{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.825 visninger | Oprettet:

Skuffet :( {{forumTopicSubject}}

Hos os er der den ryger politik at der ikke ryges i vores hus, og det var inden jeg blev gravid vi tog den beslutning... Kun 3 af vores venner er ryger og gik faktisk ud og røg inden vi lavede vores politik derhjemme... 5 i familien er stor ryger og 2 der ryger lidt... Min mor er af den mening vi ikke respektere hende når hun ikke må ryge hjemme hos os, HMM....

Vi skal jo så holde dåb her i december og efterfølgende holde fest i et andet hus vi har der står tomt indtil januar og der er mange værelser i, også ringer min mor i dag og siger hun har været hos min mormor med min indbydelse og hun glæder sig, men at vi må lave et rum for vi kan virkelig ikke bede min mormor og hendes ven gå ud til barnedåben og ryge, hvor jeg siger nej, der er nymalet og huset skal lejes ud igen i januar... Hvorefter min mor siger, ja så må det jo nok betragtes som min mormor og ven ikke kan komme hvis de skal ryge ude... Også ville hun (min mor) ikke hjælpe mig med lige at male det sidste og gøre rent hvis hun ikke måtte ryge... Samt overveje dåben...


Er det mig/os der er helt gal på den med vores politik i de steder vi betaler?

Jeg kan på ingen måde sætte krav i deres hjem, hvor meget jeg så end ønskede de ikke røg når vi er der..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet :(
  • #1   24. nov 2011 nej bestem ikke her er der også rygning forbut og sådan er det bare ingen skal ryge i mit hjem

  • #2   24. nov 2011 hvor er hun ringe! dit valg altså- vi ryger sq heller ikke inde her-eller når vi besøger folk, ej det er din mor der er galt på den der :S

    pyt med hende- du har ret til at være skuffet


  • #4   24. nov 2011 Jeg synes din mor (og mormor + ven) skal respektere jeres valg..
    Hvis hun vælger barnedåben fra, pga det, så må hendes rygning jo betyde mere end hendes barnebarn..
    Sådan lyder det i hvert fald for mig.
    Vil mene, at du godt kan tillade dig at sige til hende, at I ikke vil have, at der bliver røget indenfor..
    Hvad siger din mormor selv til det?


  • #5   24. nov 2011 Jeg sys mere det er respektløs af hende... Ja undskyld mig, men selvfølgelig skal hun respektere jeres regler i jeres hjem!!!

    Og sys desuden os det er for dårligt hvis hun ryger når jeres barn er der, selvom det er hjemme ved hende selv... Man ved jo hvad passiv rygning kan gøre.


  • #7   24. nov 2011 Det er bestemt ikke dig der er galt på den...! Vi har samme politik herhjemme og selvom vi lejede et lokale til dåben, hvor der godt måtte ryges indenfor. Besluttede vi at vi gerne ville have det røgfrit da jeg ikke gider gå igennem en røgsky med mit barn... (Jeg er MEGET skriks på det område)...
    Jeg har det lidt sådan... At hvis folk vil melde fra pga. sådan en bagatal... så vil jeg alligevel ikke ønske dem der...


  • #8   24. nov 2011 Du gør det HELT rigtige! Selvom det er hårdt, så må det jo så være deres valg, om de vil med til deres barnebarns/oldebarns dåb eller ej.. Jeg synes, det er ærgerligt og synd for dig, at du skal døje med deres egoisme. smiley Men mon ikke, de kommer på andre tanker, når dåben nærmer sig!

  • #11   24. nov 2011 Altså hvis ikke der skal mere til for, at de ikke vil komme........ ja så kan jeg kun ryste på hovedet af dem!
    Jeg er selv ryger, og der må sørme heller ikke ryges indenfor hjemme hos mig. Hvad folk vælger at gøre i deres eget hjem er deres valg, men ingen i min omgangskreds eller familie kunne finde på, at tænde en smøg indenfor, hvis der er børn til stede.
    Du er overhovedet ikke forkert på den.


  • #12   24. nov 2011 Jeg er helt mundlam. At sige sådan til dig. Jeg er selv ryger, men kunne ALDRIG finde på at ryge indenfor nogen steder.
    Jeg synes du skalringe til din mormor selv, for andenhåndsviden kan du ikke bruge til noget.

    TÆNK at sige sådan pga af et par smøger som skal ryges udenfor.
    HUN SKULLE SKAMME SIG.


  • #13   24. nov 2011 Jeres hus, jeres regler smiley
    Så nej i bestemt ikl gal på den.


  • #14   24. nov 2011 Jeg synes i den grad man skal respektere andres regler i deres hjem. Uanset om man så er af samme overbevisning eller ej.

    Det er egoistisk og småligt af din mor at sige sådan. For mig lyder det som om hun er hamrende fornærmet, og bare vil ramme dig hvor det gør ondt, -for at få sin vilje igennem. Det er dit hjem, dit barn, og DIT barns barnedåb. Som DU heldigvis står for at planlægge, ikke hende.

    Nej, synes heller ikke du kan sige, at hun ikke må ryge indenfor i hendes hjem, og det gør du jo heller ikke. Så du kan jo sige, hey, jeg bestemmer ikke, at du ikke må ryge indenfor i dit hjem, så du kan heller ikke bestemme at du MÅ ryge i MIT, hverken i mit hjem, eller til mit barns barnedåb.


  • #15   24. nov 2011 Min mormor vil ikke forstå det (det er min mor der har sagt at så skal min mormor og hendes ven ikke komme) fordi hun haralzheimers...

  • #16   24. nov 2011 Syntes godt nok det lyder langt ude, at din mor og mormor prøver at bestemme sådan.
    Jeg er selv ryger, og jeg går altid ud når jeg er hos familie mm. Syntes ikke man skal sidde og ryge hvis de ikke selv ryger i hjemmet.

    Syntes helt sikkert ikke i er gale på den, men det er din mor og mormor da.


  • #18   24. nov 2011 Det er i bund og grund nok min mor der bruger min mormor for hendes egen skyld... Vi skulle til julefrokost næste fredag og havde spurgt mine forældre om de ville komme lidt hos og passe den lille så vi lige kunne ta med og spise også komme hjem igen også kunne de være ved vores hunde og tage deres hund med... Hun vil kun passe hende hjemme hos dem og ikke hos os pga rygning så nu skal min kæreste alene til julefrokost og høre de glæde sømænd

  • #19   24. nov 2011 Min mormor ved godt man går ud og ryger til sådan noget... Hun er med til mange pensionist fester der hvor hun bor og dr må de ikke ryge inde

  • #20   24. nov 2011 Hvis din mormor godt kan finde ud af. at gå udenfor at ryge, så burde din mor også.!

  • #21   24. nov 2011 S & Lærke - tror Dina mener ældre rygere smiley

  • #22   24. nov 2011 Ja... Min mor sagde om jeg ville have hængende på mig at min mormor og ven lå med lungebetændelse til jul

  • #24   24. nov 2011 Ja det mener jeg også... Der er emdda halvtag og de kan stå i læ... Og tænker hun si om, så ved hun også at de hver ryger 2 eller 3 smøger på en aften... Skal på sammen konto ikke se min familie til jul

  • #25   24. nov 2011 så må de tage varmt tøj på og gå ud.-) Kan slet ikke forstå folk vil ryge indenfor når der er små børn. Hvis jeg var ryger ville jeg også selv gå ud..

  • #27   24. nov 2011 Hvis man ryger må man respektere andres regler, ligesom vi ikkerygere må respektere at rygere ryger i deres hjem når vi er på besøg hos dem smiley

  • #28   24. nov 2011 Alle andre går også ud..

  • Tanja S
    Tanja S Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 11 Emner: 6 Svar: 137
    #29   24. nov 2011 Her er der heller ikke nogle der må ryge indenfor - kun min mormor da hun ikke kan se specielt godt og heller ikke går særlig godt men hun er også den eneste der må ryge indenfor og sådan er det til alle fester vi holder i vores familie for vi holder dem næsten altid steder hvor der er trapper og hun kan knapt nok gå op af 4 trin før hun har så ondt at hun næsten ikke kan gå resten af dagen smiley
    Så hun må ryge indenfor og resten må gå ud og det bliver fint respekteret der er slet ingen problemer der smiley

    Men det er da helt sikkert træls at det skal være sådan! smiley


  • #30   24. nov 2011 Min mormor fejler ingenting me sådanne noget, men hun har alzheimers... Og hun tænder den ene eter den anden... kommer man hjem til hende er det en stor røg sky

  • Tanja S
    Tanja S Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 11 Emner: 6 Svar: 137
    #31   24. nov 2011 Puha smiley det gør min mormor også hun fik malet vægge for et halvt år siden, hvide og nu er de helt gule smiley

  • #32   24. nov 2011 Ja, man skal ikke flyttede på billederne på væggen

  • #33   24. nov 2011 Camilla - min kæreste spørg faktisk tit min mor om hun har tænkt over cancermande måske kommer og tager hendes bryster

  • #34   24. nov 2011 jeres hjem, jeres regler!!!!! det skal andre bare respektere, ellers er det DEM der er galt på den... har man valgt at ryge, må man også regne med at ikke alle synes det er lækkert at have indendørs...

    jeg havde sagt at så må de jo selv vælge, reglerne er som de er, og så må de jo vælge hvad deres samvittighed er til.....


  • #35   24. nov 2011 Jah altså jeg er eksryger, og savner det stadig. Jeg syntes at det er respektløst af din mor, min bedste ryger ude når hun er hos os, vores hjem er et ikke ryger hjem, hun har aldrig brokket sig.

  • #36   24. nov 2011 Du skal da så meget holde fast i dine principper, og din mor er da dybt respektløs at bruge din mormor som undskyldning.

    Har du snakket med din mormor om det?


  • #37   24. nov 2011 Undskyld, men jeg synes din mor er smålig!!

    I skal bare holde fast i at de ikke må ryge inde. Jeg havde nok taget fat i mormor og snakket med hende om det og forklaret det.


  • #38   24. nov 2011 Jeg vil køre til min mormor i morgen og snakke med hende... Jamen det bliver ikke lavet om, ingen ryger inde

  • #39   24. nov 2011 forstår godt de valg. jeg er selv ryger, men ryger udenfor, da jeg ikk vil ryge i nærheden af mine børn ! de skal ikk udsættes for det og de har jo ikk selv valgt at komme til verden.

    folk ved at vi har et rygfrit hjem og kan de ikk respektere det, ja så skal de bare ikk komme her og længere er den ikk....

    hvis de ikk vil komme fordi de ikk må ryge indenfor, ja så går de sku i små sko !


  • #40   24. nov 2011 Så må hun jo lade være med at komme når hun skal være så smålig!!!

    Tænk at ville gå glip af ting pga. cigaretter?? Så kan man da virkelig sige at rygningen styre hendes liv.

    Nå, men herhjemme bliver der heller ikke røget inde. Jeg er selv ryger, men jeg kan ikke fordrage lugten af tobak. Min mor respektere(Med vold og magt) at man ikke må ryge her og selvom jeg har bedt hende om ikke at ryge i Emma's nærvær gør hun det alligevel(f.eks. hjemme hos hende selv)

    Men jeg kan ikke bestemme over hende hjemme hos hende, så der må jeg bare gå på kompromis.

    Det værste er bare at når hun/vi har været derhjemme bliver alt tøj vasket!! Ja, faktisk alt hvad vi har haft med derud.. AAAAAAAAD


Kommentér på:
Skuffet :(

Annonce