{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.573 visninger | Oprettet:

Su og stop på skole {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Håber nogle kan hjælpe mig.
Jeg har idag fået indbetalingskort fra skat. Jeg skal betale min SU tilbage.
Jeg har gået på VUC fra januar til maj, skulle til eksamen i juni i 1 fag, og meningen var at jeg skulle gå videre der, men droppede det. Jeg mødte ikke op til eksamnen. Følte mig ikke klar, skrev en mail til min lærer og sagde det.

Nu er jeg så startet op på roskilde tekniske skole på et grundforløb og skulle have SU. Det har jeg så stadig ikke fået, men har jo så fået en regning om at jeg skal betale 9300 kr. af hver måned.

Nu kommer det.. Må man ikke droppe ud af en skole? Skal man så betale sin SU tilbage? Har andre prøvet lignende? Hjæææælp!! smiley Står og kan ikke forsørge mit barn, og er sønderknust .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Su og stop på skole
  • #1   15. aug 2012 Er det fordi jeg ikke mødte op til min eksamen, mon?
    Jeg har ikke oplyst dem, at jeg ikke gik der mere, men jeg tilmeldte mig ny skole, for jeg vidste jo ikke om jeg kom ind. Så stod der jo pludselig på MinSU, at jeg fik på RTS, og så tænkte jeg at det var iorden med skolen? Jeg fik en regning om at jeg skulle betale SU fra juni måned tilbage, og det var fair nok. Jeg gik jo ikke til eksamnen.

• #2   15. aug 2012 Hej smukke har du nem id ? Så kan du gå via su.dk.g se om du for dine penge snart og hvad der gået galt jeg har lige kæmpet i snart 2 mdr for at få min su i denne måned og for dem nu næste torsdag . Og ja de kan desværre bede dig om at betale hele lortet tilbage nogen gange er de søde (: hvis du for brug for det så skriv en pb jeg har efterhånden styr på deres ting og sager og de kan være forvirreende.k

• #3   15. aug 2012 Har Googlet lidt, og der står at melder skolen en inaktiv i uddannelsen inden d. 15 i måneden, så skal man betale hele måneden tilbage. Men er det evt et studielån du har optaget, og idet du så melder dig ud, så tror de du er færdig og vil jo gerne have deres penge retur? Men ellers Måske du i morgen skal kontakte dem der sidder med det. Evt på su.dk? Det nok det bedste svar at få fra. Det kan jo også være der er sket en fejl...

• #5   15. aug 2012 Der står intet på deres hjemmeside om at du skal gå til eksamen for ikke at skulle betale tilbage.. Hvis din lærer havde haft denne info, burde du få det afvide.. Har du kontaktet dem og hørt om det er en fejl ?

• #6   15. aug 2012 Btw.. Hvis ikke du betaler, så laver de selv en afdragsordning.. De sender dig bare en regning på en 2-300 kr om måneden smiley

• #7   15. aug 2012 Melissa, jeg tjekker SU halløj hver dag. Vi står så meget og mangler de penge.

Jeg forstår så bare, ikke, hvorfor det skal betales tilbage. Jeg har ikke fået brev om noget som helst, har blot modtaget 2 regninger idag. Jeg har tidligere fået brev om at jeg skal betale sidste måned tilbage, hvilket jeg godt kan forstå, jeg stoppede jo, men sku ikke de sidste regninger.

Ninna- jeg har modtaget brev om at jeg skal betale su lån tilbage, men først i jan. 2013. Så er ret sikker på det ikke er det.

nej, Tania. Vi kan i hvert fald ikke.

Mulle, jeg har også lige kigget på deres hjemmesiden igen.
    Jeg har først fået tjekket postkassen her til aften, så jeg må ringe til Su imorgen og høre, hvorfor.

• #8   15. aug 2012 Har du fået su, mens du har været stoppet på skolen? Altså har du modtaget su for at gå på skolen siden juni?
    Men nogen gange kan det ske, at man skal betale suen tilbage, fordi man har droppet sin uddannelse, fx ikke gået til eksamen, hvis man er skrevet op til den. Hvis man "bare" dropper ud fra en uddannelse, skal man ikke betale tilbage, hvis man er studieaktiv.
    Hvor mange penge drejer det sig om?

• Nadia <3 .
    Nadia <3 . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
    #9   15. aug 2012 Jeg er ikke sikker.. men da jeg gik på VUC sidste år hørte jeg også rygter om at dem der fx tog 1 fag i sommerferien, skulle betale deres su tilbage hvis de ikke gik til eksamen i faget smiley

• #10   16. aug 2012 Iliaca - jeg har fået SU fra jan.-jun. så fik jeg et brev om at juni skulle betales tilbage. Hvilket er fint nok, for jeg droppede jo ud.
    Nu har jeg bare modtaget to regninger på 9300 kr. hver. Jeg har hverken modtaget brev eller noget fra dem, så ved ikke, hvad det er, men bag for min forskudsopgørelse står der" SU styrelse har oplyst, at der er ændringer..."

Men Nadia, jeg havde jo oplyst min lærer, at jeg ikke ville op til den eksamen.

• #11   16. aug 2012 Ja flot!! Nu har jeg lige opdaget, at der står "B-skat" på. Nu er jeg endnu mere forvirret. :s

• #12   16. aug 2012 Nu har jeg snakket med SKAT!!
    Det er SU, der har lavet en kæmpe fejl! De har skrevet at alt den SU, jeg skal have på et helt år, den har jeg allerede fået. Derfor skulle jeg lige betale 52.000 kr. tilbage i skat.
    Jeg skulle blot se bort fra regningerne.

Puha, jeg er SÅ lettet lige nu.

• #14   16. aug 2012 Ja, Tania! Jeg var helt tudefærdig igår!

• Nadia <3 .
    Nadia <3 . Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
    #16   16. aug 2012 puha godt det løste sig smiley Sikke en bommert de har lavet :S

• #17   16. aug 2012 Super godt at du ikke bare lod stå til.. Det havde været rigtigt sure penge at skulle af med..

• #18   16. aug 2012 Jeg var også meget overrasket over at jeg havde betalt 50.000 for lidt i skat, når min eneste indkomst er SU smiley
    Nu skal jeg så banke i bordet, så jeg snart kan få den SU som jeg skulle have haft den 1. Er meget i pengenød efterhånden !

Kommentér på:
Su og stop på skole

Annonce