{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.226 visninger | Oprettet:

caroline <3
caroline <3
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

bange når han tisser uden ble på {{forumTopicSubject}}

når min søn på snart 3 år skal i bad tager jeg tøjet og bleen af ham inden jeg tænder brusern og finder håndklæde ovs, og når han får bleen af går der et par min. så tisser han og når han står og tisser kigger han ned og skriger så helt vildt man kan lige frem høre at han bliver bange for det.

han har før tisset på tovilettet men nu vil han ikke sidde der på (prasser ham ikke overhoved) hvad kan jeg gøre for at gør ham tryg ved det. han er snart 3 så skulle jo også gerne af med bleen engang self. først når han er klar.

hvis jeg eller hans store bror går på tovilettet løber han bag efter og siger tis tis og følger meget intressert med i hvad vi gør.men spørger jeg ham om han skal tisse siger han nej eller siger ja men når jeg så sætter ham der på vil han af med det samme

potten er også prøvet den vil han slet ikke sidde på. nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre for det er synd at han er bange når han selv tisser uden for bleen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bange når han tisser uden ble på
  • #1   13. jun 2013 Snak med ham. Hvad siger han når du spørger hvorfor han er bange? Kan det ske at det gør ondt på ham når han tisser uden ble?

• caroline <3
    caroline <3 Tilmeldt:
    maj 2013

#2   13. jun 2013 han har deværre ikke rigtig nogen sprog siger kun enkle ord og ingen sætninger så kan ikke rigtig få svar fra ham af.

• #3   13. jun 2013 kan han ikke stå op og tisse ? hvis du måske lige hjælper ham med at løfte lidt ?

• caroline <3
    caroline <3 Tilmeldt:
    maj 2013

#4   13. jun 2013 han står jo og tisser der når han får bleen af godt nok på gulvet men der skriger han. har prøvet at få ham til at stå op og tisse ved tovilettet men det vil han ikke. han har en dianose der gør at han har haft mange problemer med sine lede og muskler så han har vært længe om alt det fysiske vi har haft fys på ham siden han var 4 mdr. og de mener så nu at han har brugt alt sin energi på at holde balancen at han har glemt at lære at snakke. så han siger kun ord endnu.

• #5   13. jun 2013 Jeg ville, når han tisser på gulvet, sige helt roligt "pyt med det, det tørrer vi lige op!" Og så ville jeg ikke snakke mere om det og forsøger at aflede opmærksomheden til noget andet. Han virker slet ikke til at være klar til pottetræning, så jeg ville vente og slet ikke spørge, snakke, gøre et stort nummer ud af det at gå på toilet. Lige pludselig kommer det!
    Min venindes søn var panisk angst for potte/toilet og hun kunne slet ikke få ham til at gå rundt uden ble. De valgte at ignorere det og slet ikke prøve på noget som helst i en periode og lige pludselig fra den ene dag til den anden smed han bleen uden et eneste uheld!

• #6   13. jun 2013 det er den alder han er. det er angst for at miste kontrol over sin krop. berolig ham og sig nåh ja det er lige som når mor eller storebror tisser. lucas som jeg har haft som aflastning er 4 et halvt han er heller ikke renlig men han har til tider fået skæld ud hvis han har lavet i bleen ikke af mig bare rolig. meget mærkeligt at se knægten er ved at skifte tænder men render stadig med ble

• caroline <3
    caroline <3 Tilmeldt:
    maj 2013

#7   14. jun 2013 tak for jeres svar. self skælder jeg ham ikke ud og siger også til ham at det ikke gør noget. når han går uden bleen går han også meget sjovt lige som hvis der er en der har tisset i bukserne sådan går han hvis han går med bar numse som om at han syntes at det er ubehageligt smiley

• #8   14. jun 2013 Malik blev 3 i april & bruger stadig ble, han morgen tisser på potten & når vi skal i bad render han udenfor & tisser, han vil helst slippe, han panikker ikke eller lign. men han er bare ikke klar.
    Jeg tænker når du selv siger han har glemt at lære sprog fordi der har været andet, han også har glemt hvordan det lige er når man tager bleen af?
    Min datter på panikker også vildt & voldsomt hvis hun tisser uden ble, men det er altså ganske normalt for der sker lige pludselig nogen andre ting når bleen ryger.
    Tag det ganske roligt, og led opmærksomheden væk fra han kommer til at tisse :o) det hjælper her hjemme, bevar roen og forklar det ikke gør noget og i lige tørre op smiley held & lykke.

Kommentér på:
bange når han tisser uden ble på

Annonce