{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Har det svært i skolen.. LANGT! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min datter Emily har det rigtig svært i skolen. 3 gange de sidste 6 uger er hun kommet hjem og er brudt sammen fordi hun bl.a. er blevet holdt udenfor, drillet af de andre og har svært ved at finde nogen at lege med.

Jeg har snakket med hendes lære, og med personalet i fritidshjemmet, som har været opmærksom på dette og har snakket med forældrene til de børn som har drillet hende. Men problemet vender tilbage, og det er de samme to børn.
Det har fuldstændig taget gejsten fra hende. Hun har altid haft nemt ved at komme ind i de andres lege osv, men hun har helt mistet modet på sig selv, og spenderer ofte rundt i skolegården alene i frikvarteret. I skolegården er der gårdvagter, som hun siger hun har henvendt sig til, men at det ikke hjælper smiley

Der er sket rigtig meget i Emilys liv. Vi er flyttet rigtig meget og flyttede i december tilbage til Ringsted, bl.a. fordi at der er en lang række tilbud jeg har brug for at tage imod, og fordi at vi ikke kunne blive boende i vores lejlighed i København.
Jeg har IKKE lyst til at høre om hvor dårlig en forældre jeg er, fordi jeg har truffet den beslutning, fordi det har været 100% nødvendigt, pga boligsituation med mere.

Emily kender dog mange af 0. klasserne, (hun går selv i 0.) fordi vi har boet i Ringsted før. Så det er ikke helt nyt for hende, overhovedet. Hun kender også skolen mm. da det var dén skole hun SKULLE have gået på inden vi flyttede.

Jeg bruger rigtig meget tid på at snakke med hende om hvordan hun har det, og hun er rigtig god til selv at komme til mig hvis hun har brug for at få et kram, eller få snakket tingene ud.
Hun er ikke som sådan påvirket af det i hverdagen. Det er ikke hver dag hun kommer hjem og er ked af det, men kan mærke på hende at det går hende på. Hun har rigtig meget brug for mig, og har sovet i min seng i 2 ugers tid (måske forkert af mig, men jeg vil gerne give hende den tryghed hun har brug for).

Jeg snakker med hendes lære igen imorgen.

Jeg tænker lidt på om det kunne være godt for hende at gå hos skolepsykologen?

Det skal lige siges at hun er SUPER god i skolen. Hun får kæmpe ros af sin lære, elsker at lave sine lektier, og er en meget flittig elev.

Læreren og personalet på fritidshjemmet ser hende som en glad pige.

Please hjælp :o( Er så ked af at hun har det skidt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har det svært i skolen.. LANGT!
  • #1   7. feb 2012 Jeg synes at det er rigtig fint at du giver din datter den tryghed som hun har behov for.
    For mig at læse så er det tydeligt at din datter er mærket af større forandringer i hendes liv og hverdag. (Flytning, skoleskift mm).

Giv hende plads og lyt til hende, ligesom du allerede nu gør. Rådfør dig med hendes lærer, og vær sparringspartner med hende.
    Din datter har brug for tid og omsorg og struktur, det er det vigtigste lige nu, synes jeg. Lad hende falde til i ringsted.

Held og lykke med det hele smiley

• Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #2   7. feb 2012 JEg synes, det lyder som om, du gør det rigtige. Og ser det som rigtig godt, at du snakker med dit barns lærer omkring situationen. Jeg tænker på, om din datter har legekammerater med hjemme? For ellers er det en god måde, hvor du kan hjælpe hende med at få nogle flere kontakter i skolen.

• #3   7. feb 2012 Åhh føler med din datter - da jeg desværre selv har stået ligesom hende da jeg gik i 4 klasse. Mine forældre i sammenråd med mig at flytte mig til en mindre skole hvor der var obs på om nogle blev holdt ude...

Men udfra det du skriver gør du jo det rigtige som mor ved at lytte til hende og give hende den tryghed hun har behov for også selvom det er at sove sammen med dig - det skal du ikke undskylde for smiley

Ved ikk om der er mere end en 0 klasse på den skole hun går på - da jeg tænker at en mulighed var at flytte hende i modsatte klasse hvis der evt er en eller flere piger der hun er glade for...

Tænker også at invitere en med hjem at lege - altså af de piger din datter har det godt sammen med... Måske hun trives med en pige som måske går i 1 klasse... Måske fritidshjemmet ville kunne hjælpe med at skabe nole venneskaber der som også kunne bruges i skolen...

Men håber at det løser sig hurtigt både for din datter og dig smiley

• #4   7. feb 2012 Mor til skønne - Tusind tak for dine opbakkende ord :o) Har det også godt med den måde jeg tackler det på, så det må jo være det rigtige :o)

Helle J - Som sagt flyttede vi i December, og i samråd med skolen, besluttede vi os for at hun først skulle starte 3. januar, så hun ikke kom ind i klassen lige før ferien. Så nej, hun har kun haft en pige med hjemme én gang, og det var ren katastrofe. Efter 20 minutter ville pigen hjem, og Emily følte det var hendes skyld. Men det var det ikke, pigen var ikke vant til at lege ude og ville have sin mor.
    Hun er super god til at lave legeaftaler med de (2) piger hun har det godt med i klassen, men desværre har deres forældre rigtig travlt, og har ik fået kontaktet mig, så de har ik leget endnu. Mødte en af forældrene idag, og gjorde hende obs på det :o)

Mor til dejlige Waldemar - Der er vist 4 børnehaveklasser smiley Og da hun skulle indskrives sagde jeg at det for mig var vigtigt at hun kom i klasse med nogen af dem fra børnehaven, men det blev desværre ikke imødekommet, da de klasser allerede var fyldt smiley Så hun er kommet i en klasse med dem hun ikke kender, og hun har svært ved at få kontakt til dem fra børnehaven i frikvarterene. Tror mange af dem har skiftet skole, for har faktisk kun set 2. smiley

• #5   7. feb 2012 NU har jeg ikke læst andet end startindlægget, men jeg synes det lyder som om du gør det lige efter bogen, hvis man kan sige det sådan. Og hvis hun har brug for at sove i din seng et stykke tid, så går jorden jo ikke under af det smiley

Havde det været min egen datter, havde jeg nok ikke tacklet det ligeså pædagogisk smiley

Har du overvejet at kontakte de to børns forældre? Måske de ikke er bevidste om deres børn. Nogle gange er skolerne jo ikke skide gode til at informere.

Men håber for dig og ikke mindst din datter at i finder ud af det. Mobning kan sidde i sindet i rigtig mange år!

• #6   7. feb 2012 Line H - Hvad mener du med pædagogisk? :o)
    Nej, er blevet frarådet at gå direkte til forældrene så der ikke kommer en strid mellem os.
    Jeg ved at læreren HAR snakket med begge forældre, og forældrene har snakket med børnene, men det ændrede kun på noget i et par dage smiley

• #7   7. feb 2012 Du gør det helt rigtige smukke smiley Du lytter til hende... Du giver hende plads til at være vred og til at være ked og hun VED at hun kan tale med dig når hun har brug for det...
    Syntes det er godt at du tager sagen i egen hånd og snakker med både forældre og skole så problemet kan blive stoppet i så tidlig en alder som muligt!!
    Måske det er en meget god ide med den skole spykolog når hun er så mærket af det hele.. Måske bare som en guide og ekstra støtte til at håndtere situationen?!
    Håber det stopper snart igen så Emse kan få plads til at være den glade og sprudlende pige som jeg kender og får sin selvtillid igen så hun tror på hun kan og ved hvor smuk hun er <3<3

• #8   7. feb 2012 Nu er jeg selv lærer, og kan fortælle, selvom det er en ringe trøst, at det går over igen... Hun skal nok komme ind i varmen igen om man såmå sige..
    Hvad gør skolen/læreren nu?
    Er det det samme når hun er i SFO eller til andre fritidsaktiviteter?
    Har hun veninder med hjemme? Opsøger hun selv legekammerater? Hvis du hellere vin kan du skrive privat eller på facebook, vil meget gerne hjælpe eller give råd som fagperson hvis det har din interessse

• #9   7. feb 2012 Louise - Tusind tak min skat smiley Ja, det er også det jeg tænker. Tror det er meget vigtigt for hende at have en anden (proffesionel) autoritet hun kan gå til og få nogen konstruktive råd. Jeg har jo selv været mobbeoffer, og kan derfor af gode grunde ikke fortælle hende hvad hun skal stille op. Kan kun forsøge at booste hendes selvtillid smiley

• #10   7. feb 2012 L J - Vil meget gerne have din hjælp :o)
    Hun har aldrig været inde i varmen. Jo den første uge fordi hun var ny og spændende. Men det gik hurtigt væk igen.
    Læreren gør ikke andet end at snakke med forældrene, og så har hun givet alle eleverne nye pladser fordi Emily blev slået af sin sidekammerat, og hun stjal Emilys indhold i penalhuset. Hun går ikke til andre fritidsaktiviteter end SFO (og svømning med dem hver 2. uge). I SFO'en siger de at hun er god til at lege med nogle få piger, men hvis de er "optaget", så render hun rundt alene istedet for at opsøge andre. Hun har ALTID selv opsøgt hendes legekammerater, men det har hun ikke gjort på den nye skole overhovedet.
    Ved ik lige hvad jeg stiller op.
    Du kan bare skrive dit navn til facebook i en pb, jeg er nemlig anonym.

• #11   7. feb 2012 Pb afsendt =)

• #12   7. feb 2012 Du gør det helt rigtige min skat smiley
    Super godt at du "tør" snakke om problemet og søger hjælp og råd fra folk udefra... Er sikker på at det nok skal blive godt igen smiley Emily har jo det vigtigste som er et godt bagland med en mor som elsker hende og yder alt den rigtige omsorg smiley

• #13   7. feb 2012 Louise - Tak putte, det varmer mit hjerte at andre kan se jeg gør det godt smiley
    Bagland og bagland smiley Mig!
    Hihi, vi sad og snakkede om at Emily er stærk! Og så snakkede vi om hvorfor.. Så siger hun "fordi jeg har DIG mor" smiley ÅÅÅÅRH!

• #14   7. feb 2012 Åååårrh!! Men hun har jo SÅ meget ret! Og ja... En god og kærlig mor med masser kærlighed og trøst at give er da til hver en tid 100 gange bedre end en stor familie med splid hvor man aldrig ser hinanden alligevel smiley

• #15   7. feb 2012 Der er nu skrevet en mail til skoleleder og lære, og jeg har tilmeldt Emily til svømning, så hun kan få en sejr :o) smiley

• #16   8. feb 2012 Jamen jeg bliver sådan en sindssyg forælder der står og skaber sig åbenlyst smiley

Ej det ville jeg jo nok ikke, men altså, jeg kan ikke tåle mobning og det er lige meget om det er mit barn der bliver mobbet eller mit barn der er mobberen!

Der skal bare slås hårdt ned på det!!

Kommentér på:
Har det svært i skolen.. LANGT!

Annonce