{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Sinædde *PB *
Sinædde *PB *
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Hvorfor ikke bare starte nu? :D {{forumTopicSubject}}

^^Hvor bliver man glad når ens bedre halvdel spørger om det! smiley

Vi har i lang tid haft aftalt at PB skulle starte i juli måned. Men da jeg har haft nogle problemer som jeg troede skyldtes mine p-piller valgte jeg at stoppe på dem for 3 mdr. siden. I den tid har vi brugt kondom - og jeg har hele tiden synes det var fjollet. Men kæresten ville vente - og man er jo ligesom 2 i sådan et projekt.
Igår aftes snakkede vi lidt om sommeren og at det bliver spændende hvad den bringer (og om den bringer mere end en ferie til London). Lige pludselig siger han: "Hvorfor starter vi ikke bare nu?". Jeg blev helt mundlam. Jeg spurgte ham så sent som for et par dage siden om der var nogen grund til at han havde sagt lige præcis én bestemt dato i juli - at det var lige præcis DER PB blev skudt igang. Til det sagde han bare at det synes han bare var en god idé - så står man der og fatter stadig ikke helt hvorfor.

Men ja, pointen er, nu blev det min/vores tur til at starte PB.

Og så håber jeg at sommeren kan byde på LONDON BABY smiley

Hvordan har jeres PB været planlagt? Altså er i blevet enige om at smide p-pillerne og så tage den som det kommer? Eller har det været hardcore ægløsningstest, tælling af cyklusdage og målning af temperatur fra start?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ikke bare starte nu? :D
  • #1   13. jun 2011 har altid haft et mega stort ønske om at blive gravid så da vi blev gift var min morgen gave ik flere p.piller hvilket jo var den beste gave så ja vi var enige om at stope på pillen og blive gravide

• #2   13. jun 2011 vi er lige startet og jeg havde ÆL tirsdag sidste uge, så jeg er spændt på om det har givet pote eller om mensen kommer. håber selvfølgelig på 2 streger, men tror det næppe.

held og lykke med det.

• #3   13. jun 2011 Ved os var det mig der først var klar til projekt baby, så jeg måtte "bare" vente på kæresten at okay til det... Det gjorde han så sommeren 2007, hvor han sagde til mig, om det ikke var nu jeg havde fået min sidste p-sprøjte smiley
    Projektet startede så agu./sep. 07... Desværre skete der ikke noget, trods sex 2-3gange/ugen, så da der var gået 9 mdr. begyndte jeg at tage Æl-test...
    Efter 1½ år var der desværre ikke sket noget, så vi tog kontakt til lægen, som henviste os til Skive fertilitetklinik...
    Der startede vi så i behandling og heldigvis blev jeg gravid ved første IVF-forsøg smiley (2år efter projektet var startet)...

Tror man skal starte med at ta det stille og rolig, så man ikke stresser kroppen, og hvis der så ikke er sket noget om et halvt hår, så kan i evt. begynde med ÆL-test osv smiley

• #4   13. jun 2011 Og selvfølgelig, HELD OG LYKKE smiley

• #5   13. jun 2011 Først SKØNT og held og lykke med PB.

Her hjemme har vi lige skudt PB igang for ikke andet en 10 dage siden... Da jeg har været på p-piller kan jeg af naturlige årsager ikke vide min cyklus men mig og manden er enige om vi luge pt tager det som det kommer... Går der et par mdr uden nogen positiv test kan det godt være jeg går mere til den med æl-test osv. Men det har vi ingen planer om nu.
    Jeg havde snakket om det et godt stykke tid men ville ikke presse manden, det kommer der intet godt ud af. Da jeg købte p piller sidste gang siger han så til mig St han syntes jeg skal tage dem færdig og så det slut og så begyndte vi på PB.

• #6   13. jun 2011 Trine: jamen han spurgte mig den 4 juni om vi ikke skulle sexe.. og så som altid så sagde jeg: hvis vi gør det uden kondom, så kan vi godt. så sagde han fanme ja smiley hihi

• #7   13. jun 2011 For et år siden var jeg også klar men manden var langt fra. Han var ude i noget "måske om en 5 års tid".
    Tror bare jo mere vi fik snakket om det jo mere klar blev han og lige fra den ene dag til den anden gik han fra "måske om en 5 års tid" til "Hvad med at sige sensommeren 2011?" og så til "Hvorfor starter vi ikke bare nu". Så vildt fedt for mig.
    Den har nok også fået en god portion baby-snak fra min side - men det har virket smiley

Vi har snakket om at vi i de første par måneder bare vil tage det som det kommer - sker det så sker det - og sker det ikke, så sker det nok senere. Så det kan vi jo rigtig hygge os med i vores dejlig lange sommerferie som studerende smiley
    Det er på ingen måde noget der haster, men man kan da ikke lade være med at håbe at det ikke bliver vildt svært at få børn.

• #8   13. jun 2011 mega smiley hvad venter du dig?

• #9   13. jun 2011 dejligt smiley har i fundet navn så?

• #10   13. jun 2011 Her har jeg siden jeg var godt og vel 19 år været klar til en lille i familien men det var kæresten BESTEMT ikke (han var der en 20-21 år) så jeg måtte pænt vente og vente og vente og gud hvor har jeg flere gange spurgt om det ikke snart var nu...
    Men nej og nej og nej sagde kæresten...
    En dag sagde han så, jeg vil gerne have 100% råd til det (forstået sådan at barnet ikke skulle mangle noget) og vil gerne have et hus inden... Jeg sagde okay det er så iorden for jeg kunne jo intet gøre...
    I år 2008 begynder vi så at kigge på huse og nøj det er et gede markede, men vi finder da lagt om længe et hus og jeg tænker yes så blev jeg husejer ;o)
    Sept. 2008 er vi med hele min side af familien i sommerhus i Jylland og jeg skal en fredag aften starte på mine p-piller som jeg plejer...
    Jeg finder parken frem og siger til kæresten, jeg smutter lige ud og tager min pille, han kigger men siger intet, siger så for at driller som jeg nogen gange har gjort, skal jeg bare ligge dem på plads (GRINER) han kigger igen på mig, sætter sig op i sengen og siger så, skat du har længe bedt om en baby, nu har vi en fin økonomin, hus og ja vi har været sammen i så mange år at du vist må være den rette for mig så skal vores barn laves nu så er det nu du smider dine piller... Jeg bliver total mundlam nu har jeg så lange ja i faktisk 7 år gået og prikket til ham og så siger han sku smid pillerne og lad os kaste os ud i pb :oD Ja det var i sept. og i dec 2008 bliver jeg gravid...

2 gang var det mere planlagt der var det besluttet vi skulle igang i juni månede 2010 da vi ønskede en ca. antal måneder/år imellem vores børn :o)

• #11   13. jun 2011 Her startede det med at lægerne fandt ud af jeg ikk kunne blive gravid naturligt. Har dog haft en idé om det selv i nogle år - da jeg ikk var på pillerne sammen med min eks. og der blev jeg heller ikk gravid. Kan ikk tåle pilerne smiley

Nå men fik beskeden dagen før min 26 årige fødselsdag og manden siger så " jamen så tester vi mig og så går vi ellers igang " havde ikk været kæreste i så lang tid der - så var lidt mundlam - da min eks feks bare sagde " nåe ja men hvis du ik kan så må vi undvære - fordi jeg tester mig ikk og skal ikk have hjælp fra læger " så jeg tude og ville ikk rigtig tro på det smiley

Men manden blev testet og han var super fin i svømmerne - så lægerne gik igang med at få nulstillet mig osv *G* men det var først i sep sidste år at det virkede - men nu har vi tilgengæld 2 smukke prinsesser smiley

så vores kamp har været hård - med hormoner - tudeture - scanninger osv !! men som vi har sagt hvis vores forhold kunne klare de ture så kan vi klare ALT!!

• #12   13. jun 2011 okay .. hihi kan være i helt ændre det når han kommer smiley

• #13   13. jun 2011 Ved os blev vi bare enig og at prøve i februar månede, og blev gravid i første hug. Her har jeg ikke talt hverken cyklus dage, eller taget ægløsningsteste, og er idag 15+1 smiley

• #14   13. jun 2011 Hos os har jeg i godt 2 år gerne ville have børn men manden ville ikke.. Han mente ikke at han var klar osv.. Vi hsr indimellem snakket om det at jeg gerne ville og at han ikke ville endnu.. Jeg valgte derfor at lade det ligge lidt, for jeg ville heller ikke presse på og ville også gerne at han kom til mig når han følte sig klar..
    Derfor havde vi ikke snakket om det i et stykke tid, så til min helt store overraskelse spurgte han mig om aftenen da vi var gået i seng (på min fødselsdag) om ikke det skulle være nu smiley jeg blev total mundlam og have overhovedet ikke set det komme smiley jeg blev selvfølgelig vildt glad smiley
    Vi tager det også lidt som det kommer her de første par mdr og bruger derfor ikkeÆLteste.

• #15   13. jun 2011 Iøvrigt den bedste fødselsdagsgave ever!! smiley

• #16   14. jun 2011 Her var det faktisk min bedre halvdel som var klar først, og det er to år siden smiley Eller, jeg har også været klar, men har holdt på at skulle gøre min bachelor færdig, og det har han accepteret fuldt ud smiley
    Så vi startede i december 2010, så vi var sikre på at jeg kunne nå at blive BA'er her til juni, og blev gravide tre måneder senere smiley

• #17   14. jun 2011 Vi tog det som det kom.... har prøvet en overgang at tage temperatur for at se, hvornår i min cyklus ægløsningen kom. Men det er lidt svært, fordi man skal være så præcis med, hvornår man tager den hver dag... så der gik lidt rod i det. Fik aldrig brugt det til noget....

• #18   14. jun 2011 Først og fremmest tak for svarene alle sammen. smiley
    Det er lidt sjovt at høre hvordan i forskellige par er blevet enige om det/ blevet klar til PB.

Så håber jeg det kan lykkes for os alle inden for overskuelig fremtid smiley

Camilla - venter spændt på 2 streger < 3: Skøn fødselsdagsgave!

Kommentér på:
Hvorfor ikke bare starte nu? :D

Annonce