{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.434 visninger | Oprettet:

Bella D
Bella D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Straf - socialt bedrageri!? {{forumTopicSubject}}

Hej BabyGalleri!

Jeg håber at I kan/vil hjælpe mig. Skriver til jer herinde på BG, da det også omhandler nogle børn.

Sagen er den (i korte træk), at jeg kender et par - hvor kvinden står som enlig forsørger, men faderen opholder sig der dog hele tiden (på trods af, at han har adresse et andet sted).

Jeg har virkelig ondt i hovedet af at tænke på det. Jeg har mest lyst til at angive dem, da jeg synes det er meget forkert det de gør. Men de har to børn som de virkelig ånder og lever for. Er der på nogen som helst måder fare for (grundet socialt bedrageri!!!), at de kan miste deres børn - for dette vil jeg ikke medvirke til:-S, og hvad kan straffen blive for dem?

Hjælp, Hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Straf - socialt bedrageri!?
  • #2   26. okt 2012 Kender du ikke en socialrådgiver du kan spørge til råds? Min stedmor er socialrådgiver og hun har endnu ikke været med i en sag hvor børnene er blevet fjernet men det kommer nok os an på udfaldet af sagen..

Men min egen mening er at hvorfor blande sig. Det kan komme lige tilbage i hovedet på dig selv lige pludselig. Hvorfor ikke starte med at snakke med hende om om det ikke var bedre de flyttede sammen inden der var nogen som fik ondt i røven.

• Bella D
    Bella D Tilmeldt:
    okt 2012

#3   26. okt 2012 Børnene lider bestemt ikke - men synes jo stadig det er forkert det de gør, og føler selv at jeg er 'med i det', da jeg har kendskab til det. Men når det så er sagt, så ved jeg slet ikke hvad straffen kan være - udover at jeg ved, at man skal tilbagebetale penge. Men det er mere i forhold til børnene!

• #4   26. okt 2012 Socialt bedrageri er højt straffet. Men lidt mindre hvis man har børn. Og hvis du kan bevise du har gjort det ubevidst bliver du vidst også nedsat i straf..

• Bella D
    Bella D Tilmeldt:
    okt 2012

#5   26. okt 2012 Men hvad kan straffen være, høj som lav?

• Bella D
    Bella D Tilmeldt:
    okt 2012

#6   26. okt 2012 Er det i forhold til penge der skal tilbagebetales, eller taler vi om fægsel smiley

• #7   26. okt 2012 Men det er svært nu om dage og bevise det er gjort ubevidst. For kommunen må tjekke alt på en og de står holder øje med ens bil hvis msn har sådan en og spørger i børnehave hvem der henter og bringer og sådan. De går virkelig til den

• #8   26. okt 2012 Pengene skal tilbagebetales uanset hvad tror jeg og så kan man vel få en straf oven i

• #9   26. okt 2012 De vil få en bøde tilkendt og intet andet, og det helt fair efter min mening da vi betaler for dem ellers, de gider jo heller ikke betale for os? Det svare til at køre bil uden afgift

• #10   26. okt 2012 Selvfølgelig får de en straf. Det kan blandt andet være samfundstjeneste.

profilbillede
  • Bella D
    Bella D Tilmeldt:
    okt 2012

#11   26. okt 2012 Uhh bliver helt skræmt smiley

• #12   26. okt 2012 hvis du virkelig gør det imod et par med børn så håber jeg karma rammer dig en dag,
    undskyld men bliver sku sur af at læse folk har så travlt med andre mennesker ved du overhovedet om de har en grund til det de gør ??
    de kan måske ikke overleve og gi deres børn det de ønsker på andre måder .

hvis børnene havde det skidt eller var i dårlige forhold meld dem men så længe det ikke ødelægger nogen udover folks jalousi for de for højere børneydelser bla..
    så lad dem dov være også vent på kommunen selv finder ud af det en dag.

jeg håber ikke folk tager det for stødende for gider ikke en diskution men sæt jer selv i den tænk hvis det var jer der ikke havde mange penge og jeres egne venner meldte jer ! min veninde har gjort det og jeg forstod hendes grund måske er det ikke lovligt men tager i ikkke også selen af nogen gange før tid ?

henriette kan kun sige er glad for du ikke er min veninde (: smil ..

• #13   26. okt 2012 Undskyld der sku ikke stå henriette du var bare lige den sidste jeg så /: undskyld fejlen

• #14   26. okt 2012 Kunne godt nok aldrig finde på at melde mine VENNER for sådan noget. Aldrig nogensinde.
    Fucking penge styrer hele verden og folks tankegang. Hvor er det klamt.

• #16   26. okt 2012 Dem som snyder og skyld i at reglerne bliver strammere og strammere for os alle - og det er ikke iorden. PUNKTUM!

• #17   26. okt 2012 Kunne aldrig selv finde på at snyde på den måde, og tager dyb afstand fra dem der gør, da jeg syntes det er dybt forkert. Og mon ikke der findes andre muligheder at leve på, hvis man er nødt til at snyde og bedrage...
    F.eks en billigere bolig, købe brugt tøj/legetøj, lave madplan og have en budgetkonto alle ens faste udgifter kører over med fast månedlig indbetaling til.

Når det så er sagt, så kunne jeg ALDRIG finde på at melde nogen for det. Syntes det samfund vi lever i idag, hvor der kører REKLAMER med at man skal melde sin nabo hvis de har håndværker på besøg lørdag formiddag eller den enlige mor har besøg af kæresten en nat for meget om ugen ifølge reglerne. Hvad fanden er det dog for et ubehageligt stikker samfund. Det er da en opførsel at opfordre til som man i mine øjne ikke kan være bekendt.

Hvis jeg fik så ondt i den bagerste over hvad nogen af mine venner gjorde, så ville jeg i stedet sige det til dem, at jeg ikke brød mig om det de havde gang i, og fortælle dem at det nok også ville være grunden til at jeg helt automatisk / ubevidst ville komme til at tage afstand til dem.

• #18   26. okt 2012 Hmmm.... lyder nok lidt som et surt opstød når jeg læser det igennem...
    Er det bestemt IKKE ment som... nok bare en lidt for forkert ordvalg / formulering.

• #19   26. okt 2012 ved ikke om de ligefrem tager børnene, men socialt bedrageri kan ende ud i fængsel, komme nok an på graden. men de skal ihvertfald betale penge tilbage og det kan jo faktisk være ret mange penge, så i den forstan kan det jo godt gå ud over børnene.

tror ikke jeg ville melde folk for sådan noget. ved du 100 at hans adresse er et andet sted? ved du 100 at de får ekstra penge? jeg mener han kan jo godt have adressen stående andet sted uden de får ekstra børnepenge osv? man skal i hvertfald være meget sikker i sin sag inden man melder folk.

• #21   26. okt 2012 Kan dælme godt forstå så mange snyder, når så mange er ligeglade..

• #22   26. okt 2012 Danskerne begår hvert år socialt bedrageri i milliardklassen.

Mere præcist snyder vi systemet for mellem syv og 12 milliarder kroner årligt. Det viser en ny rapport fra KMD Analyse, som DR Nyheder er i besiddelse af.

Milliardbeløbet svarer til mellem tre og fem procent af de sociale ydelser, der udbetales totalt.

Hmmm syns i virkelig det er ok ???

• #24   26. okt 2012 Jeg betaler min skat med stor glæde men jeg gider da ikke knokle hver dag for at nogen uretmæssigt " tager selv" jeg er vældig glad for det danske sociale netværk men jeg vil da ha at skattepengene skal bruges optimalt og jeg syns faktisk ikke det er ok at man åbentbart mener man skal modtage ydelser man slet ikke er berettiget til.
    Tænk hvad 7-12 milliarder kunne gøre på børne og ældreområdet,på bedre ydelser til dem der reelt er enlige eller på uddannelse....det er rigtig mange penge som nogen - rent ud sagt- stjæler fra kommunen og dermed os alle. Kan simpelthen ikke se det kan retfærdiggøres......

• #25   26. okt 2012 Nu kan jeg personligt ikke anmeldes for noget som helst eftersom vi ikke får støtte på nogen måde, men derimod betaler alt ud af egen lomme.. Så hvordan det skulle kunne komme tilbage til mig en dag kan jeg ikke se..

Jeg kan dog se hvor meget de ældre, børnene og psykisk syge ville have glæde af i andre gad anmelde folk så de milliarder kunne give bedre skoler, flere pladser på psykiatrisk og flere bade til de ældre.. Bare for at hive tre meget omtalte ting frem..

Ak ja - vi nøjes da med faldefærdige skole der har 4 årtier gamle skolebøger, ældre med liggesår, som stinker værre end død gnu og de psykisk syge - ja de kan vel klare sig selv!

• #26   26. okt 2012 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men de mennesker hun omtaler snyder og bedrager og det er OS der betaler for det!
    Selvfølgelig skal det meldes, de kan da overholde loven.
    Må jeg også røve en bank fordi jeg er gravid?? Nej vel? Selvfølgelig skal de overholde loven ligesom os andre. HADER dovne mennesker der bare vil have i hoved og røv, så må de sgu lige ta sig sammen og tjene deres egne penge selv i stedet for at nasse på samfundet!

• #27   26. okt 2012 I anmelder heller ikk hvis i ser en der er ved at begå indbrud, brække en bil op, begå hærværk, kære spirituskørsel?

Den der ser passivt til er jo lige så kriminel! Hvis det var mit vennepar der gjorde det ville jeg nok starte med at tage snakken med dem, lyttede de ikke så ville jeg anmelde dem! Det er rigtig mange penge som man får når man står dom enlig! Og de penge kan rette meget op andre steder der mangler dem!

Så nej jeg vil ikke bare stå og se på. Ville da heller ikke holde min mund hvis jeg fandt ud af min vendinde solgte fx narko! Måske jeg er en dårlig veninde, men vil ik være medkriminel!!

• Bella D
    Bella D Tilmeldt:
    okt 2012

#28   26. okt 2012 Tak for alle jeres svar, men nu var det mere selve straffen - og om børnene kunne fjernes grundet socialt bedrageri.

• #29   26. okt 2012 Når man har børn tror jeg der skal være ret meget bedrageri inddraget føren end forældre skal ind og spjælde den - Stor bøde kommer dog nok!

• #30   26. okt 2012 Jeg er så ret sikker på de ikke mister deres børn :-)))) hvis de ellers er søde og fornuftige forældrer kommer det ikke til at ske smiley og det lyder de jo til

• #31   26. okt 2012 Nej de fjerner IKKE børnene:) de får en bøde og skal betale det hele tilbage, jeg syne det er MEGET forkert IKKE at indberette sådan noget hvis man er vidne til dette! Det er med til at mistænke alle og er meget forkert!!!

Så synes bestemt du skal gøre det:)

Jer andre, er det så også okay ikke at være syg men stadig få en førtidspension ?

• #33   26. okt 2012 * Linnea - 31+ smiley

hvis du røver en bank, så pådrager du andre en psykisk mén og kan risikere at gøre stor skade på et andet menneske for resten af personens liv - så det syntes jeg slet ikke kan sammenlignes.

I tilfælde af overnævnte sag, der er der jo altså ingen der kommer til skade hverken psykisk eller fysisk...

• #34   26. okt 2012 Det skader da os alle - når nogen snyder!!!

• #35   26. okt 2012 Jeg synes så ikke man kan brokke sig over der mangler penge ved det offentligt til børnehaver, skoler, flere pædagoger mv. Når man ikke engang selv kan sørge for at pengene ikke bliver misbrugt.
    Vender man det blinde øje til social bedrageri, medvirker man i at statens penge bliver misbrugt, og så håber jeg i er tilfredse med tingenes tilstand som de er nu.

Det er altså rigtig mange penge det drejer sig om årligt..

• #36   26. okt 2012 Det rammer da andre i og med de penge kunne have gjort at en masse sygehuse havde bedre forhold, flere pædagoger, de psykisk syge kunne få ordentlig hjælp mv.

Istedet er folk egoistiske og bare de selv får er alt i skønneste orden..

• #37   26. okt 2012 Synes bestemt ikke det er iorden, men jeg kan faktisk godt forstå at mange gør. Jeg ville dog aldrig melde nogen selvom jeg nok har lidt ondt i røven over:-)

• #39   26. okt 2012 Tanja - Hvis ikke man reagerer på det, så siger man jo indirekte at man er okay med det.

• #41   26. okt 2012 Har det som dig Tania:-)

• #42   26. okt 2012 Ja jeg bryder mig så ikke om et samfund hvor man åbentlyst og forsætligt bedrager, selvom " det bare" er samfundet det går ud over, jeg ku aldrig drømme om at melde nogen hvis jeg ikke var 100 procent sikker men jeg har absolut inden skrubler ved at melde folk der udnytter vores velfærdssamfund til egen vinding. Jo mere de uretmæssigt får jo mindre er der til jer der der reelt er alene

• #44   27. okt 2012 Til jer der skriver hun ikke kan være 100 % sikker: Hvis hun melder det, og det ikke er som hun oplyser, altså at de ikke modtager uberettiget hjælp, så sker der jo INTET ved det smiley Så det kan hun da roligt gøre.

Kettner: Hvorfor gør jeg psykisk skade på en anden person ved at røve en bank? Jeg kunne da gøre det via internetkriminalitet eller om natten når der ingen var på arbejde smiley Det er jo et tænkt eksempel, så lad være med at gå op i petitesser. Bottom line, at pådrage sig nogle penge som IKKE er mine, altså stjæle fra samfundet. Det er ulovligt og det gør mig sur.

Jeg havde ved en fejl hos min studievejleder ½ år hvor jeg lige præcis havde 2 timer for lidt til at få su, og der var ingen mulighed for at rette det. I stedet for at droppe ud og få kontanthjælp som så mange andre (dovne) mennesker gør, arbejdede jeg 6 dage om ugen samtidig med jeg gik i skole og forsørgede mig selv. Det er da ens pligt at tage sig af sig selv. Danmark er så fyldt med nasserøve, puuuha, opkastfornemmelser smiley

• #45   27. okt 2012 Ja, men jeg kan godt forstå folk gør det, det gør det selvfølgelig ikke mere rigtig, men jeg ville passe mig selv og ikke melde andre.

• #47   27. okt 2012 Præcis Tania:-)

• #48   27. okt 2012 nu har jeg ikk læst alle indlægene,, men jeg kender nogen som blev meldt for det og deres straf blev at betale alle de penge til bage de havde fået ekstra ved at stå som enlig forsørger og det var det eneste.

plus at hun får meget svært ved at blive reg. som enlig forsørger frem over da der jo nu står i hendes papir hun har snydt med det én gang før.

• #49   27. okt 2012 Jane j: hvorfor kan du godt forstå folk gør det? Man har jo selv sat sig i det sted man evt er. Har man for stor gæld, skulle man nok have tænkt over det noget før! Han man mistet jobbet og ikk kan være i huset, skulle man have købt et hus man kunne betale selvom man evt var på dagpenge! Det hedder st tage ansvar for egne handlinger! S kan slet ikk se nogen grunde overhovedet der retfærdiggøre at stjæle fra samfundet!

Men det kan også være fordi jeg sidder bag linjen, min kæreste er handicappet, og det er jo helt psykisk (ja og nu fysisk) totur han/vi skal gennem for han bare kan få hjælp til en pude til hans kørestol så han ikk har konstante smerter i hele kroppen ved t sidde i stolen! Og det er jo ved lov lavet at de "svage" skal hjælpes! Men det er der simpelthen ikke penge til, fordi der bliver brugt så mange (jævnligt uberettiget) penge i andre kasser, så det minus der er der skal sækkes inden andre kan få!!!!

At man kan se sig selv i spejlet forstår jeg ikke! Og nej ville ikke være bleg for st melde! For jeg skal ikke være medkriminel når jeg ved hvor hårdt der er brug for de stjålne penge andre steder!!!

• #50   27. okt 2012 Fordi der er intet hjælp og hente medmindre man er enlig. Jeg ville aldrig selv gøre og synes da heller ikke det er okay, men jeg kan godt forstå at man bliver fristet til det.

• #51   27. okt 2012 Jamen hvis man ikke har penge nok har man jo sat sig forkert, hvorfor skal vi andre betale for det? Kunne da godt tænd mig at bruge de penge på mig selv og mine børn frem or andres!

• #52   27. okt 2012 Det er jo ikke alt man kan vide på forhånd, jeg havde aldrig drømt om at vi skulle sidde i den situation som vi gør nu, men der er ikke noget hjælp og hente medmindre vi gik fra hinanden og det er jo skrubforkert, men det er en anden snak:-)

• #53   27. okt 2012 Nej man drømmer ikke om det, men det kan jo ske.. Da vi købte vores Hus håbede vi ds ikk, og gør der stadig ikk at vi begge mister jobbet, men skulle det ske så ved vi st vi kan blive i huset, for det satte vi prisen efter.. Ville ds også hellere have et hus til 4 mil, frem for et til 2 mil, men så skulle vi sælge huset hivs det er, og ellers (som jeg ser det) stjæle fra samfundet, og vil ikke nogle af de ting ..

• #54   27. okt 2012 Lige den her havde vi godt nok ikke set komme. Vi ejer ikke noget, vi bor kun til leje. Ja, men det er det jo også og det er forkert det er jeg enig i, men samtidigt forstår jeg man er fristet til det, og jeg ville aldrig melde nogen

• #56   27. okt 2012 Jeg kunne ikke være mere enig Tania:-)

• #57   27. okt 2012 Nej Tanja, det ikk det der menes. Hvis den ene bliver syg, vil personen jo stadig få en indkost i form af sygedagpenge, og kan man fx ikk sidde begge uden job og stadig betale husleje så er min mening at man har sat sig for hårdt, og det kan jeg ikke se hvorfor jeg skal betale for, ved at den ene flytter adresse så de kan høste ekstra penge!

Og nu er min mand syg/ handicappet, og jeg bor i Jylland smiley jeg og min mand har tilsammen to børn og bor i eget hus. Skulle der komme en dag hvor vi begge står uden job, kan vi stadig være i huset, fordi vi har valgt at købe hus udfra indkomst uden arbejde. Vi vil ik leve med guld i lommen, men vil kunne overleve. Så min mening er at det handler om at prioritere sine penge rigtigt! Men det kan også være fordi jeg sidder med en handicappet mand, og to børn at jeg godt kan se andre steder de "stjålne" penge kunne gøre gavn, end til folk der efter min mening bruger sine penge forkert!

• #59   27. okt 2012 Jeg er all-in på at anmelde dem som snyder !

Om jeg vil betale for sådan noget?! Næh du, lad dem der rent faktisk har brug for hjælp, få hjælp!

- samfundsnassere er sq værre end en tilbagevendende hæmoride !

• #60   27. okt 2012 jeg kender 2 par som hver talte åbent om at de boede sammen med havde adresse hver for sig for at få flere penge..
    for ellers ville det ikke kunne fungere. (de boede i lejlighed og havde ikke hus eller lign)

De blev begge meldt af flere af deres omgangskreds.. Og det sys jeg sku er i orden.. Hvis folk snyder så skal de straffes.. for at nogen der snyder selvom de ikke burde..
    så bliver dem der virkelig har brug for det måske straffet fordi der ikke er penge nok fordi folk netop snyder.

og dem der snyder de ender sku med at ødelægge det for dem der har brug for det for på et tidspunkt så stopper Danmark med at være så gavmild for så er der ikke flere penge.. Tænk hvor mange penge der kunne være ekstra i statkassen hvis folk ikke snød i diverse bidrag (eller hvad man skal kalde det)

Så hvis jeg vidste der foregik snyd så ville jeg ikke i et split sekund være i tvivl om det skulle meldes med det samme.

det er min mening.

• #61   27. okt 2012 Det er de der snyderes skyld at pludselig siger regeringen bare stop for det hele, og så kan INGEN få noget!!!

• #63   27. okt 2012 Folk måtte da hjertensgerne melde mig til, kommune, dyrernes beskyttelse, politiet osv! For jeg har INTET at skjule, der sker jo ikke noget hvis man har rent mel i posen!

• #64   27. okt 2012 Indsæt selv mellemrum:)

• #66   27. okt 2012 Tania: nassere er jo dem der tager/får på uberettiget grund! Du er blevet tilkendt fleksjob, så din srb.pads får jo refunderet en del af din løn, og den beslutning er jo taget sf læger og fagpersoner.
    - at få ekstra penge om enlig, skal der kun tjekkes på hem der ar adresse på bopælen, og der er mulighed for at Assens, uberettiget! Selv hvis min mand var "normal" og havde et 7-16 arbejde ville jeg ike hve noget imod fleksjobbere fx.. Dem eg ikk kan have er dem der snyder! Reelt enlige under jeg også hver en krone de får! Men finder de en kæreste så skal kassen klappe!!

Dem der snyder økonomisk på dem ene eller anden måde, er jo ved at hjælpe dk i bund, ellers var der jo ingen grund til at de fx laver den (stupide) "lov" nu her med at der er så mange der ryger ned på KH!

• #68   27. okt 2012 Ja, der er jeg igen enig med dig Tania:)

• #69   28. okt 2012 Forstår godt hvad du mener og kan til dels også følge dig.. Der eg føler vi skal "hjælpe" os selv er ve st anmelde, for gen i ts tilfælde, vil der jo intet ske hvis ikke der er noget galt. Men når du er fleksjobbere må du da også vide hogra svært det er st få tilkendt, bla. Pga økonomien i dk, da det kan koste kommune rigtig dyrt ud frs hvilket job du er i.. Om for at lette jeres pres, vil det jo hjælpe at der er flere penge i kassen, og vil folk ik selv stoppe med st snyde/"stjæle" fra kassen, vil jeg ikke være bleg for st hjælpe dem på vej smiley

• #70   28. okt 2012 Om man vil eller ej så en dag er der bare ikke noget at hente når folk snyder samfundet. Men tænker bare det jo op til folk selv om de har samvittighed til at snyde samfundet for flere tusind kr.
    Som borger har du jo pligt... Vil du heller ikke melde folk som mishandler deres børn?
    Igen er det ens samvittighed...!

• #71   28. okt 2012 Jeg ville til en hver tid melde nogen hvis de mishandler deres børn, men det er heller ikke det samme som og melde en famillie der snyder for at de kan få noget hjælp og klare sig.

• #72   28. okt 2012 Bella: Jeg håber du gør det rigtige og melder dem! Det er IKKE iorden og de "stjæler" fra statskassen ved at lyve. Jeg ville gøre det!!!

• #73   28. okt 2012 Det vel underordnet hvorvidt man er 99% sikker eller 100% sikker.

Fordi man bliver meldt eller der kommer en underretning, så er det jo ikke ens betydende med at man bliver straffet og kommunen finder en skyldig?

Jeg kan slet ikke se det forkerte i det, og synes det grotesk at nogen synes det er en okay måde "fordi de mangler penge til at leve for"!

Vi lever i et velfærdssamfund og det er at træde godt og grundigt på alle andre som klemmer ballerne sammen og klarer sig uden at snyde !

• #74   28. okt 2012 Ja, hver sin mening:)

• #75   28. okt 2012 Fru Nøhr: Jeg synes heller ikke det er okay, men jeg forstår man er fristet og jeg ville aldrig melde nogen og jeg ville heller ikke selv snyde.

• #76   28. okt 2012 Jane: de får jo ikke hjælp - de stjæler penge fra staten - os alle!
    Er det så også okay at stjæle alle julegaverne og julemaden????? Hvis man nu bare ikke har råd til at holde jul!!!!????

Det er ikke okay at stjæle - lige meget hvem man stjæler fra og hvorfor... punktum!

Hvis man synes det er okay at stjæle fra staten, for at kunne klare sig, - hvad så med dem som lever for lige så lidt men ved at man ikke stjæler fra staten ?????

Hvis vi tager selv - så er der ikke til alle - det er ikke iorden!!!

• #77   28. okt 2012 Ville der så også bare blive kigget den anden vej?

• #78   28. okt 2012 Jeg siger stadig ikke at det er iorden og jeg ville aldrig selv gøre det, men jeg vil bare ikke melde folk for det. Det behøver jo heller ikke og være for pengene folk snyder der er andre situationer hvor man ikke kan få en skid hjælp hvis man ikke er enlig.

• #79   28. okt 2012 jeg tror nu ikke jeg ville have samvittighed til at melde vedvidende der var børn der kunne komme til at lide under det. sys ikke det er okay at melde folk, når man ikke er 100 procent sikker. det må da være enormt krænkende at der pludselig står en kommunalfidus og banker på din dør og skal snage i din økonomi og dit privatliv og selvom man måske er uskyldig, så tror jeg sku det er temmmelig ubehageligt og ikke at vide hvem der har meldt eller hvorfor og man ved jo det er en man kender. så nej sys ikke det er ligegyldigt og der er jo folk ansat i kommunerne til at undersøge den slags og man må regne med de gør deres job ordenligt og med tiden får fanget snyderne.

men nej sys ikke det er okay at snyde og stjæle og jeg forstår heller ikke folk tør.
    eks da jeg var på barsel med freja havde jeg kun telefonisk kontakt med min sagsbehandler og finder så ud af over 1 år efter at det er min nabo, så jeg var da blevet busted efter 5 min hvis vi havde snydt for vidste ikke kommunedamen boede lige ved siden af hehe og det kan man sku aldrig vide. smiley

• #80   28. okt 2012 Hvis man ikk har råd til sine børn sku man tænkt sig om inden man fik dem..
    Der overhovedet ikk okay og snyde samfundet, og er faktisk lidt skræmt over hvor mange der kan forstå folk der gør det..

• #81   28. okt 2012 Igen det er ikke altid pengene det kommer an på og man kan ikke forudse alt.

• #82   28. okt 2012 Men derfor er det ikk okay og snyde, forstår udmærket godt det ikk er nemt og ikk ha mange penge..

• #83   28. okt 2012 Nej, det er det ikke

• #84   28. okt 2012 Man kan jo sige at mine børn lider under det..... Jeg er nødt til at arbejde flere timer ( og være væk fra mine unger imens) og får selv mindre penge ud af der fordi jeg skal skal betale penge i skat til dem der snyder..... Pengene kommer jo ikke bare dryssene af sig selv, nogen tjener dem og betaler dem i skat. Jeg er som sagt glad for vi har et socialt netværk der træder til når vi bliver trængende, men der må være en grænse og for mig er den grænse når man så at sige selv "tager selv" af kassen.

7-12 milliarder gode danske skattekroner i en tag-selv-kasse på kommunen er sgu ikk ok.

• #86   28. okt 2012 Det kan jeg bestemt ikke se jeg !! at jeg fiver indtryk af at enlige ikke tjener penge eller betaler skat ?

Men at penge de vi skatteydere ( enlige såvel som alle andre ) betaler i skat bør gå til det vi har vedtaget d.v.s at tillæg til enlige går til ENLIGE og ikke folk der snyder sig til det.

• #87   28. okt 2012 Forøvrigt arbejder jeg ikke meget, jeg arbejder 30 timer og har indrettet min økonomi efter det, men hvis jeg ikke skulle være med til at financiere et bedrag af det offentlige på 7-12 milliarder plus de riges skattebedrageri så ku jeg måske nøjes med at at arbejde 25..... Slippe lidt billigere i skat ( eller bruge skattepengene på de andre trængte områder )

• #88   28. okt 2012 Hvis nu der var noget mere hjælp til folk der ikke er enlige, så snød folk nok ikke.

• #90   28. okt 2012 Nemlig Tania:-)

• #91   28. okt 2012 Har på intet tidspunkt sagt at man ska aflevere sine børn, men ska samfundet lide under at folk ikk har nogen penge og så derfor snyder!!! Det godt der er hjælp til dem som IKKE snyder, men vil sku ikk være med og til og betale til folk der snyder..

Og jeg ved udmærket godt hvordan det er og ikk ha særlig mange penge, men derfor snyder jeg ikk samfundet..

Ville da elske og ha flere penge til mig selv hver mdr, og det tror jeg alle ville, men derfor snyder man da ikk..

Tænk hvis de afskaffede al hjælp til folk pga folk snyder ville du så ikk syns det var unfair pga nogen bryder reglerne ????

• #92   28. okt 2012 Jamen hvis der nu var hjælp og hente så var der nok ingen der snød.

• #93   28. okt 2012 Der er vist rigeligt hjælp og hente, ja undskyld jeg siger det..
    Har selv lige været ved og blive enlig, og ja jeg troede det var løgn med hjælp man kunne få..

Og hvis man bor sammen med sin mand/ kæreste så er der jo 2 indtægter..
    Og ja så er der dem som ikk kan få hjælp pga de er gift..

Syns bare ikk det fair at det ska gå udover samfundet at folk ska snyde..
    Plus at jeg mener at det på en måde går udover børnene hvis de snyder, for enten ska de bilde deres børn ind at mor og far ikk er sammen mere eller også ska børnene også lyve..
    Ville aldrig byde min datter at hun sku lyve eller sige til hende at mor og far er ikk sammen mere, men far kommer her stadig og sover..

Men det min mening og i har jeres !! Så.

• #95   28. okt 2012 Nej, det er der så ikke. Jo hvis man er enlig så er der hjælp og hente. Men ja det bliver vi ikke enige om.

• #96   28. okt 2012 Nej og jeg forstår godt folk ikk kan leve af 1 indtægt, det tror jeg ikk mange kan..
    Og er enig om at den med forsørger pligt er noget lort, for selvom man er gift er det jo ikk billigere og bo hverken i hus eller lejlighed..

Og hvis jeg kendte nogen og vidste de snød så ville jeg ikk ha noget imod og melde..
    For vil ikk være med til og betale for snyd..

• #97   18. jan 2013 jeg synes ikke det er ok det de gør og om du vil melde dem eller ej er hip som hap for mig, tænker mere om du vil kunne se dig selv i øjnene bagefter ????
    Jeg villle ihvertfald ikke sove roligt efter og have gjort det uanset hvor forkert jeg synes det er.

• #98   18. jan 2013 den som er "vidne" og kender til social bedragerri SKAL og det siger loven indgi en anmeldelse herom hvis ikke du gør det risikere du selv at blive straffet med en meget høj bøde.. :S

• #99   18. jan 2013 Alle jer der ikke ville melde..

Hvis i nu var inde i en forretning og der var en der stak feks en dyr taske op under trøjen lige foran jer, mens ekspedienten lige kiggede væk, ville i så heller ikke gøre opmærksom på det? Anderledes er det jo ikke med en indberetning. Der bliver stjålet, og selvfølgelig skal det stoppes.

Enlige, syge mm SKAL have hjælp. Men folk der bevidst snyder - jeg synes det så utaknemligt. De får penge HVER månede så de kan have tag over hovedet, mad, tøj. Det er ikke luksus, nej. Men det er bedre end intet, bedre end at være overladt til sig selv. Og alligevel kræver de bare mere ind. Jeg forstår godt det er træls ikke at kunne tage børnene i biffen, men det dur bare ikke at leve over evne.

• #100   19. jan 2013 Enig, enig, enig med Tanja!!

Det et simpelthen blevet for meget med at man i reklamer opfordres til og melde den og den, Pu ha nej, det samfund hvis det skal være sådan er sku ikke noget jeg vil være stolt af og være "en del" af!

Og hva så hvis disse børns forældre, faktisk arbejder på forholdet og kan gøre deres børn endnu mere lykkelige mm, ved og få samlet deres familie igen! Det skal de sku have lov til og arbejde på, så vi kan få nogle flere lykkelige kernefamilier, gladere børn og få det grumme tal af skilsmisser mindsket.. Lad dog folk selv, og ikke bland sig så længe ingen lider nød, så kan det godt være at "vi" betaler til "dem" som modtager "for mange penge" eks vis, men blev de personer meldt og der kom flere penge i stats kassen, så ville det da blive det samme, ingen skattelettelser, men dyrer hotel ophold og firma frokoster mm til alle de høje!! Så vi går vist ikke glip af noget, men forhindre og gør det sværer for en familie eks vis og rede trådene ud, nyde hinanden og genfinde gnisten og kernefamilien !

• Gitte s
    Gitte s Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #101   19. jan 2013 Til ts .. Kan se det er længe siden du har oprettet debatten men håber du har fundet den rigtige løsning for dig.. Ellers kan jeg fortælle, at jeg aldrig har hørt, at nogen er blevet fængslet fordi de har snydt og hvis børnene bliver passet og trives, er der ingen chance for at de bliver fjernet...

Jeg kan sagtens forestille mig, at det ikke er en nem situation at stå i , men kan fortælle, at de kommer ikke til at lidt nogen nød, ved at flytte sammen.. Ja det giver en masse ekstra, at lade som om man er enlig, men man kan sagtens få enderne til at mødes, selvom begge forældre evt er på kontanthjælp og har adresse sammen.. Der er ikke mange penge at rutte med, men det er jo heller ikke meningen med en kontanthjælp..
    Men leve det kan man nu sagtens, så synes ikke det er okay, at snyde sig til mere, selvom nogen synes det kan være fristende...

• #102   19. jan 2013 Christina: men hvis man er ved at fixe forholdet så kan man jo kontakte kommune og sige man ikk er enlig mere, og så håbe forholdet går. Går det ikk kan man jo så kontakte kommunen igen og sige man igen er enlig og ønsker den sky-høje hjælp igen!

For hvis man flytter sammen / forøger at få forholdet til at køre er det vel også lidt væsentligt at vide hvad der er af penge og ikk, eller står de med en masse penge og de kan tage på restaurant osv og den dag de så rykker sammen stopper den ekstra udbetaling, økonomien er stram, og der er ikk økonomisk råderum ril middag middage ude osv,og så begynderforholdet at skrænte igen..

• #103   21. jan 2013 Uden at have læst alle indlæg, så vil jeg da gerne "stolt" sige at jeg meldte en daværende veninde for socialt bedrageri - og jeg har ikke fortrudt det. Dengang kunne man endda melde anonymt, det kan man ikke den dag idag - men jeg valgte at stå frem med navn - og efter anmeldelsen fortalte jeg hende det selv, så det ikke skulle komme som et chok fra kommunen.

Jeg havde i første omgang ikke tænkt mig at skulle gøre det, men efter en episode med hendes kæreste, så jeg rødt og røg direkte ned på kommunen.
    Hun boede med deres dengang 2 fælles børn i en lejlighed hun havde fået af kommunen, efter hende og kæresten måtte flytte fra et hus de havde købt, som røg på tvangsauktion, og hun skulle jo ihvertfald betale halvdelen af gælden.
    De havde så ikke råd til at betale den, hvis de boede sammen, så han fik adresse et andet sted, og hun høstede penge i hoved og røv.

Hun havde selv højlydt overfor flere af hendes veninde fortalt om hendes snyderi.
    Og har det bare lidt sådan, at for det første skal man lade være med at snakke højt om det overhovedet, hvis man snyder. Og for det andet, hvis hun så endelig ikke havde snydt men alligevel var blevet meldt, jamen så ville hun jo glædeligt lade kommunen rode igennem økonomi og bolig- og kæreste forhold.
    Men hun blev stik hamrende tosset (forståeligt nok, og vi endte venskabet dér), også måtte der jo også have været noget, som hun ikke ønskede frem for kommunen.

• #104   21. jan 2013 Tommel op Maria smiley efter min mening, gjorde du det rigtige!! Hvis jeg vidste hvem der havde begået bankrøveri i den lokale bank havde jeg da også sagt det til politiet.. For det første er det din lov-pligt at være ærlig, og fortælle hvad du ved, og for det andet så kunne det da godt være denbankrøver virkelig havde brug for de penge, og headedes svært, men det er ulovligt at begå røveri, ligesom det er i,obligat at lave socialt bedrageri mod fx kommunen!!!

• #105   21. jan 2013 Puu ha Maria, ja du skulle nok have gjort det omvendt, snakke hende fra det og hvis ikke hun ville droppe snyderiet, så forklare at man melder det.

• #106   21. jan 2013 Jeg bad hende om at stoppe det flere gange, men det gjorde hun så ikke.

Det var i større grad hende der pissede mig af, end han gjorde. Han "nøjedes" bare med at true mig og min dengang 1 årige søn på livet.

Jeg havde først ikke i sinde at melde dem overhovedet, da jeg selvfølgelig ikke ønskede selv at skulle sådan en tur igennem.

Men hun stak mig for noget så latterligt som det overhovedet kan blive, og han truer mig og min søn på livet - og jo han ville bestemt gøre det hvis han fik chancen.

Så jeg er en dårlig veninde. ? Tja, den tager jeg gerne på mig så.

• #108   22. jan 2013 Hmm har du nogen ide om hvorfor de gør det?

Og bor han der eller har han sin egen lejlighed ?

Er du sikker på de selv mener de gør noget forkert?

Jeg har selv stået i en situation hvor jeg modtog ydelser for at være enlig mens jeg begyndte at være sammen med min datters far igen...

Vi havde hver vores lejlighed og derfor hver vores udgifter...
    Så blev han fyret og opsagde sin lejlighed og den første månede levede vi kun for det jeg havde...
    De næste 2 måneder havde vi jo så stadig hver vores udgifter...

Men ringede da også og aflyste ydelserne da han sku være ude af lejligheden og flyttede adresse hjem til mig...

Jeg ser ikke jeg har gjort noget galt! Jeg levede ikke i luksus af han penge for han havde bestemt ikke nogen... Og at jeg sku have mine penge til at række til mad til ham også det gik lige...

• #109   22. jan 2013 Ninna- nu læste jeg ikke dit indlæg før jeg svarede, men vil du have råd i din økonomi til at betale fuld vuggestue på 3500-4000 din egen husleje plus forbrug forsikringer benzin tøj uden hjælp fra kommunen... For det har jeg bestemt ikke råd til...

Og der er sku ikke nogen der skal tvinge mig til at flytte sammen med en før jeg er klar til det!

• #110   22. jan 2013 jeg syntes uanset om man har råd til andet eller ej det er noget svinerri at snyde og bedrage!!!

vi bor selv i en 3 værelses lejlighed på 74 m2..
    vi flyttede fra hus til lejlighed da kæresten blev fyrret så vi havde ikke råd til at sidde i hus med en på su og en på dagpenge..

vi havde heller ikke råd til benzin nej heller bil,
    men selvom vi havde 2 biler og en motorcykel blev det hele solgt da vi ikke havde andre muligheder.

livet har aldrig været en fucking dans på røde roser og hvis man tror det er man sku godt nok naiv!
    vi måtte bide i det sure æble og sælge vores ejendele fordi vi ikke havde råd
    og så bliver jeg sku ret foraget over folk som nasser på systemet og som snyder for at kunne leve bedre i stedet for bare at være taknemlig for det man nu har/får...!

så jeg syntes sku det er okay at melde en som snyder mht. fx enligforsørger selvom man bor 2 på adressen.. det er fandme ikke dem selv der betaler..

og som man siger folk kan jo bare finde et arbejde for dem der vil lave noget har der ALTID været arbejde til smiley

og mit indlæg er på ingen måde negativt ment men lige en reminder på at man altså sagtens kan leve for de penge man nu får uden at skulle nasse og snyde systemet ..

• #112   22. jan 2013 er helt enig tania, jeg ville helt klart også konfrontere personen først, men hvis vedkommende ikke stoppede ville jeg ikke være det mindste i tvivl om at melde vedkommende det er i mine øjne bare ikke okay, uanset om børnene tog skade eller de ikke gjorde..

• #113   22. jan 2013 men det lyder bare virkelig som om at folk syntes det er helt okay at være vidne til kriminalitet som det jo faktisk er og folk mener ikke det vedkommer dem at blande sig, men hvis det er børn der bliver forsømt eller /mishandlet er de der straks...
    det er begge dele lige strafbart at være vidne til uden at melde dem..

• #115   22. jan 2013 Maria D tror egentligt os folk bliver lidt forarget over at det er en hun kender.
    Som jeg længere oppe har skrevet så synes jeg os det er noget svineri men ville aldrig kunne melde en jeg kender, jeg ville ikke kunne se dem i øjnene bagefter og tror bare jeg generelt ville ha ondt i maven.

Kunne egenligt godt tænke mig og høre fra TS hvad der er blevet ud af det her?

• #116   22. jan 2013 Maria- nu ved jeg ikke om dit "om man har råd til andet eller ej" er mynter på min fortælling... Men vil sige alligevel at jeg kan ikke flytte til noget billigere for det findes ikke her, slet ikke da jeg skal kunne have min hund her også jeg har 70kvm med 2 værelser... Min bil kan jeg ikke sælge da jeg så ikke kan komme til familie eller arbejde...

Så jeg havde skam skåret HELT ned da jeg flyttede fra min mand...

• #117   22. jan 2013 Tænk at folk mener man er et dårligt menneske når man gør det rigtige..

Hvor tror i pengene kommer fra? Flyvende ned fra himlen?

Vi andre må arbejde HÅRDT og undvære vores børn meget fordi vi skal betale så meget skat, så det kan opveje alt det snyd i nægter at indberette..
    Ja hurra, for jeres samvittighed overfor personer i kender..

Er i overhovedet klar over hvad 12 milliarder kunne gøre ved skolerne og instutionerne? Måske knapt så mange børn ville dø, hvis nogle af disse penge blev brugt på flere pædagoger istedet for grådige, egoisitiske mennesker...

• #118   22. jan 2013 Pernille. nu har jeg arbejdet fuldtid siden jeg var 16 så jeg betaler vidst os den portion jeg skal. synes mine skatte kroner går til nok så meget dumt såsom en sten skultur folk bare står og pisser op af til flere millioner osv, men derfor har jeg stadig en samvittighed og jeg ville ikke kunne melde en ven, at andre så kan er jo op til dem.

• #119   22. jan 2013 Jeg kan også sagtens forstå det med at det er skide svært at skulle anmelde en man holder af.
    Men så må man jo få vedkommende på bedre tanker... ´

Jeg har aldrig stået i situtationen så det er jo nemt for mig at sige.

• #120   22. jan 2013 jeanette.. den var ikke ment til nogen speciel smiley
    jeg sidder selv sammen med kæresten ret hårdt i det vi bor også i det billigste muligt på 74m2 og vi har også en hund...
    vi har heller ikke mulighed for at komme ud til familien men så kommer de som regl til os hvis vi ønsker det ellers henter de os eller også tager vi bussen bor selv i randers og min mor i herning og min far 50km nord for randers så jeg ved godt hvordan det er smiley

• #121   22. jan 2013 Pernille- jeg arbejder da også hårdt selv om jeg fik ydelser?

• #122   22. jan 2013 Maria - okay;D

Men ja kan godt være jeg lyder forkælet men min hverdag kunne ikke fungere uden en bil... ( har ikke tjekket det men for at være helt ærlig tror jeg heller ikke hvis jeg gik de 2 kilometer, måske mere, til bussen at den så overhovedet går kl 6 om morgenen)

Og kan ikke komme nogen steder med hunden så længe de ikke vil have store hunde i bussen...

• #123   22. jan 2013 Jeanette B: nej det ville jeg ikke, eller jo måske, men der ville ikk være meget tilbage, og erfor har man jo muligheden når man er ALENE, at man kan søge om hjælp.. Problemet er jo så, at når man ikk er alene mere, man har en fast kæreste, som stort set bor sammen med en så kan jeg ikk se hvoroe man bliver ved at modtage penge om enlig!

Fr en dag det går slemt her, så rykker min mand sku da ikk bare adressen og så høster jeg, alt imens han jp stadig "bor" her og leer her.

Om man vil det eller ej, så er det ulovligt! Det er kriminalitet! Man stjæler! Og det er ikke noget jeg eller nogle andre her har bestemt ved lov! Det der meget mere ualmindeligt højtlønnede der har bestemt. Så husk lige det næste gang man får lidt mere end loven tillader smiley

Jeg ville da også konfrontere en evt ven inden jeg gik til kommuenen, men ville personen ikk ændre det, jamen så ville eg melde..

Sidder du og ser aktion 2 efterlyst,og din kammerat/veninde dukker op på et overvågningsbilled efter at have egås noget kriminelt og er efterlyst, ville du så lade være at anmelde det (hvilket kan ske anonymt?) jeg ville ikke! Og ville ikk have det dårligt med det, og det er ikk fordi jeg er en dårlig ven! Men sådanne venner kan jeg ikke have i mit liv!

• #124   23. jan 2013 Ninna- nej nok rykker din mand ikke ud men sæt nu at i var flyttet fra hinanden og havde hver jeres sted at bo...
    Hvis så i vil prøve igen så skal i straks flytte sammen igen vvis i bare prøver?!

• #125   23. jan 2013 Jeanette, det ikk det jeg skriver.. Og tvivler på det foreligger sig sådan smiley man kan og må godt have en kæreste, (også for min skyld smiley ) men der hor man ved at personerne er lidt mere end "bare kærester" og bor er for sig fx pga penge, så synes jeg det helt fair t melde og at hammeren falder!
    Den dag du og din eks fandt sammen og havde set hinanden lidt og blev enige om st jo, i ville være sammen igen er jo der man kontakter kommune og siger man ikk er enlig længere. Alt andet er jo lyv! Min kæreste var enlig far da jeg mødte ham , han havde/har adressen på hans datter, og fik da også økonomisk hjælp, men idet v blev enige om at jo det var ham og mig, så kontaktede han kommunen og sagde han ikk var enlig længere, og det kom til at koste mig/os 4000kr i måneden, og sådan er det bare.. !!!!

• #126   23. jan 2013 Mht det kom til at koste, det var (mener jeg) stort set det han mistede af økonomisk hjælp, som jeg så skulle hjælpe med t bidrage til. smiley hvilket for mig er fair. Det varen del af den pakke jeg sagde ja til, ; udgifterne vedr et barn osv..

Sorry alle fejlene, iPaden mener den er meget bedre til dansk end jeg smiley

Kommentér på:
Straf - socialt bedrageri!?

Annonce