2. nov 2008 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Ret til dagpenge med barn hjemme, hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Sagen er den at jeg er anlægsgartner og pt arbejdsløs. Jeg har været sygemeldt et stykke tid pga problemer under graviditeten.
Den 1 maj melder jeg mig ( i samråd med lægen ) rask igen da der ikke længere burde være nogle problemer.
Den dag jeg sygemeldte mig skulle jeg være begyndt på noget jobkursus som jeg fik at vide jeg så bare kunne starte på når jeg raskmeldte mig igen.
I mellemtiden er Lui's dagplejemor blevet langtidssygemeldt og Lui er derfor herhjemme da han aldrig før har været i gæstedagpleje og fordi han skal begynde i Børnehave om 1 måned og så synes jeg netop det ville være frygteligt synd han skulle et nyt sted hen nu. Ud over det har jeg sendt flere klager til kommunen/pladsanvisningen og har en "sag" kørende med dem da man ikke engang må besøge en evt gæstedagplejer inden ens søn skal gå der i mange uger hvilket jeg ikke vil finde mig i. Min dreng skal ikke hen til en dame i en måned uden at have mødt hende først og uden jeg ved hvem hun er og om det er et ordentligt sted.
Sagen er den, tror i Jobcentret er til at snakke med hvis man fortæller at man har problemer med sin dagplejeplads og at det drejer sig om at udsætte det kursus en måneds tid? Jeg vil jo stadig søge jobs herhjemme fra som jeg altid har gjort og vil selvfølgelig finde en løsning hvis jeg pludselig skulle få et job men nu er det jo bare et kursus ( som jeg har været på før forrige gang jeg var arbejdsløs ). Eller tror i de kan sige at man så mister sin ret til dagpenge fordi de mener man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet?
Jeg ved ikke om jeg tør ringe og snakke med dem om det for hvis de først ved det er det jo ikke til at sige hvad de vil gøre. Jeg melder mig på ferie om en måned når Lui skal begynde i børnehave for han skal jo ikke starte ud fuldtid derovre så spørgsmålet er om de lader mig være indtil jeg har holdt ferie.
Jeg er medlem af 3F.
Måske nogle kender svaret eller har prøvet det samme?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
og det med pladsanvisningen...... de skal jo bare tilbyde en plads og det er det de har gjort ?
så jeg forstår ikk din vrede og at du ikk vil finde dig i at din søn skal være et andet sted en mdr. og nej man kan ikk forlange og komme og besøge dem først..... det kan man jo heller ikk forlange om morgen når de ringer og siger at ens barn skal til en anden dagplejer .... så siger man jamen jeg vil gerne lige se stedet inden jeg beslutter mig..... så kommer de aldrig nogen vejne
nu ved jeg ikk hvor du bor henne.... men her i KBH's kommune, har man legestuer hvor en gruppe dagplejer mødes engang om ugen. så børnene møder hinanden og de andre dagplejer, så de ikk er så utrygge når de skal et andet sted hen....
min datter har været passet hos en gæstedagplejer i en mdr da hendes egen var sygemeldt og hun havde det fantastisk i den periode og man kunne ikk mærke at det ikk var hendes faste dp mor.....
nogen gange er man bare nødt til at tage imod det som de tilbyder en......
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Desværre tror jeg ikke jobcenteret går med til at du får dagpenge for at gå hjemme og passe din søn.. Jeg vil nok bare raskmelde mig og håbe på at de ikke sender dig på kursus indtil lui er starter i bh.. Men tror desværre ikke de kan se det fra din side uden at de fratager dig dine dagpenge mens du har lui hjemme
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Mor til 2 skønne unger<3 . - Det er en meget lang og indviklet historie. Nej jeg er godt klar over man ikke kan komme rendende hvis man får besked om morgenen om at ens barn skal i gæstedagpleje. Det her drejer sig jo om langtids-sygemeldinger og det er sket for tredje gang nu vores DP er blevet det. De to andre gange har det været planlagt fordi hun skulle opereres og derfor har de i lang tid i forvejen vist han skulle i gæstedagpleje. Det er netop en fejl for Gæstedagplejen må IKKE sige vi ikke må komme og besøge hende hvilket hun har gjort og kommunen siger det er en fejl og kører en sag med hende. Men jeg har jo bare fået af vide af hende hun ikke ville have besøg og når en dame der skal have min søn i flere uger og er forberedt på det i flere uger inden han skulle være begyndt finder jeg det meget mystisk hun siger vi ikke må komme - hvilket hun jo så heller ikke må.
Jo alle vores dagplejer mødes hver uge UNDTAGEN med hende her da hun udelukkende er gæstedagpleje og bor i en anden by, så ingen af børnene kender hende eller nogle af de voksne!!!
Desuden har kommunen flere gange glemt at tilbyde mig en gæsteplads så det hele har vært noget rod men troede ikke jeg absolut skulle skrive hele historien uden at skulle "angribes" om hvorfor jeg er vred og hvorfor jeg ikke bare siger ja til en gæsteplads når du ikke kender min historie.
Mente ikke alt dette var relevant da mit spørgsmål handled om noget andet men okay da.
nov 2008
nov 2008
Vil sgu ikke udsætte ham for al den forvirring, det må være en bekymring jeg må gå at bakse med at få fixet og bestemt ikke noget min "lille" dreng skal døje med.
nov 2008
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 98 Svar: 477
For som arbejdsløs har du ikke ret til have barn syg dag, for så står du ikke til rådelighed.
nov 2008
nov 2008
Ret til dagpenge med barn hjemme, hjælp!!