{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

man skal føde og har ingen transport?? {{forumTopicSubject}}

nu er det sådan, at jeg har termin her den 28 december, lige midt i jule tiden, nytår mm, man resikere glatte veje og alt det. (ved ikk om man er uheldig og føde juleaften nytårsaften eller sådan) men vi har ingen bil, og tænker så på, hva gør man hvis man skal til sygehuset, kan man ringe til en ambulance? hva hvis den ikk når frem osv? kommer de hvis man ringer? og hvordan kommer man hjem FRA sygehuset igen når man har født? har nogen herinde prøvet og skulle føde og ikk havde bil? eller ved i bare hva man skal gøre? hjæælp:DD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  man skal føde og har ingen transport??
  • #2   10. okt 2008 ja jeg har ikke bil. blev dog indlagt inde jeg skulle føde.
    men jeg havde ringet efter en taxa det var min plan. er ret sikker på at de springer de andre over hvis man siger at man er ved at føde..

du kan godt ringe efter en ambulance men de kommer kun hvis det er alvorligt og du skal være liggende efter vandet er gået eller sådan noget lignende..

og hjem fra sygehuset kan du jo sagtens tage bussen.. hvis du ligger der nogle dage så kan den bedre halvdel jo komme med vognen..
    der er det jo ikke akut..

• #3   10. okt 2008 kan ikke rigtig tage busse hjem, da jeg skal føde i holbæk og er fra kalundborg, der er noget vej jo.

• #4   10. okt 2008 ja det er rigtigt nok nu var bussen så tænkt bagefter;-) eller toget self;-)

sp bliver taxaen også lidt dyr.. øv øv prøv og snakke med din jordmor.. hun må næsten vide hvad du skal gøre når du bor så langt væk..
    men mon ikke at du skal komme ind når veerne begynder så i når det..
    så bliver i jo ikke sendt hjem igen når der er så langt og i ingen køre mulighed..
    men har du/din mand igen forældre eller venner som kan stille op?

• #5   10. okt 2008 min farmor og farfar har dyr de ikk kan løbe fra, og min far skal være far til 4 novmber igen, så der bliver nok ikk tid! min mor har ikk kørekort, og svigermors mand havde elllers bil, men selvfølgelig er han lige blevet smidt ud.. så de eneste jeg har i tankerne, er kærestens mormor og morfars bil vi måske kan låne hvis svigermor kører, men det er så rodet, og vi kan jo hverken ligge inde med deres bil hele december måned fordi vi ikk ved hvornår det bliver, og vi kan jo heller ikk først ringe og låne bilen og kører dem hjem igen når de kommer med den når vandet er gået.. det er måske tidligt og tænke på, men synes der er grund til det;D

• #6   10. okt 2008 falck? kommer de så når man ringer og man vil have det? eller først i sidste øjeblik efter deres hoved?

• #7   10. okt 2008 Vi har bil. men det har kæresten på arbejde. så jeg skal jo alligevel vente 30-45 min på han kan være hjemme.
    så kan ikke se hvorfor i ikke bare ringer efter en taxa? godt nok er det dyrt, men sådan er det jo smiley jeg tager da også en taxa hvi kæresten af den ene eller anden grund ikke har mulighed for at komme frem.
    Synes ikke man bør ringe efter en ambulance, de har vigtigere ting at lave. Man skal jo bare føde smiley selvom det gør ondt er det jo ikke noget man dør af.
    Så ring da til nogle taxra selskaber og hør hvordan landet ligger hvis du skal føde og bruge en taxa inden for kort tid.

• #9   10. okt 2008 ja det er os det jeg tænker, men min mor blev kørt til hospitalet i taxa engang og han var så bange for betrækket hele tiden at han næsten smed hende ud! så ved ikk rigtig.

• #10   10. okt 2008 pas på med at ringe til falch hvis det ikke er ok for så sender de nok bare en regning bagefter.

ellers kunne du jo overveje et super småbørn falch det skulle dække transport til jordemoder, fødsel, førstehjælpekursus for to personer, kørsel efter lægeordineret medicin, skadestue og lægevagt med meget mere....

(link fjernet)

• #11   10. okt 2008 den der småbørn super, dækker den da hvis man skal føde? har du selv betalt til det her? og holder det stik? hehe

• #12   10. okt 2008 ja den dækker .
    det dækker ikke ved et planlagt kejsersnit men ved "spontant" opstået fødsel.... jeg har endda lige ringet tol min falckmand og spurgt - du kan få hans nummer hvis du er interesseret i en god og venlig rådgivning.

se evt. her hvor meget den faktisk dækker

(link fjernet)

hvis man kun har 1 bil og manden ofte har den på arbejde syntes jeg at det er et godt abbonement, bare deltagelsen i 2 førstehjælpskurser dækker næsten et års abonement.

og jo vi har det selv........

• #13   10. okt 2008 det lyder da godt, kæresten har ikk nogen bil, vi har slet ikk nogen.. spontan opstået fødsel, jeg mener, du mener vel at man kan ringe uanset hvordan man føder og hvornår bare det ikk er kejsersnit ik? og tusind tak fordi du gav dig tid til at ringe os;D hva rådgiver han om?

• #14   10. okt 2008 han sagde at den dækkede når man ike vidste præcis hvornår fødslen kommer, altså ikke planlagte kejsersnit og igangsættelse - hvor en dato er sat.....det dækker dog ikke hjemtransport heller - men det er jo ofte også lettere at aftale med andre end kl. lort om natten med veer !!!!

han kan jo fortælle dig om de forskellige småbørnsabbonementer.
    og hvad du er dækket af o.s.v og komme med gode eksempler m.m - han har styr på det og er meget flink.

• #15   15. okt 2008 ja var os til jordemor igår hvor de rådede til et falck abbonoment, så det tror jeg os det bliver, med mindre vi kan skaffe en bil til låns som kan holde klar i indkørslen;DD men det skal nok gå, min svigermor tror måske hun har en plan om hva vi skal gøre.. men tak for det, det lyder som en go ide, og hvis ikk kan man jo få brug for det senere hen, abbonomentet løber jo ingen steder;DD

Kommentér på:
man skal føde og har ingen transport??

Annonce