Straf - socialt bedrageri!? {{forumTopicSubject}}
Hej BabyGalleri!
Jeg håber at I kan/vil hjælpe mig. Skriver til jer herinde på BG, da det også omhandler nogle børn.
Sagen er den (i korte træk), at jeg kender et par - hvor kvinden står som enlig forsørger, men faderen opholder sig der dog hele tiden (på trods af, at han har adresse et andet sted).
Jeg har virkelig ondt i hovedet af at tænke på det. Jeg har mest lyst til at angive dem, da jeg synes det er meget forkert det de gør. Men de har to børn som de virkelig ånder og lever for. Er der på nogen som helst måder fare for (grundet socialt bedrageri!!!), at de kan miste deres børn - for dette vil jeg ikke medvirke til:-S, og hvad kan straffen blive for dem?
Hjælp, Hjælp!
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 89
Men min egen mening er at hvorfor blande sig. Det kan komme lige tilbage i hovedet på dig selv lige pludselig. Hvorfor ikke starte med at snakke med hende om om det ikke var bedre de flyttede sammen inden der var nogen som fik ondt i røven.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
dec 2011
okt 2012
okt 2012
dec 2011
dec 2011
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 67
dec 2011
okt 2012
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
undskyld men bliver sku sur af at læse folk har så travlt med andre mennesker ved du overhovedet om de har en grund til det de gør ??
de kan måske ikke overleve og gi deres børn det de ønsker på andre måder .
hvis børnene havde det skidt eller var i dårlige forhold meld dem men så længe det ikke ødelægger nogen udover folks jalousi for de for højere børneydelser bla..
så lad dem dov være også vent på kommunen selv finder ud af det en dag.
jeg håber ikke folk tager det for stødende for gider ikke en diskution men sæt jer selv i den tænk hvis det var jer der ikke havde mange penge og jeres egne venner meldte jer ! min veninde har gjort det og jeg forstod hendes grund måske er det ikke lovligt men tager i ikkke også selen af nogen gange før tid ?
henriette kan kun sige er glad for du ikke er min veninde (: smil ..
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Fucking penge styrer hele verden og folks tankegang. Hvor er det klamt.
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
F.eks en billigere bolig, købe brugt tøj/legetøj, lave madplan og have en budgetkonto alle ens faste udgifter kører over med fast månedlig indbetaling til.
Når det så er sagt, så kunne jeg ALDRIG finde på at melde nogen for det. Syntes det samfund vi lever i idag, hvor der kører REKLAMER med at man skal melde sin nabo hvis de har håndværker på besøg lørdag formiddag eller den enlige mor har besøg af kæresten en nat for meget om ugen ifølge reglerne. Hvad fanden er det dog for et ubehageligt stikker samfund. Det er da en opførsel at opfordre til som man i mine øjne ikke kan være bekendt.
Hvis jeg fik så ondt i den bagerste over hvad nogen af mine venner gjorde, så ville jeg i stedet sige det til dem, at jeg ikke brød mig om det de havde gang i, og fortælle dem at det nok også ville være grunden til at jeg helt automatisk / ubevidst ville komme til at tage afstand til dem.
nov 2009
Er det bestemt IKKE ment som... nok bare en lidt for forkert ordvalg / formulering.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
tror ikke jeg ville melde folk for sådan noget. ved du 100 at hans adresse er et andet sted? ved du 100 at de får ekstra penge? jeg mener han kan jo godt have adressen stående andet sted uden de får ekstra børnepenge osv? man skal i hvertfald være meget sikker i sin sag inden man melder folk.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Mere præcist snyder vi systemet for mellem syv og 12 milliarder kroner årligt. Det viser en ny rapport fra KMD Analyse, som DR Nyheder er i besiddelse af.
Milliardbeløbet svarer til mellem tre og fem procent af de sociale ydelser, der udbetales totalt.
Hmmm syns i virkelig det er ok ???
mar 2008
Tænk hvad 7-12 milliarder kunne gøre på børne og ældreområdet,på bedre ydelser til dem der reelt er enlige eller på uddannelse....det er rigtig mange penge som nogen - rent ud sagt- stjæler fra kommunen og dermed os alle. Kan simpelthen ikke se det kan retfærdiggøres......
mar 2008
Jeg kan dog se hvor meget de ældre, børnene og psykisk syge ville have glæde af i andre gad anmelde folk så de milliarder kunne give bedre skoler, flere pladser på psykiatrisk og flere bade til de ældre.. Bare for at hive tre meget omtalte ting frem..
Ak ja - vi nøjes da med faldefærdige skole der har 4 årtier gamle skolebøger, ældre med liggesår, som stinker værre end død gnu og de psykisk syge - ja de kan vel klare sig selv!
jun 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 139
Selvfølgelig skal det meldes, de kan da overholde loven.
Må jeg også røve en bank fordi jeg er gravid?? Nej vel? Selvfølgelig skal de overholde loven ligesom os andre. HADER dovne mennesker der bare vil have i hoved og røv, så må de sgu lige ta sig sammen og tjene deres egne penge selv i stedet for at nasse på samfundet!
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Den der ser passivt til er jo lige så kriminel! Hvis det var mit vennepar der gjorde det ville jeg nok starte med at tage snakken med dem, lyttede de ikke så ville jeg anmelde dem! Det er rigtig mange penge som man får når man står dom enlig! Og de penge kan rette meget op andre steder der mangler dem!
Så nej jeg vil ikke bare stå og se på. Ville da heller ikke holde min mund hvis jeg fandt ud af min vendinde solgte fx narko! Måske jeg er en dårlig veninde, men vil ik være medkriminel!!
okt 2012
mar 2008
mar 2008
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 22 Svar: 477
Så synes bestemt du skal gøre det:)
Jer andre, er det så også okay ikke at være syg men stadig få en førtidspension ?
nov 2009
hvis du røver en bank, så pådrager du andre en psykisk mén og kan risikere at gøre stor skade på et andet menneske for resten af personens liv - så det syntes jeg slet ikke kan sammenlignes.
I tilfælde af overnævnte sag, der er der jo altså ingen der kommer til skade hverken psykisk eller fysisk...
apr 2008
mar 2008
Vender man det blinde øje til social bedrageri, medvirker man i at statens penge bliver misbrugt, og så håber jeg i er tilfredse med tingenes tilstand som de er nu.
Det er altså rigtig mange penge det drejer sig om årligt..
mar 2008
Istedet er folk egoistiske og bare de selv får er alt i skønneste orden..
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
sep 2008
mar 2008
jun 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 139
Kettner: Hvorfor gør jeg psykisk skade på en anden person ved at røve en bank? Jeg kunne da gøre det via internetkriminalitet eller om natten når der ingen var på arbejde
Jeg havde ved en fejl hos min studievejleder ½ år hvor jeg lige præcis havde 2 timer for lidt til at få su, og der var ingen mulighed for at rette det. I stedet for at droppe ud og få kontanthjælp som så mange andre (dovne) mennesker gør, arbejdede jeg 6 dage om ugen samtidig med jeg gik i skole og forsørgede mig selv. Det er da ens pligt at tage sig af sig selv. Danmark er så fyldt med nasserøve, puuuha, opkastfornemmelser
sep 2008
sep 2008
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
plus at hun får meget svært ved at blive reg. som enlig forsørger frem over da der jo nu står i hendes papir hun har snydt med det én gang før.
dec 2009
Men det kan også være fordi jeg sidder bag linjen, min kæreste er handicappet, og det er jo helt psykisk (ja og nu fysisk) totur han/vi skal gennem for han bare kan få hjælp til en pude til hans kørestol så han ikk har konstante smerter i hele kroppen ved t sidde i stolen! Og det er jo ved lov lavet at de "svage" skal hjælpes! Men det er der simpelthen ikke penge til, fordi der bliver brugt så mange (jævnligt uberettiget) penge i andre kasser, så det minus der er der skal sækkes inden andre kan få!!!!
At man kan se sig selv i spejlet forstår jeg ikke! Og nej ville ikke være bleg for st melde! For jeg skal ikke være medkriminel når jeg ved hvor hårdt der er brug for de stjålne penge andre steder!!!
sep 2008
dec 2009
sep 2008
dec 2009
sep 2008
sep 2008
dec 2009
Og nu er min mand syg/ handicappet, og jeg bor i Jylland
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Om jeg vil betale for sådan noget?! Næh du, lad dem der rent faktisk har brug for hjælp, få hjælp!
- samfundsnassere er sq værre end en tilbagevendende hæmoride !
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
for ellers ville det ikke kunne fungere. (de boede i lejlighed og havde ikke hus eller lign)
De blev begge meldt af flere af deres omgangskreds.. Og det sys jeg sku er i orden.. Hvis folk snyder så skal de straffes.. for at nogen der snyder selvom de ikke burde..
så bliver dem der virkelig har brug for det måske straffet fordi der ikke er penge nok fordi folk netop snyder.
og dem der snyder de ender sku med at ødelægge det for dem der har brug for det for på et tidspunkt så stopper Danmark med at være så gavmild for så er der ikke flere penge.. Tænk hvor mange penge der kunne være ekstra i statkassen hvis folk ikke snød i diverse bidrag (eller hvad man skal kalde det)
Så hvis jeg vidste der foregik snyd så ville jeg ikke i et split sekund være i tvivl om det skulle meldes med det samme.
det er min mening.
okt 2008
okt 2008
okt 2008
dec 2009
- at få ekstra penge om enlig, skal der kun tjekkes på hem der ar adresse på bopælen, og der er mulighed for at Assens, uberettiget! Selv hvis min mand var "normal" og havde et 7-16 arbejde ville jeg ike hve noget imod fleksjobbere fx.. Dem eg ikk kan have er dem der snyder! Reelt enlige under jeg også hver en krone de får! Men finder de en kæreste så skal kassen klappe!!
Dem der snyder økonomisk på dem ene eller anden måde, er jo ved at hjælpe dk i bund, ellers var der jo ingen grund til at de fx laver den (stupide) "lov" nu her med at der er så mange der ryger ned på KH!
sep 2008
dec 2009
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 148 Svar: 746
Som borger har du jo pligt... Vil du heller ikke melde folk som mishandler deres børn?
Igen er det ens samvittighed...!
sep 2008
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Fordi man bliver meldt eller der kommer en underretning, så er det jo ikke ens betydende med at man bliver straffet og kommunen finder en skyldig?
Jeg kan slet ikke se det forkerte i det, og synes det grotesk at nogen synes det er en okay måde "fordi de mangler penge til at leve for"!
Vi lever i et velfærdssamfund og det er at træde godt og grundigt på alle andre som klemmer ballerne sammen og klarer sig uden at snyde !
sep 2008
sep 2008
apr 2008
Er det så også okay at stjæle alle julegaverne og julemaden????? Hvis man nu bare ikke har råd til at holde jul!!!!????
Det er ikke okay at stjæle - lige meget hvem man stjæler fra og hvorfor... punktum!
Hvis man synes det er okay at stjæle fra staten, for at kunne klare sig, - hvad så med dem som lever for lige så lidt men ved at man ikke stjæler fra staten ?????
Hvis vi tager selv - så er der ikke til alle - det er ikke iorden!!!
apr 2008
sep 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men nej sys ikke det er okay at snyde og stjæle og jeg forstår heller ikke folk tør.
eks da jeg var på barsel med freja havde jeg kun telefonisk kontakt med min sagsbehandler og finder så ud af over 1 år efter at det er min nabo, så jeg var da blevet busted efter 5 min hvis vi havde snydt for vidste ikke kommunedamen boede lige ved siden af hehe og det kan man sku aldrig vide.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Der overhovedet ikk okay og snyde samfundet, og er faktisk lidt skræmt over hvor mange der kan forstå folk der gør det..
sep 2008
mar 2011
sep 2008
mar 2008
7-12 milliarder gode danske skattekroner i en tag-selv-kasse på kommunen er sgu ikk ok.
mar 2008
Men at penge de vi skatteydere ( enlige såvel som alle andre ) betaler i skat bør gå til det vi har vedtaget d.v.s at tillæg til enlige går til ENLIGE og ikke folk der snyder sig til det.
mar 2008
sep 2008
sep 2008
mar 2011
Og jeg ved udmærket godt hvordan det er og ikk ha særlig mange penge, men derfor snyder jeg ikk samfundet..
Ville da elske og ha flere penge til mig selv hver mdr, og det tror jeg alle ville, men derfor snyder man da ikk..
Tænk hvis de afskaffede al hjælp til folk pga folk snyder ville du så ikk syns det var unfair pga nogen bryder reglerne ????
sep 2008
mar 2011
Har selv lige været ved og blive enlig, og ja jeg troede det var løgn med hjælp man kunne få..
Og hvis man bor sammen med sin mand/ kæreste så er der jo 2 indtægter..
Og ja så er der dem som ikk kan få hjælp pga de er gift..
Syns bare ikk det fair at det ska gå udover samfundet at folk ska snyde..
Plus at jeg mener at det på en måde går udover børnene hvis de snyder, for enten ska de bilde deres børn ind at mor og far ikk er sammen mere eller også ska børnene også lyve..
Ville aldrig byde min datter at hun sku lyve eller sige til hende at mor og far er ikk sammen mere, men far kommer her stadig og sover..
Men det min mening og i har jeres !! Så.
sep 2008
mar 2011
Og er enig om at den med forsørger pligt er noget lort, for selvom man er gift er det jo ikk billigere og bo hverken i hus eller lejlighed..
Og hvis jeg kendte nogen og vidste de snød så ville jeg ikk ha noget imod og melde..
For vil ikk være med til og betale for snyd..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
Jeg villle ihvertfald ikke sove roligt efter og have gjort det uanset hvor forkert jeg synes det er.
jul 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 19 Svar: 129
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Hvis i nu var inde i en forretning og der var en der stak feks en dyr taske op under trøjen lige foran jer, mens ekspedienten lige kiggede væk, ville i så heller ikke gøre opmærksom på det? Anderledes er det jo ikke med en indberetning. Der bliver stjålet, og selvfølgelig skal det stoppes.
Enlige, syge mm SKAL have hjælp. Men folk der bevidst snyder - jeg synes det så utaknemligt. De får penge HVER månede så de kan have tag over hovedet, mad, tøj. Det er ikke luksus, nej. Men det er bedre end intet, bedre end at være overladt til sig selv. Og alligevel kræver de bare mere ind. Jeg forstår godt det er træls ikke at kunne tage børnene i biffen, men det dur bare ikke at leve over evne.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Det et simpelthen blevet for meget med at man i reklamer opfordres til og melde den og den, Pu ha nej, det samfund hvis det skal være sådan er sku ikke noget jeg vil være stolt af og være "en del" af!
Og hva så hvis disse børns forældre, faktisk arbejder på forholdet og kan gøre deres børn endnu mere lykkelige mm, ved og få samlet deres familie igen! Det skal de sku have lov til og arbejde på, så vi kan få nogle flere lykkelige kernefamilier, gladere børn og få det grumme tal af skilsmisser mindsket.. Lad dog folk selv, og ikke bland sig så længe ingen lider nød, så kan det godt være at "vi" betaler til "dem" som modtager "for mange penge" eks vis, men blev de personer meldt og der kom flere penge i stats kassen, så ville det da blive det samme, ingen skattelettelser, men dyrer hotel ophold og firma frokoster mm til alle de høje!! Så vi går vist ikke glip af noget, men forhindre og gør det sværer for en familie eks vis og rede trådene ud, nyde hinanden og genfinde gnisten og kernefamilien !
jan 2012
Følger: 1 Svar: 1
Jeg kan sagtens forestille mig, at det ikke er en nem situation at stå i , men kan fortælle, at de kommer ikke til at lidt nogen nød, ved at flytte sammen.. Ja det giver en masse ekstra, at lade som om man er enlig, men man kan sagtens få enderne til at mødes, selvom begge forældre evt er på kontanthjælp og har adresse sammen.. Der er ikke mange penge at rutte med, men det er jo heller ikke meningen med en kontanthjælp..
Men leve det kan man nu sagtens, så synes ikke det er okay, at snyde sig til mere, selvom nogen synes det kan være fristende...
dec 2009
For hvis man flytter sammen / forøger at få forholdet til at køre er det vel også lidt væsentligt at vide hvad der er af penge og ikk, eller står de med en masse penge og de kan tage på restaurant osv og den dag de så rykker sammen stopper den ekstra udbetaling, økonomien er stram, og der er ikk økonomisk råderum ril middag middage ude osv,og så begynderforholdet at skrænte igen..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Jeg havde i første omgang ikke tænkt mig at skulle gøre det, men efter en episode med hendes kæreste, så jeg rødt og røg direkte ned på kommunen.
Hun boede med deres dengang 2 fælles børn i en lejlighed hun havde fået af kommunen, efter hende og kæresten måtte flytte fra et hus de havde købt, som røg på tvangsauktion, og hun skulle jo ihvertfald betale halvdelen af gælden.
De havde så ikke råd til at betale den, hvis de boede sammen, så han fik adresse et andet sted, og hun høstede penge i hoved og røv.
Hun havde selv højlydt overfor flere af hendes veninde fortalt om hendes snyderi.
Og har det bare lidt sådan, at for det første skal man lade være med at snakke højt om det overhovedet, hvis man snyder. Og for det andet, hvis hun så endelig ikke havde snydt men alligevel var blevet meldt, jamen så ville hun jo glædeligt lade kommunen rode igennem økonomi og bolig- og kæreste forhold.
Men hun blev stik hamrende tosset (forståeligt nok, og vi endte venskabet dér), også måtte der jo også have været noget, som hun ikke ønskede frem for kommunen.
dec 2009
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Det var i større grad hende der pissede mig af, end han gjorde. Han "nøjedes" bare med at true mig og min dengang 1 årige søn på livet.
Jeg havde først ikke i sinde at melde dem overhovedet, da jeg selvfølgelig ikke ønskede selv at skulle sådan en tur igennem.
Men hun stak mig for noget så latterligt som det overhovedet kan blive, og han truer mig og min søn på livet - og jo han ville bestemt gøre det hvis han fik chancen.
Så jeg er en dårlig veninde. ? Tja, den tager jeg gerne på mig så.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 355
Og bor han der eller har han sin egen lejlighed ?
Er du sikker på de selv mener de gør noget forkert?
Jeg har selv stået i en situation hvor jeg modtog ydelser for at være enlig mens jeg begyndte at være sammen med min datters far igen...
Vi havde hver vores lejlighed og derfor hver vores udgifter...
Så blev han fyret og opsagde sin lejlighed og den første månede levede vi kun for det jeg havde...
De næste 2 måneder havde vi jo så stadig hver vores udgifter...
Men ringede da også og aflyste ydelserne da han sku være ude af lejligheden og flyttede adresse hjem til mig...
Jeg ser ikke jeg har gjort noget galt! Jeg levede ikke i luksus af han penge for han havde bestemt ikke nogen... Og at jeg sku have mine penge til at række til mad til ham også det gik lige...
jan 2010
Og der er sku ikke nogen der skal tvinge mig til at flytte sammen med en før jeg er klar til det!
jul 2012
vi bor selv i en 3 værelses lejlighed på 74 m2..
vi flyttede fra hus til lejlighed da kæresten blev fyrret så vi havde ikke råd til at sidde i hus med en på su og en på dagpenge..
vi havde heller ikke råd til benzin nej heller bil,
men selvom vi havde 2 biler og en motorcykel blev det hele solgt da vi ikke havde andre muligheder.
livet har aldrig været en fucking dans på røde roser og hvis man tror det er man sku godt nok naiv!
vi måtte bide i det sure æble og sælge vores ejendele fordi vi ikke havde råd
og så bliver jeg sku ret foraget over folk som nasser på systemet og som snyder for at kunne leve bedre i stedet for bare at være taknemlig for det man nu har/får...!
så jeg syntes sku det er okay at melde en som snyder mht. fx enligforsørger selvom man bor 2 på adressen.. det er fandme ikke dem selv der betaler..
og som man siger folk kan jo bare finde et arbejde for dem der vil lave noget har der ALTID været arbejde til
og mit indlæg er på ingen måde negativt ment men lige en reminder på at man altså sagtens kan leve for de penge man nu får uden at skulle nasse og snyde systemet ..
jul 2012
jul 2012
det er begge dele lige strafbart at være vidne til uden at melde dem..
mar 2008
Som jeg længere oppe har skrevet så synes jeg os det er noget svineri men ville aldrig kunne melde en jeg kender, jeg ville ikke kunne se dem i øjnene bagefter og tror bare jeg generelt ville ha ondt i maven.
Kunne egenligt godt tænke mig og høre fra TS hvad der er blevet ud af det her?
jan 2010
Så jeg havde skam skåret HELT ned da jeg flyttede fra min mand...
mar 2008
Hvor tror i pengene kommer fra? Flyvende ned fra himlen?
Vi andre må arbejde HÅRDT og undvære vores børn meget fordi vi skal betale så meget skat, så det kan opveje alt det snyd i nægter at indberette..
Ja hurra, for jeres samvittighed overfor personer i kender..
Er i overhovedet klar over hvad 12 milliarder kunne gøre ved skolerne og instutionerne? Måske knapt så mange børn ville dø, hvis nogle af disse penge blev brugt på flere pædagoger istedet for grådige, egoisitiske mennesker...
mar 2008
mar 2008
Men så må man jo få vedkommende på bedre tanker... ´
Jeg har aldrig stået i situtationen så det er jo nemt for mig at sige.
jul 2012
jeg sidder selv sammen med kæresten ret hårdt i det vi bor også i det billigste muligt på 74m2 og vi har også en hund...
vi har heller ikke mulighed for at komme ud til familien men så kommer de som regl til os hvis vi ønsker det ellers henter de os eller også tager vi bussen bor selv i randers og min mor i herning og min far 50km nord for randers så jeg ved godt hvordan det er
jan 2010
jan 2010
Men ja kan godt være jeg lyder forkælet men min hverdag kunne ikke fungere uden en bil... ( har ikke tjekket det men for at være helt ærlig tror jeg heller ikke hvis jeg gik de 2 kilometer, måske mere, til bussen at den så overhovedet går kl 6 om morgenen)
Og kan ikke komme nogen steder med hunden så længe de ikke vil have store hunde i bussen...
dec 2009
Fr en dag det går slemt her, så rykker min mand sku da ikk bare adressen og så høster jeg, alt imens han jp stadig "bor" her og leer her.
Om man vil det eller ej, så er det ulovligt! Det er kriminalitet! Man stjæler! Og det er ikke noget jeg eller nogle andre her har bestemt ved lov! Det der meget mere ualmindeligt højtlønnede der har bestemt. Så husk lige det næste gang man får lidt mere end loven tillader
Jeg ville da også konfrontere en evt ven inden jeg gik til kommuenen, men ville personen ikk ændre det, jamen så ville eg melde..
Sidder du og ser aktion 2 efterlyst,og din kammerat/veninde dukker op på et overvågningsbilled efter at have egås noget kriminelt og er efterlyst, ville du så lade være at anmelde det (hvilket kan ske anonymt?) jeg ville ikke! Og ville ikk have det dårligt med det, og det er ikk fordi jeg er en dårlig ven! Men sådanne venner kan jeg ikke have i mit liv!
jan 2010
Hvis så i vil prøve igen så skal i straks flytte sammen igen vvis i bare prøver?!
dec 2009
Den dag du og din eks fandt sammen og havde set hinanden lidt og blev enige om st jo, i ville være sammen igen er jo der man kontakter kommune og siger man ikk er enlig længere. Alt andet er jo lyv! Min kæreste var enlig far da jeg mødte ham , han havde/har adressen på hans datter, og fik da også økonomisk hjælp, men idet v blev enige om at jo det var ham og mig, så kontaktede han kommunen og sagde han ikk var enlig længere, og det kom til at koste mig/os 4000kr i måneden, og sådan er det bare.. !!!!
dec 2009
Sorry alle fejlene, iPaden mener den er meget bedre til dansk end jeg
Straf - socialt bedrageri!?