{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Sophie J
Sophie J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68

Andre der havde det sådan? {{forumTopicSubject}}

Hej(o:
Jeg skriver næsten aldrig herinde, men jeg har lige brug for at høre om jeg er helt fra den..

Min kæreste og jeg har siden August 2010 dyrket sex uden beskyttelse, dog ikke "målrettet" graviditets træning.. Men jeg er splittet i mine tanker, den ene dag vil jeg mægtig gerne være mor og dagen efter er jeg i tvivl... Det skal lige siges at jeg ikke var i tvivl, hvis man fik barnet uden at være gravid!(Det er selve graviditet, fødsel mv der skræmmer)
Jeg har været sammen med min kæreste 8 år til december, så vi kender hinanden virkelig godt og jeg er ikke i tvivl om dette er hans store ønske.

Jeg synes virkelig der er svært ikke at lade tankerne kværne derud af 24 timer i døgnet"Hvad nu hvis, hvad nu hvis"):

Jeg er virkelig bange for nåle, og dem møder man jo lidt af under en graviditet. Hvordan tacklede i det, jer der har det ligesådan??

Er det naturligt at være nervøs for det hele eller er jeg ved at blive tosset?

Håber i kan komme med lidt indputs, og at mit indlæg ikke er alt for rodet(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre der havde det sådan?
  • #1   11. nov 2011 Mht til nålene. Så startede jeg også min graviditet med seriøs nåleskræk. Jeg fik et angstanfald da sygeplejersken skulle have de første blodprøver.
    Men efter et par samtaler hos min læge lykkedes det, og nu kan jeg komme igennem det så llænge jeg ikke skal kigge på nålen, også sidder jeg og synger julesange. Det lyder åndssvagt, men det virker for mig.

Ang. at være klar. Så er man aldrig klar, men jeg forventede hele tiden det værste, og jeg havde en rigtig dejlig graviditet.

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#2   11. nov 2011 Det er rigtig ubehageligt når man bliver helt panik angst/: Jeg har dog en rigtig god læge, som forstår skrækken- heldigvis...
    Jeg kan godt lide når jeg ved hvad der skal ske, og gerne hvornår og hvordan..Og det hele er jo så uvist..
    Det skal lige siges at jeg ved når det sker, at jeg vil være overlykkelig.

• #3   11. nov 2011 Jeg kan sagtens følge dig. Min læge var også super til at hjælpe mig igennem det. Første samtale da snakkede vi bare, anden gang viste han mig en akupunkturnål (som er mega tynd) og fik til slut sat den ned i den ene hånd. og tredje gang marcherede jeg ind til sygeplejersken og blev sgu stukket alt i mens jeg skrålede "Smuk som et stjerneskuuuuud!" *G*

Med en graviditet er intet givet på forhånd, så der bliver man bare nød til at "let loose" og lade naturen gå sin gang.

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#5   11. nov 2011 Man får vel taget blodprøve i uge 8 og uge 32- hvis alt er vel? Jeg ved godt man ikke kan forudse hvordan et gravidits forløb vil gå, men det ville da være rart..

Jeg kommer helt til at smile ved tanken om at sidde og synge!(o: haha jeg synger virkelig dårligt, såååå...

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#7   11. nov 2011 Dina: Jeg kender flere som er gravide som har fået taget i uge 32, min søster er i uge31 og skal have taget en næste uge. Hvad de tjekker tør jeg ikke svare på??

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#9   11. nov 2011 Dina: Det kan være det er forskelligt fra læge til læge?(o: No idea?

• #11   11. nov 2011 aj: jeg fik taget en del stykker da jeg var gravid. og jeg hader os bare nåle. jeg fik begyndene svagerskabsforgiftning i slutningen og fik taget blodprøver hver anden dag.. men hvis man bare ønsker sig et barn klare man det..

jeg synes ikke det var så slemt til sidst.. jeg kigger altid væk når jeg for taget blodprøver. og så siger jeg at de skal sige til når de strikker.

så ved du kan klare det smiley

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#12   11. nov 2011 Kristina: Uh jeg er ikke den eneste der ikke kan lide det. Man kan jo blive nødt til det, det er bare en forfærdentlig følelse. Jeg tror jo nærmest jeg skal gå planken ud! Rent logisk ved jeg godt at kvinder føder børn og får taget blodprøver hver dag, og at man overlever. Det er utroligt at skrækken sidder så dybt i en..

• #13   11. nov 2011 aj: tror altid man er bange for det at føde. og ja gu gør det nas. men det er bare det største der sker for en og ens mand. og normalt for man ikke taget så mange prøver.

jeg synes faktisk først at det var måske 2 mdr inden jeg fødtet at jeg blev nervøs.. har hele tiden sagt til mig selv at det ville gøre røv ondt.. og ja tænkte bare på det der kom ud af det.. vores lille prinsesse

• #14   11. nov 2011 jeg har totalt angst for nåle ! det er ligefør jeg ikk møder op når de skal tages ! men jeg hvordan jeg har klaret dem ( + et par af Studentens trøst - blodprøve på håndoverfladen) ja det ved jeg ikk...

til begge mine fødselser har jeg fået ep ..... tror slet ikk man tænker over at det er en nål de strikker med.... min tanker var : så få dog den smerte væk ! ......

men det er ikk så mange blodprøver man skal have taget... hvis det er en normal graviditet.
    1 hos sin læge - de tjeker for leversygdom osv.
    1 dubble test.
    1 hvis man skal teste for graviditets sukkersyge
    hvis man har graviditets sukkersyge skal man også have taget ved kontroller.

• #15   11. nov 2011 jeg var også hunderæd for at føde første gang og da jeg gik i fødsel, panikkede jeg fuldstændig og fortrød at jeg var blevet gravid xD
    men da jeg lå der med min datter var al smerte, besvær og 23½ times fødsel......

tror det er meget normalt og være lidt bange for det hele føste gang....

det var jeg meget og også anden gang. da det var en helt anden graviditet og fødested.....

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#16   11. nov 2011 Tak for dit svar(: Mon ikke alle er nervøse, nogen viser det bare mere end andre.(mig!)

• #17   11. nov 2011 jeg var hunderæd og det fik de også afvide haha

• Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #22   12. nov 2011 Jeg kan godt forstå dig.... For mig har det været et enormt skridt at tage af flere forskellige årsager;
    * jeg er perfektionist så der er mange ting jeg gerne ville have anderledes inden vi sætter et barn i verden, men har måtte erkende at vi aldrig får et barn, hvis vi ska vente på at verden er perfekt ;O)
    * jeg har tidligere slet ikke ønsket at få børn, og det har været meget mærkeligt at opdage at jeg pludselig havde det anderledes....
    * jeg har en kronisk smertelidelse så er skrækslagen for hvilken påvirkning en graviditet vil have... Det ka være rigtig hårdt for raske - så frygter at det vil være dobbelt så hårdt for mig..

For 3 måneder siden fik min svigerinde en dejlig søn, som vi idag var til dåb hos.. Der var også to andre baby-drenge i nogenlunde samme alder.. Og der kunne jeg virkelig mærke hvor meget jeg glæder mig til at det bliver min tur - min tur til at passe dette lille, smukke væsen :O)) Det kriblede i mig for at få lov at holde dem :O)) Min kæreste fortalte så på vej hjem at han havde haft det præcis sådan (uden at jeg havde sagt noget) - så NU ved jeg at vi er helt klar :O))

Jeg er heller ik glad for nåle - for det dårligt bare de viser en i tv ;O) Men for nogle år siden havde jeg en hjertefejl og skulle derfor have taget en del blodprøver - det fik mig til at overvinde min frygt... Jeg kommer aldrig til at elske det ;O) Men idag ka jeg da gøre det!

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#23   13. nov 2011 Tusind tak for alle jeres svar, det er egentlig rart at se det er en rimelig normal tankegang at være noget nervøs/spændt over sådan et forløb!(o:

• #24   13. nov 2011 Ja det er skam helt normalt. Især når man er førstegangs gravid, man aner jo ikke hvad man går ind til.

For mit vedkommende har det hjulpet at forvente det værste hele vejen igennem. Ved godt det lyder åndssvagt, men jeg tror virkelig det har hjulpet.
    Især ved fødslen, da forventede jeg at skulle gå med veer i 24 timer og at det bare ville komme til at tage hundrede år det hele, og da jeg så gik i fødsel, nåede jeg slet ikke at blive bange fordi jeg hele tiden var sikker på at det ikke var nu det skulle ske.

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#25   14. nov 2011 Pernille: Det er dejligt at du fandt en måde at tackle det på(o:
    Jeg er ikke så god til når man ikke ved hvad der skal ske.

• #26   15. nov 2011 A J-- Det er jeg absolut heller ikke. Netop derfor besluttede jeg mig at det blev "worst case scenario" for så var jeg ligeosm forberedt på det værste. Da det hele så slet ikke blev så slemt, var det jo bare fntastisk.

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#27   15. nov 2011 Pernille: Det kan være det skal prøves- så bliver man positivt overrasket

• #28   16. nov 2011 A J-- Lige præcis. Så er man hele vejen igennem gearet til det værste, og så bliver det bare så meget mere fantastisk når det slet ikke bliver på den måde man har forestillet sig.

Kommentér på:
Andre der havde det sådan?

Annonce