hvordan gør vi det. sygemelding, arbejde og uddann {{forumTopicSubject}}
Har brug for lidt hjælp. Sagen kort er min mand har et okay arbejde. De sidste to år er det gået ned ad bakke, han er blevet indlagt med blødende mavesår to gange. Og har fået slem.stress. Han kan ikke huske at tage en liter mælk hvis jeg siger det før vi går ind. Så der meget slemt. Og han er på grænsen til.nervesammenbrud så jeg har sagt stop.
Han vil.gerne på uddannelse her til august. Men, hvordan gør vi bedst. Han vil.helst ikke på kontanthjælp. Og han har jo et arbejde. Det er ikke muligt for ham at stå op at tage på arbejde og bide tænderne sammen. Selv lægen er bekymret nu.
Og er det muligt at få hvad der svarer til kontanthjælp under grundforløbet? Han er 25. Ikke fordi vi ikke vil, men med tre børn kan vi simpelthen ikke klare os for suen.
Jeg aner ikke mine levende råd og det gør ondt at se sin elskede køre sig i sænk fordi man ikke har råd til han går på su.
Undskyld det lange indlæg, er der nogen der har en fornuftig plan så han kan blive "fri" og sig selv igen.
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Jeg har fået afvide at man ikke kan få det men prøv og hør kommunen ..
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 204
jul 2008
Manden går og frygter der vil blive ballade/problemer med penge når han går sygemeldt og så bliver fyret. Men de kan vel ikke nægte ham penge når han er syg og har børn.
Nej synes virkelig det træls. Har forsøgt at stoppe det siden første indlæggelse. Hvis økonomien går i stykker så i mine øjne, så går det nok alligevel. Men usikkerhed for ham resulterer i indlæggelse. Det vildt hvor slemt det kan være. Og den anden stress faktor, hans far. Kan vi ikke fjerne. Suk
jul 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2008
Tusind tak for hjælpen.piger. I virkelig guld værd. Ringer rundt mandag så.han kan komme videre
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Så syntes jeg han skal sygemeldes, hvilket lægen nok også vil sige, og så syntes jeg i skal tage den derfra...
Er han i fagforening og har opsparet til at få ydelse derfra? For så VED jeg at det er muligt at få ydelse under grundforløbet HVIS han har en underskrevet læreplads aftale inden start på grundforløbet OG uddannelsen er en af flaskehals stillingerne i jeres region.
Jeg har selv fået denne "løsning" tilbudt, problemet er for mig bare at indenfor IT-support, at de fleste kræver at grundforløbet er bestået inden de laver aftale med en...
hvordan gør vi det. sygemelding, arbejde og uddann