{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Alexanders fødsel :) {{forumTopicSubject}}

Jeg havde hele dagen d. 3. oktober 2007 haft nogle rigtige hårde plukveer der gjorde ret pænt ondt. Mente dog det evt. skyldtes, at jeg havde ryddet begge pigernes værelser op, støvsuget og vasket gulv i hele hytten... hvilket var meget mere end jeg plejede.
Hen på eftermiddagen fik jeg mere ondt, men da vi kom til sent aften gik det mere eller mindre i sig selv igen. ØV!!!
Jeg gik derfor bare i seng ved 0.30 tiden.

Torsdag nat d. 4. oktober (termins-dagen) vågnede jeg kl. 02.20 ved at jeg fik nogle meget smertefulde sammentrækninger. Jeg tog tid på dem i en times tid og de begyndte, at komme hver 5.-8. min. De varede dog ikke særlig lang tid.
Da jeg havde ligget i en times tid kunne jeg ikke holde det ud længere, så jeg stod op og satte mig ved computeren. Jeg skrev til min mor (som skulle være der under fødslen). Hun var på natarbejde, og tog hjem til sig selv kl. 4 så hun kunne komme når der var brug for det.
Kl.04.30 lagde jeg mig lidt på sofaen i håb om, at kunne få slappet lidt af hvis det nu for alvor skulle gå igang..... men for pokker hvor gjorde det ondt.
Kl. 5 turde jeg ikke rigtig være alene længere, så min mor, lillesøster og hendes kæreste kom. Savanna var vågnet imellemtiden, så vi sad og så tegnefilm i stuen da de kom ved 5.30 tiden.
Ved 7 tiden kontaktede jeg min veninde som også skulle deltage i fødslen, og skrev at jeg ville ringe når det var tid. Ligeledes kontaktede jeg hans far, at veerne var gået igang og jeg ville skrive når det var overstået.... ingen reaktion.
Min mor havde endnu ikke sovet så hun gik ved 8 tiden ind i min seng. Begge piger var nu vågnet, så de fik morgenmad og så tegnefilm i stuen og moslede lidt oveni mig.
Min mor stod op igen ved 9.30 tiden og bad mig om, at gå ind i seng og se om jeg ikke kunne få slappet lidt af. Det gjorde jeg så... men slappet af fik jeg ikke. Mine veer kom konstant og de gjorde bare SÅ ONDT!
Da jeg havde ligget 1 times tid kunne jeg ikke holde det ud længere, så jeg stod op. Min mor var hoppet i karbad med begge piger, så jeg havde lidt mere mulighed for, at arbejde med veerne. Kl. 10.45 kunne jeg bare ikke mere. Veerne kom oveni hinanden, så jeg sagde til min mor, at jeg godt lige ville ind og tjekkes. Så vi hjalp hinanden med, at få pigerne op af badet og min søster gav dem tøj på. Jeg fik puttet de sidste ting i tasken og vi ringede efter en taxa.... den var bare hules længe om, at komme. Vi behøvede ikke engang fortælle chaufføren hvor vi skulle hen... det kunne han godt selv regne ud *GGG* Dog så påpegede han lige, at jeg ikke skulle føde i taxaen på vejen til sygehuset *GGGGG*
Vi var ved sygehuset ved kl. 11.25 og blev taget imod af en sød jordemoder. Blev lige spurgt om jeg havde noget imod, at en mandelig lægestuderende deltog i min fødsel, hvilket jeg ikke havde. Jeg ville bare føde NU!!!!
Jeg blev undersøgt og det viste sig, at jeg var allerede var 8 cm. åben. FEDT!!! Blev tilbudt lavment, da det kunne rykke Alexander længere ned og jeg ville derfor åbne mig hurtigt de sidste få cm. Takkede ja og fik det.
Han blev desuden skønnet til, at veje 2700 g.
Fødestue 3 blev imellemtiden gjort klar, så der kom jeg ind bagefter.
Kl. 11.45 er der 2 min. mellem veerne. Jeg bliver tilbudt smertelindring. Siger ja tak til ilt + varmepude.
Kl. 12.10 er jeg 9 cm. åben. Jeg bliver tilbudt, at få prikket hul på vandet så det kan sive. Jeg har pressetrang, men der er stadig en lille kant foran Alexanders hovede, så må ikke presse. Takker ja til, at få prikket hul på vandet, så dette bliver gjort. Det kom i en kæmpe skylle og var klart. Under alle mine veer bruger jeg ilt-masken ihærdigt for ellers ville jeg presse spontant.
Kl. 12.25 tilbyder jordemoderen mig, at hun prøver at skubbe den kant væk fra Alexanders hovede imens jeg presser. Jeg sig ja og vi prøver. Kanten kommer også væk, men når jeg holdt op med, at presse kommer den igen. Det lykkedes dog til sidst efter nogle forsøg.
Kl. 12.30 får jeg langt om længe lov til, at presse med fuld power. OG presset blev der.
Kl. 12.38 kommer Alexander smuttende ud i en stor presseve. Jordemoderen nåede lige at fjerne navlestrengen om hans hals inden han smuttede ud. Både hovedet og kroppen kom ud i den presseve - hvor jeg fik de krafter fra aner jeg ikke.
Han blev desuden født med armen ude først.

Han skriger straks da han kom ud og bliver lagt op på min mave.
Han får topkarakter. Han havde meget hår på både skuldre og ryg... og ham den mandelige lægestuderende mente, at han måtte da være en rigtig mand *G*

Jeg bristede slet ikke, så jeg slap for syning(er). Blev bare vasket og får deres herlige store bleer + trusser på *GG* Derefter får vi lov til, at være alene med ham i en time.
Han bliver lagt til begge bryster og sutter flot.

Min veninde som også skulle ha været der nåede desværre ikke med smiley

Lidt over en time efter kommer jordemoderen ind og får tjekket ham. Han er præcis som han skal være.
Vejer 2780 g og er 50 cm.

Dog pga. den lave vægt skulle han lige ha tjekket hans blodsukker. Det bliver også tjekket og det er også fuldstændig som det skal være.
Så omkring kl. 15.30 får vi lov til, at forlade sygehuset med ham.

Alt ialt havde jeg en perfekt fødsel smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Alexanders fødsel :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce