{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Ny kat og den gamle er sur på os {{forumTopicSubject}}

Vi har idag hentet en ny killing. En fin han. Og vi havde i forvejen en fin hun mis på lidt over et år. Havde godt forventet lidt gnidninger mellem de 2, men at det skulle gå udover mig og min mand også, havde jeg ikke lige set komme. Hun har virkelig taget afstand fra os. Men vi tænkte at vi var nødt til at gøre som vi plejer for at vise hende at hun stadig er vores lille guldklump, så hun kom med i seng. Men det er ingen succes. Hun hvæsser af os og bed ud efter min mand. Så nu sidder jeg her med en dårlig smag i munden og tænker at det nok ikke var det smarteste. Er der nogle af jer der har nogle gode råd eller sådan, for jeg er virkelig fortvivlet og ked af det ligenu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat og den gamle er sur på os
  • #1   10. aug 2012 Ikke alle katte kan acceptere en "ven". specielt katte der altid har været alene katte, kan det være svært for og nogle gange ikke muligt at acceptere selvskabte.

• #2   10. aug 2012 *selskab

• #3   10. aug 2012 Hun har bare ikke altid været alene kat. Der hvor vi fik hende fra var der andre katte og da hun kommer hjem til os var der en hund.

• #4   10. aug 2012 Giv tid. Men ikke alle katte kan enes. Har selv 2 som nu efter 4 år ikke kan tåle hinanden endnu. Hende jeg havde først, har ALTID været meget social med andre katte. Men ham den nye kan hun ikke klare og det er gengældt fra hans side.

Men giv det tid.

• #6   10. aug 2012 Det er ikke sjovt og tænke på at jeg ikke kan komme til hende pga den nye mis. smiley men okay. De er ikke i samme rum hele tiden. Og om dagen er hun meget udenfor hvor han stadig render inde.

• #8   10. aug 2012 giv hende tid.. En uge, to uger er ikke nok.. Der skal mere til.. Og bare vær jer selv imens smiley

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #9   10. aug 2012 Giv tid - som de andre siger smiley Jeg har 2 katte - den ene var 1 år da jeg fik en killing sidste sommer. De så hinanden an nogle dage (med hvæs, potedask, knurren, rejst pels og tykke haler osv) - efter en måned lå de i ske og sov, vaskede hinanden og spiste af samme madskål.
    Det gør de stadig den dag i dag.

Giv jeres oprindelige kat masser af opmærksomhed - og giv den lille nul opmærksom når den gamle er inde. Giver den gamle den lille en omgang dask så lad den det forudsat det ikke bliver for vildt. De skal have rangordnen på plads før de kan blive venner smiley

Køb gerne noget mad den gamle MEGET godt kan lide og lad den spise det nær den lille uden den lille kan komme til det (den lille kan evt. lukkes inde i et transportbur og stilles på gulvet nær hvor den gamle spiser sin lækre mad.

Når de fodres så giv dem hver deres foderplads - gerne i forskellige rum. Det har mine og det minimerede antallet af uoverensstemmelser helt vildt. De ved godt hvem der spiser hvor - og at der bliver skældt ud hvis man går ud til den andens mad.

Sidst, men ikke mindst er voksne katte tit "sure" på killinger i starten - det skyldes tit at de er bange fordi en killing normalt har en mor - og sådan en er en sindsyg kriger hvis hendes unge er kommet i vanskelligheder.
    Når der er gået nogen tid fatter den voksne kat at den lille ikke har en glubsk mor og så falder den voksnes stress (og dermed aggressioner) forhåbentlig.

• #10   10. aug 2012 Jeg ville ikke sætte dem i samme rum på noget tidspunkt allerede. De kommer til at føle sig pressede og det kan måske gå for meget over deres grænser begge to. Skulle nødigt have at den løb væk.

Da jeg boede hjemme og der kom en ny kat til så tog det 3 uger til 3 mdr.

vi havde dem i hver sin del af huset og køkkendøren satte vi på klem. Min far maste en klud under døren så den stod fast på klem.
    Så kunne de gå væk eller de kunne stå og kigge på hinanden i dørsprækken.

Det var godt, for de kunne være helt tæt på hinanden og snuse, uden at kunne flyve i flæsket på hinanden, og gå væk hvis den blev for meget, uden at skulle stresse over angsten for at blive forfulgt og angrebet så snart den vendte ryggen til for at gå.

Men de skal heller ikke begge ligge i sengen, hvis det er derfor jeres gamle kat ikke vil være der? det er nok bedst at de slet ikke kan komme til hinanden om natten og der er helt lukket af så de kan få ro og sove langt fra hinanden.

man kan få en dims ved dyrlægen til at putte i stikkontakten som udsender noget kattehalløj der gør dem roligere og mere afslappede. Kan ikke huske hvad de hedder

• #11   11. aug 2012 Den ny mis har heller ikke været i sengen og de er aldrig alene sammen. Men nu må vi se. Her til formiddag har den lille mis været ude ved sin mad og kattebakke, så store mis kunne være inde ved os i fred. Men jeg må jo bare være tålmodig

Kommentér på:
Ny kat og den gamle er sur på os

Annonce