{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

BL- Er det noget alle får?? {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig over, at så mange herinde har/haft bækkenløsning..
Jeg kender ingen privat der har haft det, men synes det er rigtig ofte man læser herinde om nogen der mener de har det..
Så tænker jeg..:

1. er kvinder blevet "svagere"?
2. Taler man bare mere om sygdom idag?
3. er det et forsøg på at opnå medlidenhed
4. BL en god grund til at slappe den, og kunne forsvare hvorfor man ikke laver noget?

Selvfølgelig er det reelt og skide synd for dem der har BL, men tænker også, gad vide hvor mange der hqar det konstateret, og hvor mange der bare mener de har det..

Kom frisk til en pæn debat piger, og stil min nysgerrighed.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BL- Er det noget alle får??
  • #2   11. jan 2012 1. er kvinder blevet "svagere"?
    Nej det er de ikk
    2. Taler man bare mere om sygdom idag?
    Nej det gør man ikk
    3. er det et forsøg på at opnå medlidenhed
    Nej det er det heller ikk
    4. BL en god grund til at slappe den, og kunne forsvare hvorfor man ikke laver noget?
    Nej det vil jeg så skrive under på det ikk er..

• #3   11. jan 2012 Jeg ville gerne have været foruden BL fordi så havde jeg haft den fedeste tid som gravid.. det havde jeg som sådan os - for fanden jeg havde ondt især de sidst 2 mdr der sov jeg stort set ikk.. men altså jeg klagede ikk jeg var jo gravid smiley
    men altså udover det havde jeg det dejligt som gravid - de sidste 2 mdr var jeg en del på sygehuset da jeg havde tegn for svangerskabsforgiftning uden at have det heldigvis smiley

• #4   11. jan 2012 Anonym-du har fat i noget..
    Mor til vigga og silja- det skal overhovedt ikkeopfattes som et angreb, mod nogen- men en undren fra min side- jegføler virkelig med jer der har haft BL, håber min tråd bliver modtaget som den er ment:)

• #5   11. jan 2012 Nåe nej nej svarede bare - tænkte godt bagefter om der skulle have været smiley på *G*

• #6   11. jan 2012 Man skal huske at man ikk selv er herre over ens krop og nogle har det bare at få blødere led end andre. nogle kan have det i slem grad - andre i mild grad og andre er bare skide heldige smiley

• #7   11. jan 2012 jeg har haft slem bl alle mine 3 graviditeter

• #8   11. jan 2012 Jeg synes også folk har mere tendens til BL idag. Ved ikke, hvorfor og jeg har ikke selv haft det. smiley

Ved ikke om vi arbejder hårdere idag end vi gjorde for år tilbage?

• #9   11. jan 2012 Jeg havde heller IKKE bækkenløsning smiley Eller det tror jeg i hvertfal ikke... Havde mega ondt de sidste 3 mdr. Men var uden arbejde, så gik jo bare hjemme, så overvejede aldrig at få det undersøgt, da jeg jo kunne slappe af, når jeg havde brug for det smiley

• #11   11. jan 2012 jeg kom på sygehuset og fik konstateret slem bækkenløsning af to jordmoder, så her var den god nok.. Det var forfærdeligt, glemmer det aldrig.. Når det var værst måtte jeg ligge længe med min elektroniske varmepude til lænden, den hjælp lidt, men det kom hurtigt igen smiley

Men er sikker på jeg fik det i slem grad, fordi jeg er meget slank i forvejen, og selvom jeg havde en lille fin mave, kunne min ryg/lænd ikke holde til det til sidst..

• #12   11. jan 2012 Tror det er fordi at når man har så mange smerter, har man bare brug for at dele det med nogen. Og manden bliver altså lidt træt af det smiley derfor bliver der jo oprettet mange tråde omkring det. Og nok også fordi man har brug for at blive forstået. Manden ved jo ikke hvad man går igennem, det er kun dem som selv har haft det.
    I mit tilfælde var det fordi jeg har et smadret knæ og går lidt skævt, derfor fik jeg bl ret tidligt ( uge 15-16) eller det siger læge og fys hvertfald.

• #13   11. jan 2012 Ca. 10% af alle gravide får bækkenløsning. Men jeg tror at det kan være rigtig svært at skelne mellem smerter grundet det som ledene skal give sig under en graviditet ìg så BL. Derudover har vi jo allesammen meget forskellige smertetærskler.
    Der forskes meget i BL, som faltisk kun eksisterer i velfærdssamfundet. Der er lavet undersøgelser i Afrika, hvor de ikke kender til smerterne

• #14   11. jan 2012 Gode konstruktive svar alle sammen:)
    Charlotte- se DET synes jeg er mega interessant.. må søge lidt rundt:)

• #15   11. jan 2012 Juni-barnet - Jeg har det ikke, har ingen smerter når jeg går... smiley Med min første datter gik vi ofte 12 km, da jeg var højgravid. Så jeg har det bare fedt, jeg slipper for alle de slemme ting og det gjorde jeg også med den første smiley Griner. Lige et lille oplæg fra en som ikke lider af noget slemt.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #16   11. jan 2012 Jeg havde meget mild bækkenløsning i sidste del af graviditeten... Det var ikke noget som generede mig sådan voldsomt hele tiden, jeg ku ikk holde til at gå alt for lange ture og jeg havde ondt i lænden bækken når jeg stod op om morgenen... Ellers var det som sådan ok =)

Det værste jeg husker fra jeg var gravid var at thea lå under ribbene hele tiden og jeg ku ikk sidde ned særlig længe fra uge 25 så gjorde det nas... Og nogle gange får jeg stadig ondt i siden hvis jeg sidder længe (julefrokost osv)

• #18   11. jan 2012 Jeg ved ikke, om det er nævnt, men jeg tænker, om det ikke også kan have noget at gøre med, at kvinder i dag har gang i mange ting på een gang - ikke kun fysisk men også psykisk? At kroppen kan blive stresset, og når man så oven i købet er gravid, så kunne man jo fristes til at tro, at det var kroppens måde at sige fra på. På en eller anden syret måde.

Ang. det med, at kvinder i Afrika ikke får bækkenløsning, så tænker jeg, at der jo også er nogle fysiologiske forhold, der kan gøre sig gældende - såsom bredere hofter hos f.eks. afrikanere. smiley

• #20   11. jan 2012 Maja: Hehe ja okay, men rent genetisk tror jeg, at der er nogle forskelle, som man ikke lige umiddelbart kan se smiley Der må jo være ét eller andet, der spiller ind smiley

• #22   11. jan 2012 Maja: Nej for pokker - dét tror jeg heller ikke smiley

• #23   11. jan 2012 Det med hofterne holder nok ikke, det er også et relativt nyt problem i Danmarrk

• #25   11. jan 2012 har ikke læst alle indlæg, men i realiteten får ALLE bækkenløsning, da bækkenet skal blive blødt og løsne lidt for at ungen kan komme ud smiley der er så tilfælde hvor det løsner mere end det skal. jeg havde bækkenløsning i mine 2 sidste graviditeter og det gør virkelig virkelig ondt. jeg tror mange faker det, men sådan tror jeg det er for alle slags sygdomme smiley men tror også mange blir fejldiagnostiseret, da der rent faktisk ikke er ret mange læger der har forstand på det smiley

• #26   11. jan 2012 Mon ikke det er fordi når man har problemer med det ene eller andet spørger man til råds, man laver jo ikke en tråd der omhandler hvor let og skønt det hele går , tror da på hver gang man ser en tråd om BL, kunne man til modvægt skulle læse mellem 20-30 andre hvor det går godt - ser du min poiente?

Det med Aborter er jo også noger forfærdligt noget og jeg tror da på man kommere videre med at fortælle sin historie - men mon ikke igen det er en meget lille proventdel der ender så tragiske

• #27   11. jan 2012 Er det ikke noget med at 80 procent der sygemeldes med bækkenløsning rent faktisk "bare" har bækkensmerter ?
    Jeg var også smadder øm når jeg havde arbejdet , men da jeg holdte gik det i sig selv igen smiley

• #28   11. jan 2012 Jeg har heller ikke BL .. Endnu hvertfald (er 29+0 imorgen), så tror heller ikke det kommer smiley

• #31   12. jan 2012 Tak for jeres indlæg- heltsikkert en masse interessante synspunkter:)
    Fru Nørh- det ville ikke undre mig..

• #32   12. jan 2012 Jeg har hørt om mange der har smerter i bækkenet og så selv mener at det er bækkenløsning, uden nogen form for bekræftelse af lægen.

For at kvinder har "rigtig" bækkenløsning og ikke "bare" bækkensmerter, skal der være smerter fra alle de 3 hovedpunkter i bækkenet og ikke "bare" i fx. 1 eller 2 smiley

Når man er så uheldig at have rigtig bækkenløsning, mener jeg bestemt ikke det er at være pyller, fordi jeg har aldrig oplevet noget lign. den smerte man har ... og det er ved ALT, selv afslapning gør ondt ...

Jeg tror ikke at kvinderne idag arbejder hårdere, men jeg tror derimod at alle vores teknologi gør at vores arbejds-stillinger bliver dårligere og at vores krop bliver langt mere svag ...

• #34   12. jan 2012 Nej, slet ikke smiley Det er ihverfald ikke at være pyller

• #35   12. jan 2012 Linda: Enig med dig, det er skam ikke pyller når det er rigtig bækkenløsning...

• #36   12. jan 2012 Linda- nej det tror jeg bestemt heller ikke at det er..

Kommentér på:
BL- Er det noget alle får??

Annonce