{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.225 visninger | Oprettet:

Barnevogn, uhyrlige priser! {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg sidder lige og kigger på barnevogne og hold da op hvor er de egentlig dyre!!!

Da jeg fik Emma købte vi en billig Scandia barnevogn og den var virkelig ringe, blev ledeløs lynhurtigt... Nå men vi solgte den så og fik en gammel brugt barnevogn. Udemærket til det vi sku bruge den til.

Men nu sidder jeg og kigge på de dyre barnevogne i håb om at de så er SÅ meget bedre end de billige. Jeg blev jo dybt skuffet over Scandia så det skal vi i hvert falde ikke have igen.

Men Odder og Emmaljunga som vel er de mest velsete og anerkendte barnevogne i DK, koster jo spidsen af en jetjæger! Selv brugt!

10.000 kroner for en barnevogn synes jeg simpelthen er voldsomt dyrt.

Hvad siger I? Og hvorfor valgte I at købe dyrt/billigt og hvordan er jeres forventninger blevet "opfyldt"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barnevogn, uhyrlige priser!
  • #1   12. aug 2011 Til mit første barn arvede vi en brugt kombi vogn. Øv den var ringe, men pga økonomien så lærte vi alligevel at leve med den.
    Til nr. 2 fik jeg den billigste barnevogn Babysam solgte til 1100 kr. og den var jeg faktisk rigtig glad for.
    Nu hvor jeg venter nr. 3 og økonomien ikke længere er et problem, så glæder jeg mig faktisk til at kunne få en "posh" barnevogn. Men stadig, jeg kunne sagtens finde på at købe én brugt, for der er så mange gode til salg derude- og det vigtige er ikke at få én fra helt ny, men at få en god barnevogn.

Og jeg giver dig ret. Barnevogne er dyre. Synes nogle gange det grænser til tyveri ved højlys dag

• #2   12. aug 2011 Basson Grande er en lækker dansk kvalitetsvogn som konkurrerer med odder og emnaljunga smiley Den har fået flotte score i tænk.

(link fjernet)

• #3   12. aug 2011 jeg ville aldrig gi 10,000,- for en barnevogn , nej du kan se min i mit album .. med lift og pusletaske gav vi 999,- i babysam , og heldigt at det var den eneste jeg kunne li farverne på, styrter over til den og det gule skilt viser sølle 999,- på januar udsalg, .

den runder snart 3 år , desværre er den drengefarver ellers havde lillesøster overtaget den til marts smiley

• #4   12. aug 2011 Vi valgte en fra bilka til 2000kr, med lift og hvad der ellers høre til i rød.. og den var vi super glade for, den er først lige blevet smidt ud da den har været brugt i dagplejen til Malik.. og der var ingen tegn på slid udover hjulene var lidt rustene smiley

• #5   12. aug 2011 Jeg ville heller ikke give 10.000 for en barnevogn.
    Men svigerforældrene ville gerne give en, så det sagde vi selvfølgelig ikke nej tak til.

• #6   12. aug 2011 Ærlige Bent: Jeg synes bare ikke den kvalitetsmæssigt lever op til de to andre, altså når man er ude og "prøvekøre" dem smiley

Olivers mor: Nej det havde jeg godt nok heller ikke sagt nej til da smiley

Jeg vil heller ikke give 10.000 for en barnevogn, men jeg kunne godt tænke mig at købe en barnevogn jeg godt kan li og hvor jeg ikke skal vælge efer pris... Forstår i?

Sidst valgte vi efter pris og blev slemt skuffede...

• #7   12. aug 2011 Forstår godt hvad du mener. Det kunne også være fedt hvis man bare kunne gå ud og pege, og sige jeg tager den der tak.

• #8   12. aug 2011 Olivers mor: Ja lige præcis! Men tror altså at selvom jeg havde mange penge, ville det gibbe lidt i mig! Jeg har set man kan designe sin egen Odder vogn og det sys jeg bare kunne være helt vildt fedt, men det koster så 10.000 og så mere hvis man skal hae letvægtstel smiley

• #9   12. aug 2011 Jeg har kig på dette:

(link fjernet)

Det er da en helt fair pris må man så sige smiley

• #10   12. aug 2011 Det lyder faktisk meget fristende med sådan en Basson Grande- og den ser også ok ud, jeg er meget forelsket i Emmajunga pga den ser skide flot ud, men basson er nu ikke værst smiley

• #11   12. aug 2011 Jeg ELSKER min Stokke ubeskrivelig højt ! Ja den er halvpebret , men gud hvor er den praktisk smiley

Jeg ville ALDRIG købe en Emmajunge , jeg sys det er et upraktisk stor skrummel smiley

• #12   12. aug 2011 Fru Nøhr: Men stokkebarnevognen, har den ikke et vildt lille liggemål?

• #13   12. aug 2011 Jo - hvilket er det eneste minus ! smiley Men vi valgte faktisk en Scandia vogn som ekstra . Den ska bare stå og stå smiley

Desuden kan klapvognsdelen ligges ned og da den er med fodstøtte ligger de faktisk okay i dem hvis det sku blive nødvendigt smiley

• #14   12. aug 2011 Uha ja så må jeg jo desværre nævne det, ja jeg er en af dem med en Odder zip på letvægtsstel og special lavet med punkterfridæk smiley de 10.000 kr. rækker ikke for den smiley
    TIl dagplejen har hun en ammaljunga som jeg har købt brugt.

Tja jeg synes begge vogne er hver en krone hver, og jeg ville ikke bytte dem smiley

• #15   12. aug 2011 Bella har også haft en stokke men jeg blev BIMS af at jeg ikke kunne ha den med ud og handle/shoppe uden at ha poser hændende over alt. Og så er den dum at få med i bussen! Vi har ikke bil. Men super lækker vogn i lækker kvalitet.

• #16   12. aug 2011 Vi har haft basson Grande. Den har vi været vildt glade for. har absolut aldrig fortrudt det køb ;o)

• #17   12. aug 2011 carola S - heldige asen! Jeg SKAL ha en Odder zip hvis jeg ska ha flere børn. I brun.. Uhm!

• #18   12. aug 2011 Carola: Sys du slet ikke det er helt vanvittigt for noget barnet skal bruge i maks 3 år? Det er ikke noget personligt smiley Jeg er nemlig HELT vild med Oddervognen, men mit nærighedsgen(TAK FAR) råber bare SÅ højt smiley

• #19   12. aug 2011 Jeg må nok også heller melde mig på banen. vi har også bestilt en odder barnevogn :o) Og jeg tror vi bliver glade for den :O)

• #20   12. aug 2011 Ærlige Bent : Jeg har endnu ikke haft problemer med pladsmangel - og det med busser kan jeg ikke svarer på smiley Jeg holder mig fra offentligtransport smiley
    Men det er klart der er noget mindre plads end under en "rigtig" barnevogn .

Vi har brugt den enormt meget indenfor også , og Emma elsker at sove i den smiley

Jeg tror man virkelig skal overveje hvad behov man har inden man bruger en masse penge - jeg ville som sagt aldrig synes om at rende rundt med et ordentligt skrummel smiley
    Og så er udseendet altså ikke så skide vigtigt , jeg sys stokken var tudegrim til at starte på , men har efterhånden vænnet mig til den smiley

• #21   12. aug 2011 Fru Nøhr: Åhr jeg sys bare det er meget upraktisk at liggemålet er så småt... Men ja, det er en lækker vogn og så er designet lidt specielt, det kan jeg godt li smiley

Maria: Har I så bestilt i drengefarver? For når vi skal have en til, skal vi ikke have af vide hvad det bliver og jeg vil SÅ gerne have en der er i kønnets farve eller i hvert falde har lidt dreng/pige agtigt smiley

• #22   12. aug 2011 Synes også priserne er helt skøre, men vi valgte en Emmaljunga fordi den kan de ting vi ledte efter.
    At farven så også kostede xtra, det må man jo tage med. *s*

Vi havde nok været nød ti at "nøjes" med en billigere model hvis ikke mine svigerforældre gav en god skilling til vognen.

• #23   12. aug 2011 Line : Det kan jeg sagtens følge dig i smiley Også derfor vi allerede har invisteret i en "almindelig" med et kæmpe liggemål smiley

• #24   12. aug 2011 Jeg syntes godt nok også 10 kg er rigtig rigtig mange penge, men det er svært når man venter sit første barn, for hvad skal man gå efter...

jeg har indtil nu forsøgt at finde en brugt emmajunja med uniq stel, eller en odder med xdream stel - men kan ikke få dem brugte for under 4500 kr og så kan de enda være op til 2 år gamle - jeg syntes det er rigtig mange penge for en brugt vogn.

Det er da heller ikke fordi vi ikke har pengene men differencen på en startpakke fra Basson og en Odder eller emmajunga er jo helt hen i vejret ...

Men igen ligesom med biler , nogle vælger en mercedes andre vælger en Fiat - og aliogevel vil der være plusser og minusser ved begge uanset hvad man vælger...

• #25   12. aug 2011 Vi har været så heldige at mine svigerforældre har givet os en startpakke fra babyhome smiley vi byttede bare marolle barnevognen ud med en first class sort lædervogn med små hvide detaljer. Jeg er HELT vild med den! Den er så fed og lækker at køre med. Jeg kan jo selvfølgelig ikke svare på kvaliteten, men ekspedienten anbefalede den fremfor basson som de også solgte rigtig mange af. Hun havde den selv, og den kørte bare upåklageligt.
    Jeg ville også gerne ha haft en odder zip med letvægts stel og hele molevitten, men det er jeg for nærrig til smiley

• #26   12. aug 2011 Line : vi har bestilt den her : (link fjernet)
    Vi kunne ikke få den i andre farver end grå :O)

Min forlovede mente at så kunne vi også bruge den til nummer to, selvom det kan ende med at blive en pige :O)

• #27   12. aug 2011 Vi har en emmaljunga, og vi er så glade for den. Den er så lækker og den fejler ingenting, selv efter 1 år i brug. Men vi passer også godt på vores ting. Dengang vi kiggede barnevogne da tænkte vi ikke på priser. Vi ville have den som vi bedst kunne lide, og som opfyldte vores ønsker og behov. Og det har emmaljungaen virkelig gjort.

Jeg kunne personligt ikke tænke mig en billig scandia eller basson vogn. Jeg har hørt så meget dårligt om dem, så hellere bruge de ekstra penge på god kvalitet. smiley

• #28   12. aug 2011 jeg syntes det er svært, for herinde læser jeg også mange der har dårlig erfaring med Emmajunga og Odder - Hehe jeg tror nu efterhånden bare jeg køber den Basson, og hvis den ikke er tilfredsstilllende køber jeg en anden *SG* der er jo trods alt 2 års garanti på en ny en

• #29   12. aug 2011 Det er da spild af penge at skulle købe en anden når barnet er født. Hvorfor ikke bare købe den "rigtige" med det samme? Så har du lige smidt 4000 kr til en basson, ud af vinduet. Det er da tosset smiley

• #30   12. aug 2011 Jeg købte en rød emmaljunga big star supreme som del af et pakke-tilbud til mit første barn, da jeg og min kæreste ikke har været specielt tilfredse med denne, bliver den skiftet ud til denne gang, (sammen med andre ting fra "pakken") med en odder zip på x-dream stel. Jeg var sparsom på det område sidst, og det har jeg ku mærke, så der bliver ikke sparet denne gang.. Har så bare fået det lavet som et samlet tilbud så der bliver trukket 25 procent fra det samlede beløb, og så er det faktisk ikke SÅ sindssygt meget dyrere end sidst, såå

• #31   12. aug 2011 Skal man ikke bruge en vogn i dagplejen?

• #32   12. aug 2011 Det er vidst forskelligt fra sted til sted.

Vi skulle have en med i Gustavs dagpleje, så vi købte en brugt i fin stand, og så vaskede vi alt betrækket så den duftede af os. Og så var den så god som ny.

• #33   12. aug 2011 Altså min barnevogn med alt har kostet 13.000 kr. da det er en rød odder zip og dækkene er speciel, det er dog med madras smiley men uden lift og pusletaske.

Jo jeg synes det er sygt mange penge, men det synes jeg også at tøj og alt andet jeg har skulle have til min datter.
    Jeg sparet først og vi købte en brugt emmajunga, men jeg købte jo så oddern da pigen var knap et halvt år da jeg ville have den odder.
    Nu er emmaljungane over i dagplejen og det passer mig fint det hele.

• #34   12. aug 2011 Ja jeg er så en af dem der har kastet mange penge efter en fejlvogn, valgte af købe en Emmaljunga Big Start Supreme under min graviditet, men ja jeg blev vanvittig over af køre med den, magen til pis vogn, så var der det ene, så det andet, og ja jeg kan virkelig ikke anbefale den, og den hang meget efter bare 4 mrd brug, hvor vi max har gået 10 ture i den, fordi jeg ikke var tilfreds med den, enden på det hele blev jeg solgte lortet og tabte en del penge, og gik ud og købte en ny odder zip...
    wow en forskel på disse 2 vogne

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #35   12. aug 2011 Vi har en teutonia barnevogn. Den bliver brugt til nr. 2 nu, og holder godt endnu. Vi er rigtig glade for den.

• #36   12. aug 2011 Først købte vi en Simo vogn til 6000. Den har der ikke været andet end problemer med - primært hjulene..

Denne gang har vi bil så gad ikke købe ny vogn, men jeg fik så en gaammel oddervogn.. Hold kæft hvor er den lækker at køre med trods den er en del år gammel..

Skal jeg have flere børn er det oddervogn jeg køber smiley

• #37   12. aug 2011 tja jeg har valgt at købe 2 odderbarnevogne brugt... jeg kender hende jeg har købt dem af og ved den ene er købt inden for det sidste ½ år af en som desværre havde mistet.. det er en hjemmedesignet i alcatara og jeg er virkelig vild med den
    den anden er brugt i et års tid men der er aldrig nogle af dem der har stået ude i garage natten over så jeg føler virkelig jeg har fået noget for pengene

jeg har givet 4000 for dem begge med madrasser, regnslag, seler, myggenet, et par lagener, vådliggelagener, 2 sæt sengetøj, 1 babydyne og 1 lift

jeg har altid sagt at jeg ville have en kvalitetsbarnevogn da vi bor på grusvej og jeg hver dag går med hundene op og ned af vejen. her er det for mig vigtigt at vognen har en hvis kvalitet. havde min veninde ikke haft disse havde jeg nok sparret sammen og købt odder zip da jeg simpelthen synes den er genial

• #38   12. aug 2011 vi har købt en basson grande udstillingsmodel i ønskebørn med lift, pusletaske og ekstra madras til både lift og vogn for 2500.. men den kommer "bare" til at være dagplejevogn, da den ikke kan være i vores lille spark smiley

Den vi har købt som brugsvogn er denne kombivogn fra maclaren:
    http://www.google.com/imgres?q=maclaren+grand+tour+lx&um=1&hl=da&sa=N&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&biw=1024&bih=419&tbm=isch&tbnid=-1ylw90EuAk6kM:&imgrefurl=http://www.ioffer.com/i/Maclaren-Grand-Tour-LX-Stroller-Carrycot-headlights--172378147&docid=lIsqKT2gKOOq4M&w=135&h=202&ei=A2lFTtKvEof0-gb6muyYBw&zoom=1&iact=rc&dur=156&page=2&tbnh=114&tbnw=96&start=10&ndsp=12&ved=1t:429,r:5,s:10&tx=52&ty=32

Babyvest havde ophørsudsalg, så vi gav 1999 for den inkl. en voksipose.. og den er brand smart, den kan vitterligt alt.. Der er indbygget lys både fortil og bagtil, temperaturmåler som sender sms til din telefon hvis temp. både i og udenfor vognen falder til under 0grader og mange mange andre ting man sikkert aldrig får brug for..

• #39   12. aug 2011 Vi købte en Odder, vi gav også knap 10.000 med det hele. Vi er super glade for den og den fejler intet, så den skal i brug igen når lillebror kommer ud.

• #40   12. aug 2011 Jeg har dog også regnet med at når jeg får nr. 2 skal jeg jo bruge begge mine vogne igen.

Altså problemet er bare at min odder er rød, tænk hvis det bliver en dreng, men så må jeg jo bare sige der er ferrari rød smiley

• #41   12. aug 2011 Michael: Jeg har en Emmaljunga, og NEJ er ikke tilfreds smiley

• #42   12. aug 2011 er det noget med fejlen hos Emmajunga er den kommer til at "hælde" eller er der andre kendte fejl ....
    Er nogle af jer utilfredse med jeres Basson grande?

• #43   12. aug 2011 Amalie: Jeg syntes stellet er noget skidt...

• #45   12. aug 2011 jeg har en barnevogn til 2000kr fra bilka, fik den til freya som nu er 6 år og den fungere ganske perfekt stadig den dag i dag til caroline og den er stor så den kan bruges længe.

• #46   12. aug 2011 Åhr jeg er godt nok meget i tvivl... Hvis jeg skal have en Odder Zip skal jeg jo nærmest til at spare op nu!!! (Er på su så det kan godt tage lidt tid smiley

Og der er jo også alle de andre ting som sådan en lille en skal have...

En Basson Grande sys jeg også lyder fint, men har bare hørt rigtig meget dårligt om det og det har jeg efterhånden også om Emmaljunga...

Har indtil nu INTET dårligt hørt om Odder...

• #48   12. aug 2011 line: jeg tror ikke du kan finde en vogn som ingen har noget at sige om.. både godt som skidt..
    Find den du kan lide, og køb den.. Og lad være med at tænke på hvad andre siger..
    Det eneste der er vigtigt er at du kigger efter om den er godkendt efter danske standarter med EN nr.

• #49   12. aug 2011 Jeg har købt en splinterny Emmaljunga på Uniq stel og med punkterfrie dæk.
    Min søn er kun 1 mdr men indtil videre er jeg glad for den.
    Min søster har den samme, har brugt den i knap 5 mdr og er også rigtig glad.

Mange ting har jeg købt brugt, men barnevognen ville ejg have ny. Havde regnet med at købe en langt billigere model, og troede jeg var nødt til at købe en kombivogn, men denne model fra Emmaljunga kan være i mit bagagerum på min lille gamle corolla, så det var et meget nemt valg.

Mine venner bor ½-1 time væk fra mig, så jeg SKAL kunne komme rundt, og have vognen med, da jeg tit er afsted..

Det er rigtig mange penge jeg har brugt, men indtil videre synes jeg helt klart det har været det værd!

• #50   12. aug 2011 Vi gav 8000kr for en emmaljunga uniq uden lift og taske det var celebration 2010 måtte eje den, men vil nok sige da jeg har haft odder den ville kunne holde længere.

• Mor til babyD
    Mor til babyD Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
    #52   12. aug 2011 Har en brio sport- mener vi gav 3600 for den excl lift, den har jeg været meget tilfreds med.. Dejlig langt liggemål og fin og let at slå sammen..

• #55   13. aug 2011 Jeg har kigget på udenlandske sider for at finde kvalitetsbarnevogne billigere, men de har ofte kun combivogne... Jeg synes vores behov er større end det smiley

Er der nogen af jer der har en barnevogn med svinghjul foran? Overvejer meget at købe sådan en for de er godt nok nemme at komme rundt med.

Min veninde har en Emmaljunga Nitro City og den er altså skøn at komme rundt med og nu har jeg set man kan få barnevogne med svinghjul også...

• #56   13. aug 2011 10.000 er rigtigt mange penge for en barnevogn, vores var sat ned da det var modellen fra året før, vi fik vognen for sammenlagt 7500 med pusletaske, madrasser, fluenet, regnslag og lift.

den var sat ned fra de der 10.000 ialt

det er forøvrigt en oddervogn ;o)

og som sagt det er mange penge, men vi har aldrig fortrudt et sekund, det er nogle af de bedste penge vi har brugt på babyudstyr, vil våge at påstå man ikke får bedre vogn!!!!! og havde den ikke været på bud skulle jeg også med glæde betale 10.000 for den for den er hver en krone værd i modsætning til mange andre vogne..

derimod ville jeg aldrig give så mange penge for en Emmaljunga, jeg synes det er noget braller i forhold til odder, derfor vil jeg ikke give samme pris..

vi valgte at give prisen for kvaliteten, og ja man betaler selvfølgeligt også lidt for mærket i de her tilfælde (emmaljunga meget) som sagt tror jeg ikke vi kunne have gjort et bedre køb..

Kommentér på:
Barnevogn, uhyrlige priser!

Annonce