køb og familie?? køb og familie??
Sagen er den jeg skriver lige for min veninde.
Sammen med hendes mand " solgte" de en bærbar computer her mellem jul og nytår, til hendes stedlillebror og svigerinde. De lavede en aftale om at de skulle betale af på den med 2 afdrag , som skulle starte d. 1.februar i år og så 3 mdr. frem.
Her den 1. februar kom der så ingen penge fra dem, det så de igennem fingre med, men midt i februar, fandt min veninde så ud af, at hende og hendes mand ikke havde så mange penge til sig selv i marts måned, så de stak lidt til lillebroderen om at de skulle have de penge til marts. Lillebroderen lovede at de nok skulle få alle pengene til 1. marts.
1 marts er nu overskreden, og de fik ikke deres penge. De måtte selv spørge lillebroderen om hvorfor de ikke havde fået de penge, det viser sig så at svigerinden ikke er mødt på et aktiveringsjob, så de har stoppet hendes kontanthjælp.
Min veninde bliver så tosset, for det 1. så er det pisse dumt af hende, og hun burde have vidst det. Og nu vil min veninde og hendes mand så have computeren tilbage.
Hvilket jeg godt kan forstå.
De har så lovet at de vil sende computeren, men de har intet set i posten, hun har prøvet at ringe til dem idag, for så ville de selv have hentet den, men svigerinden smækkede bare røret på.
Hvad dælen gør de så mere i sådan en situation??n Melder man dem til politiet ??
Min veninde ved bare ikke hvad hun mere kan gøre, for de vil snakke med dem om det som voksne mennesker.
Håber i kan komme med nogle fif.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Men jeg må lige fortælle hende hvad i også siger herinde.
Ja synes nu også det er noget svineri, men man lærer jo så at man ikke kan stole på nogen som helst i dagens Danmark.
køb og familie??