1.159 visninger
|
Oprettet:
Jehovas Vidner. {{forumTopicSubject}}
Nu har debatten jo været oppe omkring jul og muslimer..
Den blev drejet ind på Jehovas Vidner, så kunne da være interessant at køre den videre i et andet emne.
Hvad er jeres holdning?
Kender I nogle, eller er det måske selv?
Kender minimalt til emnet, da jeg ikke går ind for nogen former for religion - så min holdning ligger vist klart
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 333
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Også når det gælder jul..
Jeg holder jul på min måde, dem på deres..
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Og så er jeg meget enig med BCD: Hvordan kan man fravælge sine børn fordi de ikke vil leve efter samme regler som en selv. Det hverken kan eller vil jeg forsøge at forstå.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 456
ALDRIG i mit liv har jeg oplevet nogen forudsige jordens undergang så mange gange og sjovt nok kan de altid finde en ny dato, når de fejler.
Har et meget anstrengt forhold til dem..
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Her hos mug er der dørtelefon, og normalt når de aldrig ind i opgangen, men sidst de var her, sagde de "det er posten jeg har en pakke til dig" og da de kommer op står de men deres skide foldere i stedet, der blev jeg godt tosset!
Jeg er ligeglad med hvad andre tror, de skal bare ikke prøve at få mig til at tro på det sammen, ved at ringe på min dør tidligt lørdag morgen!
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
Tror mange dømmer dem eller bliver vrede på et grundlag at de ikke ved noget men hører og tror en masse
Men klart jeg forstår de ikke skál sætte foden på døren og lyve sig ind
Men endnu en gang de er os bare mennesker
nov 2013
Følger: 1 Svar: 2
Hele min svigerfamilie er Jehovas vidner, og de er altså SLET ikke som man tror.
De har deres tro og det skal de være velkommen til.
Og det skal lige siges at de OGSÅ holder jul på en måde.
Det eneste der ikke er der er træet og gaverne. De samles også og får go mad.
Udover det kunne de aldrig drømme om at fravælge deres børn.
De fravælger dem KUN hvis de går hen og bliver det man kalder døbt (som man selv vælger når man synes man er klar nok og tror nok osv) gør noget EXTREM dumt eller beslutter sig for at de sku ikke gider alligevel.
Jeg har det sådan at nej det er heller ikke okay at gøre det der. Men de ved hvad de går ind til og de ved at de bliver fravalgt hvis de går ud når først de er blevet døbt. I min svigerfamilie blev de først døbt mellem 20-25 års alderen og der er man bevist om hvad man gør. Så det er et eller andet sted deres egen skyld.
Det med at de ringer på ved dørene synes jeg også er skide træls, men der står i deres bibel at de skal bringe budskabet ud ved at gå i tjeneste og det gør man på den måde.
Ellers har de altså ingen grænser rigtig. det meste handler om morale. Hvis man som Jehovas vidne synes det er okay at gøre nogle ting andre ikke synes om så gør de bare det. De skal selv synes det er ok. De eneste rigtige regler de har er at de skal gemme sig selv til ægteskabet (og dog kender jeg mange som ikke gør det) De drikker også og hvad ved jeg. De fleste JV'er er helt normale mennesker. MEN du kan selvfølgelig også finde nogle som er extreme. Der er ikke mange af dem tilbage men de er der.
Nu har jeg prøvet at være med til deres sammenkomster og det er faktisk skide hyggeligt. De har et sammenhold man ikke finder andre steder og de acceptere at man ikke selv tror på Jehova. Aldrig er der nogle af dem der har prøvet at bralde mig noget på, men har taget imod mig med åbne arme.
(min forlovede er ikke JV'er mere men er gået ud af det uden at have være døbt) & han bliver også accepteret mere end noget andet.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Jeg ved ikke med andre, men min teori er da, at alle mennesker i sit liv kommer til at gøre dumme ting, begå latterlige fejltagelser og gøre ting man fortryder.
Det er da det der er med til at gøre os klogere og lære af tingene.
Uanset, så kan jeg ikke se hvilke grundlag der skal til før at man som forældre skærer hånden af sine børn...
Kan ikke komme på én ting, som William kunne gøre, med følge af at jeg valgte ham fra!
Det med at man bliver døbt og hvis man så vælger at gå ud, at det skulle være grund nok, kan jeg så slet heller ikke forstå.... Man kan vel fortryde! Men det bliver man da ikke mindre familie og kød og blod af.
nov 2013
Følger: 1 Svar: 2
Jehovas Vidner.