{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Lopper ! {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at blive tosset nu !

Min hund har fået lopper igen igen..
Han fik for 3 dage siden et bad, og han bliver altid vasket i shampoo anbefalet og købt hos dyrlægen der bekæmper og forebygger lopper og flåter, og så bliver han sprøjtet i nakken med frontline combovet loppemiddel også fra dyrlægen, det er også forebyggende og bekæmpende.. jeg har brugt disse produkter længe, og det er udelukkende for at forebygge.. Derudover fik hele huset en grundig rengøring for 2 dage siden (dog ik pga lopperne)... Men nu finder jeg lopper på ham igen, og jeg fandt også lige en enkelt loppe på skrivebordet som hoppede op på mig, og nu ved jeg snart ikke hva jeg skal gøre mere...

Synes ikke jeg kan komme på flere ting jeg kan gøre for at bekæmpe lopperne...

Hvad kan jeg gøre :S ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper !
  • #1   30. jul 2012 Kender flere hvor frontline ikke virker på deres dyr, har selv en kat som havde rigtig mange lopper da vi fik hende, og de havde også prøvet frontline uden resultat. Vi bruger det andet mærke til vores dyr.

• #3   30. jul 2012 Start forfra. Hunden må ikke få en pipette i nakken før der er gået minimum 48 timer, både før og efter bad!

Hele huset støvsuges og der vakses gulve osv. Derefter sprøjtes hele huset. Alle tæpper som kan vaskes ved min. 60 grader vaskes derved ellers i fryseren i min. 24 timer, sammen med børster osv.

Det plejer at tage det herhjemme. Derudover kan man få en pille der dræber lopper på hunden smiley

• #4   30. jul 2012 Hva skal man skifte til så ? og er det både pipette og shampoo der skal skiftes ud?

• #5   30. jul 2012 Anne: Hvad skal man sprøjte med?

• #6   30. jul 2012 Han fik også først pipetten igår

• #8   30. jul 2012 Vi har desværre også oplevet herhjemme at Frontline slet ikke virker, og hørt op til flere sige det samme smiley MEN når det så er sagt, så er der et andet loppemiddel på market , BAYVANTIC - Hvor der lige har været en artikel på ekstrabladet.dk hvor der er RIGTIG mange som har oplevet kæmpe sår der i nakken hvor det bliver dryppet, og hvor pelsen er faldet af smiley

Men håber du kommer dem til livs, for det er ULIDELIGT med de lopper !!

• #9   30. jul 2012 bayvantic skal du sprøjte i nakken. underligt din dyrlæge ikke har sagt det, frontline virker ikke så godt på lopperne i år. det har vi fået at vide.

• #10   30. jul 2012 HER ER ARTIKLEN:
    http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1792575.ece

• #11   30. jul 2012 Ja har faktisk tænkt på bayvantic, men havde også hørt det med sår og hårtab, og det vil jeg altså ikke risikere smiley !!

• #12   30. jul 2012 Det kan jeg godt forstå smiley .. Vi har haft brugt det, men efter at have læst det, så har vi smidt resten ud ..

• #15   30. jul 2012 Selvfølelig er der bivirkninger ved ALT !
    Men der vel ingen grund til at bruge det hvis der er SÅ mange sager hvor det er gået galt !

• #16   30. jul 2012 Ingen bad, bayvantic, lusekam 3xdagligt og en MEGA omgang rengøring hvor alt lige fra hundekurv til fodpaneler bliver vasket ned (evt. med utøjsbekæmpelse) og derefter støvsugning 2xdagligt.. også sæt støvsugeren udenfor smiley

• #17   30. jul 2012 advantage har vi altid haft held med da vi havde dyr, frontline kan man stikke et hvis sted hen, syntes ikke det virker.

• #18   30. jul 2012 tænker lidt om lopper kan blive imun overfor det middel ? det er jo nye lopper hver gang?

• #19   30. jul 2012 hvis man basere sine valg uf fra hvad artikler på ekstra bladet siger, ja... nej held og lykke jeg siger ikke mere smiley Men alt loppemddel er skrapt for huden, og har man en hund med sart hud og påføre man det forkert r alt jo muligt...det er vel ikke anderledes end med hårfarve, alt hrfarve er noget krads stads, men nogle mennesker kan tåle det ene men ikke det andet.

• #20   30. jul 2012 advantage har jeg aldrig hørt om.. vil lige søge på det

• #21   30. jul 2012 Jeg kan KUN anbefale Advantage
    Vi fik loppeangreb efter at ha passet en vens hund... og ja kunne bare ikke komme af med dem, så fik vi anbefalet Advantage og ja de ik en kur alle dyrene, 2 dage senere var vi loppefri.. smiley

• #22   30. jul 2012 Ej okay ! Helt ærligt ! Hvis nogle kunne finde på at give deres hund sådan et middel i nakken efter at have set utallige billeder af skader , så burde de FANDEME have samme tur selv !

Held og lykke med det, smutter fra denne tråd igen, for er ved at BRÆKKE mig over nogle mennekser !! FØJ !

• #23   30. jul 2012 Støvsuge støvsuge støvsuge.. Og vask af kurve, tæpper osv meget ofte.. Vi bøvler oss med lopper.. Laika er vasket i BioCide loppe shampoo 100% naturligt, og hele hjemmet har fået en tur med BioSpotix spray til hjemmet.. derudover får hun bayvantic dråber i nakken.. Vi er ved at være af med dem, men det har oss kun taget et par måneder efter hånden...

• #24   30. jul 2012 jeg sidder lige og kigger på det der hedder B&B Petguard ... der står at det kan bruges både til hunden og til omgivelserne... Er der nogen der kender det produkt?

• #26   30. jul 2012 Bla, bla, bla, BLA !!

• #27   30. jul 2012 Louise - Prøv at slappe lidt af..

Der står ingen steder i den artikel, hvordan hundeejerne har anvendt bayvantic (der har jo været eksempler på katteejere som har brugt hundens loppemiddel, eller nogle som har brugt middel som ikke passer i kg osv osv osv.) + så reagere dyr altid forskelligt på forskellige midler, ligesom mennesker reagere forskelligt.. Det kan man ikke bebrejde midlet for, og jeg mener faktisk (hæng mig ikke op på det) at der står i indlægssedlen at man skal lave en allergitest 48 timer før man anvender midlet..

• #29   30. jul 2012 Jeg er skam hel rolig .. Vi har bare hver vores holdninger til tingene, tydeligvis !

• #30   30. jul 2012 Kunne bare personligt ALDRIG drømme om at give mine hunde sådan noget, efter at have set hvor mange der er blevet skadet det !

• #31   30. jul 2012 Louise - Så du vil heller ikke sætte dit barn ud i bilen og køre fordi der er så mange der er døde af det?
    Altså man bliver jo nødt til at prøve sig frem med hvad der virker, noget virker for nogen og andet virker for andre.. Det er ikke noget man ved på forhånd..

Mine f.eks. kan ikke tåle advantage, de får hotspot af det, præcis ligesom de her hunde får hotspot af bayvantic..
    Så jeg syntes ikke du skal sidde og dømme folk fordi de bruger bayvantic.. smiley

• #32   30. jul 2012 vores hund har aldrig haft lopper, og vi har altid kørt skiftevis med produkterne for ikke at gøre ham resistent overfor et produkt..

vi fik at vide af vores dyrlæge at man altid skulle skifte mærke når en pakke var brugt, netop så hunden ikke blev resistent, og vi giver det forebyggende.

• #33   30. jul 2012 Man kan sgu ikke sammenligne det sådan ! Men glem det, gider ikke blive ved .. Vi har hver vores meninger, fair nok ..

• #34   30. jul 2012 På sin vis kan man da godt.. Der er konsekvenser og risiko ved alt hvad man gør her i livet, og nogle gange må man bare prøve sig frem og sætter man sig i nælderne må man jo bare rejse sig smiley

Ja det er okay at vi har hver vores mening, ingen tvivl om det.. Men man behøver jo ikke dømme andre folk, fordi man ikke mener det samme smiley Så må man argumentere godt for sin holdning, og håbe på at man kan få modparten til at forstå hvorfor man nu mener det man gør..
    men en god argumentation, kræver jo et godt sprog, ordvalg, tålmodighed og forståelse smiley

• #36   30. jul 2012 Vi bruger bayvantic til vores hund og har aldrig oplevet at han har mistet hår eller lignede. Vi stopper ikke med at bruge det blot fordi der er nogen hunde der ikke kan tåle det. Så længe det fungere på vores hund kan jeg ikke se at det skal gøres til et problem smiley

Vi bruger advantage til vores katte smiley

Håber du finder noget der fungere hos jer smiley

• #37   30. jul 2012 Ellers brug ScanFlea, det er silikonespray, som ikke skader mennesker eller dyr.
    Det lægger sig hen over lopperne, som ikke kan ånde, og derfor dør de.
    Det skal sprayes i alle materialer, men har forskellige virkningstid i disse materialer. Dyret må ikke sprayes med det.
    Kan kun sige at det V I R K E R!! Min kæreste var så slemt angrebet, at han fik lægebehandling, men efter en omgang med dette produkt, så vi aldrig en loppe igen

Kan klart anbefales. Anbefales af min dyrlæge som selv bruger det, da hans lille datter også bare bliver ædt for groft.

• #38   30. jul 2012 Vi bruger det alm. til krybende dyr, koster omkring 200 kr.

Til forbyggende bruger vi et naturmiddel ved navn: Ekholms Hund deo, som rækker langt, ellers bruger vi hvidløg i små mænger over deres mad, og vi har meget sjældent lopper.

• #39   30. jul 2012 Herhjemme giver jeg hvidløg i maden, og det har virket rigtigt godt. I de 5½ år jeg havde min gamle tæve havde hun ikke lopper en eneste gang på trods af at hun kom i hundeskov 3-5 gange om ugen. :O)

• #40   31. jul 2012 Vores gamle tæve var allergisk overfor lopper samtidig med at hun ikke kunne komme af med dem. Det tog os godt og vel 6 måneder at komme af med dem hver af de to gange hun fik lopper..

Den fik hele armen herhjemme, med dryp i nakke, tæpper blev skiftet og smidt ud, og hun fik også piller en gang om ugen. Pillerne var lidt hårde mod maven, så hør dig dyrlæge om de kan bruges: Capstar.

Kommentér på:
Lopper !

Annonce