{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Lidt brok her fra - naboens hunde! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre mere. vi har boet her ude siden marts, vi er faktisk rigtig glade for det, lige udover naboens hund.. Vi har selv hund, så det er altså ikke fordi vi normalt er bange for hunde...

Men den her forbandet hund, gør som bare pokker(kan vi godt leve med) , men det er nu 6-7 gange den og den lille søde hvalp har gravet sig ud. Den store af dem er utrolig agrasiv, og angriber hvis den ser vores, fandt vi ud af igår. Vi(og de andre naboere) har flere gange ringet til politiet uden der er sket noget, vi har dog snakket med landbetjenten et par gange, og aftalt at vi skulle ringe til ham hvis de var ude engang mere efter vi havde snakket med ejeren.

Jeg snakkede så med ejeren stille og roligt, sammen med vores egen hund, hvor han lovede at han nok skulle få styr på det, men så igår var de squ ude igen begge to.. Kæresten var ude og gå med hunden en af de andre veje, da han så drejer ned på "vores" vej, vi bor lige uden for et t krys og han kom fra den vej der løber op til, ser den store vores og løber ned mod hende(hunden), og skal til og bide hendee, hvis kæresten ikke fik sparket til den, havde den bidt. Så begynder den og bide ud efter manden, her bider vores den og sådan forstætter det et lille min, hvor den prøver og angribe manden og hunden. Vores får bidt den et par gange, og kæresten sparket til den to gange. Og så løb de den anden vej op mod naboerne på den anden side af dem selv..

Jeg får ringet til politiet med de vil intet gøre, mod den løse og agrasive hund, end ikke snakke med ejer når vi selv har prøvet. Og desværre var vores kære landbetjent ikke på arbejdt..

Så hva fanden gør vi???

Det skal så lige siges at den har været oppe i vores gård, hvor knægten sover til middag i sin barnevogn, men efter det igår skal han ikke ud og sove mere.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt brok her fra - naboens hunde!
  • #1   31. maj 2012 Hvis den er på vores grund, ja.

Den har været det et par gange, men der er ingen af os der har noget og skyde med. smiley

Vi ville ellers meget gerne, ellers overvejere vi og køre den ned...

Hårdt ja, men så kan han vel holde sine hunde inde!

• #2   31. maj 2012 Vores genbo har skrevet en skiftlig advarsl, om næste gang bliver den skudt, den skal bare være på hans grund før han må skyde den.,

• #3   1. jun 2012 gør naboen opmærksom på at deres hund ha bidt jer, og at i for fremtiden vil gøre den fortræd og muligvis med døden til følge hvis den tuller ind på jeres grund igen. Sig at i har snakket med politiet om det, og at det er sådan det må være.. Når man snakker om at blande politiet ind i det, plejer folk at forandre sig (Om man har gjordt det eller ej spiller ingen rolle. Bare man nævner det)

Hvis i har mod på det, så sammel et par underskrifter fra de andre naboer om at hunden er til gene for alle, og aflever dem på stationen og nævn for dem, at hvis de ikke vil gøre noget nu, så må i snakke med en advokat om det. Hunden er farlig og det er klart at i frygter for børn og andre dyr..

Men før i skyder dyret skal i advarer naboen. Ellers er det ikke lovligt..

Jeg vil lige understrege, at jeg ikke går ind for kold aflivning, men nogengange er det desværre det der skal til før nogle mennesker forstår at deres hund er et farligt rovdyr..

• #4   1. jun 2012 Forresten: Der hvor jeg boede før i tiden, var der utroligt mange løse hunde, så jeg tog en ekstra snor med når jeg luftede hunden. Så når en fremmed hund kom løbende begyndte jeg at svinge snoren i helikopter position foran mig.. Det fik næsten alle hunde til at forstå at de ikke skulle komme nær mig..

• #5   1. jun 2012 prøv om i kan fange den ind også kør den på nærmest dyre kennel ..

• #6   1. jun 2012 eller kør på politi gården og fortæl dem i har indfanget denne her hund i jeres have/gård

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #7   1. jun 2012 Hvis man må skyde den når den er på ens grund må man nok også køre den til en dyrlæge og få den aflivet?
    Regningen kan jo sendes til dens ejers adresse - forudsat i har gjort ham opmærksom på det inden?

• #11   1. jun 2012 I skal ringe og sige at i gerne vil lave en rigtig anmeldelse på overfaldet, således at ejeren får en bøde for at have hunden løs udenfor grunden, samt en bøde for at bide... mener det løber op i 4000kr for ham... (2000kr for at hunden er ude og 2000kr for at hunden bider.)

• #12   1. jun 2012 De kan afvise at gide gøre noget ved en klage - altså politiet - men de kan ikke afvise at gøre noget ved en anmeldelse...

Og hvis jeres hund har fået en bidmærke af nogen art, så sørg for at få den tilset af dyrlægen, og kør regningen til naboens forsikring, samt en kopi til anmeldelsen.

Kommentér på:
Lidt brok her fra - naboens hunde!

Annonce