{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

Idéforladt!! - en mere om aftensmad {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har kigget lidt rundt på nettet efter ideer til vores aftenssmad. Er træt af at vi altid spiser det samme..

Nogle ideer? Gerne noget der kan passe sig selv i ovnen så jeg lige kan nå opvasken imens smiley
MEN andre forslag modtages også med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idéforladt!! - en mere om aftensmad
  • #1   14. maj 2012 Pikantkylling med hjemmelavede kartoffelbåde... det er et HIT her...

Kyllinge bryststykker skæres op på på langs i siden, men ikke hele vejen igennem. Så smøres de indeni med pikantost (plejer at bruge den røde/gule/orange fra Buko) og så lukkes de sammen og der vikles bacom omkring.

Så kommer de i et fad i ovnen, efter 25min hælder jeg væden der er kommet fra kødet fra, og hælder 250ml cremeFine 7% eller tilsvarende 8% madlavningsfløde ed, og giver den yderligere 20 minutters tid i ovnen.

Så de klar ti lat servere og "fløden" giver en god sovs, ikke meget men lige lidt til t dyppe i.

Kartofterne skræller jeg og skærer i både - koger bådene ca. 5min - hælder dem op på noget køkkenrulle lige for at tørre dem lidt, og så på bagepapir i ovnen. Drysser gerne med lidt timian eller bassilikum ud over inden de kommer i ovnen, giver en dejlig smag.
    De plejer at få en lille ½ times tid mener jeg - sådan til de ser gode ud smiley

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #2   14. maj 2012 når vi får nem mad får vi en wookblanding med frisk pasta og kylling og det skal bare ii en wook til det er nok og så tager en jeg karton med ostesovs8% over og lader det sætte sig på det hele og så er der mad tager 12 minutter og der mad til 4 for så 50 kr

• #3   14. maj 2012 Her hjemme skal vi hygge idag smiley
    Så den står på :

- Kalkun cuvotte i ovnen med paprika/hvidlødsmarinade
    - Små nye kartoflere koges og derefter på panden med grønne aspargs og babcon
    - Champingninger ristet på panden med bacon i tern

Og til dessert skal vi have .

- Hjemmebagt nøddebund med hjemmelavet vanillie cream og friske jordbær og hindbær smiley

• #4   14. maj 2012 idag skal vi have kylling i karry..

Normalt nor vi laver det, steger vi kyllingefileter på panden.
    Skærer porer i skiver og ligger i et ovnfast fad, og så de stegte fileter ovenpå. Derefter karrysovsen oven på, og så i ovnen lidt, til porerne er "møre"

Så får vi ris, rosiner, annanas, peanuts, kokosmel og soya til smiley

Dejlig nemt og smager dejligt..

Idag skal vi dog have det på den gammeldags måde, hvor kyllingen er kogs og revet i små stykker ned i sovsen.

• #5   14. maj 2012 Her skal vi have stærkt flæsk

• #6   14. maj 2012 Vi skal ha risengrød hi hi hi ved godt jeg ikke er helt normal men ja det er det vi skal ha smiley

• #7   14. maj 2012 Her står den på frikadeller med sovs og kartofler.

• #8   14. maj 2012 Vi skal have pandekager med oksekøds fyld og masser af grønt :O)

• #9   14. maj 2012 Vi skal have frikadeller, brune kartofler, hvide kartofler og brun sovs smiley Jeg skal lave julemad til december, så øver mig

• #10   14. maj 2012 årh brune kartofler !!! Muuuuums, det er fråderen smiley

• #11   14. maj 2012 Vi fik frikadeller - flødekartofler - salat smiley

• #12   14. maj 2012 vi fik rester fra i går og lørdag smiley

nemlig skinke culotte stegt på weber grillen, barbeque flødekartofler og bønne-blomkålssalat med champignon og dressing med hvidløg.

i morgen tror jeg den står på snaks ala vivaldi som er toastbrød med kylling og ost på, og så salsa, guagamole, creme fraice og bådkartofler til...

• #13   14. maj 2012 Michelle, risengrød er altid godt!!

Vi fik lækre store engelske bøffer idag med hjemmelavede pommes og bønner i ovnen.

• #14   14. maj 2012 Skulle have haft pasta salat, men der var ingen af os der gad ned og handle... Så vi endte med Pizza fra Pizza pusheren smiley Leveret og det hele lol

Imorgen står den på medisterpølse, kartofler og brun sovs :O)

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #15   15. maj 2012 Mange tak for forslagene smiley Så er der lidt inspiration til senere også smiley
    Det blev Kettners forslag da det var det eneste der var her inden jeg skulle handle smiley Men godt smagte det!

Kommentér på:
Idéforladt!! - en mere om aftensmad

Annonce