637 visninger
|
Oprettet:
kattekillinger {{forumTopicSubject}}
ja nu er det sådan at vores kat har fået kilinger for ca en uge siden. Men så i dag er hun blevet kørt over snøft. Hvad kan jeg give de små og hvor tit. Tænkte om jeg kan give dem modermælkserstatning?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
men ring enten og hør dyrelægen ad eller her:
http://www.hittekilling.dk/
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Derudover skal de vaskes i enden efter hvert måltid for at komme af med tis+stort.
Derudover kan de ikke holde varmen selv, så du må have gang i varmedunke/lampe eller andet.
Alt i alt er det noget man virkelig skal VILLE - for de kan først selv gå på toilet når de er små 6 uger gamle - og det er også først i den alder de måske selv kan lære at drikke af en skål.
Jeg har selv opflasket 2 - de var endda 2 uger da jeg startede og nøj det var lidt af en omgang - mest fordi hverdagen jo kører videre samtidig.
Det bedste er at finde en ammekat eller aflive dem er jeg bange for når de ikke er ældre med mindre du er indstillet på INTET liv at have ud over killinger i 6 uger
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Og ellers ville jeg tage til dyrlægen, for det er et virkelig stort arbejde, og du kan ikke arbejde rigtigt ved siden af.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Vi har 7 katte, hvoraf den ene har killinger, og de andre bestiller ikke andet end at gå og hvæse af dem.
Sådan har det været hver eneste gang der er kommet nye til, og jeg har heller aldrig hørt andet fra hverken avlere, dyrlæge eller venner.
TS- Royal canin laver en mme som er super god.
(link fjernet)
Det brugte vi sidste gang, og fik en dejlig tyk lille killing ud af det.
Den skal have ca hver 3. time i starten, og så skal i ellers sørge for at holde den dejlig varm. Det hjælper faktisk at have den inde under trøjen, ligesom med små børn.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 81
Nu med lille Sebastian:)
Jeg ville klart søge en amme kat Det vil man få bedre katte af da de lære at klare sig selv bedre og gør sig ren og alt hvad en kat nu ska lærer af sin mor
nov 2010
man siger ellers at katte som bor i kolonier, tager sig af hinandens killinger på skift, frem for kun deres egne
Men det kan jo være at tamkatte opfører sig lidt anderledes
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 81
Det gør de os mine forældre havde 4 hun katte og de fik alle killinger så de havde 19 killinger på en gang de lage bare til hos den mor som lå inde på det tidspunkt når de var sultne
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 47
nov 2010
det tror ejg var det rette valg. Det er jo en grim situation at stå i, men det havde været endnu mere trist, hvis de små pus skulle sulte.
I har gjort det rette for jeres dyr.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
I naturen er de vant til at tage sig af hinanden. Det er de nødt til hvis deres grupper/kolonier skal overleve.
Tamkatten har ikke rigtig det instinkt mere, da de ikke behøver at hjælpe andre end sig selv. Man kan godt være heldig at nogle katte har moder-følelser nok til mere end sine egne.
Når man tænker over det er en huskat faktisk lidt egoistisk
kattekillinger