{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.949 visninger | Oprettet:

er det forkert? {{forumTopicSubject}}

Når man beder en dreng på 6år om at lade være at smaske???

Min kæreste mener at man ikke kan tillade sig det, og at sådan er det bare, og jeg synes det er mega klamt med sådan en stor dreng der sidder og tygger drøv og laver højlydte smaskelyde v bordet, og så sent som idag har hun svinet mig til fordi hun mener det er unødvendigt, men nu spiser jeg jo ligesom også med den dreng og synes selv man godt kan tillade sig at bede dem lukke munden når de tygger smiley Er det bare mig eller??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det forkert?
  • #1   11. dec 2010 Nej det er ikke forkert, ikek medmindre han har et fysisk handicap der gør han ikke kan lade være med at smaske

• #2   11. dec 2010
    Selvfølgelig må man sige det, så længe man siger det pænt ..
    Han er jo gammel nok til at sidde pænt ved bordet ..

• #3   11. dec 2010 syntes ik det er forkert han er jo stor nok til at kunne forstå det

• #4   11. dec 2010 min kærestes nevø på 4 år er ved at lære at spise pænt- altså med lukket mund og han kan godt hvis han husker det hehe

så det burde en på 6 år også kunne..

• #6   11. dec 2010 Ja der er ingen fysiske handicaps hehe, men mente nu heller ikke der er noget galt i at sige det. Men nu siger hun det bare så tit at man godt lige kan komme i tvivl, og har spurgt her idag om hun selv vil have en 6årig med ud der smasker og spiser med fingrene fordi hun ikke mener han skal bruge bestik :-S Så håber da lige hun tænker lidt over det, nu er det jo juletid smiley

• #7   11. dec 2010 bruger han ik bestik?!?!

det gør min og han er 2½ år.. han har vel lært at bruge bestik ikk??
    ej lær ham bare at lukke munden bare brug en pæn tone smiley

• camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #8   11. dec 2010 Synes bestemt at en dreng på 6 år skal kunne spise pænt med kniv og gaffel uden at smaske.

Men ville kun sige noget til drengen hvis det var min egen eller en jeg kender meget godt smiley

• #9   11. dec 2010 jamen så er det jo fint nok smiley Har bare hørt det så mange gange at jeg hellere måtte spørge så er jeg da sikker på det ikke er helt urimeligt

• #10   11. dec 2010 Der er også foreskel på hvad en på 3 gør og en på 6 gør, en på 6 har langt bedre motorik, og burde nemt kunne styre kniv og gaffel og luffe munden..

• #11   11. dec 2010 helt enig, selvfølgelig kan man bede om det. Drengen er jo 6år !

• #13   11. dec 2010 her i huset skælder vi ikke ud, det er mere "vil du være sød at lukke munden når du tygger, det er ikke så rart når folk smasker"

Og han kommer selv og siger det er ulækkert når hans mor er lidt for glad for et bolsje eks.

• #15   11. dec 2010 bruger heller ikke ordet klamt overfor ham, det er mere fordi ulækkert for mig relaterer til andre ting.

• #16   11. dec 2010 synes også at ordet klamt er lidt overdrevet... synes godt du kan be ham pænt om det, men det er jo ikke sikkert han altid lige tænker over det....

• #17   11. dec 2010 Man kan sagtens sige noget til ham. Vores datter på snart 2 smasker ikke..... Og har siden hun var lidt over 1 år VILLE spise med bestik. Men hun kan os spise rugbrøds madder uden bestik f.eks.
    Men ellers bruger hun både kniv, gaffel og ske alt efter hvad vi spiser;) Og fører det rigtig flot smiley

• #18   11. dec 2010 Christina : det var godt nok tidligt med både kniv og gaffel .

• #19   11. dec 2010 Må også sige at han som 6 årig burde have lært bord skik.

Frederic er 2 år og 3 mdr. Sidder selv med kniv og gaffel, skærer selv sin mad ud ved at holde det med gaffel og skære med kniv. Smører selv sin mad og beder om hjælp når eks smør'et er for hårdt til at smøre.

Han siger 'be om' når han vil have noget og siger 'tak for mad' når han er færdig.

Han må sagtens gerne spise med fingerne og gør det til tider også.

Han fik ros af hospitals spise pædagog, da han mestre det hele - sidder pænt osv.

• #21   12. dec 2010 jeg er ikka hans far men kærester m hans mor og vi har bået sammen et år ialf

• #23   12. dec 2010 Hvad med at spørge din kæreste hvad hun siger til en 16-årig der sidder og smasker og spiser med fingrene?

de skal jo lære det, og det kommer ikke af sig selv..

Jeg er så træt af at se folk på min alder med dårlige bord-manerer!! Det pisser mig gevaldigt af..

Spiser jeg hos folk vente jeg med at spise til alle har fået. Jeg spørger pænt når jeg rækker ind over. Jeg taler ikke med mad i munden. Og jeg siger pænt tak for mad, hjælper til bagefter og rejser mig i øvrigt ikke før alle har spist..
    Og det samme forventer jeg af mit kommende barn..

En smel pli er da hvad der er almindeligt? Og det skal jo læres et sted. Man kan vel ikke bare forvente at et barn med dårlig bordskik lige pludselig en dag bliver voksen og lærer at spise pænt??

• #24   12. dec 2010 Enig Linda!

• #27   13. dec 2010 Marijana - Vi har boet sammen 1 år, men forhold i snart 2 år, og alle andre ting har ikke været et problem mht. opdragelse, hun synes simpelthen bare det er sippet at jeg ikke har lyst til at sidde overfor en 6årig der ikke kan lukke munden når han spiser.

Men alle andre ting hvor hun ikke "kan finde ud af" hvilken løsning hun skal finde for at "præge" ham over i en "ordentlig" adfærd, (Undskyld de mange gåsetegn men det er svært at forklare, og ting bliver tit misforstået herinde)

Det har været ting fra at få lov at starte til "rigtig" sport (Istedet for børne gymnastik eks.) og nu spille fodbold, til man selv tager tallerknen af bordet, til man sidder på trappen 5minutter hvis man ikke hører efter 3. gang det er blevet sagt. osv osv osv.

Det har virkelig været et problem med adfærd for bare 2år siden smed han med tallerkenen hvis han ikke kunne lide manden og skreg at han var manden i huset og han bestemte (Hans far har vist tit opfordret ham til det da de boede sammen), og sådan nogle ting, så det er ting der skal læres. Men lige i det tilfælde synes hun bare jeg er sippet og så var jeg mere nysgerrig hvad andre syntes, og om man virkelig kunne sige det. Jeg spiser jo med den dreng flere gange om dagen, og vil da ikke se på en andens barn sad sådan hvis jeg spiste til eks. min mormors fødselsdag eller lignende.

• #29   14. dec 2010 mor og: hihi nej altså hun bruger den ikke så godt som os andre, og vi plejer heller ikke så tit at give hende hendes kniv, men når vi gør så prøver hun som vi andre at bruge både gaffel og så skære med kniven. Men tror hvis vi hver gang gav hende den, så ville der ikke gå længe før hun fører det rigtig fint. Men er i tvivl om hvor vi skal sige kniven skal være, hun er nemlig venstre håndet ? Men måske hun så bare skal have gaffel i venstre som hun og vi andre gør når vi bruger både kniv og gaffel, og så får hun kniven i højre ? hmmm:)

Kommentér på:
er det forkert?

Annonce