{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

aktivering KOM I SVING {{forumTopicSubject}}

ja nu er det noget tid siden en pige, herinde oprettede et indlæg om hun skulle i aktivering men det gad hun da bestemt ikke fordi hun er gravid, og folk foreslår hende at tage til læge og få en læge erklæring, og jeg spørger lig PÅ HVAD, hun er gravid ikke syg, bare LUD DOVEN.

jeg er simpelthen så træt af at høre folk der siger de ikke GIDER i aktivering, nej så gider du heller ikke have dine penge.

envidre er jeg så træt af folk der ikke gider i 4 ugers ulønnet praktik, du får KH kom afsted du

der er FOLK der ikke KAN ja det er ikke dem jeg snakker om her det er ugidelighederne, som tror de skal gå hjemme og nyde godt af statens pengen.

jeg er SELV på KH, og afventer afklaring til fleksjob, jeg sidder hjemme og glor og er ved at kede mig ihjel men har også snart gået hjemmem i 3 mdr.
jeg skal imorgen til samtale hos vores frivillige center her i byen, så jeg bare har lidt at lave. jeg kan ikke klare mere end 4 timer om dagen MAX, jeg kan ikke tåle for meget ansvar på en arbejdsplads, jeg kan ikke være sammen med for mange mennesker, osv osv..

men ikke om jeg kunne finde på at sige jeg ikke GIDER, jeg springer nogle gange hovedløs ud i en praktik og får så de nedelag med der er, men de er blot med til at styrke mig og min sagsbehandler i hvad jeg IKKE kan, og frem over ikke SKAL.

så til jer der bare sidder hjemme fordi i ikke gider og på den baggrund har fået lægen til at sygemelde jer KOM I SVING

lige et surt opstød fra mig

forsat go dag nu vil jeg tage til muskeltoning og fedforbrænding

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aktivering KOM I SVING
  • #3   24. okt 2011 JEg synes at der er nogle som er gode til at "styre igennem" systemet på en måde som gør at os der faktisk er syge blir "jaget vildt" fordi der er for mange "dovne" og uærlige folk til. Så på en måde har jeg det som dig og jeg ville vildt gerne lave noget, MEN min situation gør at det kan jeg bare ikke.

• #4   24. okt 2011 Nej det er ikke fedt at sidde og glo foran en skærm fra 8 - 15 hver dag men tror nu heller ikke hende der arbejder med at gøre rent hver dag, syntes det er det fedeste job.. Men det betaler regningerne.. Der er jo også andre former for aktivering. Om man skal slå græs, hakke bede, eller sidde foran en skærm, så er det jo det man skal, hvis man er i aktivering. Det er jo frivilligt om man ønsker økonomisk hjælp. Aktivering er jo så det man skal gøre for at få hjælpen.

Måske dårlig stil at referere til en bruger herinde, men det er jo dit valg..

De dovne og ugidelige mennesker derude, sætter dem der faktisk ikke kan, i et dårligt lys og det syntes jeg man skal tænke over, når man er ved lægen, for at få en sygemelding.. Kan du, så mand dig op og gør det..

• #5   24. okt 2011 Hold da helt op ! Som om stemningen ikke er dårlig nok i forvejen her inde ! Er sgu snart den rene Kællinge klub ! Ja sorry udtrykket, men hold op en dårlig stemning her er her inde for tiden .. Det er sørgeligt !

• #6   24. okt 2011 Bob bob bob... Jeg kunne ikke være mere ENIG smiley

Jeg betaler for folks kontanthjælp, så må de bare se at komme i sving...

• #7   24. okt 2011 hmm vil mene der er et meget upassende indlæg og lige frem en beskyldning mod hende.

jeg har selv sagt jeg ikke gad, og derved fået i lægeerklæring uder graviditeten, men det var den eneste løsning for mig.

Jeg har kæmpet en kamp for at komme ud i noget aktivering som kunne føre til et job eller erfaring , men når kommunen kun kan tilbude at mankan stå midt i en skov i gummistøvler og frost/snevejr og klippe små græne i mindre stykker, og man samtidig er gravid i 6 måned så syntes jeg fandeme også man har ret til at sige fra.
    Jeg kom op med flere forskellige forslag og havde også gerne gjort rent et eller andet sted, eller siddet på skolebænken, men det var ikke en mulighed.

så inden du skriver sådan et indlæg, så prøv lige at undersøg situationen helt igennem, nu er jeg ikke doven på nogen måde og kunne forestille mig at denne person du omtaler kunne stå lidt som jeg gjorde!!!

• #8   24. okt 2011 Er helt med på folk skal i sving hvis de kan klare det, da det nemlig rammer de forkerte i sidste ende feks min lille familie det er en kamp at feks side med et barn med handicap og skal bede om den hjælp man har brug for, kommunerne skal nemlig spare så er det sgu ikke sjovt folk bare blive sygemeldte uden egenligt at have en grund eller socialbedragere for den sags skyld. tænk på dem som bliver ramt smiley

• #10   24. okt 2011 Nu er der jo også meget stor forskel på kontanthjælp og sygedagpenge. Som udgangspunkt (ingen regler uden untagelse) er mennesker på KH jo ikke syge.

Det er tragisk at man synes det er okay at sige man ikke gider. Når man er på KH så er staten ens arbejdsgiver, og ja jeg er altså ligeglad med om der skal hugges brænde eller samles hundelort op.. Sådan er livet, man kan ikke regne med at få få få, uden at skulle yde !!!

• #15   24. okt 2011 hmm er enig med at man skal igang, men vil også mene der er grænser for hvad arbjede man skal udsættes for.

du skal jo aktiveres så du har mulighed for at komme vidre og det er ikke alle kommuner der gør det.

jeg er selv villig til at komme igang, vil gerne lave noget i stedet for at sidde hjemme. har en voldsom rygskade fra en bilulykke, så der er begrænsniger for hvad jeg kan, at man så ikke kan få lift ekstra hjælp når man så kommer op med ting, så vil jeg mene man har gjort noget for at komme vidre .

• #16   24. okt 2011 Langt hen ad vejen mener jeg faktisk også, at folk ikke skal brokke sig alt for meget over aktivering.... er der ingen helbredsmæssige årsager til, at man ikke mener man skal i aktivering (og nej en nomal graviditet er ikke en sygdom), og man bitcher helt vildt over det, jamen så lad være og sig nej tak til pengene.

Dog har jeg også oplevet en del tilfælde, hvor det var bedre, at folk nok ikke var kommet i aktivering.Jeg arbejder på plejehjem, og der kommer rigtig mange i aktivering, jobtræning osv. osv. og det er sgu ikke dem alle sammen der er lige hensigtsmæssige at sende på et plejehjem for, at være noget for de ældre. Hende der "Lille Lise " som overhovedet ikke kan se ud over sin egen lille næsetip, møder for sent og altid må gå hjem pga "migræne".... ja hun har sgu ikke noget at lave sådan et sted.
    Jeg kunne nogen gange godt tænke mig, at der blev kigget lidt på, hvad folk har af forudsætninger for, at komme i aktivering et givent ted, og de ikke bare blev sendt det første det bedste sted hen, ikke så meget af hensyn til den der skal aktiveres, men i første omgang af hensyn til stedet, som skal tage imod personen

• #18   24. okt 2011 Synes sagtens man kan "bestemme" over andre mennesker hvis man er en som tjener pengene og betaler sin skat, for betalte vi alle ikke skat så¨var der sjovt nok heller ingen penge til dem som går hjemme og hvad ville de så gøre, tja komme i arbejde.

Men igen hvis folk ikke er i stand til det er der selvfølgelig en grund men ikke alle som går hjemme har en grunde og det koster andre svage i samfundet desværre

• #19   24. okt 2011 *Camilla* Mor til den dejligste Niclas smiley 19.12.10 *
    På min arbejdsplads er jeg en af dem, som får folk i aktivering under vingerne i den første uge. Derfor hører jeg ofte, hvilken baggrund folk har, og jo der findes altså mennesker, som er luddovne og som helst ville ligge hjemme på sofaen hele dage, og blive forsørget af resten af danmark.
    Det er langt fra alle der er sådan, jeg har også den store fornøjelse, at møde mennesker, som er jublende lykkelige over, at de nu får lov til, at gøre noget for de penge de modtager, det kan godt være de ikke synes det er det fedeste at blive sendt på f.eks. et plejehjem, men de vælger, at få det bedste ud af siuationen alligevel.

• #21   24. okt 2011 Pernille - Mor til 2 lækre unger smiley Noah & Alba: )

nu står der jo direkte i hendes indlæg hun IKKE GIDER

• #22   24. okt 2011 nu ligger landet sådan at når du er KH modtager kan du netop ikke tillade dig at sige fra nej.. og der er så mange der snoer sig om systemet som en også skriver, at vi der faktisk IKKE kan men gerne VIL er jaget vild. i øvrigt et fedt udtryk

jeg hænger i øvrigt ingen bruger ud efter som jeg ikke nævner brugers navn, men blodt indlæget, hun i øvrigt har lagt i et offeligt forum.

• #23   24. okt 2011 frustolpe der tager du fejl der er forskellige match katagorier inden for KH feks er jeg i vores kommune en match 2 dvs IKKE ERVERVS KLAR, grundet i mit tilfælde psykiske barierre

• #24   24. okt 2011 karina husk lige vi også betaler skat af KH

og jo dem der vitterligt ikke GIDER, er LUDDOVNE og jeg har som alle andre i DK ytringsfrihed, og derfor ret til at udtale mig sådan.

igen jeg snakker ikke om syge skadet svage blinde handicappede etc, jeg snakker disideret ugidelidelige mennesker, som bla denne pige der oret skriver hun ikke gider for 3 uger.

jeg hænger hende ikke ud da jeg ikke hverken linker til hende eller indlæget, som igen stadig ligger til offenlig skue.

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #25   24. okt 2011 ih ja, hvor ville jeg ønske at min kommune tilbød aktivering... De steder man kan komme i praktik siger nej, fordi de ikke har ressourcer til at lære en praktikant op, der er stramme regler for hvornår man er berettiget til reel hjælp til at komme ud på arbejdsmarkedet igen.. Har lige været på et 4 ugers jobskrivningskursus, som helt ærligt er spild af både underviserens og kursisternes tid- for ikke at tale om samfundets penge.. Har siddet der sammen med en som slet ikke lagde skjul på at han absolut ikke ville noget som helst, hverken arbejde eller være på kursus- ham så jeg nu hellere at han fik lov til at blive hjemme, da jeg synes det er spild af vores andres tid at skulle sidde og høre på en mand der var negativ hele dagen, i stedet for at prøve at få noget ud af det sammen med os andre..
    Har alene i sidste uge søgt 25 jobs + de uopfordrede, men de hænger bare ikke på træerne inden for mit område- og søger indenfor alle områder, men der er så mange arbejdsløse at virksomhederne kan vælge og vrage og tager selvfølgelig dem de kan se der har erfaring fra området.. Alle ideer til alternativer bliver skudt i sænk at kommunen fordi der ikke er ressourcer eller råd..
    Og nej, jeg brokker mig ikke, for jeg mener at man selv har et kæmpe ansvar i at komme i arbejde igen og bidrage til vores samfund, men det er bare ikke altid så let, og kan faktisk godt forstå (efter jeg selv er kommet ind i "systemet"), at folk til sidst bliver modløse og passive, da det godt nok kræver sit at få afslag efter afslag både fra systemet og arbejdspladser.
    Min far har hele sit liv været direktør i en stor virksomhed, men gik ned med stress som 54-årig, han ville gøre alt for at komme på arbejdsmarkedet igen, kommunen synes det krævede for meget arbejde og sagde at hans eneste mulighed var at få førtidspension, de mente at han jo alligevel ikke havde så mange år tilbage på arbejdsmarkedet! Heldigvis er han sådan en person der nok skal få sin vilje, og kom tilbage på arbejdsmarkedet i et fleksjob- men igen det er bare ikke alle der har overskuddet til at tage kampen op, som sagtens kan tage flere år..

Er helt enig med dig i at vi alle må bidrage til samfundet, hvad enten man er i job, på dagpenge, kontanthjælp eller hvad man nu er, men der kan også være andre måder man kan bidrage til samfundet med, og helt ærligt, gad du at arbejde sammen med en der ikke har været i job de sidste mange år fordi han/hun simpelthen ikke gider at være på arbejdsmarkedet? Jeg gad faktisk ikke.. Så hellere finde en anden løsning og bruge ressourcerne på dem der virkelig gerne vil..

• #27   24. okt 2011 loise... ´du har så meget rart i det du skriver..

jeg har gået arbejdes løs i over 1 år ( har fået job nu) og jeg ved sp ikke hvor mange steder jeg ikke har søgt. har nok over 100 besvare ansøgninger liggene.. så synes det ondt at sidde og spille stor fordi man er så heldig at have et job.. jeg kan sp godt forstå folk ikke giver noget til sidst.. for det gad jeg sp heller ik, man synes bare det hele er en kæmpe kamp hvor alle river i en...

så jer uden job... kæmp videre, for i kan godt smiley

• #28   24. okt 2011 Gaia's Mor -
    ja det rigtigt det betales skat af kh men i bund og grund er det jo arbejdende mennesker der betaler kh man kunne også sagtens sætte kh lavere og droppe skatten det går ud på et. uanset hvordan du vender og drejer det hvis ikke det arbejdende folk betaler skat er der ingen penge til dem på kh selv om man betaler skat af kh for så havde der slet ikke været penge til kh. smiley

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #29   24. okt 2011 uhh Karina.. Jeg er helt enig med dig i at dem der snyder systemet skulle skamme sig, for så bliver det bare meget sværere at få hjælp for dem der virkelig har brug for det.. Men synes det med at man kan tillade sig "at bestemme over folk" (ved godt at du ikke mener det så hårdt) fordi folk er på kontanthjælp og det er det arbejdende folk der betaler kontanthjælpen, den er hård synes jeg... Jeg har skam betalt mit til at folk kan få hjælp af samfundet- jeg håber bare at jeg kan få lidt tilbage nu. Men vil det så også betyde at vi andre (hvis man var det arbejdende folk) kunne være med til at bestemme at du skulle arbejde lidt mere eller betale mere i skat, ellers ville du ikke kunne få hjælp til jeres datter...? -det er sat meget på en spids, og absolut ikke min holdning skal det lige pointeres! for selvfølgelig skal I have al den hjælp i kan få, og hvor jeg håber at I ikke skal kæmpe en stor kamp for at få det.. Men synes bare ikke at man kan sætte det sådan op...

• #30   24. okt 2011 Forstår godt din mening, men kan du ikk bare tænke dit og så la det ligge. Det fint og flot du gerne vil i aktivering og alt, men kan du ikk la dem der ikk vil være kommunens problem!
    Og så syns jeg ikk det er okay den måde du omtaler den person på!

• #31   25. okt 2011 Loise F
    min mand betaler mere end rigeligt i skat i forvejen smiley men bare det med at få en konsulent i hjemme for at få en bedre hverdag er en kamp det tog os 1år at få sådan en selv om man har krav på en fra diagnosen blev sat, og hvis vi ikke få hjælpen nu vil hun blive en dyr ung dame for samfundet i fremtiden, så kunne man jo så sige skal jeg betale mere i skat og arbejde mere for at få hjælpen nu eller skulle jeg lade vær og så lade samfundet side med den store regning i sidste ende. nu er det ikke sådan noget som ombygning mm som vi skal bruge hjælp til heldigvis. men desværre er samfundet sådan i dag at hvis man skal have hjælp er det en evig kamp som mange ikke magter men personligt er jeg så stædig at selv om jeg går ned på kampen så fortsætter jeg fordi jeg vil gøre alt for min datter, (ikke sagt alle ikke vil det men nogen magter bare ikke kampen)

Men selvfølgelig skal man da kunne få kh men man skal ikke sidde og ha en ide om man ikke gider noget som helst bare at blive sygemeldt fordi man er doven, så heller se om hvad fremtiden kan give en ved feks praktik eller undersge om man skal igang med en uddannelse eller lign.

Kommentér på:
aktivering KOM I SVING

Annonce