{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  servere til mødregruppen
  • Obsternasig.
    Obsternasig. Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 170
    #1   10. dec 2013 Er brunch for besværligt?

• #2   10. dec 2013 Frugtsalat,? Grov boller? Du kan købe sådan nogle morgen grov boller fra amo, hvor dejen skal stå i køleskabet natten over. Så de er supper nemme at smide i ovnen dagen efter hvor der måske er lidt travlt. smiley

• #3   10. dec 2013 Vafler eller pandekager af havremel eller boghvede

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #4   10. dec 2013 En tærte med grønt. De fleste har spist morgenmad inden de når til mg

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #5   10. dec 2013 Et par lækre grov sandwich smiley f.eks med hjemmelavet tunsalat eller kyllingsalat.
    Det kræver ikke så meget og du kan forberede dagen før

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #6   10. dec 2013 Det er da åbenlyst?... Æbleskiver med alt hvad dertil høre :).
    Er du cool bager du dem selv, er du lidt mindre cool nøjes du blot med at lave syltetøjet selv smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#8   10. dec 2013 Frk. Grøn, hånden på hjertet så er jeg også kun mindre cool selv smiley
    Har bras og pander nok i skabet, den ene gang om året jeg har æbleskive crawlings, så kan jeg godt nøjes med en frost pose smiley

• #9   10. dec 2013 det skal ikke være alt alt for krævende da jeg både skal sende min store søn afsted, og have manden op og afsted, selv skal i bad og den lille skal have mad ,;) men tænker æbleskiver er lidt tidligt på dagen smiley

Desuden er jeg måske mindre cool smiley laver tit syltetøj selv UDEN sukker smiley men æbleskiver nej smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#10   10. dec 2013 Tidligt og tidligt, hvor ofte har man ikke fået pandekager eller vafler til morgenmad smiley

• #11   10. dec 2013 Ikke ret ofte smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #12   10. dec 2013 Synes heller ikke lige æbleskiver hører sig til så tidligt på formiddagen smiley
    Jeg har nu aldrig fået hverken pandekager eller vafler til morgenmad her i Danmark

• #13   11. dec 2013 det er aldrig for tidligt til æbleskiver smiley og jeg er cool vi har selv lavet dem 3 gange på 14 dage smiley

anyways lav dog en gang brunch sig de ikke skal spise morgenmad hjemmefra. hvis det er for omfattende så lav en kage eller noget. i min kærestes mødre gruppe der er det altså rimeligt casual det behøver jo ikke være toppen af poppen hver gang.

• #14   11. dec 2013 Nej vi plejer også bare at få fryse rundstykker med marmelade smiley men nu er det jo jul, så jeg vil gerne lave det ekstra hyggelig smiley har lavet en masse forskellige hjemmelavet småkager, men vi skal også ha mad smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#15   11. dec 2013 ... Forstil jer en lyspære der tænder over hovedet på en, ligesom i tegnefilm.

~~~ Jule Brunch smiley

• #16   11. dec 2013 Hvad er det ??

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#17   11. dec 2013 Ligger det ligesom ikke i navnet? smiley
    En jule inspireret brunch, æbleskiver el. Lille skål ris ala mande, lidt Ande pate, brændte mandler, jule postaj. Jule medister, osv osv, små dejlige ting fra juletiden, vælg selv hvilke.

• #18   11. dec 2013 Mmmmmmmm julebrunch smiley gris i skiver gris i pølser og hakkede gris og gris i strimler. Namenam

• #19   11. dec 2013 Hmm det er måske ikk lige det jeg lyster KL 10 om formiddagen smiley

• #20   11. dec 2013 Kaffe.! ;b

• #21   11. dec 2013 Kaffe bliver altid serveret smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#22   11. dec 2013 Well, jeg kaster mit videre udviklet forslag på bordet, så må du tage det hvis du kan bruge det til noget. Jeg regner ihvertfald selv med at lege lidt videre med ideen og køre lidt mere "gourmet" ind over og indvitere familien på jule brunch i næste uge.

Lige mht. Tidspunktet, synes ikke du skulle bekymre dig om det. Når folk kan æde æg, bacon og pandekager til morgenmad, kan de også gøre det Kl 10.

-----
    Æbleflæsk (husk frisk timian)
    Ris ala mande eller lun risengrød m. kanelristede mandler
    Lun jule leverdreng m/bacon el. Ande pate
    Porcheret æg på hjerteformet smørstegt toast, m/karse
    En lille sild med lidt karry salat
    Et par skiver spegepølse og ost med gløgg tilsat (eller anden jule inspireret pålæg)
    Godt brød og ryå smør til.

Jule brunch ^ formiddags tapas. Størstedelen af tingene kan du lave dagene før.

• #23   12. dec 2013 Quist jeg ved ikk lige om du har læst hele tråden. Men har ikke evigheder af tid da jeg lige skal have min store søn op i tøjet, give begge unger morgen mad, have sendt den store afsted, have manden op og sende ham afsted, lige ordne hytten lidt og så vil jeg også gerne selv i bad og gøre mig klar. Så det skal helst ikk tag flere timer smiley

• #24   12. dec 2013 Selvom du siger det kan laves i forvejen er der meget af det du har skrevet der smager bedst når det er frisklavet smiley

• #25   12. dec 2013 og er ikk så gourmet artig smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#26   12. dec 2013 Som sagt, take it or leave it. Det er helt fint du ikke kan bruge det, har skam læst tråden og set du ikke svømmer i tid om morgen.
    ...men, den sidste kommentar omkring friskheden du smider, giver mig indtrykket af du ikke har læst retterne overhovedet/blot griber den første undskyldning på hylden?

Æbleflæsk, korrekt. Men kan forberedes så det blot er et fad der skal i ovnen.
    Ris ala..., forkert. Skal stå minimum 24 timer for at trække smag
    Lever, korrekt (men det siger også sig selv)
    Æg, forkert, kan sagtens koges dagen før, ingen forskel i smag og blot dyppes i vandbad for at være varm igen.. toast siger sig selv.
    Sild, forkert, siger sig selv
    Spegepølse/ost, forkert siger sig selv.

Overstående ville jeg kunne have klar, inkl opvarmning, og anretninger på 6 tallerker, på.. Bob Bob, 30-40 min.. Og så er der også blandet saft og tændt op i pejsen.

------

Men du har jo tydeligvis selv en eller anden ide om hvad du vil servere (da du praktisk taget har afvist alt og alle her i tråden) så hvad med du smed ideen på bordet og lod os hjælpe dig med at lade den tage form?

• #27   12. dec 2013 Jeg har sådan set kun afvist dine forslag da de måske lige er til den lidt overdrevet side i mine øjne smiley
    Bortset fra lige det med æbleskiver, som jeg overvejer smiley men da jeg jo også servere hjemmelavet småkager, må det godt være lidt mere mad agtig smiley så overvejede sandwitch som også en har skrevet, så rolig nu du, tager ideerne til mig.!!

• #28   12. dec 2013 Jeg syntes nu Heller ikke lige æbleskiver er et hit så tidligt på dagen. Hvad med noget lækkert brød fra bageren, så du ikke skal bruge tid på at bage. Noget godt pålæg med lidt grønt. Agurk, peber, tomater og så en varm leverpostej måske med bacon og champion. Og så lidt mandler, nødder og rosiner til lidt hygge. Nemt og hurtigt at lave. Så behøver man Heller ikke det store til middagsmad hvis i slutter tidligt. Vores Mødregruppe varede næsten altid fra 9 eller 10 til 14 ?? vi hyggede så meget at tiden bare fløj afsked.

• #29   12. dec 2013 Jeg ville bage en gang grov brød

Og lave et pålægs fad med div pålæg og hente en Leverposteg fra slagtere og varmen den og komme lidt bacon på toppen.

Og lave et par skåle med agurk tomat peber osv.

Og lave et par skåle med småkager og eller nødder man kan side og nippe lidt i.

Evt koge et par klejner lave kaffe og vand oG det meste kan laves dagen før pålæg kan godt ligges på fade dagen før. Og agurk kan skæres oh kommes i poser så de bare skal kommes i en skål og kager ja de kan købes vis man ikk selv vil kan bage dem

• #30   12. dec 2013 Gode ideer i kommer med. Og lyder jo lækkert smiley
    Måske bare noget grovbrød og lave sandwich smiley det tror jeg måske jeg gør smiley

• #31   12. dec 2013 jeg kan ikke forstå dem som siger æbleskiver ikke passer så tidligt på dagen. det er da nok det som passer bedst. det er jo bare brød mere eller mindre med syltetøj. kan det blive mere morgenmads agtig smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#32   12. dec 2013 #27 Så skulle du bare have skrevet det i stedet, langt mere forståeligt smiley

#31 tror måske det er lidt afhængig af hvor man kommer fra i landet, og hvor store hippier ens forældre var. Fra min opvækst i en lille by nær Nibe i Nordjylland, der kunne der sagtens ryge pandekager, æbleskiver eller vafler på bordet en Søndag Morgen når der rigtig skulle hygges. (og vi havde også kage med i børnehaven ved fødselsdage, og slik til at dele med klassen til jul)

Som ung i Aalborg, i Nordjylland. Der virkede det ganske uvirkeligt at sidde og spise brunch ved formiddags tid, uden noget sødt på tallerkenen, om det var en pandekage, et stykke kage eller en pose slik var som sådan ligegyldigt, det høre sig blot til.

Og som voksen i dag, i Nordjylland. Der har jeg altid en kage med når jeg inviteres på kaffe, formiddag såvel som eftermiddag.

• #33   12. dec 2013 Tror også der er MEGET forskel fra om man er jyde eller københavner smiley min mand er sønderjyde og jeg er københavner.. Vi har haft MEGET forskellige opvækster.. smiley

Kommentér på:
servere til mødregruppen

Annonce