7. jul 2010 Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
Prævention efter graviditet ? (: {{forumTopicSubject}}
Ja nu er der jo godt nok laaaaaaaaaaang tid til bare jeg har termin.. men ja mig og kæresten sad i går aftes og snakkede prævention efter graviditen... vi er ret enige om p-piller er no go da vi jo venter nr 2 nu som er kommet på p-piller... så er der jo så mange fine muligheder...
Har tænkt lidt over Hormonspiral.. men ved ikke hvorfor men bliver skræmt ved tanken om sådan en er der nogle her inde som kan hjælpe mig lidt og fortælle lidt om det?
altså hvad det sådan er ? og fik afvide i dag da jeg var med min veninde på sygehuset den holdte i 5 år.. men hva så hvis man vil ha barn mere efter 3 ? kan man så bare få den fjernet ? (:
Håber nogle kan hjælpe mig lidt (:
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Ens egen læge kan sætte den op til 8-ugers undersøgelsen. Har man født for nyligt mærker man det slet ikke, det er blot som en almindelig undersøgelse. Livmoderhalsen er nemlig helt blød stadig, og ikke særlig følsom. Dog er det jo altid lidt ubehageligt at blive rodet i.
Bagefter kan man få det lidt skidt. Jeg fik kvalme, murren i maven, og generel skidthed som hvis man får sin mens.
Den holder ganske rigtigt i 5 år, men man kan altid få taget den ud før tid - det er der ingen problemer i.
Den er ret dyr og koster 1250, men den holder jo så også lang tid, så pengene er hurtigt tjent ind igen, i forhold til de dyrere præventionsformer
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 55
Min søster har haft homonspiral.
Hun fik den fjernet efter noget tid. da den ikk
virkede sådan som den skulle på hende.
¨så ja man kan sagtens få den fjernet
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
Okay ja det lyder meget smart, tror helt klart jeg lige skal have den samtale med min læge... (:
Okay så det jo fint nok for tænkte bare 5 år er måske lige lang tid nok inden der evt ska komme en nr 3 hvis der skal komme en
ja hun fortalte på sygehuset det kostede 1250 at få den sat op, men så snakkede hun om at Danmark måske gav noget tilskud.. (ringer til dem i morgen og spørg medmindre nogle her inde ved det ??)
men ja vil mene giver 150 kr hver 3 mdr for p-piller det giver jo 600 om året så på 5 år er det jo 3000 så er det jo meget billiger at bruge 1250
jul 2010
Skal lige høre lidt om evt bivikrninger også (:
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg ved at nogle gange giver kommunen den, hvis man er ung og er blevet gravid ved et tlfælde. Jeg har i hvert fald hørt om en som fik det tilbudt (og takkede nej) men jeg købte den bare selv.
Min søster bruger kobberspiral og har også sådan en sat op efter sin fødsel. Det mærkede hun heller ikke. Et lille års tid efter fik hun ud igen, for at starte PB, og det mærkede hun heller ikke.
Man er MEGET blød derinde efter en fødsel. Til min 8-ugers fik jeg lavet celleskrab hvilket jeg slet slet ikke mærkede, så man kan sagtens få sat en spiral op.
jeg fik det som sagt lidt skidt bagefter, med murren og kvalme, men det gik væk efter nogle timer
jul 2010
Okay ja hvis jeg skal noget skal jeg have homonspiral.. men prøver lige at snakke med lægen om det (: for synes nu det lyder meget smart at få sådan en trods jeg stadig er lidt skræmt ved tanken om det (: men har jo så til december til termin og yderligere 8 uger at vænne mig til tanken haha
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
jul 2010
men ved ik helt hvorfor men er lidt bange for det hih
Er der nogle bivirkninger ved det udover lidt kvalme osv når den er kommet op ? (:
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
jul 2010
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Prævention efter graviditet ? (: