4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Er lidt i chok... :( {{forumTopicSubject}}
I morges skulle jeg ind på klinikken og scannes for at se hvornår jeg skal have ægløsning..
Vi var blevet lovet at det var overlægen som vi er tilknyttet til der skulle scanne mig og så skulle hun lave en GU på mig.. Men allerede i venteværelset blev jeg mødt af en sygeplejerske der kaldte os ind..
Havde fået taget en del blodprøver på 3 mens dag for at se med kvindelige/mandelige hormoner og dem regnede vi med at skulle have svar på.. Hun startede så med at sige at jeg iige skulle scannes og blev smidt op på briksen.. Alt så ok ud æggene eller hvad det hedder var bare slet ikke store nok endnu, men sagde så til hende at min cyklus også lå på 37 dage, så var hun mere rolig..
Så sad vi bagefter og snakkede om prøveresultatet og BANG, fik jeg den i hovedet at jeg nok har PCOS..
For var undervægtig, hvilket hun gik meget op i, og jeg havde jo en ustabil cyklus (ja de sidste 3 måneder) og så havde jeg jo lige 2 bumser i hovedet.. så det kunne nemt være PCOS What.. tænkte jeg bare.. der var så det at en af svarene fra prøven kun viste halvt tal af hvad der var normalt og jeg havde mange æggeblærer så mellem linjerne sagde hun at nu har jeg PCOS selvom de ikke har alle svar endnu så nu skal jeg passe på hvad jeg spiser.. Og min mens kunne ikke være ustabil pga. stress, det kunne ikke lade sig gøre..
Så var samtalen forbi og vi fik en ny tid til tirsdag hvro vi blev lovet vores læge som skulle scanne og lave en GU...
Gik nærmest grædende derud fra fordi jeg var i chok..
Manden ringede så igen til klinikken senere på dagen og bad om at snakke med vores læge og hun kunne slet ikke forstå at vi havde fået det at vide af sygeplejersken for de må og skal kun scanne ikke give svar på prøver, og hun sagde vi slet ikke skulle være bekymret og det ikke var sikkert det var det, så nu skal vi snakke med hende om det på tirsdag.. Men en rigtig DUM undersøgelse og start på weekenden...
Nåhr ja og sygeplejersken gav mig også lige den i hovedet at det jo overhovedet ikke var sikkert jeg havde ÆL
Sorry måtte bare ud med det.. Det blev vidst lidt langt..
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 123 Svar: 832
Har selv PCOS og da jeg fik af vide at jeg havde det, fik jeg bare af vide at jeg har 50 % chance for at blive gravid =/ Så tog jeg hjem og passede børn og var grædefærdig (var 17 år og ung i hus hos en familie) Heldigvis sidder jeg nu og venter at baby melder sin ankomst og vores behandling krævede kun hjælp til at jeg fik ÆL.
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 210
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Men er så ked af den behandling vi fik
Godt at høre det er endt godt for jer..
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
maj 2008
maj 2008
. Men hun sagde også at det tydede på PCO fordi der var det der i blodprøven (og det er jeg så i tvivl om hvad var) :-S Og så fordi min sidste 3 cyklus har været mellem 20-37 dage
maj 2008
sep 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 57
Håber at dine æg er blevet fine tll tirsdag og at du får en bedre behandling der. Og en god weekend trods alt *S*
maj 2008
Linda.. Det er hvertfald tirsdag
Mine æg var ca. 8-9 mm og er på 11 dagen i min cyklus lige nu..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Håber på bedre svar tirsdag sikke en dum sygepl.
maj 2008
Håber også selv på bedre svar tirsdag, hun var ikke for god hende sygeplejersken idag
maj 2008
Med æggene ved jeg heller ikke hvad er godt og dårligt.. så håber Linda vil svare mig..
Læste lige et andet sted på nettet at det er normalt at et æg er ca 2 cm når man har ægløsning..
Tak for den gode vind
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 302
maj 2008
Ved at behandling ingen dans på roser er og det kan tage mange år.. Det er kun håb der får mig til at håbe at det vil lykkes i de første forsøg fordi vi har valgt den behandling vi har og vores læge siger positivt om det og siger chancerne er store.. men ja tør ikke håbe på noget overhovedet før den er der.. Held og lykke til dig også ...
Katrine... Dejligt at høre
maj 2008
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men nu er det sgu snart din/jeres tur til at få lidt positivt nyt. Håber godt nok at den læge tager fat i sygeplejersken som fortalte jer det. Det må hun jo slet ikke, hun må ikke stille diagnoser(staves)
Men det er godt at i har en tid allerede på tirsdag, og det var også godt at din mand greb knoglen og ringede derind.
Sender dig et stort kram...
maj 2008
Så håber på bedre nyt tirsdag.. så skal mine æg bare vokse og være fine
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
maj 2008
maj 2008
jul 2008
Håber for dig at det ikke er det - men heldigvis findes der masser af PCO ramte der bliver gravide. Det har jeg da set herinde
maj 2008
Ja der er heldigvis mange med pco der blir gravide.. Håber da jeg selv kan klare det i dette forsøg men nu må vi se..
jul 2008
Hende jeg kender har fået at vide at hun sandsynligvis ikke vil kunne få børn, hun fik heller ikke menstruation naturligt.
Hun er sikkert også et hårdt ramt tilfælde - hun er 189 cm høj, har meget maskulin krop og fuldskæg hvis hun ikke fjerner det. Og så vejer hun ikke 20 kg for meget men nærmere 50 kg for meget.
maj 2008
jul 2008
Jeg tror hun har opgivet begge dele - hun gør i hvert fald ikke noget for at tabe sig, og har ikke hørt hende tale om at hun gerne vil have børn.
Men ja, hun er hårdt ramt.
maj 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men vil da også komme med en beroligende historie hvis det kan hjælpe lidt
jeg har også pcos (ligger også lige mellem undervægtig og normalvægtig, hvis man regner bmi) og var også knust da jeg fik besked om at jeg ikke skulle regne med at blive gravid uden hjælp, selvom jeg ikke lige havde børn i tankerne på det tidspunkt, men skulle så stoppe mine piller så de kunne se hvordan min mens var uden pillepåvirkning sp de kunne ligge et behandlingsforløb eller hva det hedder, nå men brugte jo så ikke beskyttelse, for troede jo ikke der skete noget og vupti 3 mdr efter var jeg gravid
maj 2008
Dejligt at høre en positiv historie...
Ja vi slipper jo desværre ikke for behandlingen, men havde håbet jeg intet fejlede og jeg måske kunne blive gravid af mis selv uden hormon tilskud og alt det.. og så gør det mig ked at hun sagde jeg måske ikke havde ÆL når jeg selv er/var overbevist om at det havde/har jeg.. Men nu må vi jo se...
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
Håber næste gang bliver bedre, og at du får dig et helt korrekt svar!
Så du ved hvad du skal forholde dig til i fremtiden
Lige et spørgsmål..
Hvad har bumser med PCO at gøre? Den har jeg ikke hørt før? :S
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 117
Pco og bumser, kan ikke sige sammenhængen mellem dem. Men jeg er meget ramt af bumser. Rigtig slemt. Jeg går aldrig i en halterneck f.eks. fordi jeg har bumser på ryggen. Godt nok ikke så mange mere. Men en masse ar, fordi jeg har kløet i dem.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
- Tror selv jeg har pco eller er i hvertfald næsten rimelig sikker på det desværre :S Men nåede aldrig at blive testet!
- Ja måske man burde!
maj 2008
Man kan vidst godt have mange bumser når man har PCO tror det var derfor hun sagde det..
Linda.. ved bestemt godt at PCO ikke er en dødsdom men det er et hårdt slag at få sådan en fredag morgen i en skrap vending og så oven i alle vores andre problemer.. derfor så jeg meget sort på det..
Jeg laver en opdatering idag hvordan det gik
Er lidt i chok... :(