5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Bolig-dilemma! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg vil bare gerne have lidt input, fra hvad I har eller ville vælge i en lignende situation.
Jeg bor jo i en 2V med Vito, og er på jagt efter en større bolig. Jeg vil gerne bo i nærheden af min skole og min familie, og er skrevet op til en masse boliger.
Oven i det har jeg en kat, og vil gerne have hund igen.
Både af hensyn til en kommende hund, og til Vito vil jeg rigtig gerne bo et sted med have, og har derfor primært søgt rækkehuse.
Forleden dag sad jeg og lagde budget for nogle af de forskellige typer rækkehuse, og det KAN lade sig gøre, men det blvier godt nok stramt. Jeg er på SU, og arbejder deltid ved siden af, men har ikke regnet min løn fra arbejdet med i budgettet. Omvendt er der heller ingen penge til mig, på det budget. Altså ingen frisør, intet tøj, intet sjov til mig.
Søger jeg derimod en lejlighed, frem for rækkehus, vil jeg have lidt mere råderum, og have måske op til 1000-1500 ekstra om måneden. Så vil der være mulighed for lidt penge til mig, samt at selve budgettet ikke behøver være SÅ stramt igen.
Jeg synes egentlig selv at en lejlighed virker som det indlysende valg, når jeg læser min tekst her, men omvendt har jeg længe drømt om en have, og jeg synes det er ærgerligt at bo på 1. sal, i forhold til at skulle lege med Vito, og slæbe tonsvis af ting op og ned.
Hvad ville I gøre?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Et sidespring, jeg troede du havde fået en hund igen?
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Nej, skal ikke være studerende for evigt, men længe da det kun er første år af hf, og jeg jo derefter skal videreuddannet.
Pernille,
Nej ikke alligevel desværre. Min dyrlæge frarådede det, da han viste sig at være ret syg i ganen og kræve en kostelig operation, så han kom tilbage til sin ejer. Jeg har ikke hørt fra hende siden, og tror desværre hun har solgt ham til andre
Men lykke, man er jo nødt til at have nyt tøj af og til. Jeg kan jo ikke gå i det samme i flere år, jeg slider altid mit tøj op.
En anden ting er at de rækkehuse jeg helst vil bo i, og bar OK råd til, er der noget ventetid på, men de ligger i udkanten af Roskilde og nogenlunde tæt på min skole.
Så er der nogle andre rækkehuse som ligger i Ishøj. Dem ville jeg sidde stramt i, til gengæld er der ingen venteliste. Og min søns bedsteforældre bo i gå-afstand og hans far har samvær hjemme hos dem.
Men hans mor er ikke så glad for mig længere, det blev underligt efter jeg fødte Vito og nu har hun også for nyligt slettet mig på fb.
Det ville give mig lidt længere til skole og min egen familie, men være tættere på hans fars familie..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg har også skrevet mig op til en del stuelejligheder med have, men tror jeg skal være ret så heldig.
Jeg vil helst heller ikke flytte, for så at flytte igen om 2-3 år. Jeg vil gerne flytte Vito så lidt som muligt..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
I stedet for at flytte i lejlighed og have øk. råderum, og så skulle flytte igen om 4 - 5 år, ville jeg nok vælge at bide i det sure æble og vælge et rækkehus, selvom det koster lidt ekstra klanter..
Nu ved jeg ikke hvordan din økonomi er nu, men hvis du har lidt øk. råderum nu, kunne du jo begynde at lave en "forkælelsesopsparing", som du kan tage af indimellem når du har skal til frisør eller have nyt tøj i den periode du stadig er under uddannelse. Så kan du jo som Lykke, smide lidt ekstra over når der er råd til det.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Bolig-dilemma!