6. jul 2011 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
Det med at bide (Gode råd) {{forumTopicSubject}}
Ja så kom jeg op i vs for at hente Theis igår og fik så afvide af pædagogen at han havde bidt en af de små i hovedet. Blir sku lidt ked af det når jeg får det afvide men ja os rart at de siger det.
Da han gik i dp var det hver uge nogen gange flere gange om ugen han bed men nu har han gået i vs i halvanden måned og har kun bidt 2 gange (han skal slet ikke bide men det er en start) tænker om nogen af jer har nogen gode råd til hvad vi kan gøre herhjemme for lige at få det helt stoppet???
Håber ikke det igen blir en diskution om hvorvidt det er iorden at bide eller ikke. kunne bare godt lige bruge et råd eller to : D
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
tror jeg desværre ikke han er han er 1år og 10mdr og når vi siger av til noget så skriger han af grin og sys bare det sjovt når han bider mig siger jeg os av theis det gør ondt og mor blir ked af det så kigger han lidt på mig lidt trist og stopper men kun indtil næste gang
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Hvis det f.eks sker i leg, kan det skyldes at Sune ikke kan give udtryk for at det legetøj Anton leger med vil jeg gerne have og derfor bider Anton for så gir han slip på det og Sune kan lege med det. I den situation vil jeg som den voksne gå ind og møde Sune ved at sige. Sune jeg kan godt forstå du gerne vil lege med antons legetøj det er også et godt legetøj. Men det er ikke i orden at bide. Og så give ham et andet stykke legetøj.
jul 2011
victoria´s mor nu som fru sandsgaard
det er ikke så meget de sitiuationer han bider i. det er f.eks hvis jeg spørger theis må mor få en nys så skal han til at nysse men når han så får hovedet helt hen til mig åbner han op og vil bide. i vs vil han rigtig gerne kramme de helt små og når han så har krammet/nusset lidt så skal de os lige bides.
har også lagt mærke til hvis der er et andet barn som kigger på ham for længe er det li som om han føler sig truet og så slår han uden det andet barn har gjort ham noget udover at kigge på ham
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 12 Svar: 94
i den situation hvor han gerne vil kramme/nysse, blir han sikkert overivrrig (staves) og vil bare ikke ha det slutter. der er det vigtig du og alle andre gir jer tid til at kramme nysse færdig indtil han selv sir fra. Gør han det alligevel kan du sige. uhh mor kan virkelig godt lide at kramme nysse med dig, og vil gerne gøre det lige så længe du har behov for. Men når du bider blir mor meget ked af det, for det gør ondt når man bider. siger man det tit nok, vil barnet til sidst se det passer de vil gerne kramme og nysse i lang tid med mig og stopper til sidst med at bide, men det er en periode man skal igennem og det er ofte fordi barnet ikke kan udtrykke sig i nogle situationer og derfor tyr til at bide.
http://altomboern.dk/brevkasse_svar/1012
jul 2011
victoria´s mor nu som fru sandsgaard
men det er jo ikke fordi vi stopper det er jo allerede inden han skal til at gi nys han bider: /
Vil da lige kigge på de sider i har linket til:)
jul 2011
Det gjorde vi også i starten ikke hårdt men så han ku mærke at det er ikke sjovt men fandt jo så ud af når vi bider så må han selvfølgelig os så vi stoppede hurtigt med det igen her hjalp det bestemt ikke.
Det med at bide (Gode råd)