2013 Du kan også købe dem i dagligvarer butikker. Og ja, start på dag 10 fra sidste menstruations første dag.
    Så vidt jeg ved er det myter, det med at visse typer af madvarer øger chancen for graviditet. Men start allerede nu med folsyre piller (købes på apoteket). De sørger for en optimal udvikling af fosteret. Dem kan man starte med allerede mens man kun planlægger baby og resten af graviditeten.

Og når du så bliver gravid bør du tage et vitamintilskud som f.eks. Gravitamin fra multi tabs.

• #5   2. nov 2013 Annette: tak smiley så vil jeg se om jeg kan komme på apoteket i morgen. (Skal også nå til mekaniker med bilen smiley ) så

• #6   2. nov 2013 Du kan købe dem på de forskellige sider her på nettet og på trendsales billigt. Men du starter med at tage dem dag 9 ca ( dag 1 er den dag din mens starter) og så tager du dem samme tidspunkt hver dag indtil den er positiv .. Og det er den først når begge streger er lige tydelige.
    Man kan også tage sin temperatur hver dag efter mens og når den falder så har man æl smiley og så test for graviditet 14 dage efter æl smiley

• #7   2. nov 2013 Endelig2streger: tak for hjælpen. Vil se om jeg kan finde dem billigt på trendsales smiley hvilken pris har de ca på apoteket?

• #8   3. nov 2013 Jeg har også købt både æl og g-test billigt på ebay, men der går så lige de der 5-6 dage inden de når frem.

• #9   3. nov 2013 Jeg fandt dem på trendsales til 2 kr stykket, og kan få begge dele ved samme sælger, så det holder jeg mig til.
    Er ikke god til eBay.

Kommentér på:
Ægløsning og graviditetstest

Annonce