{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Ville du donere dit barns organer? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af denne artikel og afstemning i BT, fristes jeg til at spørge jer.. Jeg er nemlig lidt i chok over at "KUN" 78% af folkenen i afstemningen der har stemt ja.

Er 22% af læserne på BT virkelig Jehovas vidner ?
Eller er det bare en generel holdning - også her på Babygalleri??

Jeg kan personligt slet ikke se nogen anden grund til at man ikke ville gøre det? Hvad er jeres holdning?

Især hvis I ikke vil, vil jeg meget gerne høre hvorfor, da det er en holdning så langt langt væk fra min egen og jeg vil meget gerne oplyses og se en sag fra andre sider af smiley

Pft,.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville du donere dit barns organer?
  • #1   22. mar 2009 Hov artiklen og afstemningen: (link fjernet)

• #2   22. mar 2009 Jeg ville klart stemme nej, jeg ville aldrig lade dem tage mit barns organer, ej heller nogen andens organer for den sags skyld. Jeg har sagt nej til at de må bruge mine organer, bare så min familie ikke skal tage stilling til det, og de måske går imod mine ønsker.

Jeg er heller ikke interesseret i at få organer fra andre.

Og tja, hvorfor har jeg det sådan. Jeg er nok af den overbevisning om at jeg er født med de organer og kan de ikke klare det mere, så er der en grund til det.

Og nej man behøver ikke være Jehovas Vidne for at have den holdning!! Hvilke jeg syntes er en meget provokerende ting at skrive.

• #3   22. mar 2009 Nu har jeg ikke selv børn, men jeg ville klart donere mit barns organer og jeg har også selv valgt at donere mine når den tid kommer. Jeg vil gerne rede liv, hvis det er muligt, lige som jeg selv ville blive lykkelig hvis det var mig der stod i en situation hvor jeg kunne få et nyt organ.

• #4   22. mar 2009 Jeg ville aldrig sige ja til at de måtte tage min nærmestes organer.

Ved du godr hvordan det fungerer?
    Som regel når folk ikke engang at sige farvel til den døde da man skal skynde sig med at få bragt den døde på operations stuen inden hjertet stopper med at slå.
    I min verden er man først RIGTIG død når hjertet er holdt op med at slå. selvom jeg godt ved man er total død når man er blevet konstateret at man er hjernedød.
    Jeg ville på inden måde kunne holde til at skulle sige farvel så hurtig ( hvis man overhovedet når det ) til f.eks en datter for at at se hende blive kørt hurtigt væk mens hjertet stadig slår.

Det er min mening. -Det skal lige siges at hvis min familie sys de kunne klare at sige sådan farvel til mig for så at kunne give mine organer ville det være helt okay for mig.

• #5   22. mar 2009 jeg er selv organdoner men ved ikke om jeg ville kunne gøre det med mit barn måske svært at sætte sig ind i før man stå i det.

• #6   22. mar 2009 nej!
    Men ville den anden vej heller ikke selv tage imod så.
    men tror nok jeg skulle stå i situationen før jeg vidste det helt 100..

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 44
    #7   22. mar 2009 Jeg har også selv taget stilling , og selvfølgelig må de bruge mine organer hvis jeg ikke selv har brug for dem !! Hvis det kan redde liv - ja , jeg ser ikke helt hvad jeg have dem med mig i graven for.

Var det mine børn , ville jeg have det på samme måde. Ligesom jeg ville være den mor som havde taget stilling til det , hvis mine børn havde brug for en donor - uendelig taknemmelig.

Sarah - sådan foregår det ihvertfald ikke altid, kan jeg berolige dig med.

• #8   22. mar 2009 Julie k: jo, det gør det. Det ved jeg præcis

• #9   22. mar 2009 Mia, det er absolut ikke for at provokoere at jeg skriver det, jeg beklager, hvis det virkede sådan smiley Men som sagt er det bare så naturlig en ting for mig at jeg troede det var det samme for alle andre??

Tror du ikke du ville ændre holdning hvis din far, mor eller barn pludselig stod og manglede en nyre, lever eller hjerte for at overleve? Ville du så sige nej tak og lade dem dø?

Som Michelle mener jeg også man skal være villig til at give for at modtage.

Og ja Sarah, selvom hjeret forsat slår, så vil jeg kunne sige mit farvel til mine kære hvis denne er konstateret hjernedød og istedet glæde mig over at vide at både jeg og min kære som nu dør, vil hjælpe og glæde en anden familie et sted.. måske enda flere. smiley

• #10   22. mar 2009 Ja jeg kan ikke tage stilling til det... Tror jeg skal være i situationen før jeg kunne!

Men hvis det er sandt som en skriver længere oppe at man muligvis ikke når at sige farvel og at hjertet ikke er stoppet, så tror jeg nu ikke at jeg ville kunne donere... Men jeg ved det ikke!
    Når man står i situationen og ved at man kan redde et andet liv, så tror jeg godt at man vil gøre det!!!

Puhaa godt spørgsmål! Du har sat mine tanker igang!

• #11   22. mar 2009 mamasita - Nej det tror jeg faktisk ikke at jeg ville. At jeg bare lader dem dø, lyder så hårdt. Men jeg kan jo ikke bestemme over hvad min familie vælger, men jeg er klart imod det, og er også imod at mine børn skal modtage eller give organer.

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    jul 2008

#12   22. mar 2009 Sarah - min oplevelse er at efter der blevet taget stilling til at ''slukke'' blev der givet god tid til at sige farvel for de pårørende.

• #13   22. mar 2009 jeg har det sådan at de må godt tage mine, da jeg selv gerne vil have hvis jeg blir syg og har brug for det, men ikke min datters. måske er jeg dum og grådig men jeg vil simpelthen aldrig kunne tilgive mig selv det. jeg ved ikke hvorfor eller hvordan, men jeg vil bare blive så ked af det, men til gengæld kan din stjæle heeele min krop samt mandens smiley
    jeg mener at det er helt fantastisk at kunne redde et andet liv ved hjælp af en mistets krop og mangler en person en nyre vil jeg gerne give alt hvad jeg kan. dog kan jeg ikke få mig selv overbevist om at min datter skal bruges. jeg tror man skal stå i situationen før man kan tage en beslutning.

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    jul 2008

#14   22. mar 2009 Vil da lige opfordre til at tage stilling smiley

(link fjernet)

• #15   22. mar 2009 Kulie K: har netop dette emne meget tæt på mig. Nogen gange har man den tid. men sådan er det desværre ikke altid. som jeg har skrevet tidligere så skal organerne tages inden hjertet stopper med at slå. Det er ikke altid sådan at man på forhånd ved at der bliver slukket som du siger.

• #16   22. mar 2009 jeg har overvejet det, men vil ikke gøre det før det sker. måske nogle sys det er en forkert holdning men er jeg ikke 100% sikker og vil fortryde det, så er det ikke så godt :S

• #17   22. mar 2009 mia måske det lyder hårdt, men det er jo i og for sig, det man gør hvis man ikke tager imod den hjælp som er der. Hvis der står en læge og siger. vi har en donor, som kan hjælpe og dit barn vil have en god mulighed for at overleve og komme sig 100% og man så siger nej tak og lader barnet dø.... det er ihvertfald sådan jeg ser på det.
    Jeg ville være ulykkelig...OG TAGE AL DEN HJÆLP JEG KU FÅ

Organer er imø ikke det som gør en person levende. det er sjælen og hjernen.... og når den dør, er jeg ligeglad om hjertet forsat slår. for det betyder at min baby ER ikke mere og kan jeg hjælpe andre til at beholde deres elskede, ja så vil jeg gøre hvad jeg kan

• #18   22. mar 2009 det er flot sagt mamasita.. kan godt lide din tankegang. gid jeg var lige så stærk!

• #19   22. mar 2009 Afskeden
    Selvom vi ikke har sat ord på det, har de fleste af os en forestilling om, hvordan vi gerne vil dø.

Men hvilke forestillinger har vi om afskeden ved hjernedød? En hjernedød person ligger på et hospital tilkoblet en respirator. Hvis den døde eller de pårørende ikke har givet tilladelse til organdonation, respekteres dette. Respiratoren slukkes, og ingen organer fjernes. De pårørende kan være til stede, når respiratoren slukkes, og de kan opholde sig ved den afdøde bagefter.

Afskeden ved organdonation er anderledes. De pårørende kan tage afsked med den afdøde både før og efter organudtagningen eller én af delene. Tager de afsked før, er den afdøde stadig tilkoblet respiratoren. Det betyder, at brystkassen bevæger sig, og at den afdøde er varm. At respiratoren er tilkoblet betyder samtidig, at der vil være god tid til at tage afsked.

Vælger de pårørende at tage afsked efter organudtagningen, er proceduren den, at den afdøde, efter at hjernedøden er konstateret, bliver gjort klar til organudtagningen. Kirurger fra et transplantationscenter ankommer til sygehuset, og de tager det eller de organer ud, som tilladelsen omfatter. Såret lukkes som ved en almindelig operation. Respiratoren slukkes på operationsstuen.

Fra beslutningen om organdonation er taget, til operationen er overstået, og den afdøde kommer tilbage til afdelingen igen, kan der gå op til 12 timer, evt.mere. Det skyldes de mange nødvendige forberedelser, der går forud for operationen, og som skal sikre, at organerne transplanteres til de modtagere, hvor de passer bedst. Ikke mindst skyldes det den tid, som selve organudtagningen kræver.

• #20   22. mar 2009 Osse enig med mamasita. ville ikke ku stå og se til at mit eget eller en andens barn døde pga min egen snævertsynethed..

• #21   22. mar 2009 Jeg tror egentlig også at jeg ville donere mine organer og også mine børns og familie hvis jeg skulle tage stilling til det...

For når man er erklæret hjernedød, så er man jo faktisk død!

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #22   22. mar 2009 Mamasita.
    Jeg er fuldstændig enig. Jeg er selv organdoner, jeg mener også at vil man have må man give.

Jeg ville da være ulykkelig over at miste min lille guldklump, men også glad og stolt over at kunne hjælpe en anden lille guldklump, så han/hun fortsat kunne leve. Det ville da være den største gave man kunne give til en anden familie

Jeg tænker, at hvis man ikke føler man har nået at sige farvel, kan man jo også se barnet/den afdøde efter OP, eller i kisten.

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#23   22. mar 2009 Mischa&malou:
    Det er præcis det samme her. Jeg har også sagt nej til huden, men ja til alt andet. Og det er også for familiens skyld, og fordi jeg føler at så er det ikke mig længere, så kan man ikke kende mig. Ja ved godt man er død, og det er lidt svært at forklare..
    Men man kan jo skrælle det øverste lag hud af, så det er ikke det der er mest efterlyst, så der vil jeg have lov at være lidt ego.
    Men alt andet, som kan hjælpe eller redde et andet menneske, det kan de lige så godt få glæde af...

• #25   22. mar 2009 har faktisk lige fået min bekræftigelse som donor igår... Prøvede os at melde emma som donor men man skal være fyldt atten for at få et donorkort så det vil sige at jeg selv skal tage beslutningen hvis jeg kom til at stå i den situation. og så tror jeg jeg ville have svært ved det!
    Bliver helt forfærdet ved tanken om at miste hende!
    Men når det er sagt, ville jeg forhåbentligt vælge at hun sku være donor

• #26   22. mar 2009 Jeg ved ikke om jeg kunne lade dem gøre det. Ja det kan da muligvis redde en andens liv, men tanken om at de skal skære min lille pige i stykker er jeg ikke meget for.
    Og ja jeg er meget dobbeltmoralsk på det område for selvfølgelig vil jeg da gerne have at min datter skulle kunne modtage organer hvis hun har brug for det.
    Hvad angår mig selv er jeg heller ikke meget for at skulle donere dem. Uanset om jeg er død eller ej, synes jeg bare ideen om at skille kroppen ad er helt forkert. Men igen tog jeg gerne imod hvis jeg skulle få brug for det.
    Det synes nogen er forkert, men det er nu engang et frit land og der skal være plads til alle holdninger.

Hilsen Kenny

• #27   22. mar 2009 Helle og Kenny - termin d. 16.05.09 A;

Ja det synes jeg godt nok er egoistisk, og jeg ville da være tosset over at skulle donere mine eller mine børns organer til en som dig, som ikke engang ville rede andres liv...

Hvis man vil have - må man også give!

• #28   22. mar 2009 Camilla ~ Med Termin til August ~

Forstår egentlig ikke hvorfor det er skræmmende at der er mange som ikke har taget stilling til det...

Personligt synes jeg altså at det er svært at tage stiling til, når man ikke er i situationen... Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det... og sådan tror jeg der er mange der har det..!

• #29   22. mar 2009 JEg ville ALDRIG nogensinde lade dem tage mit barns organer, og det er ikk fordi jeg er snæversynet eller noget som helst, men jeg er bare for følsom en person til at vide at de "tømmer" mit barn for organer når det er dødt og enlig burde "hvile fredeligt"..
    - Men jeg har det da samtidig sådan at jeg synes det er fedt når folk kan gå med til sådanne ting, helt bestemt og ville osse gøre det hvis jeg kunne, men bare tanken om det nu her hvor jeg sidder og skriver om det får allerede tårene frem i øjnene på mig.. INGEN skulle nogensinde tage noget fra mit lille barn hvis det var dødt..
    - Men som sagt, FEDT at der er nogen af jer der kan sige ja til det.. 100% og ville ØNSKE inderligt det var mig, sådan at jeg kunne hjælpe andre hvis jeg var så uheldig at miste mit barn ingen tvivl om det..

• #30   22. mar 2009 Missy - Forståeligt nok. Men det nu engang sådan jeg har det. Og som loven er behøver man ikke ville give for at have. Heldigvis for mig jo. Men stod jeg i situationen skal jeg da ikke kunne sige om jeg ville ombestemme mig. Og jeg håber da aldrig jeg kommer til at finde ud af det

• #31   22. mar 2009 Olivers mor - Jeg kunne ikke være mere enig. Det er nøjagtig sådan jeg har det

• #32   22. mar 2009 Helle - Vil osse give dig ret i det der med at hvis man står i situationen kunne det være sagen så heeeelt anerledes ud, men håber heller ALDRIG jeg kommer til at stå i den situation...

• #33   22. mar 2009 Olivers mor, ville du så tage i mod et andet barns organer hvis dit barn stod og manglede det?

• #34   22. mar 2009 Kenny; Ja det er da godt at loven siger noget andet, og synes også det er flot du selv kan se at det er dobbelt moralsk og rigtig egoistisk af dig. Men jeg synes også selv det er svært at tage stilling til. Især fordi at hvis jeg vil have organer, så synes jeg fandme også man skal donere! Det andet er for egoistisk for mig...

• #35   22. mar 2009 Hvis mine organer eller mit barns organer kan redde liv, når de ikke længere kan holde liv i os, så skal de da klart gøre det. Jeg går ind for organdonation og jeg er ligeså forarget som Mamasita over de chokerende tal fra undersøgelsen i BT.

Alle har deres holdninger og skal gøre hvad de føler er rigtigt, men at der er så mange der mener at "nej til organdonation" er rigtigt kommer meget bag på mig.

• #36   22. mar 2009 Jeg er selv organdonor og bloddoner, men har faktisk ikke tænkt på det i forhold til min datter endnu, jeg synes det er et meget svært dilemma, og selvom jeg kunne sige ja nu, så ved jeg aldrig om jeg kunne hvis det nogensinde blev en realitet. Puha, synes det er et svært emne, og bryder mig heller ikke om at tænke på det.

• #37   22. mar 2009 TIL ALLE : Heeeelt ærligt, synes det er RIGTIG forkert at der bliver startet en debat om et meget følsomt emne hvis i spørger mig at folk så bliver svinet til og kaldt dobbeltmoralsk og egoistisk synes jeg er DYBT latterligt...
    Man har sku lov til at have sine egne meninger og holdninger!!! ...
    Men ja, jeg melder mig ud af denne debat nu fordi jeg gider ikk risikere det er mig der står for skud næste gang og skal blive svinet til pga jeg har en mening om nogen ting!! ...

• #38   22. mar 2009 mamasita : Hvis det var den aller aller aller sidste udvej for ham så ville jeg da selvfølgelig ikk sige nej tak, på INGEN måder, ville da gøre ALT for at se mit barn overleve en sygdom..
    Men jeg kan bare ikke bære tanken om at de skal skære i mit afdøde lille barn..
    - Og så kan i kalde mig egoist og hvad i vil, men sådan er det bare..

• #39   22. mar 2009 Sss* ja men det jeg så tænker over nu her bagefter, er om der mon ikke resultatet ville være noget anderledes, hvis afstemningen blev holdt i feks. Politiken eller Berlingerne. Aviser som henvender sig til en noget anden målgruppe? - Uden at fornærme nogen..!

Sss* ja men det jeg så tænker over nu her bagefter, er om der mon ikke resultatet ville være noget anderledes, hvis afstemningen blev holdt i feks. Politiken eller Berlingerne. Aviser som henvender sig til en noget anden målgruppe? - Uden at fornærme nogen..!

Olivers Moar, det er jo et simpelt spørgsmål smiley
    Vi er bare nysgerrige efter at vide om du selv ville takke nej, hvis en dag Oliver kommer i en situation hvor et andet barns lever, nyre eller hjerte kan redde hans liv.

Længere er den ikke. Du har da ret til din mening. Ikke alle vil donere og sådan er det... Men at vi syns det er egoistisk at tage til sig, når man ikke selv vil give, det er så vores mening, som vi jo også har ret til ikk? smiley

• #40   22. mar 2009 Mamasita : Jaa, men synes I virker EKSTREMT provokerende i jeres måde og sidde og være på over for dem som har andre meninger end jer..
    Det er et indlæg hvor der spørger hvad folk synes om dette og længere er den ikke, men når man så fortæller hvad ens mening er bliver man bombarderet med ord som egoist osv..

- Er du bloddonor osse Mamasita?!!!

• #41   22. mar 2009 *Oliver's Moaar*

Jeg kan fornemme at det er mig du mynter det på... Som Kenny selv skrev så var han måske dobbeltmoralsk, hvilket jeg kun kunne give ham ret i.. For ligesom i har jeres mening så har vi andre også.... Kan slet ikke forstå du kan hidse dig sådan op..
    Jeg spurgte også bare om du selv ville tage imod organer til din søn, fordi for mig er det ulogisk at tage uden at man ville give...

-og igen, så har jeg ikke selv taget stilling til om jeg ville modtage eller give, da jeg også synes at det er et meget følsomt emne... Men jeg er ihvertfald enig med mig selv om , at hvis jeg vil modtage, så vil jeg også give! For det andet synes jeg er meget egoistisk!

• #42   22. mar 2009 Olivers Moar. Nej ikke provokerende, Bare nysgerrig og spørger bare ind til, for at finde ud af om du har tænkt det til ende. det er alt. Præcis som jeg spurgte ind til et par længere oppe også og havde Missy ikke spurgt ind til Kevin, havde jeg også gjort det :o)

Jeg var bloddonor da jeg boede i danmark ja, og har været det i mange år. for jeg har O Rhesus Negativ og mit blod dermed kan hjælpe alle.

Nu er jeg desværre ikke til gavn længere, når jeg er hjemme på besøg. Idet Mexico hvor jeg bor hører under karantæne land... dvs. jeg er 6mdr i karantæne hver gang jeg vender hjem og da jeg rejser en del frem og tilbage går det ikke. Men når jeg vender hjem og slår mig ned en dag, vil jeg bestemt blive det igen - det gør mig glad at vide at jeg kan gøre en forskel - for guderne skal vide at hvis jeg en dag får brug for blod, håber jeg søreme jeg får som fortjent :o)

• #43   22. mar 2009 Kevin = Kenny SORRY smiley

• #44   23. mar 2009 Ved det ikke før den dag jeg står i det.. hvilket forhåbentlig aldrig sker..

Derudover synes jeg det er for dårligt at starte en tråd om et så følsomt emne og når folk ikke svare det der passer bedst ind i din verden så er de egoistiske og dobbeltmoralske.. Hva med at holde din mening om dem udenfor.. Det var forhåbentlig ikke derfor du oprettede tråden.. For at skulle nedgøre folk der ikke svare "rigtigt".. Vel smiley

• #45   23. mar 2009 mamasita - undskyld et lidt forsinket svar, har ikke været på siden.

Ja hårdt sagt så ville jeg, hvis jeg havde valget, lade dem dø. Og vil også være imod at mit barn modtog organer fra andre, og det er bestemt ikke fordi jeg ikke ville se mine elskede leve, slet ikke. Det er bare fordi jeg er så overbevist om min mening, at jeg er helt sikker på at det er det eneste rigtige for mig.

At jeg så ikke har noget valg, tja det er jo sådan loven er. Men for mig er døden et freds tidspunkt, og den skal respekteres. Så jeg ville aldrig forstyrre et dødt menneske.

• #46   23. mar 2009 Mamasita: Så gælder det vel samme vej med blod, hvis du ikke giver er du egoist hvis du får?!!
    Fordi så er jeg på endnu et punkt egoistisk da jeg ikke kan tåle nåle, jeg besvimer, så kan ikk donere blod.. Så fortjener jeg det vel heller ikke smiley

• #47   23. mar 2009 Nej det vil jeg ikke.. Jeg er ikke Jehovas Vidner, men ønsker ikke selv at donere, og jeg vil ikke tage det valg for mit barn, så indtil hun er 18 år skal de ikke tage hendes organer..

Jeg vil heller ikke have nogen retur

• #48   23. mar 2009 Hmm min mand er Jehovas Vidne og de må altså gerne modtage organer bar lig til en information!!
    De må ikk få blod..

• #49   23. mar 2009 Jeg synes at man skal respektere andres valg og holdning, specielt vedrørende dette da det er et meget følsomt emne.

Jeg synes det er rigtig godt af dem der vil donere, men samtidig mener jeg ikke at man ikke kan modtage hvis man ikke giver, hvis man skulle give hver gang man skulle havde, hvad er det så ikke for en verden vi ville leve i?

• #50   23. mar 2009 Mia - tak for dit svar, det svar respekterer jeg til fulde. det virker til du har tænkt grundigt over det og ikke bare som nogle andre vil rage til dig uden at give.. Respekt smiley

Fru Munch.... der er intet galt i at sætte tanker igang hos folk... intet.
    OG det har intet med at gøre at de har en anden holdning end mig. Det må de hjertens gerne, men tankegangen hos dem som tager uden at give, er så langt væk fra min at jeg spørger ind og er nysgerrig OG ytrer min egen holdning og tankegang, præcis som dem!
    - Det må jeg godt, det er et debatforum det her smiley

OG følsomme og dybe emner, skal der også være plads til, så det hele ikke bliver så overfladisk. Man har jo altid muligheden for at undlade at læse dem og svare i dem, hvis man ikke er til den slags.

Olivers Moar..... syns du er ude på et sidespor og bliver meget fornærmet i dine svar nu. Og JO jeg mener at jeg har fortjent blod, skulle dette være nødvendigt efter 10 år som bloddonor, hvor jeg har givet en deeeel litre uden at få igen. At jeg så holder et par års rejseperiode, hvor jeg er i karantæne, kan jeg ikke se skulle have nogen indflydelse på at jeg er bloddonor hele mit liv og dermed fortjener blod, skulle dette være nødvendigt.

- Jeg er heller ikke glad for hospitaler, nåle, blod og den slags.
    men min holdning er klar - "man må yde for at nyde" Og så bider jeg smerten i mig. Præcis som jeg må gøre om nogle uger, når jeg skal føde. Jeg har frygtet denne dag hele mit liv og dermed ventet og ventet, til mit ur nu snart løber ud, men vil jeg have et barn, må jeg igennem en fødsel. Fact. smiley

Interessant oplysning mht Jehovas vidne. Det var jeg slet ikke klar over.. tak for det, se så lærte jeg lidt i dag. Lækkert nok smiley

DKsmost.... det er princippet i det. Ens tankegang. Om at tage og tage og mene man selv er vigtig nok til at få hjælp og holdes i live, men ikke er villig til at hjælpe andre og holde dem i live. smiley

• #51   23. mar 2009 Okay så det du siger er at dem der ikke giver ikke skal have eller hva ?

For det må det da være siden du skriver at du har "fortjent" det som bloddonor tidligere i livet..

• #52   23. mar 2009 Jeg er på en måde enig i det der med at man skal give for at få... der er jo venterlister på sådan noget og et eller adet sted har man vel fortjent det mere hvis man selv vil give...
    Og hvis jeg er organdoner og der står en ikke organdonor foran mig i køen, sys jeg da jeg fortjener det mere. dermed ikk sagt at den forans liv er mindre værd end mit.
    Men i vores samfund er det da sådan at man skal give for at få...

• #53   23. mar 2009
    Nej fru larsen det mener jeg heller ikke at man kan.

Jo jeg er da organdoner men ikke af den grund, at jeg selv ville modtage organer. Jeg er af organer af den grund at jeg gerne vil give for at hjælpe.. men jeg respektere at andre ikke giver, derfor må de gerne få mine aligevel hvis det kan redde dem :)..

• #54   23. mar 2009 Eftersom børn og unge under 18 år ikk kan være donoren er de undtaget, det skrev jeg ikk tidligere.
    At du ikk ikk bryder dig om min holdning er helt fint, men det er nu sdåan jeg har det. Jeg sys os alle fortjener en fair chance... derfor sys jeg os at alle skal donorere, at i vælger ikke at gøre det er op til jer.
    Hvis verden var skruet sådan sammen levede vi i en perfekt verden... men for at få skal man gi, og det er sådan i alle sammenhæng. Nævn et hvor det ikk er sådan?
    Som jeg os skrev tidligere, er det nok først når man står i situationen at man kan bestemme for om der skal doneres og ved heller ikk selv om jeg ville kunne sige ja til det i situationen! Med hensyn til min datter altså.

Sys os blod er en helt anden sag end organer... blod tager du ud af levende mennesker, de mister ikk noget ved det så om du vil donere blod eller ej er ligegyldigt for mig. Der er mange måder at få blod på, men det er altså ikk alle der kan passe et hjerte f.eks.

• #55   23. mar 2009 det er heller ikke fordi at jeg skal have fra andre at jeg vil donere mine organer! Er det sådan det lyder er det helt forkert. men sys et eller andet sted at man fortjener det mere. Det lyder meget koldt og kynisk, hvilket det nok os er, men det er sådan jeg har det:-)

• #56   23. mar 2009 Hvis jeg som mor tager stilling til at de må bruge mine børns organer, så synes jeg da helt klart at mit barn fortjener det mere end en mor som vælger ikke at ville hjælpe andre, når muligheden var der?

Kan du ikke lide at høre min mening???
    Så kan jeg nok heller ikke lide at høre din mening!!!!
    Er emnet for følsomt, som kig den anden vej, ingen tvinger dig til at læse med her!

Man skal yde for at nyde!!!!
    Alt andet er selvoptaget, egoistisk og dobbeltmoralsk!

• #57   23. mar 2009 Missy: Jeg tror indlægget var møntet på mig:-)
    Men lyder som om vi har den samme holdning:-)

• #58   23. mar 2009
    Med hensyn til at donere sine organer, så synes jeg ikke man kan snakke om egoistisk hvis man ikke vælger at donere, virkelig ikke, specielt ikke hvis det er ens eget barn kan godt forstå mange bliver skræmt af tanken om det og det er en meget stor og svær beslutning som man selv skal kunne leve med bagefter.., og kan slet ikke se hvor selvoptaget kommer fra? Beslutningen er noget mange skal leve med også alle de efterladte..,

Jeg kendte en og hun ville melde sig som organdoner, men hendes mand kunne slet ikke klare tanken om at de skulle tage noget fra hende, så de blev enige om ikke at gøre det, der har de også taget hensyn til resten af familien og det kan jeg ikke se har noget med selvoptaget og egoistisk at gøre..,

• #59   23. mar 2009 **DKsMostWantedPrincess** *
    Jeg ville da godt nok blive skuffet hvis mit barns organer skulle gå til en som ikke engang gad gøre sit for at rede andre menneske liv!

Jeg synes det burde være ved lov at dem der donere også kan modtage! Og så kan folk tage stilling til det udfra dette.. For så er jeg da ikke itvivl om at der ville ske en stigning på hvem der ville donere !

• #60   23. mar 2009 Missy: der er vi nok lidt uenige, selvom jeg sys at det ville være det bedste hvis alle som kunne var donore. Sys bestemt ikk at fordi man ikk selv donere kan man ikk modtage noget, for så er det at man begynder at blive herre over liv og død og det mener jeg er dybt forkert:-)

Ingen ond mening eller noget, kun min egen, he he

• #61   23. mar 2009 Line, ja det har du nok ret i... Det virker også forkert at man kan være herre over liv og død....
    Jeg synes bare det er så forkert at dem som kan donere organer ikke vælger at gøre det, når de nu godt vil modtage!
    Og jeg tror at hvis det blev stillet sådan op at man kun kunne modtage hvis man selv ville give at mange af dem som har valgt ikke at ville donere ville ændre mening!

Tænk engang at man ikke vil redde menneske liv, men man vil godt modtage? Det synes jeg simpelthen er for fjernt for mig!

• #62   23. mar 2009 Missy: det er os meget fjernt for mig, ingen tvivl om det. og i princippet har du jo ret, men det ville være at tage den lidt for langt synes jeg.

Kan ikk forstå man har samvittighed til at læne sig tilbage og tænke; Bare mit og mine har det godt så fuck de andre...

Igen, ikk ondt ment eller møntet på nogle bstemte, det er kun MIN mening:-)

• #63   23. mar 2009 Line helt korrekt!

Og ja vi har lov til at have vores mening, ligesom de har deres!

• #64   23. mar 2009 Jeg ville ikke donere Emilies organer - af samme grund som Kenny.
    Om det ville ændre sig hvis vi stod i situationen skal jeg ikke kunne sige men umiddelbart ville jeg ikke lade dem røre hende!

• #65   23. mar 2009 Nej hør nu her Fru Munk og Fru Larsen,,,, er jo undtagelser til alle regler altså. Selvfølgelig forlanger jeg ikke at alle skal donere for at få!! smiley
    Der er folk med seriøse sygdomme som ikke kan donere.
    Gamle mennesker, små børn osv. osv .osv.....

Der er jo også undtagelser når det kommer til smerten ved at føde ikk. Nogle får kejsersnit, andre adoptere osv smiley Så ikke alt er så sort og hvidt. Forstå nu hvad jeg mener please og lad være med at dreje min holdning over til noget andet end den er smiley

som jeg skriver, handler det FOR MIG om ens holdning og tankegang.
    Har man taget stilling og er villig til at hjælpe andre (så godt man kan, hvis man kan!) fordi man godt kan se at alle andre er ligeså vigtige som en selv, ja så mener jeg man har FORTJENT det smiley simple as that.

Folk der har taget stilling og siger nej jeg vil ikke donere, men gerne have, har jeg ikke respekt for og mener jeg ikke burde få.
    - Eller ihvertfald komme bag i køen, som Line nævner og give dem som gerne vil hjælpe andre, en chance for at overleve.

Give and take. sådan er livet. Uden undtagelser.
    - du kan ikke gå ned i Netto og forvente daglivarer uden at betale.
    - du kan ikke forvente kærlighed, uden at give retur.
    - du kan ikke forvente løn uden at arbejde for det
    - du kan ikke forvente en smuk natur, uden selv at passe på den
    - du kan ikke forvente fred uden selv at gøre noget
    osv osv.... I forstår vist hvad jeg mener nu - håber jeg! smiley

• #66   23. mar 2009 M T - Fair nok, jeg tror der er mange der først kan tage beslutningen når man står i den aktuelle situation :o)
    Men spørgsmålet er så, tror du at du ville takke ja eller nej til en nyre, lever eller hjerte til din Emilie, fra en anden lille pige, hvis det stod til at kunne redde din pige?

• #67   23. mar 2009 mamasita: Skåret ud i pap. ligesom jeg mener det:-)

• #68   23. mar 2009 Nej det ville jeg ikke!
    Jeg har selv overvejet at donere både blod og organer men kan ikke bruges pga mine kroniske sygdomme men tanken har da været der flere gange. Men Emilie skal selv vælge og det kan hun ikke før hun bliver 18 - det er min holdning lige nu!

• #69   24. mar 2009 Puha stærk holdning M T.... jeg tror ski ikke jeg ville kunne stå og takke nej, hvis det galdt liv og død og et organ fra en anden bebs kunne redde min. Og jeg vælger at tro at min bebs ville værdsætte mit valg. jeg er trods alt værgen for denne frem til han bliver myndig og tager derfor de vigtige beslutninger på deres vegne smiley

• #70   24. mar 2009 Fru Munch - Det er jo taget ud af sammenhængen, jeg læser ingen steder at hun modsiger sig selv. Men hun skriver at der jo kan være nogle grunde til at folk ikke kan donere organer, og det har hun fuld forståelse for. Dog syntes hun at alle der kan donere skal donere, for de har fortjent dem mere end en der ikke vil donere.

• #71   24. mar 2009 Er der et indlæg over dit sidste Mia, som er blevet slettet?
    jeg ved at jeg svarede som nr. 80. og der står der er 82 svar, men du må jo være 81 når du står efter mig? smiley

• #72   24. mar 2009 mamasita - > ja der var et fra fru munch.

• #73   25. mar 2009 mamasita...kan lige se jeg ikke fik svaret ordentligt - jeg ville ikke sige nej til et andet organ hvis det kunne redde hendes liv.

• Tina D
    Tina D Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 19
    #74   25. mar 2009 Det tror jeg først jeg ved når jeg står i situationen... Og det ved jeg af erfaring med et familiemedlem. Det er jordens sværeste beslutning, selvom man har tanken at det da er naturligt.

Desuden synes jeg godt nok der er en flok helligbukse herinde... Det er så nemt at klandre andre. Men ærlig talt tror jeg ikke på man ved det før man står i situationen. Der tænker man sgu ikke på "neej, min lige erklæret hjernedøde datters hjerte kan redde en anden."

• #75   25. mar 2009 mamasita - Jep der var et indlæg til fra fru munch, som er blevet slettet.

• #76   25. mar 2009 Tina D -> Lige præcis smiley

• #77   25. mar 2009

M T - hehe helt i orden smiley
    Men oki, så forstår jeg dig ret, når du siger at du altså gerne tager imod, men ikke ønsker at donere?

Tina D Helligbukse?? Hvor får du det fra?
    Efter min overbevisning, har det intet at gøre med at være en helligbuks. Men drejer sig derimod om at sætte sig ind tingene og være afklaret smiley

Jeg ved for mit eget vedkommende at jeg syntes man er død, når man er hjernedød... som jeg også nævner længere oppe i et af mine første indlæg. Og hvis lægen siger der ikke er mere at gøre, hvorfor så ikke hjælpe andre, inden man slukker for respiratoren, det ændrer jo ikke på det fact at man/ens barn er borte og forbliver borte? Men måske du kan glæde dig ved at vide at din dit/dit barns organ lever videre i en anden og gør en familie ovenud lykkelige smiley
    - Er der noget bedre, spørger jeg bare.
    ....Kald mig bare helligbuks ;o)

• #78   25. mar 2009 kan så lige informere at man er ikke helt død fordi man er hjernedød.. da min oldemor lige så stille gik bort efter lang tids sygdom var hun hjernedød og hun reagerede på stimuli og når vi snakkede med hende.. smiley så tusind tak smiley

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#79   25. mar 2009

Fru Larsen.. Hvis man er hjernedød, så er man død og kan ikke selv trække vejret, det er kun en respirator der kan gøre det for en.
    Ved hjeredød, er hjernen forevigt sat ud af funktion, og man kan IKKE reagere på stimulig, overhovet. Så har din oldemor reageret på det, har hun ikke været hjernedød. Så tror jeg nærmere hun har ligget i koma.

• #80   25. mar 2009 fru larsen - jeg tvivler på at lægerne vil anbefale at slukke for en respirator, hvis personen har den mindste chance for at vågne op om en uge,,,, smiley

• #81   25. mar 2009 jeg ville ikke give tiladelse til at de måtte bruge organer fra min datter. hvis hun skulle gå hen og dø så skulle hun også have fred helt fred. men hatten af for dem som siger ja til det.

• #82   25. mar 2009 mamasita...umiddelbart ja - men som skrevet før ved jeg det ikke før jeg står i situationen - og det håber jeg aldrig sker!

• #83   25. mar 2009 Til de som ikke ved hvad det vil sige at være hjernedød, anbefaler jeg et kig på denne side. Den er ret informativ og fortæller også at man IKKE vågner op og at det ikke er koma: (link fjernet)

• #84   26. mar 2009 Nu har jeg holdt mig lidt på sidelinien, men jeg bliver lige nødt til at komme med en indskydelse.
    Missy og Mamasita jeg siger nok det her mest til jer. Når i siger i vil være ked af at hjælpe en der ikke vil hjælpe andre er i så ikke også selv egoistiske?
    Burde i ikke hjælpe alle uanset hvad de vil/siger/gør selv?
    Det er da for mig at se det mest rigtige at gøre.
    Mamasita du skriver jo at man fortjener det hvis man kan se at alle andre er lige så gode som en selv.
    Den udtalelse må du da have lidt svært ved at stå ved, da du jo tydeligvis ikke synes, at dem der vælger ikke at donere organer er lige så gode som dem der gør. Men hvis du virkelig mener det, burde du så ikke være glad for at donere dine/dit barns organer til en anden også selv om de ikke ville donere deres? De er jo trods alt lige så gode mennesker som du er??
    Nu er det jo op til en selv om man vil donere og jeg synes det skal forblive sådan.
    Giver i også altid penge til dansk røde kors, red barnet osv? Hvis ikke har i jo ikke fortjent at få hjælp fra en nødhjælpsorganisation hvis det engang skulle blive sådan her i Danmark at vi får brug for det. For i har ikke selv ydet mens i kunne. Og ja i har sikkert smidt i bøssen en gang imellem, men på jer lyder det som at hvis man ikke gør alt for at hjælpe, har man ikke selv fortjent at blive hjulpet.
    Se det synes jeg er en meget egoistisk holdning.

• #85   26. mar 2009

vil da gerne donere mine egne organer...min datters? har virkelig virkelig svært ved at forstille mig det.... men på den anden side, ville det da være forfærdeligt hvis der ikke var nogen som ville donere til min datter, hvis hun skulle få brug for det... så den er virkelig svær....

• #86   26. mar 2009 Hej Helle og Kenny

Tak for dit indlæg - jeg kan se du har tænkt over det. Fedt smiley

Nej jeg finder ikke min holdning spor egoistisk. Som jeg skriver længere oppe handler livet om at give og tage OG jeg vil bestemt hellere hjælpe folk som selv vil hjælpe andre igen, end folk som ikke ønsker at hjælpe. Min næstekærlighed er stor, men ikke uendelig stor. Dem som ikke ønsker at hjælpe andre, må komme bagerst i køen, ikke nødvendigvis afslås, som jeg også skriver længere oppe. Men bagerst bestemt.

Du har fat i en god pointe mht. hjælpe organisationerne.
    Dog syns jeg ikke det har noget at gøre med at donere kropsdele og tage imod fra andre smiley Men jeg vil da gerne afsløre at NEJ jeg giver ikke til alle disse organisationer, idet jeg for det meste giver til dyrene. Både som frivillig og økonomisk.Kræftens bekæmpelse får også jævnligt, da jeg har haft det tæt inde på livet og mener de gør en god gerning.
    Jeg ved godt jeg så iflg din sammenligning ikke fortjener Røde Kors, Ibis, folkekirkens nødhjælp, mellemfolkeligt samvirke, unicef osv. Såfremt Danmark sku få brug for dem. Men min personlige holdning er så, at jeg tvivler på nogensinde i min levealder bliver nødvendigt. Både Økonomisk og geografisk sidder vi alt for godt i det. - Det kan jo ændres, meeeen så må jeg tage stilling til det til den tid og face konsekvenserne. smiley

Men igen, mener jeg ikke helt det kan sammenlignes med at donere én selv. For "alle" har mulighed for at sige ja til at donere sine organer og dermed hjælpe, når man ikke har brug for sine organer mere.
    Men ikke alle har råd til at støtte alle de hjælpe organisationer der er og som de måske godt vil støtte. For hvor vil du så starte: (link fjernet)
    Og vil du gøre det hver måned eller kun 1 gang om året?
    Og hvis ikke økonomisk, men som frivillig, så ville du ikke have tid til at arbejde og tjene til din egen føde, for bare 1 time om ugen ved hver af disse organisationer løber hurtigt op med antallet af hjælpeorganisationer nu til dags.

Jeg tror derimod at mange vil få en åbenbaring EFTER de har behøvet og taget imod hjælp og feks har boet på mændernes hjem, blå kors eller lign. og kommer ovenpå igen, så ku jeg godt forestille mig at folk vil være taknemmelig og ønske at give tilbage til dem som hjalp og støtte på en eller anden måde. Om det så er som frivillig eller økonomisk.

Måske det er det samme for de organdonorer som nu siger nej jeg vil ikke donere. Men gerne tage imod. ?!

Jeg tænker at måske hvis de en dag står i situationen, hvor de eller deres, har brug for hjælp, og hjælpen gør, at de eller deres får livet som gave. Forhåbentlig gør at de efterfølgende ser hvor stor en betydning denne afdødes organ har haft og vælger selv at melde sig som donor, så de selv i værste tilfælde kan hjælpe andre til at deres kære overlever og får livet som gave smiley Bare et håb og en tanke herfra....

Anyway for at slutte af, tror jeg at min konklusion er at i livet kan vi ikke støtte alle steder, uanset hvor meget vi måske gerne vil. Desværre.
    Men vi må derimod finde nogle hjertesager og koncentrere os om dem. Derimod mener jeg at når det kommer til døden, ser jeg ingen grund til at vi ikke sku hjælpe. for der har vi jo alle muligheder for at hjælpe, idet vi har det de har brug for til rådighed uden at det vil koste os noget enda.

Igen, Helle og Kenny, tak for et godt indlæg smiley

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#87   26. mar 2009 Undrer mig fru larsen ikke kommer på banen med sit kloge indlæg..

• #88   26. mar 2009 altså nu spørger jeg lige om noget andet, men var der ikke lavet en andet indlæg om noget af det her også? Eller der den måske blevet slettet?

• #89   26. mar 2009 Winnie a - du er da for langt ude.. Sikke en latterlig kommentar..

Pernille - JEG lavede et indlæg om noget lign.. Det blev slettet da en HA mente det var udhængning at citere herinde fra..

• #90   26. mar 2009 Fru Munch - du har været på dette site i et år, du burde faktisk vide på nuværende tidspunkt at lave tråde for at nedgøre andre brugers holdninger og enda nævne brugeren med navn, ja det er udhængning og medføre at tråden slettes og enda ofte til en tur i kummefryseren et par dage smiley

Hvis du har et problem med dette emne, kan du jo blot nævne det i denne tråd. Jeg ser ikke rigtig nogen grund til hvorfor du sku lave en ny tråd om samme emne, mig OG mine holdninger?! Og det gjorde en HA åbenbart heller ikke smiley

Mvh.

• #91   27. mar 2009 Mamasita - Nedgøre.. *GG* Nu må du holde op.. Jg nedgjorde det ikke jeg spurgte om hva ANDRE mente om det.. OG jeg skrev min mening præcis som jeg har gjort i denne tråd.. Så pjat ..

• #92   27. mar 2009 kan ikke rigtigt forholde mig til det emne, på en måde ja, så ville jeg med "glæde" hjælpe andre ved at donere mit barns organer, eller mine egne for den sags skyld, men på den anden side er jeg også bare så pokkers egoistisk, at det ligger så fjernt for mig, at skulle give noget væk til en vildt fremmed person, og have i mit hoved at en del af mit barn lever et sted derude, det ville for mig være en lidt underlig følelse, og jeg tror egentligt ikke jeg ville have det ret godt med det, når det kommer til stykket, jeg tror at hvis mit barn af en eller anden grund ikke skulle leve mere, så skulle det også være sådan, der er en mening med alting tror jeg på, og i princippet ja så var det eneste rigtige at hjælpe andre når der ikke er mere at gøre, men for mig er det bare sådan en absurd tanke at mit barn stadig lever bare i en anden eller måske flere andre kroppe rundt omkring i landet, men jeg har ikke taget stilling til hvad jeg ville gøre hvis situationen kommer....

mit umiddelbare skud er at jeg vil være for egoistisk til at sige ja til det, når det gælder mit barn....

men gælder det mig selv kunne jeg måske gå med til nogle ting...

men synes i det hele taget ikke det er noget jeg har lyst til at tage stilling til, ved godt det måske kan gå hen og blive vigtigt, men for mig at se er det jo bare noget der ikke sker, selvfølgeligt skal både mit barn og jeg leve hele vores dejlige liv, det er der for mig ikke nogen tvivl om....

• #93   27. mar 2009 Fru Munch ; hvad var så din hensigt med at oprette et nyt emne, hvis ikke det var for at udhænge nogen?

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#94   27. mar 2009 Fru Munch.
    Hvis nogen er langt ude er det vist dig..
    Din søster har skrevet noget totalt uklogt som hun er MEGET uvidende om og det kommentere jeg på. Hun er vel voksen nok til selv at svare tilbage på det, Kan ikke se det vedrører dig..

• #95   27. mar 2009 Hvrofor starter i ikke alle med at opfører jer lidt voksen istedet for at sidde at mundhugges sådan, kan vi ikke bare respektere at folk tænker foskelligt og har forskellige meninger, det ville bestemt være kedeligt hvis vi alle var ens.

• #96   27. mar 2009 Winnie a - behøves jeg kommentere det svar ? Det siger mere om dig end om mig.. At blande familie ind .. Tsk, Derudover så kan Stine jo kun sige hva' vores oldemors læge sagde.. Og har han sagt forkert jamen så er det sådan det er.. Men det hjælper ikke at skrive så latterlige indlæg.. Det er da for barnligt..

Mamasita - Det blev oprettet for at høre om andre folk mente at man skulle gøre sig fortjent til at få organer.. Der er sa kæmpe forskel på de to emner. Ja indlægget var inspireret af dig.. Men man må vel gerne citere andre.. Indlægget var muligvis ikke formuleret korrekt.. Og derfor sletter.. Dette gør mig ingenting, men jeg oprettede det ikke for at sige " Se mamasita siger blablabla" men for at høre andres mening om det Du skrev.. IKKE for at genere dig, som du gør med andre der ikke har samme mening.. OG har du den opfattelse så undskylder jeg for det var IKKE meningen..

• #97   27. mar 2009 Fru Munch .

Jeg kan ikke tage dig seriøs!
    Kan du kopiere en tekst, hvor i at mamasita genere nogen som ikke har samme mening som hende? For det kan jeg ikke, jeg synes at hun har udtrykt sig ganske flot, uden at komme til at træde på nogen!

• #98   27. mar 2009 Jeg mener det er at genere folk når man kalder dem egoistiske mm.. Det er simpelthen ikke OK i mit hovede at skrive sådan til andre der ikke deler samme mening.. OG jeg ved godt der er noget der hedder YTRINGSfrihed.. Men brug den med omtanke alligevel.. OG at du ikke kan tage mig seriøst.. ilm.. smiley

• #99   27. mar 2009 Fru Munch - Jeg bliver nød til at spørge dig, hvilket ord der så skal bruges hvis ordet egoistisk ikke er det rette ord, det en en beskrivelse der bliver givet ud fra hvordan der bliver følt i denne sammenhæng. Det er ikke skrevet i en nedladende eller ond tone, ikke så vidt jeg har læst mig frem til.

Og så vil jeg lige sige at det ikke er alle med modsatte mening der føler sig trådte over tæerne. Jeg har en klart anden mening end mamasita, og har ikke følt der er blevet set skævt til mig pga min mening.

Det eneste tidspunkt jeg følte mig trådt over tæerne var da jeg læste start tråden og den har jeg fået afklaret med mamasita så den er ude af verden. Bare så der ikke er nogle der tror jeg sidder og lyver. ;o)

• #100   27. mar 2009 Fru Munch;

Det er da egoistisk kun at tænke på sig selv og ikke andre = man vil godt have andres organer men ikke give?

Hvis det ikke er egoistisk hvad er det så, udover at være grådig?

• #101   27. mar 2009 Hvorfor skulle man også føle sig trådt over tæerne, bare fordi der er nogen som ikke er enig med en?

Så skulle jeg som synes at det er ren egoisme kun at ville modtage men ille vil give, føle sig trådt over tæerne når i andre ikke dele samme mening?

Det her er jo et debat forum, her skal være plads til alle og deres holdninger osv. Så nytter det jo ikke noget at man piver over at andre har en anden mening, for sådan vil det jo være alle steder uanset hvor man går hen!

• #102   27. mar 2009
    Hvad med selvoptaget, egoistisk og dobbeltmoralsk,?

Er det ikke meget provokerende ord, bare fordi man ikke deler samme holdning?

• #103   27. mar 2009 **DKsMostWantedPrincess** - Nej det synes jeg ikke. Jeg har godt nok ikke brugt ordet selvoptaget, men det er da selvoptaget og egoisitisk kun at vil modtage men ikke give....!? Det er min personlige mening...
    Og for mig virker det total ulogisk at i andre ikke kan se at det er jo at være egoistisk kun at tænke på sig selv -men ikke på andre!???

Så nej jeg synes ikke det er provokerende!
    Kunne forstå det var provokerende hvis jeg gik hen til en fremmed på gaden uden nogen grund og kaldte dem egoistisk! Men i denne sammenhæng så nej!

• #104   27. mar 2009 Mener også at det er ret nedlandende ord.. Det er vidt forskellige meninger og det er osse OK, men jeg synes stadigvæk ikke det er iorden at skrive sådan til andre mennesker.. no matter what..

Selv donere jeg gerne mine organer, men ikke min datters.. Det kan selvfølgelig være jeg ændre mening hvis jeg nogensinde ville komme i en situation hvor det evt. ville være nødvendigt, men indtil da...

Udover det er det da meget muligt at det er egoistisk men derfor berettiger det ikke folk til at skrive det.. Det er respektløst at skrive sådan til folk når det er et så følsomt emne.. At i er nogle der mener at det er et fedt at skrive nedladende til andre er så langt fra min forstand.. Hvorfor kan man ikke acceptere de valg forældre tager for deres børn.. Hvaø enten man selv mener dte er korrekt eller ej.. ( hermed ikke sagt at alting bare er total cool.. )

• #105   27. mar 2009 Fru Munch; Så kan jo så sige at det er heldigt at det ikke er dig som skal sætte dagsorden smiley For jeg kan bestemt ikke se at det er nedladende ord i dette sammenhæng.

Jeg synes derimod at det er nedladende at oprette et emne som nedgøre andre og deres meninger og holdninger smiley

Og Fru Munch, igen så synes jeg ikke at det er fedt at gernere nogen ved at skrive nedladende, men nu må du jo prøve at forstå at det ikke er nedladende at skrive at folk er egoistiske - for det er jo egoistisk kun at vil modtage og ikke give! Kan du måske finde et andet ord for det?
    Prøv at slå Egoisme op i den danske retskrivnings ordbog smiley
    Derudover har det intet med at acceptere andres valg, jeg skal skam nok acceptere andres valg, men jeg er langt fra enig!

• #106   27. mar 2009
    Jo Missy det var lige præcis dig der skrev de 3 ord, jeg kan ikke finde dem nu, de var der sidst jeg skrev det indlæg. Du må havde slettet det.

• #107   27. mar 2009 **DKsMostWantedPrincess**

Nej det har jeg godt nok ikke, for jeg bruger aldrig det ord selvoptaget smiley Og det ved jeg jo nok lidt bedre end du gør smiley Så værsgo at træk din påstand tilbage.

• #108   27. mar 2009 Jov jeg fandt det godt længere oppe.. Plejer ellers ikke at bruge det ord...
    Men prøv at se ihvilken sammenhæng jeg har skrevet det:

Man skal yde for at nyde!!!!
    Alt andet er selvoptaget, egoistisk og dobbeltmoralsk!

• #109   27. mar 2009 Bare kald mig Mischa smiley

Nå der var du hurtiger smiley

• #110   27. mar 2009 **DKsMostWantedPrincess** *

Nej jeg synes faktisk ikke at de ord er provokerende i det sammenhæng smiley

• #111   27. mar 2009 Bare kald mig Mischa smiley

Ja for hvis man kun er typen som ikke vil yde men kun nyde, så er da selvoptaget og egoistisk! Og det var jo ikke skrevet til nogen desideret fordi de ikke har sammen holdning som mig smiley

• #112   27. mar 2009 Missy - du læser vist hva' du vil.. Hva' ?

Jeg skrev det IKKE for at være nedladende overfor mamasita.. Men for at høre om andre mente man skal gøre sig fortjent til organer.. big difference.. smiley Og jeg undskylder stadigvæk overfor mamasita hvis hun føler jeg var nedladende overfor hende.. For det var ikke meningen med indlægget, som skrevet..

Od du er da vist også lidt nedladende. retskrivningsordbog min bare mås.. Jeg ved hvad ordet betyder, men af den grund bør man ikke skrive sådan til folk.. Det er da deres beslutning.. Og det må man altså acceptere.. Kan man ikke det går man godt nok i små sko.. Og burde spare op til et par der er nogle numre større.. !!!

• #113   27. mar 2009 Fru Munch;

Du snakker om at være nedladende og provokerende og gå i små sko?
    Dobbelt moralen længe leve, var smiley

Og bare fordi det er folks beslutning at de ikke vil donere så har jeg ikke ret til at skrive at jeg synes det er egoistisk? For hvis du kender ordet så ved du vel også at det er egoistisk, længere er den snak altså bare ikke! Og det betyder ikke at jeg ikke acceptere deres beslutning! Og hvis vi skal tale om acceptere, så tror jeg da at det er dig der skal lære at acceptere folks holdninger.

Og nu gider jeg ikke bruge mere af min tid på dig, synes du går hen og ødelægger emnet med din dobbelt morale smiley

• #114   27. mar 2009 Missy - Dobbeltmorale.. I ganske lige måde.. Bvadr.. Holder stadig ved mine meninger om at det er respektløs at skrive sådan i et så følsomt emne.. Meget respektløst.. Har du forresten skrevet donorkort selv ???

• #115   27. mar 2009 Sys lidt der bliver kastet med mudder i dette emne. Det er en rimelig seriøs sag vi snakker om her, og så går i op i pettitisser???
    At jeg vælger at kalde ikke-donorere egoister hvis de godt vil modtage er vel op til mig?(eller hvem der nu har skrevet egoister først)
    I er kommet helt væk fra hvad emnet virkelig handler om.

Mamasita: Sys det er fedt af dig at sætte sådan et indlæg ind. Et indlæg som skaber opmærksomhed omkring emnet og det er det vigtigste;-)

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#116   28. mar 2009 Det er da utroligt.. Folk har hver deres mening og sådan er det.. Og kan man blive stødt over ordet egoisme, ja så kan man sgu få nogle problemer i den virkelige verden..

Fru munch- bliv dog voksen, og lad være med at køre rundt i det samme. Og grunden til blander famiie ind i det, er fordi du selv er nødt til at komme din søster til undsætning.. Grow up

• #117   28. mar 2009 Winnie kan kun sige det samme som dig den måde du skriver på viser også at du skal "grow- up" som du så pænt udtrykker det smiley

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#118   28. mar 2009 Jeg siger tingene ligeud, da vi har ytringsfrihed, og kan man ikke klare det, ja så er det jo ikke mit problem.

• #119   28. mar 2009 Winnie - det er lige meget hvem du havde skrevet det til så er det latterligt at skrive sådan.. Og nu må du da selv grow up.. Jeg slutter her.. For folk er åbenbart ligeglade med hvordan de udtrykker sig overfor andre.. Tsk..

Kommentér på:
Ville du donere dit barns organer?

Annonce