{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Behandling og jobsøgning??? {{forumTopicSubject}}

Hvordan skal man forholde sig når man går som ledig og samtidig skal starte i behandling?
Lige nu kan jeg jo ikke gøre andet end at søge og søge men hvad hvis jeg får noget når vi skal starte i behandling og også hvis behandlingen gir positivt resultat.. Hvordan skal jeg forholde mig til de 2 ting? Andre der har prøvet noget lignende.. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandling og jobsøgning???
  • #1   28. sep 2010 altså jeg ville bare være ærlig omkring det.
    da jeg ikke synes man kan søge arbejde på falske forudsætninger (:

så man kan jo altid komme ind og sige '' vi prøver på at blive gravide. men skal have hjælp til det. hvor lang tid der går er der desværre ingen der ved. men jeg vil gerne være ærlig omkring det. da jeg mener det er en vigtig detalje.''

• #3   28. sep 2010 Er et sted fuldt enig med jer begge.. Synes bare det er så svært hvad man skal gøre..
    For et sted tror jeg ikke at jeg får et job hvis jeg siger vi går i behandling og prøver at få børn, men omvendt har jeg også svært ved at lyve for dem, da behandlingen jo kan koste mig sygedage..
    Så er virkelig splittet... Skal man prøve og spørge fagforeningen?? eller er det helt hen i vejret?

• #5   29. sep 2010 Jeg synes det er emget let nok: bare tie stille og komme i gang med behandling, og håbe man ogåså hurtigt blvier gravid. for arb.giver må IKKE spørge til barn, baby gravididitet.. alt det er ulovligt for denne at spørge om, så du behøver ikk have drlig samvirighed over evt at tie stile om det..

• #6   29. sep 2010 synes ikke at det vedkommer arbejdsgiver-- mener du skal fortælle det til arbejdsgiver i de første 3 mdr af graviditet.. så ville vente til dér

• #7   29. sep 2010 Jeg søgte arbejde da vi skulle i behandling for at få vores første datter... Og der gik 3 år før jeg blev gravid så informationen til arbejdsgiver var ren overflødig hvis jeg havde sagt noget... hvilket jeg ikke gjorde.

Jeg sagde noget da jeg begyndte at skulle gå i tide og utide for at blive insemineret osv og der var ingen sure miner overhovedet!!

• #9   29. sep 2010 Næ ikke alle ^^
    men det måske også bare fordi jeg aldrig selv har prøvet det ^^
    og for mig ville jeg føle mig som det største svin, hvis jeg søgte arbejde med falskeforudsætninger.. der til vil jeg altså hellere være ærlig.

• #10   29. sep 2010 Jeg har det lidt som Nadiaa at je ghar svært ved ikke at være ærlig.. men vil følge jeres råd og ikke sige noget når jeg søger arbejde, for ved jo ikke hvornår jeg blir gravid og så må jeg tage den derfra..
    Men ved jo bare at hvis jeg får job så kommer der flere sygedage pga. behandlingen og der kan jeg godt få dårlig samvittighed..
    Men er rigtig glad for alle jeres svar smiley

• #12   29. sep 2010 Stinna.. Vil forhøre mig hos fagforeningen hvis jeg blir tilbudt et job eller noget så jeg er sikker på hvad jeg skal síge og gøre.. og hvor meget man skal sige.. men kan sagtens se din pointe smiley

• #13   29. sep 2010 Stinnamus..

Nu var det skam ikke noget angreb,, så du behøver ikke svare VOLDSOMT ? forstår godt hvad du mener selvom du skriver det ganske normalt ^^ og nej det siger jeg ikke du skal, jeg siger blot det ville jeg gøre. fordi jeg synes det vigtigt at starte på sin arbejdsplads med god samvittighed.. og det ville jeg ikke kunne hvis jeg tilbageholdte den slags info (:

• #14   29. sep 2010 Nadiaa.. kan kun give dig ret i at det er vigtigt starte på sin arbejdsplads med god samvittighed men tror ikke jeg vil sige det til en samtale for så har man et sted afskrevet sig jobbet smiley det er de færeste der vil tage en der er i behandling og planlægger graviditet.. smiley

• #15   29. sep 2010 Lizette.

det skam også helt iorden ^^
    det jo op til hver enkelte, hvordan man helst vil gøre det smiley
    og ja du har ret, især i de her tider er det svært.

• #16   29. sep 2010 Men selvfølgelig er vi forskellige.. og kan sagtens forstå hvad du mener.. sådan er jeg normalt også selv.. men er nødt til at være egoistisk i disse tider smiley når det er så svært at få noget i disse tider smiley

• #17   29. sep 2010 lizette.

helt sikkert ^^

• #18   3. okt 2010 Nadiaa: det jo ikk at holde noget hemmeligt eller at blvie ansat under falske forudsætninger.. når man er kvinde må der forventes at der vil komme børn på et tidspunkt!! og ifl reglerne MÅ en arb.giver slet IKKE spørge om det, for han må ikke kunne vurdere dig som evt kommende ansat om du er gravid eller skal være det eller ej. på det punkt skal alle behandles ens!! og kan arb.giver ikk klare en evt graviditet så ksal arb nok istedet ansætte en mand, hvor chancen er højest ved en barsel på 14 dage smiley så det er ikk at holde noget hemmeligt! og man skal da absolut ikk have dårligt samvitighed ved at gå med den tanke "alene". for det du er kvinde, og det din pligt at føre slægten videre, og når loven siger sådan, er der vel en grund til det smiley

Kommentér på:
Behandling og jobsøgning???

Annonce