{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Budget og Su
  • #1   28. nov 2011 Jamen vi kan søge boligsikring, når jeg starter. Og vi kan nok få lidt mere i dp tilskud end nu. Nu skal vi betale 1234 kr.
    Hvad er forhøjet børnepenge? Kan man få det, når man ikke er enlig?

Min kæreste er på elevløn. Han har ca 8000 kr. udbetalt.

• #2   28. nov 2011
    Både min mand og jeg, sidder på SU, og vi får 11.000 ind hver efter skat, (4212 i lån, og resten i su) Vi får begge forsøgertillæge på 2197 kr. oveni de normale 5486 kr, da vi begge er studerende med fælles barn ..

Min mand tjener så derudover 7500 kr. før skat (4100 udbetalt), .. Vi betaler 19.500 ind på budgetkontoen (der er billån, husleje, el, varme, vand, telefon, internet, afgifter, dagpleje, forsikringer, opsparinger, og penge til vores datter)

Fra budgetkontoen går der 3.000 ind på en konto, som vi bruger på vores datter hver måned.. og 2000 ind på en opsparingskonto til sjov, ferie osv. smiley

Og så har vi omkring 7000 til mad bagefter, smiley (sådan har det set ud de sidste par måneder, hvor jeg ikke har kunnet arbejde)

Jeg plejer at arbejde og så har vi normalt 9000-10000 til os selv smiley Nu går jeg på barsel og min mand får ekstra su, og så har vi 12.000 til os selv, efter alt er betalt, ..

Derudover sidder min mand i en bestyrelse, og han får udbetalt et honorar en gang om året på 25.000 kr. før skat, (14.000), som vi sætter på vores opsparing og bruger på hvad vi vil smiley

Og derudover kommer der så 8500 kr. hver 3 måned i børnepenge, som også bliver sat på børnekontoen, til tøj, udstyr osv. smiley

Så vi har et godt budget, smiley

• #3   28. nov 2011 Pernille - Vi er begge på su, og har udgifter for omkring 18.000. Ved ikke om det er nogen hjælp, men har ikke rigtigt lyst til at fremlægge hele mit budget herinde smiley Ellers skriv i privaten, så svarer jeg gerne på spørgsmål.

Vi betaler 590kr til dp, resten er på friplads. Og vi får omkring 1700 kr i boligsikring.

• #4   28. nov 2011 Agnes' mor - ja det har i godt nok. Jeg tror desværre også jeg kommer til at tage sulån, men hellere det og så få en uddannelse end at rådne op på kontanthjælp smiley

Men i har også nogle fritidsjobs, det er sku godt. Det håber jeg også jeg kan få.

• #5   28. nov 2011
    Vi betaler 1000 kr. i dagpleje, resten er friplads.. Vi får ikke boligsikring, da vi er gift, og min mand tjener for meget..

• #6   28. nov 2011 Agnes mor - Kan i godt begge 2 få forsørger tillæg?? For mit blev nemlig afvist da min mand. Men prøver igen til januar, for det kan være fordi min mand ikke har været på su i sidste kvartal.

• #7   28. nov 2011
    Pernille - Ja det har vi, min mand arbejder hjemmefra så det er ikke noget vi mærker, og det er rigtig skønt smiley Og ja, vi snakkede også med banken om at lade være med at have SU-lån, men de sagde at det var dumt, .. Hellere at vi levede et godt liv, og fik det vi havde brug for, og renten er meget bedre end andre steder, og du kan betale tilbage over flere år, så det er ikke så slemt, smiley Og ja, pengene bliver jo investeret i din fremtid, smiley

Mit arbejde, er aften arbejde, mens min datter sover, så det er også skønt smiley

• #8   28. nov 2011 agnes.. har i su lån

• #9   28. nov 2011 Agnes' mor - så burde vi også kunne få lidt mere i friplads og forhåbentlig boligsikring. Men ved du om de medregner SU-lån, når man får tilskud?

• #10   28. nov 2011 Nu jeg jo alene xD

Men på su med lån og alt det der fis får jeg 12.500 udbetalt ca (:
    Så får jeg bolig sikring på 2400 (mener jeg det er)

Og mine regninger ser sådan her ud:
    Husleje : 5150kr ca (incl vand, varme, tv og renovation)
    Mobil: 900kr +/-
    Internet: 200kr
    Forsikring: 400
    gæld: 500/1000kr (bestemmer jeg selv)
    Strøm betaler jeg altid bare den måned det kommer.. Men jeg har heller ikke nogen budget konto endnu, det får jeg lavet i starten a det nye år (:

Og det er hvis det (: Og så har jeg Økonomisk friplads (:

• #11   28. nov 2011 Jeg er bare så bange for at, hvis jeg tager SU-lån, så ender jeg op med en kæmpe gæld, som jeg ikke kan komme af med?

• #12   28. nov 2011 Pernille..

Jeg ender op med en kæmpe gæld, og jeg ville faktisk ikke have taget SUlån, men det var bare heller ikke realistisk at læse uden med snart to små børn (:

Jeg snakkede med min kontakt person på kommunen, som forklarede mig at de var meget forståelige inde ved SU, og at jeg ikke skal betale sindsyg meget hver måned osv.. Og så understregede hun desuden at jeg skulle se det som en investering i mig og pigernes fremtid, i stedet for et lån.. for det var den eneste måde jeg kunne tage en uddannelse, og den vej rundt sørge for at pigerne havde alt hvad de skulle bruge nu og i fremtiden (da uddannelse er vigtig)

• #13   28. nov 2011 Ikke fordi jeg skal blande mig, men jeg er da træt af idag at hænge på et su lån, men der er ikke rigtig nogle renter og det billigeste lån man kan tage tror jeg, så hvis det skal til før du får din udannelse ville jeg tage et men ikke på mere end nødvendigt..

• #14   28. nov 2011
    Mia F - Ja, du kan først få det fra kvartalet efter, men han kan få det fra starten af, hvis du har været studieaktiv smiley

Kristina - Ja vi har su lån smiley

Pernille - De regner ikke SU lån med, da det jo er et lån/gæld ikke en indtægt som sådan, smiley

• #15   28. nov 2011 Lige lidt input: Husk på, at selvom man stopper med at læse en dag, så behøver man jo ikke leve af røde bøffer hver eneste dag. smiley Jeg får SU-lån som pt. er på godt 20.000 på et år. Personligt har jeg lovet mig selv, at mit lån må komme op på MAX 50.000,- når min uddannelse er omme - men jeg har så også en opsparing, hvis det skulle komme til at knibe.
    Jeg tror ikke, at det bliver et problem at betale tilbage, hvis man bare husker på, når man er færdiguddannet, at man ikke behøver sætte sit forbrug op lige med det samme. Og ja, som andre skriver, så er det jo en investering i fremtiden - og så længe man ikke bare tager et lån for at kunne købe dyre luksusvarer, så synes jeg ikke, det er noget problem. smiley

• #16   28. nov 2011 Agnes mor - Ja han har også fået det fra starten.. Så søger jeg bare igen her i december så burde jeg gerne få det i januar.

• #17   28. nov 2011 Tusind tak for jeres svar! De var været meget nyttige!
    Jeg har hele tiden synes det var meget uoverskueligt, det der med uddannelse, og økonomi, men nu har jeg fået et nyt syn på tingene.

• #18   28. nov 2011 Jeg kommer også på su her til januar, jeg er så godt nok ikke alene, men manden er også på su da han er ved at tage en kandidat og har en bachelor..

Vi kan få det forsørgertillæg som Agnes snakker om smiley Vi kommer så os til at stige lidt i boligsikring (vi får nu 1480), plus vi stiger en lille smule i tilskuddet til dp (vi betaler nu 900 til dp).

Så alt i alt vil vi få 18.600 udbetalt, når man tæller su'en, lånet og forsørgertillægget med smiley
    Og vi har udgifter for ca 10.000kr. plus vi har en børneopsparing til Malthe, og en alm. opsparing smiley

Men ja, tror du bliver nød til at tage lånet med i dine beregninger, så du kan få det lidt bedre til at hænge sammen smiley

• #19   28. nov 2011 Vi er begge på su. Og får kun su ca13000 udbetalt til sammen. Vi har for omkring 5500 udgifter 4500 til mad osv. Der udover 1000 kr til sjov

• #20   28. nov 2011 her har jeg været på su og udeboende, dog uden barn, men jeg havde 500 når alt var betalt, person forsikring, bil, husleje el, vand og varme. det var ikke noget problem, men der boede jeg også alene og uden barn.

jeg arbejde lidt, men ikke meget da det vil betyde min su ville falde.

At tage su lån er ikke ret smart, der er en mega høj rente på og den er svær at komme af med, så heller spare nogle andre steder hvis muligt.

• #21   28. nov 2011 Det 4% i renter der bliver lagt på om året mens du læser, det ikke særlig meget (:

• #22   28. nov 2011 Anika - Hvem har sagt til dig at det er en høj rente? Så vidt jeg ved er det en af de laveste renter du kan få.

• #23   28. nov 2011 Anika: Som de andre siger, så er det et af de billigste lån, du kan tage. Dét med at det er dumt og dyrt, det er en gammel skrøne, fordi der mig bekendt engang har været en højere rente på SU-lån.

• #24   28. nov 2011 Malthes mor - jeg er heller ikke enlig, men min kæreste er på elevløn. smiley Den er godt nok dobbelt op end su, men det er stadig ikke meget.

I har virkelig givet mig gå på mod, piger! Jeg troede aldrig jeg skulle overleve på SU. smiley

• #25   28. nov 2011 Pernille - Bare hold på, så skal det nok gå.. Held og lykke med uddannelsen smiley

Kommentér på:
Budget og Su

Annonce