{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Hjælp ang kat med killinger {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er næsten 100% sikker på at min diva mis er drægtig. Hun er meget meget rund og hendes vorter er meget fremme..
Det er glædeligt da jeg hele tiden gerne ville ha killinger på hende..

Men det er jo første gang jeg prøver det.
Så jeg har lige nogle spørgsmål, da jeg gerne vil hjælpe hende til at det bliver en succes smiley

Hvordan gør jeg med hensyn til når hun begynder og bygger rede?
Skal jeg ha et lukket område til mor og killinger, ligesom hunde??
Hvor mange kattebakker ekstra skal jeg have? Har pt 1
Hvornår skal de begynde og have almindeligt mad? Altså kattemad

Hvis der er andre ting jeg skal være klar over så skriv det endeligt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang kat med killinger
  • #3   21. apr 2013 Da mine forældre avlede katte, havde de en papkasse med tæpper i, som misse mor kunne lægge sig ind i, både mens hun var drægtig og da hun havde født. Killingerne begynder at spise almindelig mad når de er ca 6 uger, men man begynder at tidbyde dem killingefoder som er op blødet i vand når de begynder at mufle rundt.

• #6   21. apr 2013 Ja, hun skal over på killingefoder.

mht. kattebakke går der et par uger før de små begynder på det, men hellere de har den stående i god tid. De kan slet slet ikke komme op i en rigtig bakke, så det skal være en med meget lav kant. f.eks låget fra en skoæske, eller noget der minder om det smiley

• #7   21. apr 2013 du skal give hende killinge foder allerede nu

• #8   21. apr 2013 Jeg har arbejdet i dyrehandler i 8 år. smiley det er meget vigtigt du køber en killing foder til hende nu ( gerne en god foder, der er bare mest kød i) hun har brug for noget ekstra når de små kommer og det går i hendes mælk. smiley og de små begynder at supplere med tørfoder ved 4 uger alderen og der spiser de det samme som mor.
    2 kattebakker er rigtig fint.
    Og du kan godt lave et lille rum til hende, men katte bestemmer jo gerne selv så du kan risikere hun finder et meget hyggeligt sted.. Som evt din seng (så hold evt døre lukket hvor hun ikke må komme)

• #9   21. apr 2013 vi har haft et par kuld killinger,
    vi har bare en papkasse og så et tæppe i bunden som jeg kan smide ud når hun havde født og så lagt et nyt i der efter.
    Du skal afgrænse deres område til de har lært at bruge kattebakke for det gør det nemmere og lære dem at bruge kattebakken.
    Killingerne er som små børn der smager på alt derfor må du ikke bruge klumpende grus til dem.
    Når de begynder og spise så serverede vi gerne A-38 rørt op med torskerogn og evt opblødt killinge foder og havde altid killinge foder stående fremme alligevel til mor mis.
    Når mormis har født kan du buste hendes mælkebar med tigermælk smiley

• #10   21. apr 2013 og forøvrigt hvis en af dem bliver født og mormis ikke fjerner moderkagen må du aldrig klippe den over du skal nulre den over med dine negle/fingre.

• #12   21. apr 2013 Jeg er opdrætter af racen cornish rex, hvis du har yderligere spørgsmål som du ikke har fået svar på her, kan du bare skrive en PB smiley

Kommentér på:
Hjælp ang kat med killinger

Annonce