{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Pjok
Pjok
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61

Lykkepiller?! {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Har nogen spørgsmål og frustrationer jeg gerne vil af med.

Det hele startede med at min kæreste fik en knude i halsen, som voksede og irriterede. Han blev syg og vi tog til lægen og fik det undersøgt. Da han har kræft i familien, blev han sendt til en masse undersøgelser på kræftafdelingen, og heldigvis var alt fint! De mistænker det så for at være kyssesyge, han bliver undersøgt og det er det heller ikke. Næste læge mener så at han har stress, og så bliver han sendt til egen læge som udføre et spørgerskema og diagnosere ham med en "stor depression".
Hele forløbet har været et helvede fyldt med bekymringer og konstante nye ting at skulle forholde sig til, for hvordan skulle man klare sig igennem et kræft forløb? Kyssesyge, smitter han børnene? Stress, hvad kan jeg gøre for at hjælpe? Depression, hva gør ham deprimert?!

Jeg er et stort forvirret spørgsmålstegn!

Lægen mente han skulle på lykkepiller fordi at det var så slemt som det var. Han fik til på onsdag til at bestemme om han ville og det vil han gerne...

Jeg tænker bare... Lykkepiller?! Til min altid glade kæreste, som altid har gang i aktiviteter med børnene, sejler, fisker, hygger med vennerne, får serveret mad på bordet hver dag, vasket og lagt hans tøj sammen og har tid til ligepræcis hvad han lyster - og oveni købet har alle sine hobbyer omkring sig??
Jeg ser ham SLET ikke som deprimeret, tværtimod fyld af overskud og energi smiley

Kan det være rigtigt at et spørgerskema fra almindelig er nok til at man skal fyldes med piller? Burde han ikke snakke med en psykiater eller noget først? smiley

Har i erfaringer med lykkepiller?!

Jeg syntes bare det virker som... Ja jeg ved det ikke smiley hjælp piger, vil jo gerne hjælpe og støtte mit livs kærlighed! Syntes bare diagnosen og beslutningen virker "hurtigt valgt" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lykkepiller?!
  • Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#1   6. jul 2014 Og undre mig over at en knude i halsen der skal undersøges ender med diagnosen depression smiley

• #2   6. jul 2014 Jeg har selv bøvlet med en svær depression. Ud ad til var jeg den glade pige, men i hjemmet var jeg nede hele tiden og mut. Jeg gad ingenting og kunne intet overskue overhovedet. Bare det at skulle i bad var en stor kamp for mig.
    Jeg tog til lægen og skulle svare på et spørgeskema og fik valget mellem psykolog eller lykkepiller.
    Jeg valgte lykkepillerne fordi jeg var flov over at skulle til psykolog.

Mine erfaringer med lykkepiller er at det er noget forbandet lort! Hvis man ikke tager dem på nøjagtig samme tidspunkt begynder alt at ramle fuldstændig sammen for en. Man får nærmest abstinenser af det. Jeg var på lykkepiller i 1 år og trappede stille og roligt ud af det fordi jeg fik det bedre. Jeg fik desværre tilbagefald og skulle starte på lykkepiller igen, men denne gang da jeg tog den første pille kæmpede hele min krop imod.
    Efter den episode traf jeg beslutningen om at jeg skulle snakke med en psykolog og det er det bedste der er sket for mig. Jeg er ude af depressionen og jeg er mig selv igen, og uden hjælp fra det lort som ikke engang hjælper.

Mht til den knude på halsen tænker jeg at i måske skulle få en anden læge til at se på det??

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#3   6. jul 2014 Jeg har også kun hørt dårligt om det smiley og vil bestemt ikke have at min kæreste skal gå det værre end han åbenbart har! Og ønsker heller ikke at han skal ændre sig, som jeg også har hørt folk gør smiley
    De to piger jeg kendte til der fik det, var jo nærmest zombier!
    Hvordan fandt psykologen frem til hvad det var galt?

Og med knuden har han været både til røntgen og CT scanning - det også som om den slet ikke genere nu hvor han har fået en ny diagnose, altså som om han bare følger hvad lægerne tror smiley
    For da de sagde kræft, var han jo nærmest allerede død i hans hoved. Da de sagde stress, kommenterede han hele tiden at han jo os var stresset og bla bla... Nu er han så deprimeret når han snakker.. Fx efter han fik diagnosen i onsdags, er han blevet ekstremt selv ynkende, for han er jo deprimeret smiley

Det virker som om han bare føler strømmen af diagnoser, hvis du forstår?

• #4   6. jul 2014 Jeg vil os sige han skulle prøve en psykolog først, har selv både god og dårlig affaring med lykkepiller. Men en læge kan godt være hurtigt til at fylde piller i en. Så synes du skal snakke med ham om en psykolog først inden han begynder på pillerne. Og så kan du jo snakke med ham om hvordan han har det og så støtte ham. Hvis der er noget han har svært ved at overskude

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#5   6. jul 2014 Ifølge ham selv sagde lægen at det var for sent med en psykolog, fordi det var så slemt smiley og jeg er jo bare helt lost! Jeg kan jo slet ikke se hvor den depression skulle komme fra, da det bare blev erklæret ud i den blå luft smiley

• #6   6. jul 2014 Det er aldrig for sent med en psykolog smiley De er oftest meget bedre, for man bliver virkelig zombi agtig af lykkepiller. Jeg var aldrig glad da jeg var på dem.
    Psykologen hjalp mig meget ved at vi snakkede om hvad jeg troede der havde været grund til min depression. Han kom med dybdegående spørgsmål. Så gav han mig nogle værktøjer at arbejde med og det har hjulpet mig rigtig meget smiley Så hver gang jeg havde en tid hos ham fulgte han op på sidst og om det havde hjulpet.
    Psykologen havde en henvisning fra min læge og ud fra det jeg fortalte, og ved at jeg fjernede min facade så kunne han se at det var helt galt med mig smiley

• #8   6. jul 2014 Hold ham væk fra psykiatere, de propper ham med piller. Det er ligesom deres fremgangsmåde, psykologer arbejder med dine tanker, følelser og det der ligger bagved.

Hvis du har brug for at komme af med noget, så vil jeg gerne snakke med dig privat, men vil ikke ligge hele mit liv ud online. Vi har kæmpet i over 3 år med diverse mediciner, psykiatere osv.

Som jeg nok allerede har givet udtryk for, så støtter jeg ikke op om den slags mediciner. Mener det er meget bedre at få hjælp til at håndtere det, og finde ud af hvad der ligger bag, og hvordan man kommer videre, end det er at kæmpe i mod det ved hjælp af medicin.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #9   7. jul 2014 Hej har selv haft en del valgte psykolog og det var så fedt.

Fik en lav dosis dep medicin for at tage det værste af min angst.

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #10   7. jul 2014 Har selv haft kyssesyge, det smitter kun den første uge hvor man har haft det, og nogle er immune overfor virusen. Min kæreste er immun så han blev ikke smittet, bliver man først smittet engang så kan man ikke smittes igen, da den kapsler sig fast i blodcellerne og så er kroppen immun overfor den efter man er blevet rask. Jeg havde kysse syge da jeg var gravid fra omkring uge 11 til uge 15. Og jeg er Idag 29+5. Og den smitter ikke fosteret.

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #11   7. jul 2014 Angående det med pillerne, så har jeg desværre ingen erfaring. Det var det eneste jeg ku hjælpe med. Men med alt håb ønsker jeg jer held og lykke fremover, og godbedring til manden (:

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#12   14. jul 2014 Tak for råd og indput ??
    Han valgte ikke at få pillerne men se tiden an! Pueha, jeg blev lettet!

• #13   14. jul 2014 Synes han skulle snakke med en psykolog og ikke bare se tiden an

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

#14   14. jul 2014 Det var det hans læge gav ham af muligheder.. Men han blev sygemeldt lidt længere, og han har slet ikke nævnt det siden smiley

• #15   14. jul 2014 Okay

Kommentér på:
Lykkepiller?!

Annonce