Tilsyn med børnehave {{forumTopicSubject}}
Her kl. 14.15 får jeg en opringning fra mine 2 børns børnehave.
Min søn på 3 år havde sammen med sin bedste ven haft held til, at kravle over legepladsens hegn, og forlade børnehaven. Herefter har de krydset 2 stærkt trafikerede veje for til sidst at løbe langs græsrabatten ud til den anden drengs fars hus.
Drengs far var på arbejde, men heldigvis var der en kvinde i huset for at lufte hunden, og hun opdager så de 2 drenge og kører dem tilbage til børnehaven.
Børnehaven havde ikke engang opdaget at min søn og den anden dreng var forsvundet.
Hegnet de er kommet over er sådan noget kraftigt nethegn i ca. 150 cm højde, men de vil ikke gøre noget ved hegnet da de mener at fejlen udelukkende ligger hos de 2 drenge.
Os 2 forældrepar vil derfor i morgen rette henvendelse til kommunen og bede om et tilsyn med børnehaven. Mit spørgsmål er så, om vi ikke kan kræve at hegnet bliver forhøjet samt at der er bedre tilsyn på legepladsen? Og evt. om der er nogle råd til hvordan vi griber sagen an.
Altså, min søn kunne være blevet kørt ihjel. Det er en lille landsby hvor de store veje er tæt på institutionen
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Ved ikke om i kan kræve det, men det håber jeg da!
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
for fanden hvor var jeg stjernet ud
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men puha det gør en utryg som forælder. dog ved jeg ikke hvor meget man kan gardere sig mod de kommer over hegnet eller nogen glemmer at lukke en låge. men synes bare det er alt for galt der går så længe inden de overhovedet opdager der mangler 1 elelr flere børn
vi skal så til bestyrelsesmøde snart og har tænkt at tage det op.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 26 Svar: 135
Børnehavelederen har åbenbart været lidt næsvis overfor det andet forældrepar, så det skal også lige håndteres.
Begge drenge bliver holdt hjemme i morgen, for at de kan få sig en tænke dag, men det nytter virkelig ikke noget at skælde mere ud; resten ligger rent opdragelsesmæssigt
Tilsyn med børnehave