{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Hvor og hvordan Spare i...????? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Vil lige høre hva i gør for at spare...
Fx, Nu hvor vi har julemåneden, det er jo nok en af de dyreste måned i løbet af året...

Hvordan spare i op ??
Og hvordan spare i, i det hele taget..

Det er ikk fordi kæresten og jeg mangler penge, men syntes bare ik vi er så gode til at 'Spare op'...

Måske fordi vi har flere penge nu end vi havde før, så er der bare blevet mere at bruge af... Uden vi egentlig har tænkt over det ..

Hva bruger i ca på mad og de ting som man nu skal bruge i løbet af en måned??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor og hvordan Spare i...?????
  • #1   3. dec 2008 jamen vi sparer faktisk ikke eller jo vi har en konto vi sætter 1500kr til side på hver måned, og vores buget er sat alt for højt så der sparer vi også, men vi bruger ikke det vi har sparet op, det er jo til huset hvis taget, vaskemaskine går osv. julen har vi betalt ud af vores løn jeg startede så allerede i sidste måned med gaver... men vi vender og drejer ikke vores penge , vi fråser faktisk lidt.. eller jeg gør..

• #2   3. dec 2008 burger sku nok 10.000kr om måneder til, sjov, mad tøj bleer nogen måneder mere andre måneder mindre det er svært at sige.

• #3   3. dec 2008 Vi har gjort sådan eller lige nu er den på stand by da vi begge er på elevløn, men inden det.. Der regnede ud hvad vi ca. brugte på faste udgifter m.m. også mad og andre ting som man bliver nødt til at have.. Tøj og sko behøves man jo ikke nyt af hverdag.. Og på den måde fandt vi ud af hvad vi kunne undvære, det kommer så ind på en opsparingskonto..

Det er dejligt når man efter ½ år kigger på sin opsparing og ser hvor meget der er? for i hverdagen tænker man jo ikke over det.. Hehe

• #4   3. dec 2008 jeg plejer at tage et åar tusind fra børnepengene og lægge til side men det havde jeg ikke råd til i år..
    så jeg lægger alt til side af de penge jeg får ind af mit salg..

• #5   3. dec 2008 Ja vores er også meget til en udgift man ikke kan forudse.. Men ellers til en ferie eller sådan noget.. Jeg er dårlig til at spare, men jeg vil gerne købe hus når jeg er udlært.. Så bliver jeg jo nødt til at vise at jeg er lidt fornuftig med mine penge smiley

• #6   3. dec 2008 Mette L... Nej det er jo nemlig det som man ikke gør....

Lige pt bruger vi de 1500 kr som vi os normalt lægger tilside hver måned på at betale et lille lån tilbage som vi tog..
    Men når lånet er væk, så går de så ind til opsparingen igen..

Hippentossen... Ja det lyder os som en god ide.. smiley

• #8   3. dec 2008 vi ligger også penge til side hver måned..
    vi vidste jo julen kom så vi har købt julegaver og julemad på forhånd og smidt i fryseren.. hvis der kommer tilbud på madvarer købes der også og smidt i fryseren.. vi har en superbutik i byen og der blir solt genbrugstøj til babyer hvos vi tit er nede og finde tøj, og så blir der kun handlet til hva der skal bruges..

• #9   3. dec 2008 Vi spare heller ikke specielt og har adrig gjort det.
    Her er nogle råd fundet hist og pist som jeg har skrevet ned:

Se på vægten:
    F.eks en skæreost. Der er ost til 45 kr for en ost på 600 gram hvis der ligger en ved siden af på 800 gram.
    Det samme med oksekød, hvorfor tage den på 451 gram hvis der ligger en på 555 gram til samme pris.

Brug frisørskole, tandlægeskolen

Køb ind sidst på måneden - der er tit de bedste tilbud.

Hvis i f.eks. skal have schnitzler, koteletter, kyllingebryst m.v., kan du spare ret meget kød ved at skære det ud i små skiver og servere det på et fad.
    Folk får fornemmelsen af at få meget kød, da de tager flere gange... og man mangler det ikke på samme måde, som hvis man kun havde fået en halv kotelet på sin tallerken.

Madplan - som handles ind efter

Bage selv

Hold øje med tilbud.
    Og køb rigeligt ind når de gode tilbud er der.
    Jeg køber stort ind når der er vores mærke hånddsæbe på tilbud, køber flere tuber tandpasta når de store tuber er på tilbud til en 10.- køb flere shampoo når de er på tilbud.
    Køb hygiejnebind når de er på tilbud, køb pålæg til fryseren når det er på tilbud, og køb kød til fryseren når det er på tilbud.
    Køb den billige pasta, og køb de billige ris, køb de billige konserves.
    Køb bleer på tilbud, hvis i skal have dem, vi har ikke givet over 80 kr for vores bleer, fordi vi køber dem på tilbud (Libero & Pampers), Brug det billige toilet papir, den billige køkkenrulle.
    Handel i Netto, Fakta, Aldi, Alta eller hvilken billig butik der er nær jer.
    Drop brugsen, kvickly & Føtex, med mindre de har et kanon tilbud.
    Skriv indkøbsseddel, og følg den.
    Drik vand, saftevand, og køb de billige juice, og den billige mælk.

Tilmeld dig min reklame på nettet, og skriv ind hvilke ting, du er interesseret i, så får du kun de tilbud lige i din mail, og lav så dine indkøbslister efter det.
    Køb ind 2 gange om måneden, og undgå impulskøb.

Tank bilen op når benzinen er billig, det er et af de steder der er sværest at spare, da man jo skal frem og tilbage, og gå til de steder som er inden for gåafstand istedet for at starte bilen, det er billigere og sundere.

• #10   3. dec 2008 Diano O....
    Det var mange gode ting, og næsten alle bruger vi allerede...
    Det med kødet fx, er intet problem, kæresten arbejder som slagter smiley
    Bilen har vi solgt for at spare der, da vi egentlig aldrig brugte den, så det var egentlig bare penge ud af vinduet til forsikringen...

• #11   3. dec 2008 Vi bruger også meget dem kødet.. Så har vi også skiftet til nogle at de billige dagligvarer mærker.. Men jeg har stadig ikke lært at handle ind til 14 dage af gangen... Eller vi har så meget kød i fryseren det er bare til at tage op, men kartofler og mælk skal jeg ud og have et par gange om ugen.. Det kan jeg ikke få til at slå til!

• #12   3. dec 2008 Mette L... Jeg har samme problem, vi har 2 frysere ( ikke kæmpe store ) men de er fyldt med kød... Så det er heller ikk noget problem..
    Men jeg er os mega dårlig til at handle ind så det kan række...
    Meeen er da blevet lidt bedre til det end jeg har været før...

• #13   3. dec 2008 Ja er heldigvis også begyndt at blive bedre til at få nok med hjem så det rækker, men det er også fordi det er så koldt når man skal ud at gå efter det.. Heheh.. Det er dovenskaben længe leve.. smiley

• #14   3. dec 2008

Vi laver også en mad plan for hver uge ...
    Og alt i alt bruger vi max 400 kr om ugen på mad .. også er der mad til halvanden uge ..

Vi har også en bil og vi tanker kun hvis det er billigt ellers kører vi bare lidt mindre...

Ellers køber vi ikke særlig tit tøj og sådan ...

men hver måned bruger vi ca. 5000 kr på alt benzin, mad, hunden alt .

• #15   3. dec 2008 Jackie 15+3 I
    må jeg gerne se en uge plan og handl plan for den kunst vil jeg da gerne gøre efter smiley

• #16   3. dec 2008 Jakob a. Pu ha, det var da helt vildt..
    Det er godt nok ik mange der har råd til at betale 21000 kr i måneden til udgifter..

• #17   3. dec 2008 jA og så igen.. Vi har udgifter for mellem 16-18 tusind om måneden... men det er så og de mdr hvor der skal betales til diverse forsikringer..

• #18   3. dec 2008 Jeg køber stortset aldrig noget til mig selv..

Vi køber stort ind, når det kommer til mine dyrs foder spare jeg ikke, det er noget jeg ikke vil gå på kompromis med, men strøgelse og kattegrus bliver også købt stort ind så det er billigere..

• #19   3. dec 2008

Vores madplan for denne uge fx.

Mandag havde min mor fødselsdag så der spiste vi ved min mor og far.
    Tirsdag: Tiger rejer med pasta og grøntsager.
    Onsdag: Hjemmelavt hønsekødssuppe også bruger man halvdelen af kødet til tarteletter.
    torsdag: suppe igen.
    Fredag: hjemmelavet burgere.
    Lørdag: skal vi ud og spise.
    Søndag Musakka også er der til mandag.
    tirsdag: skal vi have tarteletter (frys det selvfølgelig ned om onsdagen).

Så køber jeg det hele ind om mandagen også har vi til mange dage... det er meget billigere..
    Også skal man ikke handle fx i bilka fordi det er ikke billigt iforholdt til de små butikker ... man skal kun tage i bilka hvis man går efter tilbudene smiley

• #20   3. dec 2008 Jackie 15+3 I

Kan du sikke sende dit ugelige madplan hver uge GG så vi andre kan være med på din spare plan

• #21   3. dec 2008

karina smiley

Jeg kan lave et forum hver uge med Jackies madplan smiley
    Hehe

Men jeg vil da meget gerne komme med forslag til uge madplaner smiley

• #22   3. dec 2008 Jackie 15+3 I

Det lyder da som en god ide smiley

• #23   3. dec 2008 Jackie 15+3 I

Lyder som en god ide synes vi køre rundt i de samme kedelige retter hele tiden..

• #24   5. dec 2008

Det vil jeg da gerne gøre smiley

Kommentér på:
Hvor og hvordan Spare i...?????

Annonce