{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.643 visninger | Oprettet:

Putning 2 1/2 år. {{forumTopicSubject}}

Åh hjæææææælp.

Er ved at gå ud af mit gode skind og tuder snart lige så meget som vores datter på ja 2 1/2 år.

Vi kan simpelhen ikke putte hende om aftenen. Hun er rigtig glad for at komme i seng og vi har de samme ritualer hver dag og på samme tidspunkt. Vi giver hende nattøj på, børster tænder og går så ind og læser en bog i hendes seng. Hun finder selv den bog vi skal læse. Hun lægger sig herefter tilrette i sengen og vi siger godnat, men....... Når vi så går væk fra hendes seng skriger hun som om hun virkelig er bange. Sådan rigtig skærende. Og hårdt. Hun kan gøre dette i flere timer og vil ikke sove.
Vi fik et råd om at købe en juniorens fordi hun evt følte hun var låst inde. Vi tog så siden af hendes seng. Men nu vil hun vi skal sidde ved hende men hun vågner når vi rejser os.
Hun har et lille lys tændt på værelset og denne vil hun ikke vi slukker.

Det virker til hun har seperations angst eller lignende. Hun sover med det samme hvis vi putter ende i vores soveværelse.

Hjælp hjælp hjælp hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Putning 2 1/2 år.
  • #1   3. nov 2011 sådan var min datter også så nu deler hun værelse med storesøster og nu der ikke været noget i 1 år snart

  • #2   3. nov 2011 Jeg har samme problem... Jeg har købe en lille lampe, og når den er helt gal med hende sætter jeg en stille cd på inde ved hende og så falder hun i søvn...

  • #3   3. nov 2011 Jeg melder mig også under fanen.....vores datter er også knapt 2½ år og i perioder gør hun lige sådan.

    Vi har ligeledes købt juniorseng og den er hun RIGTIG glad for, men i perioder så er hun morsyg og jeg skal helst være hos hende, til hun falder i søvn.

    For mig hjælper det nogle gange at lave noget i lokalet op til hendes værelse, her er det bryggerset, så jeg lægger tøj sammen, så hun kan hører jeg er der. Efter nogle dage så kan jeg bare lægge hende uden vrøvl.

    Åhhh hvor er det rart at andre også bøvler med sådan......


  • #4   3. nov 2011 anja: ja dejligt at der da er nogle med samme problem. man kan godt føle sig lidt "udenfor" og blive mere ked i ens omgangskreds når andre fortæller de bare aldrig har haft problemer og deres børn sover igennem altid. øv øv.

    Vi har også en lampe tændt ved hende, har også tænkt på en cd, men ved ikke om det vil hjælpe, men ja det med at være i rummet ved siden af kunne være en ide. en jeg helt sikkert vil afprøve.

    Hun vågner jo hver nat og vil ned til os, og vi har snakket om at vænne hende af med det, men ved ikke om vi skal tage det største problem først, eller om det er en ring der køre, at hun tænker hun ved hun kommer ind til os om natten og derfor ikke vil sove.


  • #5   3. nov 2011 Camilla N : ved ikk om det er nogen hjælp men en mulighed kunne være at lade hende falde i søvn i jeres seng også bære hende ind i sin egen seng... Ved godt det lyder som en dårlig ide men for at give hende noget tryghed og dig lidt ro som mor, da det tager hårdt på en når de små pus er ulykkelige.

  • #6   3. nov 2011 De er jo nogle kloge nogen, de små....men altså min sundhedsplejerske sagde altså at de har nogle perioder hvor de bare har brug for mere tryghed og i et hvis omfang er det altså OK at give dem det, ved at sidde lidt sammen med dem....men ellers prøv en cd....i øjeblikket er hele værelset hvor Ida sover oplyst....det vil hun helst...og så sover hun i vores seng, men det ser jeg ikke som et problem...hun elsker sin seng, så hun skal nok komme over i den igen *S*

    Nu vil jeg putte, nat nat.


  • #7   3. nov 2011 ja mathildes værelse er også oplyst, men ja christina god ide med at bære hende ind, men tror bare hun vågner af det.. og har læst et sted at de ikke har godt af at vågne og opdage de ikke er der hvor de blev puttet.

    men jeg ved ikke om jeg vi skal sætte siden på hendes tremmeseng igen. som vi jo havde taget af,


  • #8   3. nov 2011 Det er også rigtigt men man kan snakke med hende om det og ellers må man bare tage en trygheds periode smiley det skal nok blive godt.. Men håber det bliver bedre for jer indenfor en kort periode.


  • #9   3. nov 2011 Jeg kan anbefalde denne har cd

    (link fjernet)

    Den bruger min moster til hendes datter som heller ikke ville sove, men nu spørger hun selv om hun må komme i seng og høre en historie smiley


  • #12   4. nov 2011 Vi har lige været det igennem med Theis på 2 år han skreg som om han havde set et spøgelse og blev ved med at sige han var bange han ville ikk engang lege på værelset. En herinde kom med et råd som virkede med det samme for os jeg satte mig og nussede og holdt ham i hånden til han sov og listede så ud men han vågnede om natten så da nussede jeg lidt og fortalte hvor dygtig han var så sov han videre dagen efter nussede jeg kun lidt og sagde så mor får lige ud og får en tår at drikke så sagde han bare okej og lidt efter sov han og det gjorde jeg ca 3 4 dage nu sover han i sin egen seng igen uden problemer og han går og er så stolt over han sover derinde. Dog er han begyndt at liste ind til os om natten nu men det er efter lillesøster er kommet så det er jo noget helt andet smiley for os hjalp det hvert fald at nusse og holde fast i han sku sove i sin egen seng. Håber det kan virke for jer eller i finder en anden måde der ku virke.

  • #13   4. nov 2011 Såan har Noah også været han fik ny seng og nu er lyset tændt hos ham. Han drømmer meget forklare ham at vi nok skal passe godt på ham det hjælper syntes jeg nogen gangen sover jeg ved ham i hans seng..

  • #15   5. nov 2011 Jeg har siddet hos hende til hun sov plus lidt længere. Men hun vågner når eg går ud. Også selvom jeg siger eg lige skal tisse.

    Jeg snakkede med en sundhedsplejerske igår og ja hun sagde ikke noget jeg ikke vidste men det var rart alligevel at få det fra en prof.


  • #16   10. nov 2011 Et godt råd er (som de andre også siger)
    Evt sæt en CD på med noget stille musik, så slapper de små pus af og lytter efter musikken og til sidst falder i søvn...
    Det virker jo som rigtig gode ritualer i har ved sengetid, evt start med at sidde på en pude ved siden af hendes seng, indtil hun sover, og så kan du efter lidt tid (dage, uger, mdr, alt efter hvordan det virker for jer) rykke puden længere og længere væk, evt hen mod døren, så du til sidst sidder i døråbningen og ender med bare at sidde lige uden for døren, så kan du vælge at fortælle hende at du sidder lige ved døren indtil hun sover... til sidst kan du bare gå fra værelset når hun er puttet...
    Så lav det sammen med hende, og vis hende en pude og sig den sidder mor på når du skal sove, så kan hun være med til at vælge hvor du skal starte med at sidde på puden så hun også er med i "projektet" (: ...


  • #17   10. nov 2011 suk mon det alderen :S vores datter på 2½ skaber sig også når vi forlader værelset...

    her hjemme gør vi også putteklar, ren ble, nattøj og tandbørstning og hendes astma maske. hun siger godnat til den som ikke putter. og så går vi ind krammer og kysser og jeg ligger hende i hendes tremmeseng. giver hende dyne på osv. sætter mig på en stol og læser en historie fra en bog med en masse forskellige godnat historier. når den er slut snakker vi om hvad den handlede om og om hun har haft en dejlig dag, jeg siger godnat og sirenen begynder og vi går ud. sætter et stop ur og holder øje med hvornår der er gået 5 min. går ind ligger hendes bamser og dyne og pude op i sengen igen (hun kaster alt ud over kanten) og hun ligger sig ned og giver hende dyne på, siger kun shyyy og så godnat sov godt skat. og går igen så skriger hun i somregel max 2 min og så der ro resten af aften... vil sige for os har det virket at være konsekvent og ikke snakke med hende når vi går ind igen... ved ikke om i snakker til jeres datter eller ej.. men hvertfald er det denne måde der fungere bedst for os...


Kommentér på:
Putning 2 1/2 år.

Annonce