{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Dilemma.... Uddannelse... {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! Jeg har fået arbejde hos en slagter og han vil så have mig i lære på et tidspunkt inden for 1 år men nu er jeg virkelig kommet så meget i tvivl om det er det jeg vil :-(..... Jeg synes de er søde og det hele men det er hårdt arbejde og lange dage og har kun fri hver 3 lørdag ( har små børn på 3 og 5 år)... Ved med mig selv at det er ikke noget jeg skal resten af livet...... Har altid ønsket mig at blive pædagog, mangler lige dansk og engelsk på VUC i et år også kan jeg søge ind på pædagog seminariet men tænker så skal jeg på SU og bliver nød til at optage et lån!!.... Det bliver en stor gæld efter 4 år.... Hvad skal jeg gøre?? Følge min drøm om at blive pædagog og få en SU gæld eller hænge i pg tage Delikatesse uddannelsen ??....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma.... Uddannelse...
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   12. jun 2013 Jeg ville hel sikker følge min drøm.

Jeg har selv arbejdet i butik (slagter afd) og er startet på Vuc, bl.a på grund af arbejdstiderne. Så jeg ville hel sikker forfølge min drøm.

• #2   12. jun 2013 du skal da følge din drøm. hvorfor lave noget man ikke har lyst til på længere sigt

• #3   12. jun 2013 Det er rigtigt men tænker bare jeg får en stor SU gæld men hvis jeg får min drømme uddannelse er det vel også det værd smiley

• #4   12. jun 2013 jamen kan du ikke komme i voksen lære eller. der er ikke noget der

• #5   12. jun 2013 Man kan ikke komme i voksen lære inden for pædagog faget der hedder det SU !

• #6   12. jun 2013 øv da. kan i ikke få boligstøtte når du er på su og hvis christian arbejder.

• #7   13. jun 2013 Følge din drøm smiley

Jeg er blevet færdig som pædagog i år. Og jeg måtte også tage et lån.
    Bestemt ikke sjovt. Men det var det eller ingen uddannelse :s
    Og renten er så billig. Så det går nok alt sammen.

• #9   13. jun 2013 Jeg har selv taget pædagog uddannelsen og blev færdig i 2011, sidder nu i min drømme stilling og vil helst ikke væk fra den igen, og nej jeg havde ikke svært ved at få arbejde efter endt udd, faktisk var de fleste af vores årgang i arbejde efter 6 mdr.

Jeg begyndte på uddannelsen da min datter var næsten 3 år og min søn var 8 mdr, og jeg har ikke fortrudt et eneste sekund. Timerne på studiet gjorde at jeg have en del timer hjemme sammen med mine unger, god tid til at lave mine lektier og bedst af alt, at jeg havde muligheden for at være hjemme når ungerne var syge, forudsat at jeg selvfølgelig stadig fulgte undervisningen.
    Jeg tog også lån under udd da en SU ikke rækker langt med børn og hunde osv, men det beløb synes jeg er så lille i forhold til at jeg nu har en uddannelse, har drømme jobbet og har råd til at tilbagebetale gælden, og hvis man gør det rigtigt jamen så har man 2 år efter endt uddannelsen før man skal til at begynde at tilbage betale på gælden, så der er meget gode chancer for at få fundet et arbejde inden, og ellers er SU styrelsen til at snakke med og så skal der kun indbetales 200 kr i afdrag om måneden smiley

Jeg siger helt klart: Go for it smiley

• #10   13. jun 2013 tag engelsk og dansk på fjernstudie i mens du arbejde hos slagtern. og spar lidt sammen hvis du kan. og når så fagene er taget og hvis du bliver optaget på pædagog så syntes jeg du skal gå i gang med den

• Nadia <3 .
    Nadia <3 . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
    #11   13. jun 2013 Jeg ville tage drømme uddannelsen smiley Mon ikke du har lidt mere overskud til at betale lånet af alligevel, når du er færdiguddannet og har job. Jeg ville bare føle at jeg havde spildt min tid lidt, hvis jeg havde taget en udd. jeg faktisk ikke ville i længden. Håber du finder en løsning smiley

Kommentér på:
Dilemma.... Uddannelse...

Annonce