{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.336 visninger | Oprettet:

Søvn 2 år og 10 mdr {{forumTopicSubject}}

What to do? Tobias har fået lov til at sove det han ville til middag idag, hvilket er 3 timer. Jeg er nemlig ikke tilhænger af at vække børn. Det har bare resulteret i at han nu har lagt vågen i sin seng siden kl 8??. Jeg synes det er et mønster, som blir mere og mere normalt desværre. Skal jeg godt nok til at vække ham fra middagsluren? I så fald.. Hvordan gør jeg det bedst? Anyone?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søvn 2 år og 10 mdr
  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #1   27. dec 2013 Tre timer lyder også meget for en næsten 3 år :-). Jeg ville sætte mig ved ham og vække han blidt :-). Gå han i børnehave eller passer du ham hjemme, tænker nemlig også hvis han skal i bh, for han nok ikke lov at sove tre timer :-(.
    Synes det er fedt du lader ham sove, men nå det begynder at gå ud over natten er den svær smiley

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #2   27. dec 2013 vores pige på 2,5 år sover maks 2 timer til middag. Hvis hun sover længere er hun ikke til at putte om aften, og så er hun ikke til at få op om morgen.

• #3   27. dec 2013 Han starter i børnehave 1. februar. Tak jeg er i hvert tilhænger af at børn skal sove til de er færdige, men det her dur ikke. Tak for svar
    Han er inde og sove nu, så jeg vil prøve at vække ham når han har sovet i halvanden/to timer. Hvis det stadig er for meget må jeg prøve efter 1time.

• #4   27. dec 2013 Jeg har altid skulle vække Emma om middagen pga hun er et sove barn så hun sover 2-3 timer middag hun er 2 .6 år men når jeg vækker hende (hun sover inde pga larm) kun her hjemme ikk i dp så plejer jeg gå op og tænde lys og lad hende ligge 15-20 min og som regl vågner hun af sig selv ellers plejer jeg bare nusse hendes på maven til hun begynder og rør på sig også går jeg igen og lader hende ligge og vågne 5 min

Sådan gør vi osse om morgen der vækker vi hende osse ( når vi har fri) ellers sover hun til kl 10-11 stykker om formiddagen.

I hverdagen tænder vi lys og går ned 10 min så henter manden hende ned mens jeg bader også forhold un lov side ved ham lidt inden de R tøj på..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   27. dec 2013 Selvfølgelig kan de sove i bh, men synes også det er lige rigeligt tid at sove.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #9   28. dec 2013 Mortil haha jeg troede du skrev de slet ikke ku sove i børnehave smiley my bad haha men nej 3 timer bliver svært tror jeg smiley

• #10   28. dec 2013 Min dreng er også 2år og han sover næsten 3 timee til middag og så kommer han i seng, uden problemer, kl19 smiley man skal helst bare lade dem sove til de vågner, det er det bedste.....syns i skal se tiden an, om han ligger vågn igen pg igen og hvis han gør kunne det måske være i skulle vække ham.

• #12   28. dec 2013 Ja min dreng er snart 2år og 6mdr....men jo man har faktisk fundet ud af at det ikke er godt at vække børn men som jeg også skrev hvis det blev ved så kunne det måske være en god idé at vække ham smiley Jeg skriver ikke at ts IKKE skal vække ham men at det faktisk er bedst at lade børn sove....hvis min dreng f.eks. vågner kl5:30 (gør han nu sjældent) så kan dp mor godt finde på at lægge ham om formiddagen, en times tid smiley søn nr 2 på 4år sover også nogle gange til middag. ....hvis han har brug for det så får han lov smiley men ja, børn er jo forskellige smiley

• #13   28. dec 2013 Prøv at Google "sandt eller falsk- 10 myter om børn og søvn"...tror jeg nok den hedder smiley og læs nr 8. Kan ikke lige ffinde ud af det med at lægge ind her.....er på mobil

• #16   28. dec 2013 Nyhedsbrev - børn og søvn: "middagssøvn skal ikke afbrydes. Jo mere og bedre børn sover om dagen, jo bedre kan de også sove om natten. Har barnet problemer med at sove om aftenen, skyldes som regl andre ting end at det har sovet for længe om dagen".....

• #17   28. dec 2013 Mortil: det kunne jo være der var andre ring, i måske ikke lige har observeret, der gjorde at hun ikke sov så godt?

• #19   28. dec 2013 Mange tak for jeres svar, uanset hvad i mener:).
    Som jeg skrev, så er jeg heller ikke tilhænger af at vække bøtn.. Slet ikke! Og da Tobias var 2 år og 6 måneder kunne han også sagtens sove 3 timer til middag, uden at det gik ud over hans nattrsøvn. Det kan han så desværre ikke nu.

Derfor ville jeg høre hvad andre har gjort da de nåede til det punkt:). Igår vækkede jeg ham efter 2 timer. Det gik lidt bedre med at putte. Idag vil jeg forsøge at vække ham efter 1 1/2 time og se hvordan det går. Han var ret svær at vække igår, så det tog det meste af en 1/2 time at få ham vækket helt, men det er også ok. Vi skal i byen i aften, så er rigtig spændt på om han er 'træt nok' i aften smiley

Igen, tak fordi i gider tage jer tid til at svare- allesammen smiley

• #20   28. dec 2013 Mortil: dejligt det har fungeret for jer at vække eller tage hendes middagslur smiley men de "kloge hoveder" anbefaler noget andet men igen, børn er forskellige. Jeg har aldrig skulle vænne mine børn til ikke at sove til middag, det er kommet helt af sig selv smiley de havde ikke brug for det mere og "sagde" selv fra smiley

• #21   28. dec 2013 Prøv at Google:"Læge:du skal ikke afbryde dit barns middagslur".... rigtig godt artikel

• #22   29. dec 2013 så vil jeg helt klart vække ham, så han er træt til aften... Især fordi det påvirker at han ikke kan falde til ro til natten, hvis der derimod ikke var problemer med aften putningen - ville jeg lade sove.

Frederic kunne sagtens sove 4 timer til middag og stadig komme i seng kl 19 og sove 13 timer uden at vågne..

Kommentér på:
Søvn 2 år og 10 mdr

Annonce