{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Aner ikke mine levende råd! {{forumTopicSubject}}

Jeg er SÅ sur!
I november flyttede vi ind i "drømmelejligheden"..

TROEDE vi!

En månede efter, begynder der kommer svamp i soveværelset og trækket luft og vand ind fra vinduerne i soveværelse og køkken. I vinduesrammerne kommer der mug/svamp også, og vi kan ikke få fat på viceværten.

I morges, får jeg så lige snakket med vores underbo, som fortæller at der var FYLDT med skimmelsvamp i mellemgang, soveværelse og bryggers da de tidligere lejere boede her. Men de malede det bare over, og fortalte intet til boligselskabet!

UUUUH jeg får det SÅ dårligt ved tanken om at vi bor i dét!

Underboen fortæller tilmed, at boligselskabet, hverken er til at hugge eller stikke i, når det kommer til stykket, de gør ikke en skid for at udbedre det!!

Jeg vil IKKE leve i skimmelsvamp!

Vi bor på 2. sal, ud af 3. etager, som er loftrum.. Det er en meget gammel ejendom og oppe på loftet (bortset fra de nye depotrum), er der også fyldt med skimmelsvamp, og der er hul i taget, hvor vandet løber ned, og duerne sidder og skider! Det havde vi ikke selv set, det fik jeg osse først at vide idag!

HVAD SKAL JEG STILLE OP!?

Viceværten kommer IDAG kl 12 og skal se på det! Kommer til at gå fuldstændig amok på ham, hvis han kommer med en eller anden flad udtalelse eller gør problemet mindre end det er!

Siden vi har flyttet ind, har jeg haft daglig hovedpine, og hjertebanken. Det kan lægen dokumentere da jeg har været henvist til undersøgelse på sygehuset - som dog ikke viste noget.

Isaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aner ikke mine levende råd!
  • #1   5. jan 2011 Det er jeg virkelig ked af søde.. Hovedpinen osv kommer MEGET sikkert af at I har boet i det LORT, der hvor jeg boede med mine forældre før var der også skimmelsvamp og jeg havde også DAGLIG hovedpine og var altid tappet for energi..
    Håber de vil lave det, ellers skal I ud hurtigt inden børnene blev syge.. Min mands niece har fået noget astma efter de har boet i sådan et hus med skimmelsvamp hvor udlejeren heller ikke ville gøre noget, hun havde og lungebetændelse heletiden, og det er nu 2½-3 år siden og hun får stadig medicin med sådan en kæmpe maske osv!!! ... smiley

    Håber det bedste for jer søde..


  • #2   5. jan 2011 S S - Det var os min plan! Men man kan ikke se skimmelsvampen nu, så hvordan ska jeg bevise det?
    Ka jeg kræve de sender en "svampemand" ud og tjekker det igennem på DERES regning?

    Trine - tak, det er nogen rigtig lort.. er så ked af det.. emily er flyttet så meget gange smiley


  • #3   5. jan 2011 Husk og tag billeder, allerede nu, og så løbende hvis man begynder og kan se svampen! ..

    Jaa, kan godt forstå du er ked af det.. Men hellere at hun skal flytte en gang mere end at hun bliver rigtig syg...


  • #4   5. jan 2011 Ja vi har taget billeder af det i soveværelset, det i køkkenet, er der stort set hele tiden smiley Så det ska han nok få at se uanset hvornår han kommer.. uuh jeg har det skidt!

  • #5   5. jan 2011 Ja, men det er også meget rart og ha' som beviser.. Kameraet som mine forældre havde taget billeder med gik desværre i stykker så alle deres billeder gik tabt smiley ...

    Men håber det bedste for jer, og at han vil fikse det, fordi ellers skal i ud..


  • #6   5. jan 2011 Har lige ringet til et firma der har med det at gøre. Underboen oplyste mig nemlig at hun har boet her siden 1980, så i 31 år, har der løbet vand ind i bygningen fra hullet i loftet, og derfor ER der skimmelsvamp, det siger firmaet, at det ikke kan undgåes på NOGEN måder!
    Puha jeg er ked af det.

    Det vil nemlig sige, at for at vi kan bo her skal de, lave loftet, fjerne skimmelsvamp på loftrummet og ved bagtrappen, fjerne skimmelsvamp i alle lejligheder.. PUHA, det tror jeg sgu ik de går med til, og har virkelig ik lyst til at vente 6 mdr, hvis jeg går til LLO med det, og de har jo en lang sagsbehandlingstid.


  • #7   5. jan 2011 Det lyder godt nok forfæredeligt! Det samme skete for os, vi flyttede godt nok inden Theo blev født, da jeg i løbet af min graviditet havde 4 lungebetændelser smiley
    Det husejeren, eller bestyreren af bygningen højest sandsynligt vil argumentere imod det, er at i ikk lufter ud, hvilket er noget FIS, for self lufter alle ud altså..
    Har desværre ikk nogen råd, ud over at flytte, eller gå til tv, eller avis, det har min veninde haft held med, for så føler de sig tvunget, da de ellers får dårlig omtale...
    Held og lykke med det, det er forfærdeligt at sidde i din situation, føler med jer!


  • #8   5. jan 2011 Se at kom derfra... find noget andet at bo i. Det er lige til at dine børn bliver død syge af at bo der, samt de kan udvikle astma...

  • #9   5. jan 2011 Kommunen har en "svampemand" de kan sende ud. Så vidt jeg ved koster de intet og i og med vedkommende ikke er sendt fra boligselskabet får du en vurdering som ikke pr. definition er på boligselskabets side.
    Plus at "svampemanden" kan skrive rapport-halløj som gør at boligselskabet bliver pålagt at fjerne svampen OG følger op på at det bliver gjort ordentligt.
    Så vidt jeg husker er det teknisk forvaltning på kommunen du skal have fat i. Og få gerne de øvrige beboerere til at ringe dertil hvis de har problemer med det også.


  • #10   5. jan 2011 Jo du kan få en ud der måler lufttrykket osv ! Det koster over 20.000kr men det skal din udlejer betale !

    Min eks og jeg flyttede i en helt ny lejlighed, den var ikke bare blevet nyrenoveret ! Den var lige blevet bygget - men fordi arkitekten havde lavet en fejl i muren fik vi svamp ! Jeg kontaktede overstående og meddelte husvært at jeg havde gjort det ! Vi kom aldrig til at betale en krone for det ! Samt vi fik over 60.000 tilbage da vi flyttede ! Og vi havde ikke engang boet der 1år


  • #11   5. jan 2011 Fandt lig e en flok reklamer lige under dette forum emne *smiler*

    Skimmelsvamp Fjernelse? Rådgivning Om Skimmelsvamp Vi Har Mere End 35 Års Erfaring! www.Ruskol.dk/Skimmelsvamp

    Skimmelsvamp Få fjernet skimmelsvamp på en let og miljøvenlig måde med Microclean www.keh.dk/skimmelsvamp

    Skimmelsvamp test Danmarks billigste skimmelsvamp testsæt - nemt, enkelt og BILLIGT www.RadonFri.dk


  • #12   5. jan 2011 Tak allesammen!
    Viceværten har bestilt en tømre til at komme herude og besigtige loftsarealerne og lejligheden og de øvrige områder er ramt, og derefter træffer de en beslutning om hvad der skal gøres.

    Jeg har også ringet til teknisk forvaltning på kommunen og de kommer om en uges tid +/- og gennemgår DET HELE! Han sagde de har været i en anden del af ejendommen (ikke samme udlejer), og de fejl de så finder i form af utætheder, tekniske fejl og svamp osv, dem bliver boligselskabet pådraget at skulle udrette MED DET SAMME! Så jeg venter spændt. Det er virkelig utroligt at der ikke er nogen af de andre beboere der har gjort noget, selvom de ikke selv har svamp i lejlighederne. Men de kan jo se det, når de går op på loftet..



  • #13   5. jan 2011 Camille - Skal vi flytte ned på gaden?
    Vi kan flytte hjem til familie eller venner for så kan jeg ik komme i skole, og børnene kan ik komme i instituiton da det er 20km væk, og vi kun har een bil, og jeg har intet kørekort.

    Ellers var vi smuttet men det kan vi godt skyde en hvid pil efter.
    Emily har allerede astmatisk bronkitis (og har ik haft nogen symptomer i 4 år), og hun har ikke hovedpine og hun hoster heller ik af at bo her. Og det er de første tegn.


  • #14   5. jan 2011 Vi kan ikke*

  • #15   5. jan 2011 Som sagt kommer de første om 1-2 uger og GENNEMGÅR det smiley
    Dvs. at efter de har gennemgået byggeriet, bliver der rapporteret til boligselskabet, og først derefter går de igang med det. Så det er nok MINIMUM en månede fra nu .. Ved godt hvor omfattende det er, men hvis vi havde kunne flytte hjem til nogen, så havde vi gjort det. Jeg kan ikke holde standby med min skole, så bliver jeg smidt ud.


  • #16   5. jan 2011 Nu har vi lige selv været igennem en stor sag (isaa, det ved du jo om nogen anden jo godt :o) ), sørg for og få taget billeder når det dukker op nye steder, vask det derefter ned i ren rodalon og lad det virke en time eller to og vask det rent, gentag et par gange. sørg for og lufte ud minimum en halv time hver dag, der skal være gennem træk.
    Og det lyder meget godt at der kommer nogen ud og kigger på det, desværre kan de ikke komme med det samme, men krydser fingre for at der sker noget hurtigs muligt. knus herfra


  • #17   6. jan 2011 Hvis det er et boligselvskab ska du have på skrivt at de ikke vil udbedre fejlen eller stille ny bolig til rådighed, så kan du anke sagen til kommunen, som har et lejer råd, og den vej igennem få en ny lejlighed..
    Har selv været igennem det samme, og har fået ny lejlighed den vej .:)

    Hva sagde vice værten ?


  • #18   6. jan 2011 Viceværten ville sætte en ventilations halløj op i vores bryggers fordi der ikke er mulighed for udluftning, og så mente han vi sku dreje sengen på vores soveværelse, for at få mere luft omkring den :S
    Og så ville han sende en tømre ud for at tjekke om det ER skimmel.

    Men har ringet til kommunens tekniske forvaltning og de kommer om 1-2 uger og gennemgår det hele.


Kommentér på:
Aner ikke mine levende råd!

Annonce