{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Tilsyn med børnehave {{forumTopicSubject}}

Her kl. 14.15 får jeg en opringning fra mine 2 børns børnehave.
Min søn på 3 år havde sammen med sin bedste ven haft held til, at kravle over legepladsens hegn, og forlade børnehaven. Herefter har de krydset 2 stærkt trafikerede veje for til sidst at løbe langs græsrabatten ud til den anden drengs fars hus.
Drengs far var på arbejde, men heldigvis var der en kvinde i huset for at lufte hunden, og hun opdager så de 2 drenge og kører dem tilbage til børnehaven.
Børnehaven havde ikke engang opdaget at min søn og den anden dreng var forsvundet.

Hegnet de er kommet over er sådan noget kraftigt nethegn i ca. 150 cm højde, men de vil ikke gøre noget ved hegnet da de mener at fejlen udelukkende ligger hos de 2 drenge.

Os 2 forældrepar vil derfor i morgen rette henvendelse til kommunen og bede om et tilsyn med børnehaven. Mit spørgsmål er så, om vi ikke kan kræve at hegnet bliver forhøjet samt at der er bedre tilsyn på legepladsen? Og evt. om der er nogle råd til hvordan vi griber sagen an.

Altså, min søn kunne være blevet kørt ihjel. Det er en lille landsby hvor de store veje er tæt på institutionen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilsyn med børnehave
  • #1   27. sep 2011 Det er da ligegyldigt om fejlen ligger hos de 2 drenge, chancen for at de gør det igen er da alt for stor til at lade være med at gøre noget!!!!

Ved ikke om i kan kræve det, men det håber jeg da!

• #3   27. sep 2011 Er enig med Jette B.
    for fanden hvor var jeg stjernet ud smiley

• #4   27. sep 2011 åhh gud dog!!!! havde også snakket meget højt :S , jo ring og kræv det hele altså og håb at de gør noget

• #6   27. sep 2011 ja det er frygteligt når der sker sådan noget. victor har også været over hegnet i hans børnhave, (de havde flyttet en bænk for at kunne komme over) men blev hurtigt opdaget. her de nanden dag er der så en eller anden forældre med hovedet under armen der har glemt at lukke en af lågerne. så min søns kammerat gik HELE vejen hjem og han bor altså i den anden ende af byen og skal ogsåover flere veje og en af dem også meget trafikeret. hans mor var heldigvis hjemme og fik noget afet chock da han pludselig stod der smiley hun kørte ham så op i børnehaven og tænk lågen stod stadig åben og ingen havde lagt mærke til han havde været væk. så de fik travlt med at få samlet og talt børn og heldigvis var de der alle.

men puha det gør en utryg som forælder. dog ved jeg ikke hvor meget man kan gardere sig mod de kommer over hegnet eller nogen glemmer at lukke en låge. men synes bare det er alt for galt der går så længe inden de overhovedet opdager der mangler 1 elelr flere børn smiley

vi skal så til bestyrelsesmøde snart og har tænkt at tage det op.

• #7   27. sep 2011 ang hegn skal du nok til kommunen for vores børnehave vil helelr ikke lave hegnet højere, fordi de mener børnene skal lære at de ikke må forlade børnehaven, usynlig grænse osv.

• #8   27. sep 2011 Det er en meget svær situation dette her. Jeg elsker virkelig vores børnehave og jeg synes rigtig godt om de voksne som arbejder med børnene. Og jeg er ikke blind for at det handler om økonomi mht personale og faciliteter (hegnet), men omvendt hvis vi ikke går videre med det så bliver der jo slet intet ændret.
    Børnehavelederen har åbenbart været lidt næsvis overfor det andet forældrepar, så det skal også lige håndteres.
    Begge drenge bliver holdt hjemme i morgen, for at de kan få sig en tænke dag, men det nytter virkelig ikke noget at skælde mere ud; resten ligger rent opdragelsesmæssigt

Kommentér på:
Tilsyn med børnehave

Annonce