{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Ud at rejse og sygemelding {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen af jer, der ved, om det er tilladt at rejse, mens man er sygemeldt og på sygedagpenge?

Jeg regner med at være sygemeldt, indtil jeg skal på barsel (termin 19. september), så det kommer jo til at overlappe sommerferien også. Skal på ferie i uge 28+29. Hvis det ikke er muligt/lovligt, må jeg raskmelde mig pr. 1. juli og så ta' den derfra. Jeg VIL på ferie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ud at rejse og sygemelding
  • #1   26. mar 2012 Nej det må du ikke, du skal stå til rådighed for samtaler osv som sygemeldt..
    Også kunne jeg sige noget andet, men det må jeg hellere sluge igen

• #2   26. mar 2012 Det må man ikke smiley Ikke medmindre man får en tilladelse

• #3   26. mar 2012 Tak for svar smiley Mente også, at det var sådan, men var ikke helt sikker.

Mor til A: Ja, det må du hellere.

• #5   26. mar 2012 Tania: Ok, tak. smiley Jeg er ikke på sygedagpenge - endnu. Jeg var bare nysgerrig. smiley

• #7   26. mar 2012 Tania: Det er sådan set sagen uvedkommende... men stress og angst grundet dårligt arbejdsmiljø..

• #9   26. mar 2012 Tania: Er pædagogstuderende i lønnet praktik, så kan ikke bare sige op og dermed stå uden indkomst. Hvorvidt jeg er "syg nok" vil jeg ikke forsvare herinde, da jeg både har snakket med BUPL (fagforening), seminariet, læge og psykolog.. Og det må siges at være en lægelig vurdering, om man er syg eller ej.

• #11   26. mar 2012 Du risikere at skulle betale hele beløbet du har modtaget under sygedagpenge perioden tilbage, hvis du raskmelder sig for at tage på ferie og så sygemelde dig igen.

• #12   26. mar 2012 Tania: Selv rolig smiley Jeg er hverken sur eller noget som helst, men jeg forklarer dig blot, hvordan det hænger sammen.
    Og nej, jeg skrev intet om, at jeg havde snakket med min fagforening, for det var sådan set tråden uvedkommende smiley

Jeg har, som sagt, snakket med dem, og der er ingenting at gøre. Pt. kører "kampen" med seminariet om at få dem til at flytte min praktik, men det vil de desværre ikke - og det kan BUPL ikke gøre noget ved. Desværre.

• #13   26. mar 2012 Charlotte H: Jeg har ingen planer om at sygemelde mig igen bagefter. smiley Så må jeg gå en måned uden indkomst i stedet for.

• #14   26. mar 2012 Okay:o)) men prøv først at snakke med din sagsbehandler om det, de giver nogle gange dispentation:o))

• #16   26. mar 2012 Tania: Enig. Men sådan er det desværre. Er bestemt ikke glad for situationen, men jeg har ingen anden mulighed. Seminariet er ikke til at hugge eller stikke i. Venter pt. på svar på en lang mail, jeg sendte til dem i fredags - både til praktikkoordinator, rektor og studievejleder. Men har desværre ikke så gode odds, da det eneste, de har pligt til, er at tilbyde mig én praktikplads - og det har de jo så gjort. At den så ikke fungerer, ja det er mit eget problem.

Charlotte H: Det må jeg prøve, hvis det kommer så vidt. Men ellers må min sygemelding vare indtil juli og så må jeg se, om ikke mine forældre kan hjælpe mig økonomisk indtil jeg skal på barsel smiley

• #17   26. mar 2012 Altså, nu ved jeg ikke om det noget andet når man er gravid.

Men tilbage i 2009 var jeg sygemeldt (Pga angst og stress) og jeg fik at vide at jeg godt måtte rejse. Jeg var ihvertfald afsted til Prag bl.a.

Det kan jo have ændret sig, men prøv da at snakke med din sagsbehandler.

• #18   26. mar 2012 Pernille C: Tak for det - det må jeg prøve, hvis det ender så vidt, at jeg skal på sygedagpenge. smiley

• #19   26. mar 2012 Ja det ville jeg da gøre. Vi havde nemlig bestilt turen før jeg blev sygemeldt, så da jeg var til samtale på kommunen spurgte jeg hende om vi skulle aflyse. Men hun sagde at vi godt kunne rejse, da vi jo vidste at jeg var i behandling (psykolog) og hvor lang tid jeg skulle være sygemeldt.

• #21   26. mar 2012 Du må ikke rejse som sygemeldt med mindre du har fået lov at får lov af ens sagsbehandler...

Min brors kæreste da hun var i lønnede praktik under pædagog udd fik flytttede sin praktik pga arbejdsmiljø..

• #22   26. mar 2012 Pernille: Vi har også bestilt rejsen for noget tid siden. smiley Desuden tænker jeg, at det kan være meget rart at komme væk fra det hele, når man har det sådan her..

Tania: Det er forskelligt fra uddannelse til uddannelse så. Seminariet har kun pligt til at tilbyde mig ét sted. De har gjort undtagelser så sent som for halvanden måned siden - netop også derfor vælger jeg at ta' kampen op. For jeg vil sgu ha samme behandling som de andre! smiley
    Jeg kan også vælge at søge orlov, ,men da det er umuligt at finde arbejde, er det desværre ingen mulighed pt. Og eftersom jeg ikke kan holde til at være på praktikstedet/min arbejdsplads, må det blive en sygemelding - nøjagtigt som alle andre ville have gjort, hvis de gik ned med stress pga. arbejdet..

• #23   26. mar 2012 Jeanne: Netop - de gør nogle undtagelser ind imellem. Netop derfor føler jeg mig også uretfærdigt behandlet smiley

• #25   26. mar 2012 Tania: Tak smiley ja, helt vildt træls. Har også skrevet i mailen til seminariet, at jeg synes de gør folk mere syge end de er, ved at gøre på dén måde.

Har hørt om en anden, der fik samme behandling. Hun blev sygemeldt pga. bækkenløsning, da hun havde mange løft på sin praktikplads (med handicappede). Hun kunne sagtens have klaret en børnehave og havde selv fundet én, der ku' ta' hende ind, men var nødt til at blive sygemeldt, da seminariet ikke ville flytte hende.

Termin 2/10-12: Også fra et praktiksted, eller..?
    BUPL sagde desværre bare, at der ikke var noget at gøre - det var op til seminariet. Men de har heldigvis min ryg mht. nogle andre ting, så tror de er gode nok smiley

• #27   26. mar 2012 * Mille - Mikkel og Bette Pjevs 14+ *
    Jamen, det lyder jo bare godt så! smiley Tak for dit svar smiley

Kommentér på:
Ud at rejse og sygemelding

Annonce