{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.935 visninger | Oprettet:

Putning om aftenen af 9 mdr gl datter {{forumTopicSubject}}

Jeg har et temmelig stort problemt med og få min datter til og sove om aftenen, efterhånden så hader jeg aftnerne når hun skal til og puttes. Vi kører efter tidspunkter for og ha nogle faste holdepunkter i hendes vejrdag, da vi er flyttet lidt rundt her på det sidste, men regner stærkt med at vi atter kan rykke ind i vores hus op til 1 november.
Men når hun skal puttes så blir hun så sur og skriger i vilden sky, skubber mig væk hvis jeg tar hende op for og trøste, sådan er hun i en time til halvanden før hun overgir sig, og hun er træt når hun blir puttet.

Jeg aner ikke hva jeg skal gøre, jeg blir alt for hurtigt irriteret på hende, når hun satrter kan slet ikke holde det kølige og rolige overblik..
Jeg blir hos hende til hun sover.

Har i nogle forslag, for har virkelig givet op nu, og det er blevet sådan inden for de sidste 2 mdr.

Hjælppppp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Putning om aftenen af 9 mdr gl datter
  • #1   4. okt 2010 Hun har dog osse været lidt mere pyller om dagen, har kigget efter tænder men kan ikke rigtig se nogen der på vej ud.

  • #2   4. okt 2010 Du kender min mening :o)
    Håber det ændre sig søde.


  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #4   4. okt 2010 Uden at vide noget som helst, om hvornår hun bliver puttet og hvordan hendes dag hænger sammen, så vil jeg forslå at du prøver at putte hende tidligere. De eneste gange, vores datter på 9 mdr. er svær at putte, er hvis hun er blevet for træt. Så bliver hun pyldret og græder.

  • #5   4. okt 2010 Isaa: ja tak din holdning kender jeg godt, men kan ski ikke gøre så meget andet pt end og holde fast i en døgnrytme.

    Louise: Havde det så dejlig nemt da hun var 6 mdr, men vi kommer forhåbentlig over i en god fase igen, selvom det er lidt svært og se nu.
    Men nu har manden overtaget, inden jeg gik amok.


  • #7   4. okt 2010 Hun vågner kl ca 7.30
    blir puttet igen mellem 11-11.30 og sover så en time til halvanden, nogle dage snupper hun en halv time om eftermiddagen.
    Og blir så puttet igen kl 19 til nat.
    Har prøvet og putte hende før tid, hjalp ikke, så idag prøvede jeg senere hjalp heller ikke.

    Århhh, øv altså, men nå kan jo heller ikke forvente at hun skal super nem hele hendes liv :o)


  • #8   4. okt 2010 Har du fået tjekket hendes øre???

  • Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   4. okt 2010 Jeg har det på nøjagtig samme måde, som du beskriver putningen af din datter.. Min datter er knap 8 mdr. og har de sidste 1½ måned ikke været til at putte om aftenen.. om dagen er der intet..

    Vi var til sidst ved at blive helt grå over ikke at kunne putte hende, så en dag i mine frustrationer puttede jeg hende i voksiposen - og vupti så sov hun..

    Vi har nu puttet hende sådan i 4 dage, og det har kun taget op til 15 minutter at putte hende, uden gråd.. Så her har det været tryghed, hun har manglet.. Vi har også prøvet at svøbe hende i dynen, hvilket ikke hjalp, så det må være voksiens varme og tæthed, der gør hende tryg..

    Desuden har vi også haft oppe og vende, om at det er en dårlig vane at give hende, men har besluttet at fortsætte til hun får en positiv oplevelse af at blive puttet, og s stille og roligt få hende ud af voksien igen..

    Håber du evt. kan bruge mit svar til noget - for vi har også prøvet alt.. Lige fra at lade hende sove ved os, lade hende skrige (hvilket mit moderhjerte bare slet ikke kan klare) osv.

    Pøj pøj:)


  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #11   4. okt 2010 Hvis hun kun sover 1½-2 timer i løbet af dagen, så tror jeg, det er fordi hun er overtræt, når det bliver aften. Hun burde sove mindst 3 timer i løbet af dagen.

  • #12   4. okt 2010 Christina C: nej dem har jeg ikke lige fået tjekket, må lige få en tid ved lægen i morgen, og få det tjekket, for hun har godtnok taget sig lidt til det ene øre efter hun har været syg.. Ville det være dumt og ringe til vagtlægen eller evt gi hende lidt panodil hvis hun har ondt??

  • #13   4. okt 2010 jeg har ladet mig fortælle at man skal aftale hvem der putter Mor eller Far.
    Så når barnet skal sove går man op og enden synger eller læser en bog, (det samme hver aften-rutine) og så bagefter putte barnet, fortælle at man passer på det og så gå ud og ikke komme ind før efter 5 min (selvom barnet skriger) efter 5 min, går man ind giver barnet suttet/ nusseklud/bamse siger godnat og går ud igen. hvis barner er helt oppe og køre/skriger tager man den op og trøster den og sådan bliver man ved til barnet sover, og det gør man så i flere dage og efter 7 dage skulle maan forvente at det ville blive bedre.

    Jeg kan ikke gøre det, er for blød sød, så her går jeg det at vi kl 20 min i 20, går ind og skifter nat tøj, ligger gustav (8 måneder) på min seng (han sover i soveværelset) ruller gadinet ned, ammer ham, går bagefter ned og varmer flasken som han så får i min seng. og bagefter tager jeg hm op, så han kan bøvse der synger vi så ogå den samme sang, kyser ham godnat, ligger ham i hans seng og så falder han i søvn, hvis jeg kan se og mærke at han ikke helt giver sig, giver jeg ham flasken imens han ligger i hans seng og så falder han som regl i søvn. på de dårlige aftner sidder jeg med ham til han flder til ro.

    men en ting som er vigtig hos os er at der er ro og reglmæssighed om aftenen.

    så vil jeg også sige at gustav begynde at sove godt om natten, da vi begyndte til babysvømning, for så tog han en ordentlig lur efter svømning (til middag) og sover gustav godt om dagen sover han også godt om natten


  • #14   4. okt 2010 Jeg ku nemlig heller ikke få Joey til at sove om aftnen, men om dagen var der intet, han sov også meget uroligt om natten når han endelig faldt i søvn. Fik et råd herinde fra om at få tjekket hans øre og ganske rigtig han havde væske i ørenen.

    Du kan give panodil og så sørge for hun lægger højt med hovedt.


  • #15   4. okt 2010 Hun er nu faldet i søvn efter en times kamp, nåede ikke og gi hende panodil, men ringer helt klart til lægen i morgen og får ørene tjekket.

    Det er som regel mig der putter hende om aftenen.

    Og jeg er opmærksom på hun ikke sover længe nok til middag, så må hellere få puttet en lur mere ind i løbet af dagen.


  • #16   4. okt 2010 Så er det ihvertfald tjekket, så ville du evt ku udelukke det hvis der ikke er noget.

  • #17   4. okt 2010 Christina C: helt klart det bedste og ku udelukke det.

    Tak for gode råd, tll jer andre :o)


Kommentér på:
Putning om aftenen af 9 mdr gl datter

Annonce