{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Jobsøgningskursus (kompetencefonden) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har været tilmeldt kursus på kompetencefonden i forbindelse med jobsøgning og arbejdsløshed???
Skal starte på sådan et 2 ugers kursus derude på manden og både glæder mig, og frygter det lidt..

Der er også noget med et 4 ugers kursus til noget med job med løntilskud..?

Er lidt nervøs for det da vi jo nok skal starte i behandling for barnløshed samtidig.. og det kommer jo måske til at ramle sammen :-S

Er forresten medlem af HK, men det er jobcenteret der afholder kurset..

Nogen erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsøgningskursus (kompetencefonden)
  • #2   3. nov 2010 Er det ikke sådan et heldags kursus?? har jeg da fået at vide?
    Hvad laver man? Tænkte nok det var kedeligt smiley

Nææ håber bare behandlingen falder i hak så det ikke påvirker alt det jobsøgning ...

• #3   3. nov 2010 jeg går også på noget ligende... jeg skal bare gå der i 2 måneder... og ja, det er rent ud sagt røvsygt.... her er det kun fra 9 til 14, så det er lige til at overkomme... men stadig, det er sku ik lige frem spændende... og jeg har nu ikke lært noget endnu....

• #4   3. nov 2010 Mit er vidst fra 8.30 til 14.30 selvom der står det er 37 timer :-S
    Må bare være dødsygt.. så vil jeg hellere side hjemme og søge ...

• #5   3. nov 2010 ja jeg syns også jeg har andre ting at lave end at sidde der... og det er jo ligesom begrænset hvem der vil ansætte mig når jeg er gravid plus at jeg ikke rigtig kan holde til særlig meget... så det nytter ikke så meget....

• #6   3. nov 2010 Nej det er da godt nok spild af tid.. Tror heller ikke jeg har de store chancer hvis jeg skal starte i behandling nu her.. så er det jo også lidt begrænset med stillinger...

• #7   3. nov 2010 Ej hold nu op. jeg har også lige været i gennem et forlæb på 8 uger og det har for mig været super givende smiley Jeg tror det kommer meget an på hvilken lærer man har og hvilken indstilling man kommer ind til det me.

Jeg lærte utroligt meget oom mine egne kompetencer og fik strikket et super god ansøgning sammen. En med noget rigtig kød på. De ansøgnier jeg har fået skrevet før (har været rigtig gode synes jeg selv) MEN det er ingenting i forhold til dem jeg nu har lært mig at lave smiley

Hvis du skal i behandling for du bare fri til det. Det nægter jeg simpelthen at tro på at jobcenteret vil stå i vejen for.

Gå ind til det med oprejst pande og få det bedste ud af det smiley

• #8   3. nov 2010 nu skal det siges at jeg på handelsskolen havde et valgfag der handlede om at lære at strikke en god ansøgning og cv sammen, plus hvordan man skal være medhensyn til jobsamtaler og sådan, så derfor kan jeg ik bruge det her kursus til noget.... da jeg i forvejen har haft det i et halvtår på skolen....

• #9   3. nov 2010 Nini -

Så kan jeg skam godt følge dig smiley og specielt i din situation, nu når du skal vvære forældre "lige om lidt" Så ville jeg også føle det var spild af tid smiley

• #10   3. nov 2010 tak smiley syns også det er så træls at sku derhen hver dag, men der er jo ik så meget at gøre ved det....

• #11   3. nov 2010 Jeg har været på det i forsommeren, og jeg har OGSÅ gået på Handelskolen og jeg har en videregående uddannelse, hvor det også er en STOR del af uddannelse, med kurser og tema dage osv... MEN jeg fik vildt meget ud af det, faktisk så meget at jeg kom der den sidste uge selvom jeg var sygmeldt og ikke måtte være der, men jeg havde en KANON lærer(konsulent) og nogle super søde medarbejdsløse og vi havde det SÅ godt sammen og vi fik virkeligt meget ud af hinanden og jeg gik så ind til det med det syn at jeg bare skulle have overstået de 4 uger, ved en pc og på facebook og BG. MEN det var kun fordi jeg havde KUN hørt negativt om det... Jeg har fået lavet et kanont CV og ansøgning og jeg har lært utroligt meget om mig selv...

Lad dig ikke påvirke negativt, men gå til det med åbne arme og tag det med dig du kan bruge videre ud i livet, man kan ALTID lærer noget nyt. Og nu ved jeg da at du skulle bruge lidt hjælp med en ansøgning forleden, så mon ikke det er godt nok? Og du får self fri hvis du skal til behandling mv. Og du aftaler som regel bare med din underviser at du skal sådan og sådan....

Nyd det og oplev dog noget nyt i stedet for at sidde hjemme alene...

Håber du får noget ud af det...

Nini 21+: skal lige siges at jeg godt forstår det er træls når man er gravid var selv i 6 mdr. da de ville sende mig i aktivering - fik heldigvis lidt arbejde for et vikarfirma så jeg slap smiley Men måske der er lidt guldkorn man kan bruge efter graviditeten og barsel? ingen ser jo ens på hvad der skal stå og hvad der er vigtigt, så bare på med JA-hatten og brug det du kan og nyd din graviditet!!

• #12   3. nov 2010 Lisbeth H - SYNES GODT OM smiley

• #14   3. nov 2010 I misforstår mig vidst også lidt...

Et sted glæder jeg mig til at komme ud blandt andre mennesker, og især hvis jeg kan lære noget af det, så vil jeg rigtig gerne.. smiley Så på den led ser jeg slet ikke negativt på det..
    Det eneste jeg er nervøs over er hvis det bare er at sidde foran skærmen og sende ansøgninger og ikke giver mig noget, så kan jeg lige så godt sidde hjemme hos mig selv..

Men ja hvis de kan give miig hjælp og guldkorn til min ansøgning så er det selvfølgelig det hele værd.. så ser ikke negativt på det i den forstand.. synes bare man har set og hørt mange hvor det er spild af tid.. Men er da spændt på det og håber jeg får noget ud af det smiley
    Er glad for at høre de gode erfaringer med det smiley

• #16   4. nov 2010 Det kunne jeg nemlig godt forestille mig.. derfor ville jeg høre folks mening smiley

Kommentér på:
Jobsøgningskursus (kompetencefonden)

Annonce