{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

Ret til dagpenge med barn hjemme, hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Sagen er den at jeg er anlægsgartner og pt arbejdsløs. Jeg har været sygemeldt et stykke tid pga problemer under graviditeten.
Den 1 maj melder jeg mig ( i samråd med lægen ) rask igen da der ikke længere burde være nogle problemer.
Den dag jeg sygemeldte mig skulle jeg være begyndt på noget jobkursus som jeg fik at vide jeg så bare kunne starte på når jeg raskmeldte mig igen.

I mellemtiden er Lui's dagplejemor blevet langtidssygemeldt og Lui er derfor herhjemme da han aldrig før har været i gæstedagpleje og fordi han skal begynde i Børnehave om 1 måned og så synes jeg netop det ville være frygteligt synd han skulle et nyt sted hen nu. Ud over det har jeg sendt flere klager til kommunen/pladsanvisningen og har en "sag" kørende med dem da man ikke engang må besøge en evt gæstedagplejer inden ens søn skal gå der i mange uger hvilket jeg ikke vil finde mig i. Min dreng skal ikke hen til en dame i en måned uden at have mødt hende først og uden jeg ved hvem hun er og om det er et ordentligt sted.

Sagen er den, tror i Jobcentret er til at snakke med hvis man fortæller at man har problemer med sin dagplejeplads og at det drejer sig om at udsætte det kursus en måneds tid? Jeg vil jo stadig søge jobs herhjemme fra som jeg altid har gjort og vil selvfølgelig finde en løsning hvis jeg pludselig skulle få et job men nu er det jo bare et kursus ( som jeg har været på før forrige gang jeg var arbejdsløs ). Eller tror i de kan sige at man så mister sin ret til dagpenge fordi de mener man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet?

Jeg ved ikke om jeg tør ringe og snakke med dem om det for hvis de først ved det er det jo ikke til at sige hvad de vil gøre. Jeg melder mig på ferie om en måned når Lui skal begynde i børnehave for han skal jo ikke starte ud fuldtid derovre så spørgsmålet er om de lader mig være indtil jeg har holdt ferie.

Jeg er medlem af 3F.
Måske nogle kender svaret eller har prøvet det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ret til dagpenge med barn hjemme, hjælp!!
  • #1   24. apr 2012 Nej det tror jeg desværrer ikke at de godtager. De er ekstremt firkantet. Men jeg ville da bare raskmelde mig og så se lhvor længe de lader dig være....

• #2   24. apr 2012 nu dr jeg ikk selv medlem af en A-kasse, men mener bestemt at de ligesom kommunen kan sige at så står man ikk til råddighed og så har man ikk ret til dagpenge.... der kan jo så være nogen omstændigheder der gør at de så undviger lidt fra reglerne.....

og det med pladsanvisningen...... de skal jo bare tilbyde en plads og det er det de har gjort ?
    så jeg forstår ikk din vrede og at du ikk vil finde dig i at din søn skal være et andet sted en mdr. og nej man kan ikk forlange og komme og besøge dem først..... det kan man jo heller ikk forlange om morgen når de ringer og siger at ens barn skal til en anden dagplejer .... så siger man jamen jeg vil gerne lige se stedet inden jeg beslutter mig..... så kommer de aldrig nogen vejne

nu ved jeg ikk hvor du bor henne.... men her i KBH's kommune, har man legestuer hvor en gruppe dagplejer mødes engang om ugen. så børnene møder hinanden og de andre dagplejer, så de ikk er så utrygge når de skal et andet sted hen....

min datter har været passet hos en gæstedagplejer i en mdr da hendes egen var sygemeldt og hun havde det fantastisk i den periode og man kunne ikk mærke at det ikk var hendes faste dp mor.....

nogen gange er man bare nødt til at tage imod det som de tilbyder en......

• #3   24. apr 2012 Mor til to skønne...: jeg sad lige tænkte præcis det samme som dig. Jeg kan heller ikke forstå din vrede.

• #4   24. apr 2012 Kan du ikke søge om at få lui i bh nu?

Desværre tror jeg ikke jobcenteret går med til at du får dagpenge for at gå hjemme og passe din søn.. Jeg vil nok bare raskmelde mig og håbe på at de ikke sender dig på kursus indtil lui er starter i bh.. Men tror desværre ikke de kan se det fra din side uden at de fratager dig dine dagpenge mens du har lui hjemme smiley det er vel egentlig også kun rimelig at de gør det smiley

• #5   24. apr 2012 De vil desværre sige at du ikke er til rådighed for arbejdemarkedet, hvis du ikke kan tiltræde i en fuldtidsstilling med 1 dags varsel smiley

• #6   24. apr 2012 snak med jobcenteret, jeg fik udsat kursus 2 uger da jeg havde meldt mig til fastelavn med dagplejen smiley (på kontanthjælp)

• #7   24. apr 2012 Tak for jeres svar, fandt lige ud af jeg har noget ferie jeg ikke vidste jeg havde, det kan jeg jo holde sådan lidt hist og pist den næste måneds tid så venter de nok med at sende mig ud i noget.

Mor til 2 skønne unger<3 . - Det er en meget lang og indviklet historie. Nej jeg er godt klar over man ikke kan komme rendende hvis man får besked om morgenen om at ens barn skal i gæstedagpleje. Det her drejer sig jo om langtids-sygemeldinger og det er sket for tredje gang nu vores DP er blevet det. De to andre gange har det været planlagt fordi hun skulle opereres og derfor har de i lang tid i forvejen vist han skulle i gæstedagpleje. Det er netop en fejl for Gæstedagplejen må IKKE sige vi ikke må komme og besøge hende hvilket hun har gjort og kommunen siger det er en fejl og kører en sag med hende. Men jeg har jo bare fået af vide af hende hun ikke ville have besøg og når en dame der skal have min søn i flere uger og er forberedt på det i flere uger inden han skulle være begyndt finder jeg det meget mystisk hun siger vi ikke må komme - hvilket hun jo så heller ikke må.
    Jo alle vores dagplejer mødes hver uge UNDTAGEN med hende her da hun udelukkende er gæstedagpleje og bor i en anden by, så ingen af børnene kender hende eller nogle af de voksne!!!
    Desuden har kommunen flere gange glemt at tilbyde mig en gæsteplads så det hele har vært noget rod men troede ikke jeg absolut skulle skrive hele historien uden at skulle "angribes" om hvorfor jeg er vred og hvorfor jeg ikke bare siger ja til en gæsteplads når du ikke kender min historie.
    Mente ikke alt dette var relevant da mit spørgsmål handled om noget andet men okay da.

• #8   24. apr 2012 Hvis det havde været en af de dagplejere her fra byen som han kender havde der jo heller ikke været noget problem. Jeg ved ikke hvordan du gør med dine børn men min søn skal i hvert fald ikke et sted hen hvor hun ikke vil have besøg selvom der er flere uger til han skulle være begyndt hos hende. Det lyder underligt i min verden og jeg sender KUN min søn et sted hen hvor jeg er 100 % tryg ved vedkommende og kender noget til hende/ham.

• #9   24. apr 2012 Ja dem på dagplejekontoret kunne heller ikke forstå det for hun må slet ikke sige sådan når det er planlagt sygdom og hun ved god tid i forvejen at hun skal have nogle børn. Der er jo ikke engang nogle af dagplejemødrene her i byen der kan sige god for hende for de kender hende jo heller ikke. Og hvis Lui bare skulle være passet et par dage og det var pludselig sygdom skulle han jo være blevet passet hos en af dem i byen som han kender og ser hver uge og så havde der jo slet ikke været problmer. Han har i forvejen skiftet dagpleje flere gange fordi dem han har haft er gået på pension og så skal han altså bare ikke over til en fremmed dame en måned før han så skal til at i børnehave.
    Vil sgu ikke udsætte ham for al den forvirring, det må være en bekymring jeg må gå at bakse med at få fixet og bestemt ikke noget min "lille" dreng skal døje med.

• #10   25. apr 2012 Ja men nu skete det fantastiske heldigvis at vores dagplejemor meldte sig rask igen efter nogle fantastiske ture ved kiropraktor... såååå skønt at Lui ikke bare skal gå herhjemme og glemme hvordan det er at blive passet lige inden han skal i børnehave. Men sikke nogle hyggeliger uger vi har haft herhjemme indtil nu smiley

• #11   26. apr 2012 Nej den bliver ikke godtaget. Er selv arbejde løs medlem af 3F og fik regler smidt i hoved. Da jeg også var på kursus, og min datter blev syg, og jeg var væk i 2 dage. Bliver runge op 3F der spørge om jeg har været syg og siger nej det har min datter, og får vide jamen så trækker vi lige de to dage.

For som arbejdsløs har du ikke ret til have barn syg dag, for så står du ikke til rådelighed.

• #12   26. apr 2012 Bina hold da op hvor åndssvagt. Det skal jeg da lige huske hvis Lui bliver syg at det er mig selv jeg skal melde syg.

• #13   26. apr 2012 Ja jeg forstår det godt nok heller, hvorfor skal der være forskel på om man er i arbejde eller på dagpenge man har da stadig syge børn engang imellem men nej jeg har heller aldrig meldt mig syg når jeg er det med mindre det er længere tid eller er på kursus selvfølgelig.

Kommentér på:
Ret til dagpenge med barn hjemme, hjælp!!

Annonce