Andre der havde det sådan? {{forumTopicSubject}}
Hej(o:
Jeg skriver næsten aldrig herinde, men jeg har lige brug for at høre om jeg er helt fra den..
Min kæreste og jeg har siden August 2010 dyrket sex uden beskyttelse, dog ikke "målrettet" graviditets træning.. Men jeg er splittet i mine tanker, den ene dag vil jeg mægtig gerne være mor og dagen efter er jeg i tvivl... Det skal lige siges at jeg ikke var i tvivl, hvis man fik barnet uden at være gravid!(Det er selve graviditet, fødsel mv der skræmmer)
Jeg har været sammen med min kæreste 8 år til december, så vi kender hinanden virkelig godt og jeg er ikke i tvivl om dette er hans store ønske.
Jeg synes virkelig der er svært ikke at lade tankerne kværne derud af 24 timer i døgnet"Hvad nu hvis, hvad nu hvis"):
Jeg er virkelig bange for nåle, og dem møder man jo lidt af under en graviditet. Hvordan tacklede i det, jer der har det ligesådan??
Er det naturligt at være nervøs for det hele eller er jeg ved at blive tosset?
Håber i kan komme med lidt indputs, og at mit indlæg ikke er alt for rodet(:
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Men efter et par samtaler hos min læge lykkedes det, og nu kan jeg komme igennem det så llænge jeg ikke skal kigge på nålen, også sidder jeg og synger julesange. Det lyder åndssvagt, men det virker for mig.
Ang. at være klar. Så er man aldrig klar, men jeg forventede hele tiden det værste, og jeg havde en rigtig dejlig graviditet.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
Jeg kan godt lide når jeg ved hvad der skal ske, og gerne hvornår og hvordan..Og det hele er jo så uvist..
Det skal lige siges at jeg ved når det sker, at jeg vil være overlykkelig.
okt 2008
Med en graviditet er intet givet på forhånd, så der bliver man bare nød til at "let loose" og lade naturen gå sin gang.
jan 2009
Jeg kommer helt til at smile ved tanken om at sidde og synge!(o: haha jeg synger virkelig dårligt, såååå...
jan 2009
jan 2009
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
jeg synes ikke det var så slemt til sidst.. jeg kigger altid væk når jeg for taget blodprøver. og så siger jeg at de skal sige til når de strikker.
så ved du kan klare det
jan 2009
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
jeg synes faktisk først at det var måske 2 mdr inden jeg fødtet at jeg blev nervøs.. har hele tiden sagt til mig selv at det ville gøre røv ondt.. og ja tænkte bare på det der kom ud af det.. vores lille prinsesse
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
til begge mine fødselser har jeg fået ep ..... tror slet ikk man tænker over at det er en nål de strikker med.... min tanker var : så få dog den smerte væk ! ......
men det er ikk så mange blodprøver man skal have taget... hvis det er en normal graviditet.
1 hos sin læge - de tjeker for leversygdom osv.
1 dubble test.
1 hvis man skal teste for graviditets sukkersyge
hvis man har graviditets sukkersyge skal man også have taget ved kontroller.
apr 2008
men da jeg lå der med min datter var al smerte, besvær og 23½ times fødsel......
tror det er meget normalt og være lidt bange for det hele føste gang....
det var jeg meget og også anden gang. da det var en helt anden graviditet og fødested.....
jan 2009
apr 2008
jul 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
* jeg er perfektionist så der er mange ting jeg gerne ville have anderledes inden vi sætter et barn i verden, men har måtte erkende at vi aldrig får et barn, hvis vi ska vente på at verden er perfekt ;O)
* jeg har tidligere slet ikke ønsket at få børn, og det har været meget mærkeligt at opdage at jeg pludselig havde det anderledes....
* jeg har en kronisk smertelidelse så er skrækslagen for hvilken påvirkning en graviditet vil have... Det ka være rigtig hårdt for raske - så frygter at det vil være dobbelt så hårdt for mig..
For 3 måneder siden fik min svigerinde en dejlig søn, som vi idag var til dåb hos.. Der var også to andre baby-drenge i nogenlunde samme alder.. Og der kunne jeg virkelig mærke hvor meget jeg glæder mig til at det bliver min tur - min tur til at passe dette lille, smukke væsen :O)) Det kriblede i mig for at få lov at holde dem :O)) Min kæreste fortalte så på vej hjem at han havde haft det præcis sådan (uden at jeg havde sagt noget) - så NU ved jeg at vi er helt klar :O))
Jeg er heller ik glad for nåle - for det dårligt bare de viser en i tv ;O) Men for nogle år siden havde jeg en hjertefejl og skulle derfor have taget en del blodprøver - det fik mig til at overvinde min frygt... Jeg kommer aldrig til at elske det ;O) Men idag ka jeg da gøre det!
jan 2009
okt 2008
For mit vedkommende har det hjulpet at forvente det værste hele vejen igennem. Ved godt det lyder åndssvagt, men jeg tror virkelig det har hjulpet.
Især ved fødslen, da forventede jeg at skulle gå med veer i 24 timer og at det bare ville komme til at tage hundrede år det hele, og da jeg så gik i fødsel, nåede jeg slet ikke at blive bange fordi jeg hele tiden var sikker på at det ikke var nu det skulle ske.
jan 2009
Jeg er ikke så god til når man ikke ved hvad der skal ske.
okt 2008
jan 2009
okt 2008
Andre der havde det sådan?