{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.573 visninger | Oprettet:

Antidepressive/lykkepiller .. {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
Jeg er blevet psykologisk vurderet, og har en slem depression.
Jeg skal derfor starte på antidepressive/lykkepiller. Ska ned til lægen imorgen og snakke om hvilken slags, dosis osv.

Er der nogen af jer der er på det?
Hvor lang tid gik der fra i startede til de havde virkning?
Hvilket mærke bruger du?
Hvilke bivirkninger har de?

Har lige googlet det lidt, og har fundet frem til bivirkninger såsom tørhed i munden, nedsat sexlyst, øget appetit og vægt o.a.

Håber der er nogen der har et svar smiley

Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antidepressive/lykkepiller ..
  • #2   17. mar 2010 Dina - Nej det ved jeg godt smiley Men der er mere der lurer under overfladen smiley

• #4   17. mar 2010 Jeg har hørt at Aloe Vera skulle have en rigtig god effekt på depression.

• #5   17. mar 2010 Dina - Et kram er altid godt smiley

Mie - Ka man få det i pilleform eller? smiley Tror jeg lytter til at jeg ska ha antidepressive istedet for at afprøve noget .. Jeg har det ik så godt og vil gerne ovenpå hurtigst muligt.

• #6   17. mar 2010 Natacha - Det er vel "meget sjældne bivirkninger"..

• #7   17. mar 2010 jeg får noritren 150 mg, der gik ca 4-6 uger før de begyndte at virke.
    de bivirkninger jeg har fået er øget træthed, mindre sexlyst, tørhed i munden, øget appetit.

• #8   17. mar 2010 katja - øv det er godt nok lang tid at vente på en virkning smiley

• #9   17. mar 2010 Jeg er hverken gravid eller ammer smiley Så det er ikke noget problem ..
    Der er nok større chance for jeg blir kørt over af en bil, end at jeg kommer i koma af piller smiley Så det skræmmer mig sgu ik.

• #10   17. mar 2010 Har selv drepresion og to forskellige former for angst og har posttraumatisk stess, men klarer mig lige godt alligevel uden piller da jeg ikk tror på de virker på langt sigt. . Kender flere der har tagert dem og de kørte i fri gear hvis man kan forklare det sådan og det er svært at stoppe med igen. . Men held og lykke, håber selvfølgelig det virker :o)

• #11   17. mar 2010 Lene - Tak for svaret søde. Det lyder lidt uhyggeligt, men vil give min ene arm for at få det bedre. Du må meget gerne sende dit nr.. Hvordan ved man når man har det bedre? Vågner man bare en dag, og så kører det hele og humoren er tilbage eller?

• #12   17. mar 2010 Natacha - hvorfor så blive ved med at ta dem smiley .. tak for dit svar..

• #13   17. mar 2010 dem jeg får må gerne tages ved amning og graviditet, bare som info.

isaa: du kan begynde at mærke en forskel efter 14 dage, men det fulde virkning kommer først 4-6 uger efter man er startet

• #14   17. mar 2010 Jeg får selv antidepressiver og har taget dem i snart 4 år. Jeg har prøvet at trappe ud, men det er ikke en mulighed. Mit råd er, at hvis du er blevet vurderet af en psykolog til at have en svær depression så tag imod de piller! Der findes jo mange forskellige (har selv fået 3 slags indtil videre før vi fandt de rigtige) Generelt siger man der går ca 6 uger før man mærker den maksimale virkning, tit skal dosis justeres.
    Natascha . Antidpresisver kan godt tages både under graviditet og amning - det afhænger fuldstændig af hvilken type de er!!!

• #15   17. mar 2010 jeg får de samme som lene, men kun 10mg og det er en halv pille, de begyndte ig virker efter en uge og de hjælper supermeget, skal stoppe i næste måned, havde kvalme som bivirkning men det gik hurtig over

• #16   17. mar 2010 Chastine - Tusind tak smiley Hvad koster de ca? Er de dyre?
    Må se hvad der er bedst for mig, er virkelig spændt på det.. Glæder mig til at få mit gode humør tilbage. Mit humør er ret overfladisk.

• #17   17. mar 2010 Mor til ..- Tusind tak smiley Håber os mine virker så hurtigt.

• #18   17. mar 2010 Natacha - Ok smiley Det er heller ikke det det skal komme an på, men er lidt på røven denne månede pga flytningen ..

• #19   17. mar 2010 Ja, som de andre skriver er prisen afhængig af hvilken type man skal have. Dem jeg får nu er pi*** dyre : hold fast - 1500(!) for 98 ( og jeg skal tage 2 dgl) Dem jeg fik under min graviditet kostede til sammenligning 75,- for 100 stk.
    Lene : Det er ikke sikkert du behøver at være indlagt til observation. Min lille pige og jeg slap, da hun ngen tegn havde på abstinenser. Desuden anbefalede min psykiater, at man forsøger at trappe så langt ned, som muligt ca 4 uger før fødslen (og helst helt ud ca 1 uge før), da det mindsker risikoen for "en kold tyrker" for baby smiley

• #20   17. mar 2010 Natacha - Hos lægen, eller på apoteket?

Chastine - Ok mange tak smiley

• #21   17. mar 2010 Jeg får også setralin, og er UTROLIG glad for dem smiley

Hos mig virker de i hvert fald .... det gjorde de godt og vel efter en 6 mdr tror jeg.
    Jeg har ikke oplevet nogle bivirkninger.

Jeg kender ikke til andre end dem, men ved at de bliver brugt både til depression og angst.

• #22   17. mar 2010 C K H - Ok tak for dit svar. Jeg kan ikke vente 6 mdr, da det går udover begge mine børn smiley Desværre.. Så går det helt galt..

• #23   17. mar 2010 Isaa - jeg tror de fleste piller tager et stykke tid før de virker.

Psykiateren sagde til mig at de kunne virke efter en måned og efter et år, det var forskelligt, men virker - det gør de i hvert fald hos mig. smiley

Men lægen eller psykiateren udskriver jo noget, som h*n mener passer til dig, så det er slet ikke sikkert at det er det du får. smiley

• #24   17. mar 2010 Udover det så bliver du nok sat på lidt forskelligt, altså prøver et mærke, ser om det hjælper, og derefter et nyt hvis det ikke hjælper ... det ville de i hvert fald med mig, men det første virkede. smiley

• #25   17. mar 2010 C K H - Nej det ved jeg godt.. Men under alle omstændigheder vil jeg ik ha der går så lang tid .. Det ska ik gå udover børnene.. Der står på de fleste sider at det tar 2-6 uger smiley Ved godt det er individuelt..

• #26   17. mar 2010 Isaa - Ja, men det forsvinder jo ikke på så få uger, det bliver en lille smule bedre for hver dag der går. smiley

Efter 6 mdr var jeg stort set "rask", at jeg så er en knold og glemme at tage dem efter, er så noget helt andet. smiley

• #27   17. mar 2010 min joster højst 30 kr

• #28   18. mar 2010

Jeg fik førhen, og det gør jeg aldrig igen.

Var dybt afhændig af dem, blev så voldsomt syg hvis jeg glemte og tage dem, og det eneste jeg fik ud af det var at jeg skubbede de problemer der foresagede min deprision længere væk ..

Var aldrig rigtigt glad mens jeg fik piller, bare altid helt "normal" ikke vildt ked af det, men heller aldrig vildt glad .

Nu min arveligt, et eller andet bla bla bla.

Men jeg tror på at man skal have hjælp til sine problemer og ikke bare spise piller .

Idag siger de deprision til alle der kommer og har en dårligt periode og så kan man bare få nogen piller.

Bare min mening.

• #29   18. mar 2010 Anna Faustina. . Lige præcis som du beskriver det er sådan flere af mine bekendte også haft det :o( Men det ville da næsten også være for nemt hvis piller løste alt, så var der mange der blev arbejdsløse :o)

* Natascha *- Det kan kommunen ikk tvinge ham til, det må de ikk, det prøvede de nemlig også ved mig, men nægter at spise piller, det passer ikk sammen med min hverdag med tre børn syntes jeg. .

• #30   18. mar 2010 Klart at piller ikke er løsnigen alene. Men det kan være nødvendigt at tage dem samtidig med at man får talt om sine problemer. Jeg har hele tiden gået i psykiatrisk behandling eller til samtaler hos min læge. Men nogen gange kan man være så langt nede at man er nødt til lige at komme af det aller mørkeste vha piller før man er klar til at tage hul på det bagvedliggende.

• #31   18. mar 2010 Nu har jeg aldrig selv haft en depresion, men færdes dagligt blandt mennesker med derpresioner, skitzofrene, ADDér, ADHDér og nogle der "bare" er stressede.
    De er alle medicinerede på den ene eller den anden måde.

Nogle af beboerne ville gerne prøve noget alternativt, da deres medicin har mange forskellige bivirkninger. Vi er alle uddannet i akupunktur og startede med at bruge det.
    Det havde en god virkning på dem, at de fik nåle i ørene 2-5 gange om ugen.
    For at se om vi kunne give dem nogle bedre resultater, begyndte de at få Forever Gel(juice) og Forever Omega(fiskeolie piller).
    Det gav en super virkning, så god at nogle af dem er sat ned i medicin. Den første omgeng Forever produkter gav jeg dem kvit og frit, da de jo var noget vi skulle prøve, men da resultatet har været så godt vil beborene nu selv købe det.
    Det er en fantastisk følelse at kunne hjælpe dem og se at de får det bedre dag for dag, de er blevet gladere, og flere af dem har også tabt sig en hel del.
    Det kan godt betale sig at prøve lidt alternativt engang imellem, det er jo bedre for kroppen at få noget naturligt i stedet for alt det syntetiske..

Håber nogle kan bruge min lille solstråle historie til selv at få det bedre smiley

• #32   18. mar 2010 jeg har fået mange forskellige slags piller cisordinol fx, og jeg fk det først godt efter jeg kom af med pillerne. min egen valg, da det ikk hjalp en skid. piller gør dig ikk rask, der ska andre metoder til. da jeg spiste pillerne var jeg i en hel anden verden, og var ikk mig selv. min kæreste får paraxotin, og han har samme mening som mig. og ja nogle piller er hammer dyre. jeg fik nogen en overgang der kostede 600 ca for 30 piller, og sku ha 2 om dagen... Bare min mening piller er ikk løsningen

Kommentér på:
Antidepressive/lykkepiller ..

Annonce