Ny kat og den gamle er sur på os {{forumTopicSubject}}
Vi har idag hentet en ny killing. En fin han. Og vi havde i forvejen en fin hun mis på lidt over et år. Havde godt forventet lidt gnidninger mellem de 2, men at det skulle gå udover mig og min mand også, havde jeg ikke lige set komme. Hun har virkelig taget afstand fra os. Men vi tænkte at vi var nødt til at gøre som vi plejer for at vise hende at hun stadig er vores lille guldklump, så hun kom med i seng. Men det er ingen succes. Hun hvæsser af os og bed ud efter min mand. Så nu sidder jeg her med en dårlig smag i munden og tænker at det nok ikke var det smarteste. Er der nogle af jer der har nogle gode råd eller sådan, for jeg er virkelig fortvivlet og ked af det ligenu
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 89
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men giv det tid.
dec 2011
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Det gør de stadig den dag i dag.
Giv jeres oprindelige kat masser af opmærksomhed - og giv den lille nul opmærksom når den gamle er inde. Giver den gamle den lille en omgang dask så lad den det forudsat det ikke bliver for vildt. De skal have rangordnen på plads før de kan blive venner
Køb gerne noget mad den gamle MEGET godt kan lide og lad den spise det nær den lille uden den lille kan komme til det (den lille kan evt. lukkes inde i et transportbur og stilles på gulvet nær hvor den gamle spiser sin lækre mad.
Når de fodres så giv dem hver deres foderplads - gerne i forskellige rum. Det har mine og det minimerede antallet af uoverensstemmelser helt vildt. De ved godt hvem der spiser hvor - og at der bliver skældt ud hvis man går ud til den andens mad.
Sidst, men ikke mindst er voksne katte tit "sure" på killinger i starten - det skyldes tit at de er bange fordi en killing normalt har en mor - og sådan en er en sindsyg kriger hvis hendes unge er kommet i vanskelligheder.
Når der er gået nogen tid fatter den voksne kat at den lille ikke har en glubsk mor og så falder den voksnes stress (og dermed aggressioner) forhåbentlig.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Da jeg boede hjemme og der kom en ny kat til så tog det 3 uger til 3 mdr.
vi havde dem i hver sin del af huset og køkkendøren satte vi på klem. Min far maste en klud under døren så den stod fast på klem.
Så kunne de gå væk eller de kunne stå og kigge på hinanden i dørsprækken.
Det var godt, for de kunne være helt tæt på hinanden og snuse, uden at kunne flyve i flæsket på hinanden, og gå væk hvis den blev for meget, uden at skulle stresse over angsten for at blive forfulgt og angrebet så snart den vendte ryggen til for at gå.
Men de skal heller ikke begge ligge i sengen, hvis det er derfor jeres gamle kat ikke vil være der? det er nok bedst at de slet ikke kan komme til hinanden om natten og der er helt lukket af så de kan få ro og sove langt fra hinanden.
man kan få en dims ved dyrlægen til at putte i stikkontakten som udsender noget kattehalløj der gør dem roligere og mere afslappede. Kan ikke huske hvad de hedder
dec 2011
Ny kat og den gamle er sur på os