{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Unge mødre og uddannelse {{forumTopicSubject}}

Jeg er i denne uge ved at lave projekt omkring unge mødre og deres muligheder for uddannelse. Jeg har en række spørgsmål, som jeg håber i vil være søde at svare på smiley

Hvorfor tror i, at så høj en procentdel af de unge mødre ikke får sig en uddannelse?

Hvordan får man som ung mor en uddannelse til at harmonere, samtidig med at man har et barn?

Forskellen fra før og efter man har fået barn. Positive og negativer sider.

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unge mødre og uddannelse
  • #1   3. feb 2014 Hvorfor tror i, at så høj en procentdel af de unge mødre ikke får sig en uddannelse?
    - Ens priotering ændre sig efter man får barn. Tror der er mange faktorer der spiller ind.. Er man alene om barnet, hvor lang og krævende er uddannelsen, hvor mange timer skal man bruge på lektier, er ens barn ofte syg... Alt energi og tids-krævende kan være grund til at man ikke får gjort en uddannelse færdig.

Hvordan får man som ung mor en uddannelse til at harmonere, samtidig med at man har et barn?
    - Man skal være meget målbevidst, og flexible. Måske har man brug for et rigtig godt netværk, til at hjælpe.
    Man skal i hvert fald bruge næsten al sin energi på familie og uddannelse.

Forskellen fra før og efter man har fået barn. Positive og negativer sider:
    -Du har bedre mulighed for korte dage, og hjemme dage på en uddannelse, end på et 37 timers job.
    Man er ung og har måske mere energi.

Mindre tid til sig selv om aften/weekender - lektier.! Hehe.
    Man har jo ofte ikke helt fri, når man har "fri" - i og med at en uddannelse er så meget mere end bare at tage afsted i nogle timer og så hjem igen.

Håber du kan bruge mit svar. smiley

• #2   3. feb 2014 Jeg tror at mange af de unge mødre der ikke har en uddannelse, høre bare til den gruppe af unge der alligevel ikke vil have gennemført en uddannelse uden et barn. For nogle har det selvfølgelig også noget at gøre med at de ikke kan få økonomien til at hænge sammen, eller andre årsager.
    Der er jo også rigtig mange unge mødre der gennemfører en uddannelse, dem er der bare ikke fokus på.

Man har jo mere tid under udannelse (selvfølge er der også uddannelse der kræver meget tid) man møder ofte lidt senere end en arbejdsplads, man har tidligere fri, og lektier kan laves når barnet er lagt i seng, eller man kan hente barnet en time efter man har fri (hvis man har meget tidligt fri)
    Jeg havde stort set aldrig lektier for under min uddannelse, kun eksamensafleveringerne hvert halve år, de to første år, og så en på 4 år.

• #3   4. feb 2014 Hvorfor tror i, at så høj en procentdel af de unge mødre ikke får sig en uddannelse? Jeg tror ligesom "Projekt baby" også at det hænger sammen med de unge uden børn som heller ikke får uddannelse, procenten af unge som hopper fra en uddannelse er skyhøj. Jeg synes så bare det er synd at man sætter de unge MØDRE i bås og siger de ikke bliver uddannet, nogle af dem får måske ligefrem en uddannelse netop pga de har barnet at skulle kæmpe for, vise de kan og skulle forsørge det, i forhold til en "alm" ung person som ikke gennemfører en uddannelse, og kun har sig selv og sin sjovt ungdom at tænke på.

Hvordan får man som ung mor en uddannelse til at harmonere, samtidig med at man har et barn? Det kræver viljestyrke og masser af overskud! Et godt bagland, en sød familie til støtte, og til at tro på og opbakke en.

Forskellen fra før og efter man har fået barn. Positive og negativer sider. Negative sider er der ikke som sådan, men man kan nemt bruge 4+ timer på lektier hver dag, jeg kan i hvert fald, og at komme i seng kl 2 om natten og op kl 6 kan være hårdt, men en lille som også vågner om natten, men sådan er det jo;) Der er ikke noget negativt, børnene er kun motivation for mig! Jeg er selv ung, og skal ikke kunne sige om jeg havde kunne nå "så langt" her uden børnene som motivation og det kæmpe ansvar, så det er jo fantstisk, uden dem havde jeg måske spildt nogle flere år af mit liv på sjov og ballade, og ligegyldige weekender med tømmermænd op til 2,5 dag efter, før jeg kom igang med en uddannelse, i stedet fik jeg meget mere synes jeg selv;)

• #4   4. feb 2014 Jeg tror det handler om vilje!
    Førhen havde jeg ikke den store vilje til at få mig en uddannelse, men nu hvor jeg har fået William, ja så skal jeg bare have en uddannelse! Der er bare ingen mulighed..

Man går det til at harmonere ved at indstille sig selv på at det måske bliver rigtig hårdt, men at det er nødvendigt..
    Jeg kan virkelig godt mangle timer i døgnet, men det er bare ærgerligt.. Jeg er heldigvis færdig om 2,5 år..

Kommentér på:
Unge mødre og uddannelse

Annonce