{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

kan det være rimeligt? {{forumTopicSubject}}

Søndag de 19 December ved 20.30 tiden er jeg på vej hjem fra weekend tur. på vejen hjem holder jeg inden om en tankstation, hvor jeg tanker min bil, fylder 19,46 L diesel i en dunk, og trækker en kop kaffe i butikken.



da jeg står ved kassen siger jeg til den meget unge mand bag disken at jeg skal betale benzin, diesel og kaffe. jeg spørger om jeg må hæve 200 kr over beløbet. det måtte jeg ikke. for deres regler sagde max 100 kr over. det var selvfølgelig ok. og jeg gentager at jeg skal betale benzin, diesel og kaffe. her begynder han så at fortælle at han ville få en advarsel hvis han gav mig over 100 kr over beløbet, og han havde allerede 2. jeg siger til ham at det vil jeg selvfølgelig ikke være skyld i, og siger nu for 3 gang at jeg skal betale for benzin, diesel og kaffe, og så gerne vil have de tilladte 100 kr over.



jeg betaler og kører hjem.

den 23 december får jeg brev fra shell service at jeg har (min bils reg. nr) tanket 19.46 liter brændstof og er kørt fra regningen.......den lader vi lige stå et øjeblik......

og at jeg skal betale 100 kr i tillæg for at være kørt fra regningen og hvis ikke det er betalt inden 10 dage overdrages sagen til politiet.



jeg ringer til nummeret i brevet, men får en telefonsvarer. 2 gange prøver jeg den 23 dec.



igen den 25 december ringer jeg nummeret op, og får fat i ham der har underskrevet brevet. jeg beder ham se overvågningsfilmen og tjekke dankort transaktionerne fra den 19 december omkring klokken 20.30, om ikke der er sket en fejl af en eller anden slags?



jeg bekræfter min bil, min påklædning og mit indkøb i telefonen. jo det er sandt at jeg havde sort thermovest, blå cowboybukser på, brune støvler med noget plyds-værk og håret i hestehale. jep det er mig. at mit køb var benzin, diesel og kaffe. det er helt sandt.



han ville ringe tilbage, og det gjorde han så ret tidligt i morges.

her fastholder han at der kun er betalt for benzin og kaffe, men at han da godt kan se på filmen at jeg 2 gange står og peger ud på forpladsen mod min bil med åben bagsmæk, og han vil også medgive mig at det godt kunne tyde på at min hensigt er at gøre ekspedienten opmærksom på noget der ude.



men han fastholder at han mangler betaling for 19,46 liter diesel, og at den unge mandlige ekspedient kun er et menneske, som kan begå fejl. jovist. det er jeg helt enig i. men jeg synes ikke det er ok at han skal begå fejl på min regning. det er trods alt ikke mig der har ansat ham, og har en forsikring der dækker hans eventuelle fejltrin.



det er her jeg synes det er fjollet at han ikke skyndte sig at sige lad os slå halv skade vi kan få det fjolleri her ud af verden. den havde jeg indgået i på stedet. men nej. han var hverken til at tale fornuft med eller få et venligt stemt ord ud af. og stejler jeg altså.



jeg synes det i den grad er urimeligt at han forlanger 100 kr ekstra fordi hans ekspedient åbenbart blev så forvirret over jeg spurgte om 200 kr over beløbet at han ikke evnede at slå 3 varer ind på kasseapperatet?



er han urimelig? er jeg urimelig? er vi urimelige?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan det være rimeligt?
  • #1   28. dec 2010 jeg vil også mene at du burde have undret dig over at du ikke skulle betale mere- for ja 20 ltr diesel koster jo da også lidt..

    Men nej det er ikke rimeligt at du skal betale det gebyr..


  • #4   28. dec 2010 jamen regningen passede jo. den var ikke 202.21 kr under hvad den burde have været.......

  • #5   28. dec 2010 jeg synes det er unfair, har du evt "truet" med at du vil gå videre med sagen for det plejer og få dem til at trække sig ;o)

  • #7   28. dec 2010 jeg ville sige det er urimeligt, især hvis du har betalt for det hele.
    - nu er jeg tal blind og ville ikke kunne høre forskel på om jeg har betalt for meget eller for lidt, derfor kan jeg faktisk nemt blive snydt, derfor har jeg altid min lommerregner med + får altid bonnen smiley


  • #8   28. dec 2010 Haha amen nogle gange er folk bare ikk fair.. Vi prøvede i sommers gik vores plæneklipper i stykker eller retter det var vores venners, og derfor spurgte vi selvfølgelig dem hvad den skulle og blev så enige om den skulle på værksted og se om det kunne svare sig og lave den. Vi kørte den så på det lokale maskinforhandler og værksted. Og min mand sagde udtrykkeligt at de ikke skulle røre en finger på den før de har et overslag over hvad det kostede, og det sagde de bare var i orden. Efter nogle dage siger de at det kostede 3000 - 4000 at lave den. Så kunne vi lige så godt købe en ny. Om de ikk bare ville smide den ud, jo det kunne de sagtens. Efter et halvt år fik vi så en regning på de havde skiftet noget på den. Så ringede min mand der ud og sagde for det første var aftalen at de ikk skulle lave noget på den uden vores godkendelse og desuden har de selv smidt maskinen ud og vi vil da ikk betale for at de har lavet noget på en maskine som de har smidt ud og det sender regningen et halvt år efter. Efter de har sendt rykker og vi nægtede at betale og mange tlf opkald tilstod de at de havde lavet en fejl og vi selvfølgelig ikk skulle betale. Så nogen gange kan det godt betale sig at blive ved. Men er ikk sikker på det hjælper i dit tilfælde smiley

  • #9   28. dec 2010 ikke alle har netbank.....
    men nu har jeg talt med banken.
    535,78 er det beløb der på den tank, på det tidspunkt er hævet på min konto.

    dagsprisen på 95 oktan benzin var 10,34 som jeg tankede 21,50 liter af. altså 272,50.



    så regnestykket ser sådan her ud:



    benzin 218,56

    Diesel 202,22

    Kaffe 15,00



    = 435,78



    og 100 kr kontant til mig.



    for mig ser det ud til jeg har betalt hvad jeg købte.

    jeg har klaget til tankens hovedkontor, som nu vil se på sagen


  • #10   28. dec 2010 ha ha cemille. det var da en god idé :æ)

  • #12   30. dec 2010 jamen søå er der jo ikke noget at komme efter- du har betalt, så en udskrift og giv tanken den..

Kommentér på:
kan det være rimeligt?

Annonce