{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Fortælle om sex? {{forumTopicSubject}}

Der er en gruppe inde på heste galleri som hedder Snak om sex.

Og hold da op, måske er jeg gammeldags, men blev godt nok lidt underlig, da der var en ung pige på 11år som skrev i diskutionen og spurgte ind til noget forskelligt.

En 11 årig skal da næsten ingen viden have om sex, kun at man skal beskytte sig.

Der var en anden, hvis forældre havde snakket med hende om sex, da hun var 8 år. (Total målløs)

Hvad mener I? Er det i orden at snakke sex med sine børn når de kun er 8 år eller hvornår er den rette alder til blomsten og bien?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortælle om sex?
  • #1   3. jun 2008 jeg mener man skal fortælle om faren ved overfald og børnelokkere, det fik vi tit af vide, følg ikk med fremmede mm. og det med beskyttelse er os godt at vide, men det skal man skam ikk tænke på før konfirmations alderen, med drenge lidt før... men synes det er synd/lidt groteskt/"perverst" at snakke med en så und om sådan noget ligefrem sex! føj;(

• #2   3. jun 2008 jeg vil sige imellem 12-13-14, det er forskelligt fra barn til barn, nogle er hurtigt ude jo!! men helst ikke før tidligst 13..... det min mening

• #3   3. jun 2008 Ja overfald og børnelokkere er i orden at snakke med dem om tidligt ! Helt enig der.

• #4   3. jun 2008 vil mene man skal gøre det når de er omkring 12 og ikke meget senere.
    Men det er nok mest egen erfaring, ville havde været glad for min mor havde taget snakket med mig der.

• #5   3. jun 2008 jeg viste hva det var da jeg var 5-6 år gemmel, grundet mine ældre kusiner, så var hel "inde i" hva det var, viste hva det var i hvert fald, og kan så ikke sige om det er godt eller mindre godt at få det af vide, (har aldrig taget skade da) og har altid været flere år forand og snakket "voksensnak" og været en slags parterupot (STAVES!) som meget lille allerede, var klog på sådan ting, men ikke skolen længere hehe;PP... men det burde da undgåes i den alder synes jeg..!

• #6   3. jun 2008 Der vil jeg godt give jer ret, det er jo helt grotesk at snakke med et barn på 8 år om sex.. jeg vil os sige konfirmations alderen, det var vist os deromkring jeg snakkede med mine forældre om det.. Ved ikk hva jeg ville gøre af mig selv snart, hvis min datte som er 2 år nu, ville vide noget om sex om 6 år, eller andre fortalte hende om det, det vil hun absolut ikk være gammel nok til at sku høre om...

Men ja lad børn lære fra starten af at de ikk må gå med fremmede osv..

• #7   3. jun 2008 Da jeg var 8 lærte jeg af børn der var yngre end mig selv, hvad sex egentlig gik ud på, og hvordan det gik til... før det havde jeg kun vist at var noget med at lave børn... og havde tit følt mig dum fordi jeg vidste så lidt om det i forhold til andre børn..

men allerede dengang legede vi at vi havde sex... det var en ret stor del af at lege far, mor og børn...

senere i 11-12 års alderen begyndte man så at tænke på hvordan det egentlig var, og hvornår man skulle prøve det... og man havde altså sex-fantasier allerede dengang....

børn begynder meget tidligt at tænke på sex... så derfor er nok ret vigtigt at få talt med dem om det rimlig tidligt...

men ellers for man vel osse noget at vide i skolen... kan huske vi i 5. klasse havde 1-2 timers info om det... da det er der omkring piger begynder at få mens...

• #8   3. jun 2008 jeg vil sige.. hellere for tidligt end for sent.. meen.. 8 år.. det lige tidligt nok!

• #9   3. jun 2008
    nana:

jah.. vil nok mene det er en god ide at få snakket om det. når puberteten nærmer sig... men børn kommer altså tidligere og tidligere i puberteten...

• #10   3. jun 2008 ja det gør de godt mok.. når jeg ser dem der går i 7 klasse allerede ryger og drikker og boller.. så tror jeg virkelig det er fordi forældrene ikke regner med det..

• #11   3. jun 2008 nana:

næh selvfølgelig gør de ikke det... når nu jeg står og ser på en folk 15 årige.. så tænker jeg at de slet ikke er gamle nok til at ha sex... men altså det havde jeg jo selv da jeg var 15 og der syntes jeg bestemt at jeg havde været gammel nok længe...

• #12   3. jun 2008 ja jeg var 14.. ikke særlig stolt.. men en på min søsters skole hun går i 9 efter sommerferien og han går i 6.. han har solgt stoffer på skolen ryger og drikker.. så ja.. større og større meget hurtigt.. for hurtigt.. det næsten uhyggeligt

• #13   3. jun 2008
    Jeg tror mine forældre ligesom bare regnede med at vi fandt ud af det selv... der aldrig rigtig blevet snakket om det... men kan huske da jeg havde fået min første kæreste... kom en dag hjem fra skole, hvor min mor sagde hun havde bestilt tid hos lægen til mig så jeg kunne få p-piller...

• #14   4. jun 2008 hold da op. 11år
    og at være 8år når man får fortalt hvad sex er og handler om, ej efter min mening er det alt for tidltig
    jeg va da ikke klar over hvad sex rigtig var da jeg var 11år. sys også bare de bliver yngre og yngre før de går med make-up og har kærester og sex ja og ryger for densags skyld.

• #15   4. jun 2008 jeg begyndte at dyrke sex da jeg var 12 år gammel, så måske er det ikke så dårlig en ide, at ens barn ved noget om sex.
    Ved at pigerne stater tidligere og tidligere....

• #16   4. jun 2008 En jeg gik på efterskole med begyndte at dyrke regelmæssig sex fra hun var 11 år... Totalt sygt....
    SÅ det er MEGET forskelligt fra barn til barn..

Min 11 årige niece er absolut ikke så langt henne i sin mentale udvikling at hun er klar til det..
    Men hun ved i hvert fald godt hvad cer forgår for har set nogen af de mms'er som drengene i klassen sender rundt og det er altså ikke uskyldige ting !

• #17   4. jun 2008 Blev bare målløs da hun fortalte det.. Det må da være skræmmende eller sådan noget for en 8 årig at blive fortalt om sex og hvordan det fungere.

• #18   12. aug 2008 Min kærestes første gang var med en på 12, han var selv 13. Jeg var 14 og min søster på 15 har så absolut ingen interesse i drenge. overhovedet. kender en som var 10 første gang. Tror det er meget forskelligt med hvem man er sådan. men alt under 14 er tidligt. men der er nogen som er "klar". man kan desværre ikke forbyde sit barn at se drenge og give det kyskhedsbælte på. det gør det kun værre og vækker mere nysgerrighed hvis man prøver.

• #19   24. okt 2008 Børn udvikler sig hurtigt i dag og sys det er vigtigt at man som forældre er åbne omkring det, det har vi altid været i min familie, og jeg har aldrig været bange for at spørge min mor om noget med hensyn til sex. Jeg fik min første mens da jeg var 11 og der havde min mor fortalt mig om det. og hvis nu hun havde ventet til jeg var 13 14 år havde jeg da troet jeg var ved at dø den dag jeg fik det. og havde en veninde som ikk vidste hvad mens var hun holdte det skjult i et halvt år for hendes forældre fordi de aldrig havde snakket åbent om kroppens udvikling og sex. Man kan jo godt forklare sine børn om sex uden at fortælle dem om stillinger osv.!

• #20   25. nov 2008 Stella...

så må hvornår man vidste om sex, da vidst ha noget at gøre med hvor man er vokset op...

Kommentér på:
Fortælle om sex?

Annonce