{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. Gravid kat! {{forumTopicSubject}}

Har lige nogle spørgsmål : hvor længe er en kat gravid? Kan man vide hvor længe der ca er igen, når man tydelig kan se på katten at den er gravid? Sagen er den at jeg de næste par uger skal passe underboens kat, og hun fortæller mig så lige nu , at den er blevet gravid ( man kan også se det på den) hvordan skal jeg forholde mig hvis den føder imens de er væk ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang. Gravid kat!
  • #2   10. maj 2012 Katte er drægtige i cirka 63 dage. Hvis du skal have en højgravid kat boede ved dig mens hun er væk, er det virkelig ikke godt for katten da hun kan blive stresset. hvis du skal passe katten i dens vante omgivelser skal du jo bare kigge til den lidt ofte, og søre for den har det trykt og godt. Man kan gætte hvornår en kat føder men på ingen måde vide det:)

• #3   10. maj 2012 syntes normalt at fra man begynder at kunne se katten er gravid så går der 2-3 uger så kommer killingerne smiley vil os sige katten skal blive i dens normale lejlighed os så må du bare gå op og se til den der smiley

• #4   10. maj 2012 En kat er drægtig i 63-70 dage... 21 dage efter parringen skulle være fundet sted begynder kattens brystvorter at blive mere lyserøde... Og ca omkring dag 40 begynder maven at vokse...

De fleste katte klare fødslen helt selv, dog vil de gerne have at der er en til stede mens fødslen står på... Jeg syns du skal bede kattens ejer om at stille en fødekasse (evt en flyttekasse med gamle lagner i bunden, aldrig håndklæder da killingernes kløer altid er ude og derfor kan hænge fast) frem, så der er et sted katten kan føle sig tilpads hvis hun skulle gå i fødsel...

Hvis du har nogle andre spørgsmål kan du bare skrive smiley jeg er reg opdrætter, så sku gerne vide en del om kattefødsler smiley

• #5   10. maj 2012 1000 tak for jeres svar:-) Jeg passer deres kat i deres egen lejlighed. De er taget afsted her til aften. Så jeg vil selv arrangere en fødekasse. De skal være væk nogle uger, så ved jo ikke om den kan føde i mellem tiden. smiley

• #6   10. maj 2012 Okay... Jamen en flyttekasse hvor du skære et huld i så katten kan gå ind og ud er helt fint som fødekasse, hullet må gerne være ca 5 cm fra gulvet, så de nyfødte killinger ikke kan rende ud... smiley

Skal du bare fodre katten, eller skal du være hos den hele tiden?

• #7   10. maj 2012 Når du ska lave en fødekasse er det en god ide at du laver den i god tid så den er van til den og føler sig tryg i kassen smiley En god ide kan os være at ligge et stykke legetøj i dens fødekasse så katten har lidt der lufter af den selv smiley

• #8   10. maj 2012 Sødt at du tager dig af det .
    Men kan da virkelig ikke forstå at ejeren ikke har sørget for fødekasse inden de tager afsted og efterlader ansvaret til en anden..

Kommentér på:
Hjælp ang. Gravid kat!

Annonce